Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Gartman69
Hetty Wainthropp

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Gartman69 »

https://kelikamera.fi/kelikamerat/etela ... arlepyyhyn

Näistä kameroista se apu olis varmaan löytyny - jos vaan tiedot pysyis talles pitkään?
Ei pysy.
ToTheMoon
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja ToTheMoon »

kakkosurpo kirjoitti: La Heinä 22, 2023 12:36 am
Zorro7 kirjoitti: La Heinä 22, 2023 12:16 amNiin sinullako on siis varma tieto että joessa?
Poliisilla on koirat ruumiita varten, rahan takia kukaan tuskin sitä hommaa tekee ainoastaan.
Mistä niin luulet että minulla olisi varma tieto että nulikka olisi joessa?
Sinunko luulot ovat ainut hyväksytty totuus?

Raatohan tietenkin on ihan paikallaan siinä mihin putosi, eikä virta ole sitä mihinkään liikuttanut, aivan kuin Heinolassakin
Juha Korkaikoskea ei ole heilutellut.
No tuossahan sinä juuri väität hänen olevan joessa ja vielä paikallaan, eikä virta ole vienyt mihinkään.
Zorro7
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Zorro7 »

kakkosurpo kirjoitti: Pe Heinä 21, 2023 11:22 pm Oli nulikka joka on nyt rapujen noutopöytänä Lapuanjoessa. Kova oli haastamaan riitaa ja pullistelemaan.
Tämä kommenttisi, sain tuosta vain sen kuvan että olet varma asiasta että on siellä joessa.
Minulla ei ole tietoa missä Rasmus on että kaikki vaihtoehdot ovat kyllä avoinna niin kauan kunnes löytyisi.
Molo
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Molo »

Tessu kirjoitti: La Heinä 22, 2023 12:23 am Kyllä minulle penskana isäukko opetti että niin kauan kun tässä asut ei ole vastaan pullikoimista,oli ikä mikä hyvänsä!
Kasvatus menny nykyään ihan hakoteille kun ei ole mitään tieota mitä jälkikasvu puuhaa,ei ne huumeet ihan yks kaks ilmesty kuvioihin kun ikää tulee hieman yli 10v,kyllä siinä seurameinaa aika paljon.
Meillä porukat kyllä valvo millasia kavereita mulla oli ja nyt voin todeta että hyvä niin,monet itkut olen kavereiltani kuullu kun eivät ole voinu estää jälkikasvunsa toilailuja,onneksi ei itellä ole niin ei ole tarvinnu miettiä.
En tiedä miten olisin omaa pentuani enemmän valvonut ja syynänyt kavereita missä liikkuu? Silloin kun käänsin kylkeä onnellisesti kotona oli yökylässä parhaan kaverinsa luona jonka luulin tuntevani kuin omat taskuni kas siellä olikin ollut kannabisbileet. Monta kertaa kyttäillyt niiden touhuja valistanut jos kuinka en tiedä mitä pitäis tehdä laaja kaveriporukka lähinnä samasta koulusta siellä on bileissä aina joku jopa myyjä mukana jopa samasta koulusta! Sitten kun täytetty 18v niin ollaan niin ”täysi-ikäistä” että tosin itse olen huomanut, että rakentava keskustelu ilman syytöksiä on auttanut. Täytyy saada ns. ”luottamus” nuoreen, että kertoo tapahtumat ikäänkuin kaverilleen sillä tavalla saa tietoa missä mennään. Pitää osata olla kiero :x Kyllä se siellä kaveriporukassa tyhmyys tiivistyy vaikka siellä olis kuinka fiksuja seassa ja menepäs kieltämään ettet saa mennä muiden mukaan. Ei voi vanhempia syyllistää luulen, että monikaan vanhempi ei voi uskoakaan kuinka yleistä pössyttelyt on niintähän nuoret ei pidä minään! Omat silmät avautuivat oman lettipään kautta. Onneks nyt jo rauhoittunut varmaan se 14-17-vuoden ikä kaikkein haastavinta pahin murrosikäaika.
Molo
Martin Beck

