Maahanmuutto repii (kansaa kahtia)

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.
claw
Martin Beck

Re: Maahanmuutto repii (kansaa kahtia)

Viesti Kirjoittaja claw »

Oikeus ennen kaikkea kirjoitti: Su Heinä 23, 2023 9:44 pm
Ihan kouluttettuina osa ainakin kun just eilen kysyin niin oli siellä opiskellut ensin hoiva-avustajaksi ja sitten vielä lähihoitajaksi.
Olen itse viettänyt potilaana yhteensä 7 kk viimeisen parin vuoden aikana pääkaupunkiseudun sairaaloissa: Peijaksessa, Töölössä, Meilahdessa, Kaunialassa, Katriinassa... Joka paikassa suurin osa hoitajista on ollut vierasperäisiä. Somaleita on paitsi lähihoitajina, myös sairaanhoitajina ja jopa lääkäreinä.
Erikoissairaanhoito ei toimisi päivääkään ilman vierastyövoimaa. Se vaan on fakta.
"Toimisi", onko niin että hyvä sairaanhoito esim. ylimielisellä suht kielitaidottomalla somalilla toimii?

Suuresti epäilen!
Collie
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Collie »

Ihan kouluttettuina osa ainakin kun just eilen kysyin niin oli siellä opiskellut ensin hoiva-avustajaksi ja sitten vielä lähihoitajaksi.
Olen itse viettänyt potilaana yhteensä 7 kk viimeisen parin vuoden aikana pääkaupunkiseudun sairaaloissa: Peijaksessa, Töölössä, Meilahdessa, Kaunialassa, Katriinassa... Joka paikassa suurin osa hoitajista on ollut vierasperäisiä. Somaleita on paitsi lähihoitajina, myös sairaanhoitajina ja jopa lääkäreinä.
Erikoissairaanhoito ei toimisi päivääkään ilman vierastyövoimaa. Se vaan on fakta.
Minulla on taas täysin päinvastainen kokemus. En ole ikinä nähnyt yhtään somalia lääkärinä tai sairaanhoitajana. Toki tässä myös virheellisesti rinnastat koko Suomen erikoissairaanhoidon pääkaupunkiseutuun, jossa asuu vähemmistö Suomen asukkaista, eli noin viidennes. Suurin osa suomalaisista asuu muualla.
Kurpa kirjoitti: La Marras 23, 2024 8:41 pm On taas niin viisaita kommentteja. Ketä vittua kiinnostaa onko se joku demari, kun puhutaan valtuustotason poliitikoista eikä mistään kansanedustajasta edes. Se on vaan joku tavis.
Oikeus ennen kaikkea
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Oikeus ennen kaikkea »

Minulla on taas täysin päinvastainen kokemus. En ole ikinä nähnyt yhtään somalia lääkärinä tai sairaanhoitajana. Toki tässä myös virheellisesti rinnastat koko Suomen erikoissairaanhoidon pääkaupunkiseutuun, jossa asuu vähemmistö Suomen asukkaista, eli noin viidennes. Suurin osa suomalaisista asuu muualla.
Oletko muuten ollut potilaana sairaalassa viime aikoina? Epäilen! Eli mihin perustat tietosi? Niin taitaa muutenkin asua somaleistakin suurin osa pääkaupunkiseudulla, vai ovatko joukolla muuttaneet Kainuun korpiin.
Collie
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Collie »

Oikeus ennen kaikkea kirjoitti: Su Heinä 23, 2023 11:09 pm
Oletko muuten ollut potilaana sairaalassa viime aikoina? Epäilen! Eli mihin perustat tietosi? Niin taitaa muutenkin asua somaleistakin suurin osa pääkaupunkiseudulla, vai ovatko joukolla muuttaneet Kainuun korpiin.
Miksi epäilet tätä? Pitäisikö meidän sitten uskoa sinun kertomus, jossa "suurin osa erikoissairaanhoidossa työskentelevistä on vierasperäisiä". Suurin osa suomalaisista ei asu pääkaupunkiseudulla. Kertoo jotain asenteesta jos sinulle Suomi on joko pääkaupunkiseutu tai "Kainuun korpi".
Kurpa kirjoitti: La Marras 23, 2024 8:41 pm On taas niin viisaita kommentteja. Ketä vittua kiinnostaa onko se joku demari, kun puhutaan valtuustotason poliitikoista eikä mistään kansanedustajasta edes. Se on vaan joku tavis.
Intiaani
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Intiaani »

Vanhusten hoidossa ainakin useamman vuoden sivusta seuranneena varmaan 90% on maahanmuuttajia. On myös runsaasti somalitaustaisia, miehiä sekä naisia. Osalla kielitaito aika lastenkengissä, mutta käyttävät sitä silti rohkeasti.

