Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Upponalle
Poliisikoira Rex
Viestit: 259
Liittynyt: Su Joulu 18, 2022 4:31 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Upponalle »

ruusumaa kirjoitti: To Heinä 13, 2023 5:09 pm
Kenkku kirjoitti: To Heinä 13, 2023 4:47 pm On löytynyt kuortaneen maastosta jotain mitä mietitään liittyykö ne Rasmukseen jollain tapaa ja tuo käsi joka löytynyt louhokselta,mutta sitä ei oo vahvistettu pitääkö paikkansa ja liittyykö mitenkään tähän. Poliisi ei tietenkään tutkintavaiheessa voi vahvistaa mitään ja uteliaat menisi varmasti sotkemaan uteliaisuuttaan.
Eikö se käsi, jos sellanen yleensä löydettiin, löytynyt jo ajat sitten? En jaksa selata ketjua koska.

Kai siitä olis jo kuultu.
Pitää paikkansa, käsi löytyi jokin aika sitten. En ole satavarma onko vahvistettu virallisestikin, että liittyy vanhoihin sukeltajakuolemiin. Tuo louhoshan ollut harjoitus/harrastuspaikkana. Oliko niin yksi tapaus, että jäänyt pohjaan kiinni, jospa siitä jäänyt käsi, en kirjoita faktana. Muistelua maakuntalehden uutisoinneista.
Avatar
Etsivä Shitlock
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1483
Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 11:42 am

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Etsivä Shitlock »

Monster kirjoitti: To Heinä 13, 2023 5:11 pm Löytyi Hietamalta joesta, ei Mämmensalmesta järvestä.
No, 13,5km autolla välimatkaa, linnuntietä 7,77km, eli huomattavasti tarkempi kuin esim. Nostradamuksen jutut.
https://www.google.fi/maps/dir/62.58923 ... ?entry=ttu

Lainaustornia lyhennetty
-NILS-
Lapuan terassivideo https://emalm.com/?v=lOXkX/
Gartman69
Hetty Wainthropp
Viestit: 477
Liittynyt: Su Loka 03, 2021 12:17 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Gartman69 »

Hei HKV

Mua kiinnostaa nyt/edelleen tämä!!!

- Rasmuksen katoamispäivä tiedossa!
- Mutta minä päivänä poliisit kävivät katsomassa tallenteet - ja myös löysivät ja saivat niitä katsottua
- Ja minä päivänä tuli poliisi niitä tallentamaan, mutta ei niitä tallenteita enää löytänytkään.

Jos joku tietää nämä päivämäärät niin kertokoot - ja onhan se pirun kumma jos nämä päivät ei kiinnosta muka ketään ollenkaan??

Ja vielä kun sais tosiaan tietää miten kauas taaksepäin tästä päivästä lukien LapuaHovin tallenteet ovat katsottavissa nyt?

Jos jollekin on vaikea ajatella ja ymmärtää näitä kysymyksiä -. niin esittäkööt mulle selventäviä kysymyksiä. Siis tähän
asiaan liittyen.

Ps. Härskiä ei vissiin päästetty turvaamaan Bideniä - vai päästettiinkö?
;)
Viimeksi muokannut Gartman69, To Heinä 13, 2023 9:48 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Monster
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1427
Liittynyt: Pe Kesä 08, 2018 2:12 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Monster »

Gartman69 kirjoitti: To Heinä 13, 2023 9:22 pm Hei HKV

Mua kiinnostaa nyt/edelleen tämä!!!

- Rasmuksen katomispäivä tiedossa!
- Mutta minä päivänä poliisit kävivät katsomassa tallenteet - ja myös löysivät ja saivat niitä katsottua
- Ja minä päivänä tuli poliisi niitä tallentamaan, mutta ei niitä tallenteita enää löytänytkään.

Jos joku tietää nämä päivämäärät niin kertokoot - ja onhan se pirun kumma jos nämä päivät ei kiinnosta muka ketään ollenkaan??