Zorro7 kirjoitti: La Heinä 22, 2023 8:19 am
kakkosurpo kirjoitti: Pe Heinä 21, 2023 11:22 pm Oli nulikka joka on nyt rapujen noutopöytänä Lapuanjoessa. Kova oli haastamaan riitaa ja pullistelemaan.
Tämä kommenttisi, sain tuosta vain sen kuvan että olet varma asiasta että on siellä joessa.
Minulla ei ole tietoa missä Rasmus on että kaikki vaihtoehdot ovat kyllä avoinna niin kauan kunnes löytyisi.
Sama tulee mieleen! Hyvin tietää miten on käyttäytynyt viimeisenä iltana. Syyniin!
Zorro7
Jane Marple

Tuohon vanhemmuuteen liittyen niin nykynuorison keskuudessa päihdekokeilut taitavat olla hyvin yleisiä, on selvää ettei mitenkään voi olla mahdollista että jokaisella heistä olisi kasvatuksessa vikaa. Ja sitä en ole väittänytkään.

Kyse on nyt tästä Rasmuksen tapauksesta ja minkälaisia huhuja on ollut hänen tapauksessaan. Mutta koska ovat huhuja niin varmaksi asian tietävät vain asianomaiset ja luultavasti myös joitain Lapualaisia jotka Rasmusta tai perhettä tuntevat paremmin. Poliisilla ja sosiaalityöntekijöillä voi olla myös asiasta tietoa jos on mennyt heille asti.
Kai se KRP penkoo tämän jutun läpikotaisin myös sieltä asti onko niillä huhulla perää että Rasmus olisi pyörittänyt isompaa bisnestä? Ainakin voisi liittyä mahdolliseen motiiviin jos on henkirikoksesta kyse.
Spekulaatio
Ghost hunting
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Kohta on jo Heinäkuu lusittu eikä mitään kuulu, ei joesta eikä mistään mitään, kumma juttu!
Mikä oli tosiaan se syy, että miksi piti kadota tai kadotettiin, kilpailu markkinoista? Mökillä sattui jotakin enemmän? Kaikki kuviot eivät menneet niin mitä on sanottu?
Ruudolf
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Ruudolf »

Tessu kirjoitti: La Heinä 22, 2023 12:23 am Kyllä minulle penskana isäukko opetti että niin kauan kun tässä asut ei ole vastaan pullikoimista,oli ikä mikä hyvänsä!
Kasvatus menny nykyään ihan hakoteille kun ei ole mitään tieota mitä jälkikasvu puuhaa,ei ne huumeet ihan yks kaks ilmesty kuvioihin kun ikää tulee hieman yli 10v,kyllä siinä seurameinaa aika paljon.
Meillä porukat kyllä valvo millasia kavereita mulla oli ja nyt voin todeta että hyvä niin,monet itkut olen kavereiltani kuullu kun eivät ole voinu estää jälkikasvunsa toilailuja,onneksi ei itellä ole niin ei ole tarvinnu miettiä.
Mulla oli just sama kasvatus.
Ja vanhemmalla iällä tajus jo ite mitä elämältään haluaa, ja osas valita kaverit ite, toki nuoruus vuosilta on ns. Hulivili kaveria, toimitellaan kun nähdään mutta siinä se.

Kasvatus menny perseelleen monella, ite teen kokoajan ankaraa kasvatus työtä, että jälkikasvusta tulisi kunnon veroja maksavia kansalaisia.
Puhelimiin teen joskus tarkastuksia, mitä sielä kirjoitellaan
Ruudolf
Armas Tammelin

Vaikea uskoa että 16vee osaa pyörittää mitää suurta bisnestä, kun sitä ei osaa monet vanhemmatkaan, on vaan kokeillut jotakin sählätä, ja lopuus ottanu väärältä jepeltä rahat etukäteen ja jättäny jotain toimittamatta.
On ihmisiä jotka hakee saatavansa vaikka toiselta puolen suomea,ja jos vielä sattuu olemaan kamoissaan niin vain taivas on rajana mitä voikaan tapahtua
Gartman69
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Gartman69 »

Tuskin sitä ny yhdestä nyrkiniskusta nuorelle ihimiselle kuolema seuraa tuntien päästä?

