Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022
Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022
Eihän se poliisin vika ole jos ihminen liikkuu piireissä joissa voi menettää henkensä pienistä asioista.
Järkevää se on itse miettiä myös toimintaansa ja voiko joutua ongelmiin joissa mahdollisesti voi menettää henkensä. Rasmus oli tosin alaikäinen että siinä tapauksessa on vielä vanhempien vastuulla myös huolehtia asioista, mutta melkein täysi-ikäinen.
Eikö ole sitten tajunnut minkälaisten ihmisten kanssa ollut tekemisissä.
Toki poliisi tekee työtä rikoksen jälkeen mutta paljon olisi estettävissä ihan omalla toiminnalla myös?
En syyllistä mutta oletan että jokainen osittain ymmärtää huumepiireissä siihen liittyvät riskit.
Tämä speku siihen suuntaan jos on sellaisesta kuolemasta kyse mitä itse epäillyt
Editoin vielä sen verran että ei tosin ole tietoa onko Rasmuksen tappaja(t) jotain täysin hänelle tuntemattomia vaiko jotain henkilöitä joiden kanssa on ollut tekemisissä aikasemmin.
Speku (jos se rikos liittyy)
Järkevää se on itse miettiä myös toimintaansa ja voiko joutua ongelmiin joissa mahdollisesti voi menettää henkensä. Rasmus oli tosin alaikäinen että siinä tapauksessa on vielä vanhempien vastuulla myös huolehtia asioista, mutta melkein täysi-ikäinen.
Toki poliisi tekee työtä rikoksen jälkeen mutta paljon olisi estettävissä ihan omalla toiminnalla myös?
En syyllistä mutta oletan että jokainen osittain ymmärtää huumepiireissä siihen liittyvät riskit.
Tämä speku siihen suuntaan jos on sellaisesta kuolemasta kyse mitä itse epäillyt
Editoin vielä sen verran että ei tosin ole tietoa onko Rasmuksen tappaja(t) jotain täysin hänelle tuntemattomia vaiko jotain henkilöitä joiden kanssa on ollut tekemisissä aikasemmin.
Speku (jos se rikos liittyy)
-
Amandalooni
- Olivia Benson
Onko sulla itselläs lapsia?Zorro7 kirjoitti: Pe Heinä 21, 2023 9:39 pm Eihän se poliisin vika ole jos ihminen liikkuu piireissä joissa helposti menettää henkensä pienistä asioista.
Kuka vanhempi kipittää 16/17v. perässä?
Voin hen.koht. kertoo, et minä tein kaikkeni, et mun poika sais apuu. Ei oo ikinä käyttänyt päihteitä, mut ollut väkivaltatilanteita. Väkivaltatilanteet johtuneet varmaan huonosta itsetunnosta, mut myös siittä, et nää vastapuolet on joko pyydellyt pikkutytöiltä alastonkuvia, myyneet nuoremmille jotain mitä ei pitäis.
Hän on ollut aina ajoissakotona, ja aina kiltti äidin muru.
Vituttaa, et aina syydetään vanhempien niskaan kaikki.
Lopettakaa nyt se vanhempien syyllistäminen, ja ottakaa selvää, et moniko nuori saa apua yhtään mistään, vaik vanhemmat kui koittas.
↑
Jotenkin arvasin että otat tuon henkilökohtaisesti.
En kerro tarkempaa asioistani täällä mutta on kyllä kokemusta eri ikäisistä lapsista ja ongelmaisista aikuisista myös.
Kyllä niillä rajoilla on varmasti mahdollista vaikuttaa siihen miten isoiksi ne ongelmat lopulta kasvaa?
Kaikkea ei pysty estämään kuitenkaan ja lähes jokainen nuori kokeilee rajojaan varmasti.
Rasmuksen tapauksessa ollut aikamoisia huhuja mutta totuutta niistä ei ole ainakaan minun tiedossani.
