Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Gartman69
Hetty Wainthropp
Viestit: 477
Liittynyt: Su Loka 03, 2021 12:17 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Gartman69 »

Rasmus huuteli Härskille sen siviilielämän koukeroista ja toilailuista ja siihen liittyvistä asioista - kuka tahansa saattaa kännissä hermostua sellaisesta.
Vai onko jollain tietoa etteikö näin olisi sanailtu tilanteessa? Vai eikö Härski vaan tykänny Rassen tukkamallista ja kiimpaantui noinkin rajusti siitä? Ei ne keskenään olleet toisilleen tuntemattomia siinä tilanteessa. Olivat tuttuja jo Härskin työn kautta - sekä siviilissä kun Härski sotki pakan naimalla vierasta. Miettikää ny omalle kohdalle jos ei muuten avaudu. Lapua on tosi pieni paikka näissä asioissa.
Ghost hunting
Angus MacGyver
Viestit: 6556
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Varmaan kun muuallakin niin jotkut nuorista vaan joutuu silmätikuksi lällättelyn kohteeksi, tästä jo aiemmin puhuin mutta saa nähä, että saako nyt enempin kannatusta.
Qwerty_22
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: To Joulu 01, 2022 12:46 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Qwerty_22 »

Gartman69 kirjoitti: La Heinä 29, 2023 7:09 am Rasmus huuteli Härskille sen siviilielämän koukeroista ja toilailuista ja siihen liittyvistä asioista - kuka tahansa saattaa kännissä hermostua sellaisesta.
Vai onko jollain tietoa etteikö näin olisi sanailtu tilanteessa? Vai eikö Härski vaan tykänny Rassen tukkamallista ja kiimpaantui noinkin rajusti siitä? Ei ne keskenään olleet toisilleen tuntemattomia siinä tilanteessa. Olivat tuttuja jo Härskin työn kautta - sekä siviilissä kun Härski sotki pakan naimalla vierasta. Miettikää ny omalle kohdalle jos ei muuten avaudu. Lapua on tosi pieni paikka näissä asioissa.
Viestisi edustaa tässä oikeastaan aika lailla malliesimerkkiä siitä, miten on alettu vähitellen ja yhä enenevissä määrin levittää faktana pelkkiä omia, ja vähän muidenkin arvailuja. Mitään tietoa sinulla ei oikeasti taida olla, koska kovasti tunnut kaipailevan arvailuillesi joko vahvistusta tai niiden kumoamista (mieluummin selvästikin ensiksi mainittua?).

Mainitsit muuten tässä jokin aika sitten, mitä "Nappi" oli esittänyt Lapuahovin tallenteiden kuvaajista. Sen, ja eräiden muiden viestiesi perusteella, veikkaan - ja pahoittelut, jos menee pahasti pieleen - että joko sinä itse tai joku läheisesi tapaa syystä tai toisesta käydä Seinäjoelta saakka istuskelemassa, tai mitä lie tekemässä, em. "Napin" pitämällä lapualaisella huoltoasemalla, jolloin ns.tietolähteitäsi olisivat samalla muut siellä istuskelevat tai piipahtavat ihmiset omine veikkauksineen ja juoruineen (osin varmaan myös tosipuheineen)? Se selittäisi mielestäni sitä, että kykenet kyllä helposti heittämään täällä ilmoille kaikenlaista, usein asian vierestäkin menevää huhua ja vihjailua, mutta harvemmin osaat oikeastaan vastata kellekään, joka haluaa sinulta johonkin tarkennusta tai perustelua.
Avatar
Anti-Bini Laden
Jack Bauer
Viestit: 980
Liittynyt: Pe Kesä 07, 2013 8:49 pm
Paikkakunta: Pakistan
Viesti:

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Anti-Bini Laden »

Etsivä Shitlock kirjoitti: Pe Heinä 28, 2023 7:18 pm

Ajatellaanpa nyt sekin, että Rasmus oli kahteen kertaan tarkistettu täysi-ikäinen, maksava asiakas, joka Härsilän hyökätessä ravintolan omistajan kimppuun yritti repiä Härsilää irti omistajan kimpusta. Tässä vaiheessa portsari päättääkin heittää ulos pomoaan auttamaan menneen Rasmuksen, eikä Härsilää.

Ulosheittovideolla omistaja käy vielä kierroksilla ja portsarin elekieli kertoo, sen että soo soo Zafer, kyllä tää tästä...soo soo, nyt rauhassa, ei suututeta poliisia.
Olisikohan sieltä Turkin reissuilta lähtenyt Suomeen jotain mikä ei kestä päivänvaloa, ja Rasmus oli yksi kuka teki palveluksia paikan pomolle.
Ja sen takia Rasmus hyökännyt auttamaan ”pomoaan” ?