Ja vielä kun sais tosiaan tietää miten kauas taaksepäin tästä päivästä lukien LapuaHovin tallenteet ovat katsottavissa nyt?

Jos jollekin on vaikea ajatella ja ymmärtää näitä kysymyksiä -. niin esittäkööt mulle selventäviä kysymyksiä. Siis tähän asiaan liittyen.
Noihin tuskin pystyy muut kuin poliisit ja LH:n henkilökunta vastaamaan. Omaa kokemusta tallentavista valvontajärjestelmistä on sen verran, että niissä pystyi päälle tallennus ajan säätämään, tietysti kovalevytilan puitteissa, mutta pystyi valitsemaan esim. 1-7 vrk väliltä.
Zorro7
Jane Marple
Viestit: 1000
Liittynyt: La Helmi 05, 2022 7:14 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Zorro7 »

Kiinnostaa tuo Kuortaneen löytö jos totta.

Ruumiinosa, vaate vai tavara?
Toki jos poliisin tutkinnassa eikä asiasta voi kertoa niin suotanee työrauha heille asiassa.
Sipi
Theo Kojak
Viestit: 1165
Liittynyt: Ke Tammi 03, 2018 10:58 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Zorro7 kirjoitti: To Heinä 13, 2023 9:49 pm Kiinnostaa tuo Kuortaneen löytö jos totta.

Ruumiinosa, vaate vai tavara?
Toki jos poliisin tutkinnassa eikä asiasta voi kertoa niin suotanee työrauha heille asiassa.
Jep, luulisi että jos on aidosti tärkeä löytö, siitä uutisoidaan vihjeiden toivossa. Jos voidaan siis vakuuttavasti todeta, että löydös kuuluu Rasmukselle, saadaan suuntaa-antavaa tietoa hänen tai hänen katoamiseensa mahdollisesti liittyvien henkilöiden liikkeistä tai sijainneista.
ToTheMoon
Lauri Hanhivaara
Viestit: 144
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2022 12:43 am

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja ToTheMoon »

Gartman69 kirjoitti: To Heinä 13, 2023 9:22 pm Hei HKV

Mua kiinnostaa nyt/edelleen tämä!!!

- Rasmuksen katoamispäivä tiedossa!
- Mutta minä päivänä poliisit kävivät katsomassa tallenteet - ja myös löysivät ja saivat niitä katsottua
- Ja minä päivänä tuli poliisi niitä tallentamaan, mutta ei niitä tallenteita enää löytänytkään.

Jos joku tietää nämä päivämäärät niin kertokoot - ja onhan se pirun kumma jos nämä päivät ei kiinnosta muka ketään ollenkaan??

Ja vielä kun sais tosiaan tietää miten kauas taaksepäin tästä päivästä lukien LapuaHovin tallenteet ovat katsottavissa nyt?

Jos jollekin on vaikea ajatella ja ymmärtää näitä kysymyksiä -. niin esittäkööt mulle selventäviä kysymyksiä. Siis tähän
asiaan liittyen.

Ps. Härskiä ei vissiin päästetty turvaamaan Bideniä - vai päästettiinkö?
;)
Niitä päiviä ei valitettavasti täällä tiedä kukaan tai jos tietäis, se olis varmaan tullut ilmi täällä. Mutta omistajan mukaan tallenteet säilyy 10 päivää. Vanhemmat teki katoamisilmoituksen su 13.11 iltana. Joten sen perusteella voisi olettaa, että tallenteet on käyty katsomassa 14-22.11 välisenä aikana.
Olettaisin, että tälläkin hetkellä tallenteet näkyy 10 päivää taaksepäin. Tuskin omistaja osaa tuota aikaa säätää, kun ei osaa tallenteitakaan ottaa talteen.

