Kannattaa herätä todellisuuteen. Ei ole olemassa mitään murhan lavastuksia, paitsi muutaman henkilön mielikuvituksessa. Harmi vaan, että nämä totuuden hylkääjät ovat olleet viranomaisten edustajia.Doris Watson kirjoitti: La Heinä 22, 2023 5:29 pm
Ei todellakaan ole mitään erilaisuutta vastaan ,päinvastoin, olen kovin suvaitsevainen. Minusta on mielenkiintoista tarkkailla ihmisiä. A: n kohdalla pohdin autismin ja psykopatian välillä kun vaikutti ilmeettömästi valehtelevan mutta kun punastelee niin ehkei jälkimmäisestä kyse. Mutta onhan tämä erikoinen tapaus jos autistinen(jos on?? ), analyyttinen, älykäs kotiäiti onnistuu lavastamaan miehensä tapon/ murhan suvereenisti niin että poliisit ja oikeuslaitos ovat kädettöminä kummissaan.
Anneli on aivan tavallinen suomalainen nainen. Esitutkinta-aineistoa läpikäydessäni olen huomannut, että sukulaiset ovat pitäneet häntä täysin normaalina, joskin hiljaisena ihmisenä. Sukulaiset ovat käyneet puolin sun toisin aikoinaan perhevierailuilla eikä siellä ole ollut mitään omituisuuksia näissä tapaamisissa. Jukka on ilmeisesti ollut vitsiniekka ja mielellään äänessä sukulaisvierailuilla, mutta Anneli on ollut enemmän sivusta seuraaja, joka on osallistunut keskusteluihin lähinnä vastaamalla hänelle esitettyihin kysymyksiin.
Olen siitä surullinen, että viranomaiset ovat toiminnallaan Ulvilan murhatapauksen käsittelyssä rikkoneet monen ihmisen keskinäiset välit. Annelilta katkesivat yhteydet Jukan sisaruksiin ja heidän perheisiinsä. Tiedän useamman ihmisen, joiden väleihin Ulvilan murhatapaus on vaikuttanut. Itseltäni ovat katkenneet välit kahteen sukulaiseeni - toisaalta ne välit olisivat todennäköisesti katkenneet muutoinkin. Silti heidän käytöksensä ja vihamielisyytensä Annelia kohtaan ihmetyttää, koska he eivät edes ole koskaan Annelia tavanneet.
Jotenkin toivoisin, että myös aroilla ja hiljaisilla ihmisillä olisi mahdollisuus saada äänensä kuuluviin eikä heidän ylitseen noin vaan käveltäisi. Poliisille toivon lisää koulutusta ja resursseja, jotta vakavia rikoksia saadaan tutkittua ja syyttömiä ihmisiä ei kirjoitettaisi mielikuvitustarinoilla syyllisiksi toisten tekoihin. Poliisin pitäisi mielestäni kantaa vastuu Kuusirannan kirjoituksista, jotka perustuvat kehnosti tehtyyn poliisitutkintaan.