Speku
Lainaustorni korvattu nuoliviittauksella
-NILS-
Jotenkin arvasin että otat tuon henkilökohtaisesti.
En kerro tarkempaa asioistani täällä mutta on kyllä kokemusta eri ikäisistä lapsista ja ongelmaisista aikuisista myös.
Kyllä niillä rajoilla on varmasti mahdollista vaikuttaa siihen miten isoiksi ne ongelmat lopulta kasvaa?
Kaikkea ei pysty estämään kuitenkaan ja lähes jokainen nuori kokeilee rajojaan varmasti.
Rasmuksen tapauksessa ollut aikamoisia huhuja mutta totuutta niistä ei ole ainakaan minun tiedossani.
Speku
Lainaustorni korvattu nuoliviittauksella
-NILS-
Herneet haettu - ja ei todellakaan Lapuan torilta.
Kertokaas ny viisaat minkä virheen Demir on tehnyt tallenteiden suhteen että sai syytteen?
Ja mitä olisi pitänyt tehdä tai olla tekemättä että olis sen syytteen välttänyt?
Kyllä mulla ainakin savu nousee päästä - kun ajattelen miten saatanan heikkoa poliisityötä tässä on ollu - jos ei joku taho saa sillä puolen edes kovia nuhteita - niin on kyllä keveissä kantimissa virkavallan ammattitaito ja tahto puuttua virheisiin ja välinpitämättömyyteen. Ja sekin jo vituttaa kun aattelee että ei varmaan edes kaikki mokat tule julki.
Sekin on jo ihan sairasta että tämän jutun yhteydessä rikosilmoituksia on tehneet enemmän poliisit ja poliisi ku siviilit...ei jumalauta!!!!
Ja Pohjanmaan poliisi on jo vuosia lässyttänyt vastaan - kun ohjeita ja moitteita on tullut ylempää.
Resurssipulalla ei kyllä mitenkään selitä sitä että poliisista tulee idiootti. Härski jäi siviilissä rysän päältä kiinni - kyllä kai sekin ihmiseen vaikuttaa - poliisiinkin!?
Ja kertokaa ny jo joku - onko Hanssi ollu tänä kesänä Hovin ovella?
Ja käsitelläänkö Härskin pahoinpitelysyytettä kohta vaiko ei?
Kertokaas ny viisaat minkä virheen Demir on tehnyt tallenteiden suhteen että sai syytteen?
Ja mitä olisi pitänyt tehdä tai olla tekemättä että olis sen syytteen välttänyt?
Kyllä mulla ainakin savu nousee päästä - kun ajattelen miten saatanan heikkoa poliisityötä tässä on ollu - jos ei joku taho saa sillä puolen edes kovia nuhteita - niin on kyllä keveissä kantimissa virkavallan ammattitaito ja tahto puuttua virheisiin ja välinpitämättömyyteen. Ja sekin jo vituttaa kun aattelee että ei varmaan edes kaikki mokat tule julki.
Sekin on jo ihan sairasta että tämän jutun yhteydessä rikosilmoituksia on tehneet enemmän poliisit ja poliisi ku siviilit...ei jumalauta!!!!
Ja Pohjanmaan poliisi on jo vuosia lässyttänyt vastaan - kun ohjeita ja moitteita on tullut ylempää.
Resurssipulalla ei kyllä mitenkään selitä sitä että poliisista tulee idiootti. Härski jäi siviilissä rysän päältä kiinni - kyllä kai sekin ihmiseen vaikuttaa - poliisiinkin!?
Viimeksi muokannut Gartman69, Pe Heinä 21, 2023 10:59 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko tähän jotain esimerkkiä miten ovat jättäneet hoitamatta, tapauksia on ollut kuitenkin liian monta?Amandalooni kirjoitti: Pe Heinä 21, 2023 9:01 pm Liian moni viranomainen on jättänyt työnsä hoitamatta, liian järkyttävin seurauksin.