Omista leikkauksista on kanssa sellaisia kokemuksia, että viimeisimmissä on molemmissa ainakin anestesialääkäri ollut mamu. Toisessa oli leikkaava lääkärikin. Kiva huumepäissään seurata leikkausta, kun tajusin sen vielä olevan opiskelija. No, eipä ollut vaativa puukotus ja kuntoon tuli.
Tessu
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Täällä on kyllä ainakin Venäläisistä lääkäreistä huonoja kokemuksia,kehua en voi!
Psykopaatti
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Psykopaatti »

Siihen nähden on yllättävää lukea, että somaleita näkee kaikkialla töissä, kun somalinaisten työttömyysprosentti oli vielä tässä takavuosina 90% ja miehillä jotakuinkin 50% tietämillä. (mikä tilanne on 2023?) Vaikka näkisi kaikki kahtena, sekään ei riitä tätä asiaa selittämään. Todennäköisesti, jotkut pitävät kaikkia ihmisiä somaleina. On täysin sanomattakin selvää, että näkymät eivät ole yhtään valoisammat tulevaisuudessa, kun lukee mitä kouluissa ja arjessa tapahtuu. Tuskin nuo työttömyysprosentit tuosta tulee millään laskemaan. Ehkä ne kauppareissutkin sujuisi paremmissa merkeissä, jos nämä prosentit olisivat edes hiukan paremmat?
Ifigeneia
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Collie kirjoitti: Su Heinä 23, 2023 10:02 pm
Minä en ole nähnyt somaleita minkään sortin duunissa. En tosin asu PK-seudulla.

Potilaan ominaisuudessa olen kohdannut venäläisen lääkärinaisen (koleahko), virolaisen lääkärinaisen (jäätävä), saksalaisen lääkärimiehen (ikävä tyyppi), toisen saksalaisen lääkärimiehen (ok, jopa mukava tyyppi), intialaisen(?) lääkärimiehen (neutraali kokemus), puolalaisen lääkärinaisen (tätä pelkäsi jokainen joka hänet oli tavannut)... Mutta en yhtäkään ulkomaalaista hoitajaa.
Tekikö Lilleri-Lalleri itsemurhan, vai tapettiinko hänet?
Kräki
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Kräki »

Näin se homma toimii. Ihmettelen taas vain näitä lomamatkoja sodan keskelle

IMG_8479.jpeg
IMG_8479.jpeg (208.65 KiB) Katsottu 715 kertaa
Kuvan kokoa kohtuullistettu
-NILS-
Huutaja Jaana
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Huutaja Jaana »

Ei haittais vaikkei enää syksyllä nähtäis.
punch kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 2:44 am Tällaisella foorumilla te ihmiset kirjoittelette.
Ifigeneia
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Kesällä ei pommit pauku, kun ei jaksa sotia?

Ei kun ai niin. Lapset ovat tulleet siihen ikään että heidän genitaalinsa pitää käydä typistyttämässä.
Tekikö Lilleri-Lalleri itsemurhan, vai tapettiinko hänet?
jotunheimen
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja jotunheimen »

On kyllä naurettavaa touhua, elefantti pursuu jo huoneesta mutta kukaan ei voi sanoa asialle mitään (noin niinkuin valtakunnallisesti ja virallisesti). Olisi mielenkiintoista nähdä uudet työllisyystilastot, koska ilmeisesti mitkään 90% somalinaisten työttömyysprosentit eivät voi pitää paikkaansa, koska monet foorumin henkilöt puhuvat jopa heidän yliedustavuudesta. Jos näin on, luulisi olevan valtamedialle kunniatehtävä julkistaa tällaiset ihmeet.
@veitera has blocked you
ajanpatina
Javier Pena
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ajanpatina »

Onhan se outoa, kun somalit ovat pakolaisina suomessa ja kuitenkin käyvät suomalaisten verorahoilla lomailemassa somaliassa?
Ja toiset somalit lähettävät somaliaan omat kakaransa opetteleen kulttuuriaan ja itse muka ovat paossa maastaan?
Jossain on helvetisti mätää ja se suurin mätäpaise on arkaduianmäen pöhlölässä vihervasemmistossa ja rantahurreissa.
Kaikella on aikansa.
ManHalen
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja ManHalen »

Lainaan vieläkin näitä kahta yli 30 vuotta vanhaa pila piirosta ala Kari Suomalainen kuka tiesi jo silloin mikä on homman nimi....ja mikään ei muutu

Vanha sanonta on "There's a sucker born every minute"
Ja taaskin tämä kirjoitus saa 200kg naishenkilöt kyynelehtimään kuinka julmia Suomalaiset on kun eivät ymmärrä auttaa, nyyyhhh....
Liitteet
maxresdefault.jpg
maxresdefault.jpg (172.77 KiB) Katsottu 970 kertaa
FIRKenOXwA0NwMd.jpg
FIRKenOXwA0NwMd.jpg (114.69 KiB) Katsottu 970 kertaa
MrAhab
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja MrAhab »

En (kiitos allahin) asu pääkaupunkiseudulla.

Jonkin verran olen itsekkin joutunut parin viime vuoden aikana asioimaan terveydenhuollon palveluissa, useankin eri syyn takia.

Venäläisiä hoitajia vaikka millä mitalla, mutta ei ainoatakaan somalia, tai muitakaan afrikkalaistaustaisia.

Yhden näin yksityisen vanhustenhoidon puolella.
Vastaa Viestiin