Se, että pitääkö tuo omistajan mainitsema 10 päivää paikkansa onkin sitte eriasia. Hän on puhunut paskaa jo aiemminkin.
Mitä väliä niillä päivämäärillä on enää tässä vaiheessa, kun asialle ei voi enää mitään?
Niittaaja
Remington Steele
Viestit: 234
Liittynyt: Pe Syys 02, 2022 4:00 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Niittaaja »


Mutta se on varmaa että poliisit on kerenny tallenteet nähä ja siinä möhliny pahemman kerran tutkintaa haitaten kun ei saanu tallennettua nekään niitä.ja ei noilla päivillä enää ole yhtään merkitystä.Se ei vaan enää tilannetta muuta yhtään.

Lainaustorni korvattu nuoliviittauksella
-NILS-
Ruudolf
Armas Tammelin
Viestit: 81
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2023 6:44 am

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Ruudolf »

K9Wifey kirjoitti: Ke Heinä 12, 2023 11:39 am
Topelius kirjoitti: Ti Heinä 11, 2023 10:46 pm
mler kirjoitti: Ti Heinä 11, 2023 10:26 pm

Ekku seurueineen on ilmeisesti nyt kolmena päivänä naarannut Ämpillä eli siellä missä hän jo joulukuussa vihjasi Rasmuksen olevan.
Ekku on siis kuitenkin kovempi kuin KRP!?!
No perkele. Ekku oli tosiaan järjestänyt kunnon etsinnän ja hesalaisen toimittajan paikalle. Kuvia siellä blogissaan. Miks olis kävellyt sitä 20km, eikös tuo virta vois kuljettaa jo tuon matkan tässä kuukausien aikana? Tai jos kroppa heitetty lähempää.

Enivei, jtn oli löytynyt, tässä lainaus blogista (12.7.,):

Noniin. Tänään, yllä mainuttuna päivämääränä, tein ilmoituksen KRP:lle, jossa mainitsin ns tietoni kadoneen Rasmus Takaluoman tapauksesta. Kerroin myöskin, kahden asianajajan kehoituksesta, siitä mitä ilmeisemmin , vahvasta todistuskappaleesta, jonka löysimme Sunnuntaina ja joka otettiin ns talteen. Nyt alkaa kenties loppunäytös R.T: man tapauksessa ja juttu kenties selvinnee.

Ekku Mattila.
Kyllähän ämpille pääsee autollakin, onhan se voitu viedä sinne ja painon kerä paiskattu sillalta alas
HKV
Olivia Benson
Viestit: 745
Liittynyt: Su Joulu 11, 2022 11:16 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja HKV »

Gartman69 kirjoitti: To Heinä 13, 2023 9:22 pm Hei HKV

Mua kiinnostaa nyt/edelleen tämä!!!

- Rasmuksen katoamispäivä tiedossa!
- Mutta minä päivänä poliisit kävivät katsomassa tallenteet - ja myös löysivät ja saivat niitä katsottua
- Ja minä päivänä tuli poliisi niitä tallentamaan, mutta ei niitä tallenteita enää löytänytkään.

Jos joku tietää nämä päivämäärät niin kertokoot - ja onhan se pirun kumma jos nämä päivät ei kiinnosta muka ketään ollenkaan??

Ja vielä kun sais tosiaan tietää miten kauas taaksepäin tästä päivästä lukien LapuaHovin tallenteet ovat katsottavissa nyt?

Jos jollekin on vaikea ajatella ja ymmärtää näitä kysymyksiä -. niin esittäkööt mulle selventäviä kysymyksiä. Siis tähän
asiaan liittyen.

