Minä olen Anneli Auerin alkuperäiseen kertomukseen perehtynyt ja peilannut sitä murhapaikan jälkiin, toisen silminnäkijän havaintoihin, hätäkeskuspuheluun jne., joiden perusteella sekä koulutukseni, tutkijakokemukseni ja työhistoriani tuomalla asiantuntemuksella olen täysin varma, että Tähtisentiellä Annelin miehen murhasi ja Annelia puukotti ulkopuolinen tekijä. Tätä tekijää ei ole toistaiseksi tavoitettu ja voi olla, että murha jää pimeäksi.Doris Watson kirjoitti: Su Heinä 23, 2023 8:44 pm
Asiahan on niin että jos et ole ollut paikalla rikoksen tapahtuessa niin et voi tietää mitä tosiasiassa on tapahtunut. Ja tietääkseni et ollut paikalla. Ainoa joka tietää on Anneli Auer ja hän saattaa suurella todennäköisyydellä valehdella.
Niin olisi toivonut että poliisi olisi tehokkaalla terrieri- vimmalla toiminut ja epäillyt ensisijaisesti lähintä henkilöä eikä pehmoillut tilanteessa. Varmaan hyvää opetusmateriaalia mutta kalliiksi tullut.
Sitä olen suuresti ihmetellyt, miksi P. K.:n tekemiset jätettiin aikoinaan tutkimatta, vaikka hän on ollut osaltaan vastuussa siitä, miten Annelia kirjoitettiin syylliseksi ulkopuolisen tappajan tekemään tekoon. Voi olla, että Ulvilan murha olisi jo ajat sitten virallisesti ratkaistu, jos ei oltaisi terrierin vimmalla roikuttu kiinni syyttömässä ihmisessä.
P. K. väittää kirjassaan sivulla 52 Annelin valehdelleen tutkinnan alussa. Kuka mahtaa muistaa, miten kävi Anneliin kohdistetulle syytteelle koskien perätöntä lausumaa viranomaismenettelyssä, mihin P. K. taitaa välillisesti viitata? Anneli on alkuperäisen kertomuksensa aikaan ollut asianomistajan ja todistajan asemassa, joten hänen kertomuksensa pitäisi todistaa valheeksi. Rikoksesta epäiltynä ollessaan hän on kyllä alkanut kertomaan pupputarinaa omasta osuudestaan Ulvilan murhaan, kun poliisi oli sitä ennen syöttänyt hänelle paikkaansa pitämättömiä faktoja perustuen omiin puutteellisiin tutkimuksiinsa ja huonosti tehtyihin rekoihin.