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33cf ... ffa66dee21
Zorro7
Jane Marple

Ruudolf kirjoitti: La Heinä 22, 2023 12:56 pm Vaikea uskoa että 16vee osaa pyörittää mitää suurta bisnestä, kun sitä ei osaa monet vanhemmatkaan, on vaan kokeillut jotakin sählätä, ja lopuus ottanu väärältä jepeltä rahat etukäteen ja jättäny jotain toimittamatta.
On ihmisiä jotka hakee saatavansa vaikka toiselta puolen suomea,ja jos vielä sattuu olemaan kamoissaan niin vain taivas on rajana mitä voikaan tapahtua
Niin lopputuloksen perusteella ei olisi tosiaan osannut pyörittää bisnestä koska jotain olisi mennyt pieleen jos niistä syistä olisi tapettu.

Isommalla bisneksellä viittasin siihen ettei ihan olisi vain kaverille myynyt jos ne huhut pitäisivät paikkansa mitä täältä lukenut, että Rasmus olisi ollut tunnettu myyjänä laajemmalla alueella myös Lapuan ulkopuolella? (Tästä huhusta oli kommentti kauan sitten mutta sivua en tiedä/muista)
Ja olisiko mökkitakavarikko liittynyt myös johonkin myyntitilanteeseen tai ainakin hallussapitoon, jos totta?

Kaikki on pelkkää huhua ainakin minulle koska en ole tietoinen oikeista kuvioista jos niitä on ollut.
Spekulaatio
Etsivä Shitlock
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Etsivä Shitlock »

Gartman69 kirjoitti: La Heinä 22, 2023 1:03 pm Tuskin sitä ny yhdestä nyrkiniskusta nuorelle ihimiselle kuolema seuraa tuntien päästä?

Entäpä jos onkin käynyt niin, että mennyt johonkin porukkaan ja siellä vedelty alkoholia tai pilveä. Rasmus kuollutkin kesken bileiden (tuon nyrkin iskun seurauksena) ja bilekaverit hätääntyneenä piilottaneet ruumiin, koska pilvi/ alaikäinen ja alkoholi yhdistelmä ei näyttäisi hyvältä kun kuolinsyytä selvitellään? Nämä kaverithan eivät tuosta pahoinpitelystä tienneet välttämättä mitään.
Lapuan terassivideo https://emalm.com/?v=lOXkX/
Ruudolf
Armas Tammelin

Gartman69 kirjoitti: La Heinä 22, 2023 1:03 pm Tuskin sitä ny yhdestä nyrkiniskusta nuorelle ihimiselle kuolema seuraa tuntien päästä?

Kaikki on mahdollista, sopivaan kohtaan kun osuu, pään sisuskoppa on herkkä ja arvaamaton.
Onhan lapsia hukkunu vesilätäkköönkin jossa 2cm vettä, vaatii vaan huonon tuurin.
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Molo kirjoitti: La Heinä 22, 2023 10:56 am En tiedä miten olisin omaa pentuani enemmän valvonut ja syynänyt kavereita missä liikkuu?

Täytyy saada ns. ”luottamus” nuoreen, että kertoo tapahtumat ikäänkuin kaverilleen sillä tavalla saa tietoa missä mennään.