Ps. Härskiä ei vissiin päästetty turvaamaan Bideniä - vai päästettiinkö?
;)
Mitä sä mun nimerkkiä tähän vedät? Jos sulta kysytään OMIISI kommentteihin perusteluja niin ohjaat keskustelut ihan toisaalle? En jaksa sun kanssa vääntää.
Liitteet
Screenshot_20230713-230011.jpg
Screenshot_20230713-230011.jpg (73.39 KiB) Katsottu 941 kertaa
Screenshot_20230713-230050.jpg
Screenshot_20230713-230050.jpg (86.02 KiB) Katsottu 941 kertaa
Oli taas niin sekava selitys että pelkkä kuseminen kenkäkaappiin ei riittänyt. Täytyi vääntää paskatkin.
Valtapallo
Nikke Knakkertton
Viestit: 177
Liittynyt: Ke Tammi 04, 2023 4:23 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Valtapallo »

Voiko olla totta -kun siis aivan tuore uutinen missä kerrotaan että:
"Tällä hetkellä ketään ei ole vielä kuultu, mutta kuulemisia on kyllä tiedossa."

https://ilkkapohjalainen.fi/rikokset-ja ... eruq-V2VgA

Iso luotto jokatapauksessa Krp:n suuntaan, että laittavat viimeistäänkin nyt ison pyörän pyörimään.
Avatar
Etsivä Shitlock
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1483
Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 11:42 am

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Etsivä Shitlock »

Sipi kirjoitti: To Kesä 08, 2023 9:05 pm
LPT kirjoitti: To Kesä 08, 2023 8:35 pm
Tämä on kyllä erikoinen juttu, syytä voi vain arvailla 🤔 Ja miksi Demir ei asiasta ole puhunut, onko jotain salattavaa?
Nimenomaan. Lisäksi se, että myös ravintoloitsijaan kohdistunut väkivalta on videoitu. On erikoista, ettei sitä ole tosiaan käsitelty mitenkään. Eikös se ole ns yleisen syytteen alainen rikos sikäli, että vaikka asianomistaja kieltäytyisi tekemästä rikosilmoitusta, sitä voidaan silti tutkia? Jonkunhan se rikosilmoitus on täytynyt tehdä Rasmuksen ja Härsilänkin välisestä pahoinpitelystä, vaikka Rasmus itse ei ole ollut ottamassa mitään kantaa asiaan.

Ja videoiden perusteella Härsilä tosiaan löi tätä omistajaa melko kovaa, ei ollut mitään kaverillinen läpsy. Kuumana kävi kui hellankoukku.
Jo lieväkin pahoinpitely on virallisen syytteen alainen rikos tuossa ravintolan omistajan kimppuun karkaamisessa:
Asianomistajarikoksia ovat esimerkiksi:virallisen
-lievä pahoinpitely (syytteen alainen, kun kohdistuu alaikäiseen uhriin, tekijälle läheiseen henkilöön tai henkilöön, joka suorittaa työtehtäviään)
https://www.minilex.fi/a/mit%C3%A4-ovat ... jarikokset
Ruudolf kirjoitti: Pe Kesä 09, 2023 12:22 pm Ketäs ne tuijotteliat on? Moni sanonu ettei ole lapualaisia ja yks vaan sanonu että on! Kuvassa keskustellaan jostakin, pääpamppu on edessä ja takana oleva siltä varalta ettei luiki karkuun, ja oikealla oleva muuten vaan mukana, ehkä kuski???!!! Tuo kuva ei ole sattumaa, siinä on tarkoitus.
Lippiskaveri nousee Rasmuksen pöydästä ennen tappelua ajassa 3:44 https://youtu.be/u5nY8aqsu-c?t=224 tällä videolla 1:44 https://youtu.be/hlEVEL9G6OM poistuu kuvan oikeaan reunaan ajassa 1:53
ja tulee kaljun "baaritiskin tuijottajan" perässä takaisin ajassa 1:58 https://youtu.be/hlEVEL9G6OM?t=118
ohittavat Rasmuksen pöydän ajassa 4:02 https://youtu.be/u5nY8aqsu-c?t=242
lippalakkimies menee ulos, mutta "baaritiskin tuijottaja" menee vielä tiskille päin ajassa 4:06 https://youtu.be/u5nY8aqsu-c?t=246
mutta ajassa 2:06 "baaritiskin tuijottaja" käy vain pyörähtämässä (kuin ilman housuja) jä kääntyy ulos hänkin https://youtu.be/hlEVEL9G6OM?t=126
lippalakkimies palaa ajassa 3:22 sisälle tappelun ollessa käynnissä https://youtu.be/hlEVEL9G6OM?t=202