No täällä tiedetään se mitä lehdistä on saanu lukea.Gartman69 kirjoitti: Pe Heinä 21, 2023 10:32 pm Herneet haettu - ja ei todellakaan Lapuan torilta.
Miten se nyt menikään... Demir oli ilmoittanut ettei tallenteita ole, mutta jälkeenpäin oli selvinnyt että niitä olisikin ollut.
No mene ja tiedä mikä on koko totuus.
Mitä Hanssiin tulee, niin kyllä on ollut ovella ihan normaaliin tapaan.
Liittyen Esko Ahon julkaisemaan yli kuusiminuuttiseen painivideoon:
Ei kai tuon videon lopulla Rasmukselle käy pahasti? Ajassa noin 5.01 heilahtaa poliisin nyrkki. Aivan kuin Rasmus jäisi pöydälle makaamaan. Sen jälkeen ihmiset tulevat ympärille katsomaan.
Kuoliko poika saamiinsa vammoihin myöhemmin?
Ei kai tuon videon lopulla Rasmukselle käy pahasti? Ajassa noin 5.01 heilahtaa poliisin nyrkki. Aivan kuin Rasmus jäisi pöydälle makaamaan. Sen jälkeen ihmiset tulevat ympärille katsomaan.
Viimeksi muokannut SKihara, Pe Heinä 21, 2023 11:30 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
kakkosurpo
- Frank Columbo
Mikä tässä tyypissä kiinnostaa näin kovasti?
Oli nulikka joka on nyt rapujen noutopöytänä Lapuanjoessa. Kova oli haastamaan riitaa ja pullistelemaan.
Viimeisenä iltanaan toteutti juurikin sitä omaa perusluonnettaan.
Oli nulikka joka on nyt rapujen noutopöytänä Lapuanjoessa. Kova oli haastamaan riitaa ja pullistelemaan.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin, ja tyhjyys siellä odottaa. Kukaan ei muista 10 vuoden päästä että olit edes olemassa. Reilu peli kaikille.
Jos saan vastata niin minua kiinnostaa tapauksessa se että tästä riittää spekuloitavaa. (Muuten henkilönä Rasmus ei erotu enempää kuin muutkaan kadonneet, paitsi nyt se alaikäisyys.)kakkosurpo kirjoitti: Pe Heinä 21, 2023 11:22 pm Mikä tässä tyypissä kiinnostaa näin kovasti?
Kenen kanssa haastoi riitaa? Härsilä?
Entä mistä kohdalta se noutopöytä sitten löytyy, miksei koirat merkanneet jos joessa on?
- Etsivä Shitlock
- Christopher Lorenzo
Tällä videolla https://www.youtube.com/watch?v=hlEVEL9G6OM Rasmus nousee todella sähäkästi repimään raivopäistä Härsilää pois Demirin kimpusta. Sitten poke saattelee Rasmuksen ulos.SKihara kirjoitti: Pe Heinä 21, 2023 11:04 pm Liittyen Esko Ahon julkaisemaan yli kuusiminuuttiseen painivideoon:
Videon sähäkkyydestä huolimatta tuo myöhemmin vammoihin kuoleminen on mahdollista. Tosin olisiko niin piiloon kuollut ettei löydettäisi?
Lapuan terassivideo https://emalm.com/?v=lOXkX/
-
kakkosurpo
- Frank Columbo
En tiedä tuon joen pituutta, ja kysy koirilta miksi eivät merkanneet.Zorro7 kirjoitti: Pe Heinä 21, 2023 11:48 pm Entä mistä kohdalta se noutopöytä sitten löytyy, miksei koirat merkanneet jos joessa on?
Sulla on varmaan sellaiset koirat jotka merkkaavat kaikki kadonneet tai hukkuneet muuten vaan?
Perusta äkkiä firma joka käy löytämässä kaikki kateissa olevat. Teet miljoonatilit.