Omat silmät avautuivat oman lettipään kautta. Onneks nyt jo rauhoittunut varmaan se 14-17-vuoden ikä kaikkein haastavinta pahin murrosikäaika.
Tämä. Ja nimenomaan tästä syystä pidän Härsilän toimintaa entistä raskauttavampana. Jos hänellä on jokin historia nuorisopoliisina, luulisi hiukan päässä liikkuvan jotain muutakin kuin uhoaminen, tappelunhalu, uhkailu, kiristäminen ja vittuilu. Se ei ikinä joha yhtään mihinkään nuorten kanssa. Kun kyseessä on vielä poliisi, pitäisi ihan selkäytimestä tulla sellainen autoritäärinen, vahva mutta lempeä sävy, jolla puhuttamalla ja ohjaamalla saadaan tilanne hallintaan. Jos on itse apinakännissä hirvipeijaisten jäljiltä pitäisi myös ymmärtää, ettei ala "ojentaa" ketään, vaan ymmärtää rajoitteensa.

ihan teinipoikien perustieto- oppikirjasta kaksi poikaa ja heidän laajan kaveripiirinsä aikuisiksi kasvattaneena ja oikkuja seuranneena osaan kertoa tämän:

Jos teinipoika on 165cm ja painaa 50 kiloa, hän mitä todennäköisimmin pyrkii kompensoimaan tilannetta porukassa joko rääpimällä päätään, juomalla rankasti tai uhoamalla silloin, kun kokee itsetunto-ongelmia kokonsa vuoksi. Tämä pätee Rasmukseen, joka oli/on myös ns. nätti poika. Siis suloinen ja eräänlainen trendsetteri vaatteidensa ja hiustyylinsä puolesta, ja sellainenhan näyttäytyy viisikymppisen nationalistisen metsästäjä-keräilijä-superheteropoliisin näkökulmasta hinttinä, jolle voi huoletta aukoa naamariaan. Etenkin jos on ollut paska metsästyspäivä, eikä kaatoa ole saatu.

Ja sitten on soppa valmis sikäli, että kertokaapa yksikin 16-vuotias, hiukan ottanut teinipoika, joka kavereidensa edessä nöyrtyy ja alistuu tuollaisen uhoavan mukeron naljailulle ja kaulailulle? Voin ainakin heti kättelyssä myöntää, että kumpikaan omista pojistani ei olisi antanut periksi. Eikä pidäkään! Härsilä toimi väärin!

Tämä on asia, jonka jokaisen aikusen ihmisen pitäisi ymmärtää.

ja kyllä; myös hyvin perheiden lapset tekevät hölmöyksiä. Meidän vanhempamme tekivät hölmöyksiä, isovanhemmat tekivät hölmöyksiä, jo Jeesus rikkoi rajoja nuorena miehenä. Universaalina tavoitteena on herättää pahennusta aikuisissa, etsiä omaa tilaa, identiteettiä ja hakea ne rajat, joiden puitteissa voi näitä asioita tehdä. Jos aikuiset siinä tilanteessa uhkaavat, käyttävät voimakeinoja ja alistamisa, on seurauksena vain kytevää vihaa ja kapinaa, joka takuulla purkautuu ennemmin tai myöhemmin.

Jos Härsilällä oli jotain niin painavaa sanottavaa Rasmukselle, ettei se voinut odottaa, miksei hän vaan ystävällisesti pyytänyt poikaa jutulle vaikka terasiille? Jos Rasmus olisi sanonut ei, Härsilän olisi pitänyt luovuttaa ja muistuttaa, että olisi kiva joskus myöhemmin jutella, jos sopii. Ravintolassa ei lähdetä pakkokeinoihin, hallintaotteisiin tai muuhun sekoiluun ainakaan lasten kanssa. Never.
Molo
Martin Beck

Itse koen, etten olis omaani saanut koskaan puhumaan ja keskustelemaan mistään, jos olisin pamauttanut nyrkillä pöytää ja pitänyt kotiarestissa.
Olen aina sanonut, ettei koskaan tarvitse pelätä kertoa mulle mitään asiaa oli mikä hyvänsä.
Sellasia joitain nyrkin ja patterin välissä kasvatettuja tiedän, että kun on täytetty 18-vuotta alkaa murrosikä korkojen kera kun "saa tehdä mitä huvittaa" suo siellä vetelä täällä. Itse saanut sellasen vanhanajan tymäkän vallesmannikasvatuksen jossa todellakaan ei saanut edes aina sanoa mielipidettä mihinkään. Sanottiin vielä, että herran pelko on herran alku :D (järkkyä :D
Vastaa Viestiin