Liikehdinnästä päätellen lippis ja tuijottaja tuntevat toisensa. Tuijottaja ei näytä palaavan baariin, eikä ole terassivideollakaan. Onko mahdollisesti siinä autossa mikä poistuu parkkipaikalta ajassa 0:13 https://emalm.com/?v=lOXkX/ Kävikö lippismies sanomassa tuijottajalle, jotta tämän kyyti tuli pihaan?
Molo kirjoitti: Pe Kesä 09, 2023 10:05 pm Siellä kuppilassa on ollut monta pimeää asiaa sinä iltana ja yönä. Vähintäänkin outoa omistaja poken kanssa kyttäs tapahtumaa sivusta ja meni sanomaan sille minusta nyrkkisankarille ja sai itse nyrkistä ei nyt mitenkään miedolta koppaukselta näyttänyt. Miks ei tehnyt rikosilmoitusta ja miks ei viskattu pihalle, mutta ei ollut "varaa"ilmeisesti on täytynyt tietää että alaikäinen joka sitten heitettiin ulos. Jotain muutakin ja paljonkin täytyy liittyä nuorisoystävälliseen paikalliseen. Salaliitto pohtii täällä ja hyvä että pohditaan. Sekös ärsyttää hyväveliveljeskuntaa 8)
Itselleni tullut vaikutelma, että baarin omistaja haluaa portsarin heittävän Härsilän tappelun aloittajana ulos ja tästä Härsilän pinna palaa ja käy omistajankin kimppuun. (Muistakaa, että tuossa vaiheessa Rasmus on ollut harmiton täysi-ikäinen ravintolan maksava asiakas, kun taas Härsilä ravintolaa häiritsevä aggressori).
Rasmus tavallaan itse ratkaiseen ulosheittämisensä, koska ryntää repimään Härsilää omistajan kimpusta pois ja näin portsari poistaakin Rasmuksen. Miksi näin portsarilta? Miksi ei pomonsa kimppuun hyökkäävää Härsilää, vaan pomoaan auttamaan mennee Rasmuksen? (Muistakaa, että tuossa vaiheessa Rasmus on ollut harmiton täysi-ikäinen ravintolan maksava asiakas, kun taas Härsilä ravintolan omistajaakin hakkaava aggressori).
eebu kirjoitti: Su Kesä 18, 2023 10:07 pm Tuli mieleen se Kai-Pekka Savolaisen murha täälä Seinäjoella. Siinähän keississä ruvettiin jo parin kk aikana epäilemään rikosta. Kun kysyttiin poliisilta että miksi tultiin tähän päätelmään, Niin tutkinnan johtaja sanoi että ihan poissulkemis menetelmällä. Eli ei ollut suunnitellut katoamista, Eikä ollut tullut sovittuun tapaamiseen. Niin miksi tässä ei sitten epäillä jo rikosta? Mitä on lukenut niin ei Rasmuksella ollut mitään sen suuntaisia ajatuksia, kadota kun tuhka tuuleen.
Tämä on hyvä esimerkki, kun ajallisesti tapahtumat suht lähekkäin ja sama poliisilaitoskin.
Satunnaisohikulkija kirjoitti: Ma Kesä 19, 2023 10:35 pm Kiinnitti yhdessä artikkelissa huomiota, että uhrin äiti (ilmeisesti toimittajan kysymyksen painostamana) sanoi varhaisissa haastatteluissa julkisuuteen, ettei epäile H:ta. Lisäten perään, että tämä tuntee RT:n ja tuntee myös "muut lapseni". Nämä muut lapset vielä selvästi RT:tä nuorempia; yhdessä jutussa käy ilmi, että yksi näistä 6-vuotias. Missä merkeissä siis keski-ikäinen poliisi nuo lapset tuntisi ellei niin, että on myös vanhempien tuttu. Eikä kukaan nyt tutulle halua ongelmia, elleivät todisteet suorastaan huuda tämän syyllisyyttä. Ja jos huutaisivat niin haluan yhä uskoa, että ainakin joku järjestelmässä jossain olisi silloin havahtunut siirtämään jutun jo varhain KRP:lle. Haluan myös uskoa, että mikäli kävisi ilmi, että uhrin omaisia on peloteltu, joku olisi jo tullut järkiinsä ja siirtänyt tutkinnan KRP:lle. Uhrin omaisten pelotteluun ei myöskään viittaa se, että omaiset ovat jatkaneet julkisuudessa olemista ja etsintöihin panostamista - ennemmin se puhuu sen puolesta, että omaiset eivät tiedä vaan haluavat palavasti tietää.