Mun omat koirat ovat sen verraan taviksia etten uskalla perustaa firmaa takuu löydöillä.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin, ja tyhjyys siellä odottaa. Kukaan ei muista 10 vuoden päästä että olit edes olemassa. Reilu peli kaikille.
Niin sinullako on siis varma tieto että joessa?kakkosurpo kirjoitti: La Heinä 22, 2023 12:08 amEn tiedä tuon joen pituutta, ja kysy koirilta miksi eivät merkanneet.Zorro7 kirjoitti: Pe Heinä 21, 2023 11:48 pm Entä mistä kohdalta se noutopöytä sitten löytyy, miksei koirat merkanneet jos joessa on?
Sulla on varmaan sellaiset koirat jotka merkkaavat kaikki kadonneet tai hukkuneet muuten vaan?
Perusta äkkiä firma joka käy löytämässä kaikki kateissa olevat. Teet miljoonatilit.
Mun omat koirat ovat sen verraan taviksia etten uskalla perustaa firmaa takuu löydöillä.
Poliisilla on koirat ruumiita varten, rahan takia kukaan tuskin sitä hommaa tekee ainoastaan.
Kyllä minulle penskana isäukko opetti että niin kauan kun tässä asut ei ole vastaan pullikoimista,oli ikä mikä hyvänsä!
Kasvatus menny nykyään ihan hakoteille kun ei ole mitään tieota mitä jälkikasvu puuhaa,ei ne huumeet ihan yks kaks ilmesty kuvioihin kun ikää tulee hieman yli 10v,kyllä siinä seurameinaa aika paljon.
Meillä porukat kyllä valvo millasia kavereita mulla oli ja nyt voin todeta että hyvä niin,monet itkut olen kavereiltani kuullu kun eivät ole voinu estää jälkikasvunsa toilailuja,onneksi ei itellä ole niin ei ole tarvinnu miettiä.
Kasvatus menny nykyään ihan hakoteille kun ei ole mitään tieota mitä jälkikasvu puuhaa,ei ne huumeet ihan yks kaks ilmesty kuvioihin kun ikää tulee hieman yli 10v,kyllä siinä seurameinaa aika paljon.
Meillä porukat kyllä valvo millasia kavereita mulla oli ja nyt voin todeta että hyvä niin,monet itkut olen kavereiltani kuullu kun eivät ole voinu estää jälkikasvunsa toilailuja,onneksi ei itellä ole niin ei ole tarvinnu miettiä.
-
Amandalooni
- Olivia Benson
Ööh, ihan pelkistä uutislööpeistä jo näkee. Koskelan juttu, vilja eerika, ja tuhansittain muita. Ite nähny monta tarinaa, ja kyllä, niistäkin tutkinnat lähtee etiäppäin, mut aina ne näyttää raukeevan, ja viranomaisia harvemmin syytellään, vaik ne ois se pahin mätäpaise.Zorro7 kirjoitti: Pe Heinä 21, 2023 10:43 pmOnko tähän jotain esimerkkiä miten ovat jättäneet hoitamatta, tapauksia on ollut kuitenkin liian monta?Amandalooni kirjoitti: Pe Heinä 21, 2023 9:01 pm Liian moni viranomainen on jättänyt työnsä hoitamatta, liian järkyttävin seurauksin.
-
kakkosurpo
- Frank Columbo
Mistä niin luulet että minulla olisi varma tieto että nulikka olisi joessa?Zorro7 kirjoitti: La Heinä 22, 2023 12:16 amNiin sinullako on siis varma tieto että joessa?
Poliisilla on koirat ruumiita varten, rahan takia kukaan tuskin sitä hommaa tekee ainoastaan.
Sinunko luulot ovat ainut hyväksytty totuus?
*pltmtxtvp*tm
Raatohan tietenkin on ihan paikallaan siinä mihin putosi, eikä virta ole sitä mihinkään liikuttanut, aivan kuin Heinolassakin
Juha Korkaikoskea ei ole heilutellut.