Tuntuu absurdilta, että kauan katoamisen jälkeenkin hoetaan, ettei "mikään viittaa rikokseen", vaikka katoamista edelsi useiden silminnäkijöiden edessä tapahtunut väkivalta. Kai väkivalta kuitenkin johonkin viittaa? Ei se tyhjästä tule.
Asuvatko naapurustossa ja siten tuntevat toisensa? Lasten koulu- tai harrastustoiminta yhdistäisi?

Satunnaisohikulkija kirjoitti: Ti Kesä 20, 2023 1:33 am Sama kamera, joka näytti R:n poistumisen, on kuvannut muidenkin paikalla olleiden henkilöiden poistumiset. Tiedossa täytyy myös olla paikan edessä ja lähikaduilla tapahtuma-aikaan olleet ajoneuvot omistajineen. Nykymaailmassa kaikesta jää jälkiä. Eri asia on, onko jälkien seuraamiseen resursseja - tai halua.

Yllä oleva on aivan silkkaa spekulaatiota.
Silkkaa spekulaatiota tämäkin. Jossain ja jollainhan nuo on varmaan poistumisetkin nauhoitettuna, kuten muutkin nettiin vuotaneet videot.



Mutta eikös täällä ollut jokin kommentoija joka oli viettänyt yön Lapuanhovissa ja hänen kertomansa mukaan porukkaa ramppasi sisään ja ulos useammasta ovesta kuin myös kokoustiloihin jatkoille.
Lapuan terassivideo https://emalm.com/?v=lOXkX/
Avatar
Kaarma
Agentti Scully
Viestit: 688
Liittynyt: Ti Touko 11, 2021 10:55 pm
Paikkakunta: kuu

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Kaarma »

Minkälainen paikka on siellä jossain Alajärven suunnilla linnanmäki?
Olin, kunnes en ollutkaan.
Avatar
Kaarma
Agentti Scully
Viestit: 688
Liittynyt: Ti Touko 11, 2021 10:55 pm
Paikkakunta: kuu

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Kaarma »

Jaahas,niin vain kuolema tuli kartalla vastaan.
Säikähdin hieman.
Olin, kunnes en ollutkaan.
Avatar
Kaarma
Agentti Scully
Viestit: 688
Liittynyt: Ti Touko 11, 2021 10:55 pm
Paikkakunta: kuu

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Kaarma »

Joka tapauksessa kiinnostaisi tuo taksi ja kuka sillä on kulkenut ja onko joku kyytiin noussut.ja mitä mahdollisesti paikalliset taksikuskit ja muut ammattikuljettajat ovat havainneet tuona kyseisenä synkkänä yönä.
Olin, kunnes en ollutkaan.
Vastaa Viestiin