Poke ei ole ollut tietoinen hämärä hommista, vaikka on ihmetellyt miksi alaikäisiä päästetään ravintolaan ja sen takia heitti Rasmuksen ulos.
Tai sitten katsoi pienemmäksi paheeksi et nakkasee alaikäisen pennun ulos ravintolasta, kuin väkivaltaisen poliisin.
Jos härskilällä sattuu olemaan sellaista tietoa ravintolaa vastaan et pulju menee nuri.
Koska selkeästi loppupelissä yrittivät peitellä kaiken mahdollisen, kuten väkivaltaisen poliisin agressiivisen käytöksen, ettei sekään tulisi ilmi.
" Paha asettaa tekijän mytologiseen narratiiviin joka on
epävarmuutta siedettävämpi vaihtoehto "
Sipi
Theo Kojak
Viestit: 1162
Liittynyt: Ke Tammi 03, 2018 10:58 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Anti-Bini Laden kirjoitti: La Heinä 29, 2023 12:01 pm

Olisikohan sieltä Turkin reissuilta lähtenyt Suomeen jotain mikä ei kestä päivänvaloa, ja Rasmus oli yksi kuka teki palveluksia paikan pomolle.
Ja sen takia Rasmus hyökännyt auttamaan ”pomoaan” ?

Poke ei ole ollut tietoinen hämärä hommista, vaikka on ihmetellyt miksi alaikäisiä päästetään ravintolaan ja sen takia heitti Rasmuksen ulos.
Tai sitten katsoi pienemmäksi paheeksi et nakkasee alaikäisen pennun ulos ravintolasta, kuin väkivaltaisen poliisin.
Jos härskilällä sattuu olemaan sellaista tietoa ravintolaa vastaan et pulju menee nuri.
Koska selkeästi loppupelissä yrittivät peitellä kaiken mahdollisen, kuten väkivaltaisen poliisin agressiivisen käytöksen, ettei sekään tulisi ilmi.
Tässä on myös yksi lukuisista mahdollisuuksista. Eikä ollenkaan niin kaukaa haettu, kuin jotkut esitetyistä teorioista. Sopisi kuvaan myös sen suhteen, että nuoriso (kuulemma siis myös alaikäiset, täältä luettua) viettivät aikaansa siellä neukkarissa ja juoksentelivat käytävillä yöaikaan. Jokainen ravintoloitsija, joka Suomessa operoi ja vielä useammassa ravintolassa ja sillä historialla, että on kielenkin jo ehtinyt ottaa haltuun tietää, että se on kuolinisku bisnekselle täällä. Siis päästää alaikäisiä ravintolaan ja anniskella heille. Asiaa eivät valvontaviranomaiset katsele sormien läpi kuten ehkä jossain turkkilaisessa rantabaarissa.

Joten jos näin on tosiaan tapahtunut, on riskinottoon ollut hyvät perusteet. Kuten juurikin se, että nuorisosta on ollut ravintoloitsijalle jotain hyötyä.

Toisaalta Härskillä on täytynyt olla jokin haju asiasta, koska on toiminut nuorison keskuudessa (täältä luettua) ja kyse on oman kaupungin ainoasta (?)ravinolasta. Miksei hän siis ole puuttunut asiaan? En tykkää salaliittoteorioista, mutta onhan mahdollista (kuten Anti-Bini jo avasikin) että Härski tiesi. Mutta...entäpä jos myös Härski hyötyi järjestelystä itsekin jollain tavalla eikä siksi ilmoittanut asiasta. Hänen virkamiehen moraalinsa kun vaikuttaa olevan hiukan tuulella käyvää sorttia.

Koko tutkinnan jumittamiseen saattaa olla siis myös "viattomammat" syyt. Jokaisella, joka osallistui tappeluun tai oli paikanpäällä, on jotain salattavaa. Keskinäiset riippuvuussuhteet voivat olla sekavia, ja kaikki pelkäävät oman selustansa puolesta. Ei ainoastaan Härski ja omistaja. En tarkoita, että he suoranaisesti liittyisivat Rasmuksen katoamiseen, mutta kukaan ei puhu, koska pelkää, että tulee sivu suunsa vasikoineeksi jostain pikkubisneksestä ja näin aloittaa lumipalloefektin. Jokaisella on jotain hävittävää. Kukaan ei halua olla se, joka avaa näitä sotkuja yhtään. Ja siksi myös olennaista tietoa Rasmukseen liittyen jää pimentoon.

Vastaava ilmiö näkyi Tampereella Tesoman murhan tutkinnan yhteydessä: valvontavideolla kauppakeskuksen edustalla näkyi aikajanaan sopivasti kolme nuorta miestä. Heitä etsittiin, kuvat julkaistiin, mediassa vedottiin. Heitä ei koskaan löydetty. he eivät ilmoittautuneet, vaan veivät poliisin resursseja ja tutkintaa väärään suuntaan. Mikseivät he koskaan ilmoittautuneet? Luullakseni siksi, että heillä oli joku gramma piriä taskussa, olivat juuri murtautuneet johonkin autiotaloon tai jotain sellaista, etteivät halunneet olla poliisin kanssa tekemisissä. Syyt eivät lopulta liittyneet murhaan millään tavalla.

Olen sitä mieltä, että Lapuahovissa katoamisyönä olleet henkilöt ja heidän lähipiirinsä pelkäävät myös joidenkin muiden asisoiden kuin Rasmuksen kohtalon paljastumista. Paikkakunta on niin pieni, että vaikka KRP tiedottaisi, että "emme ole kiinnostuneita muista asioista kuin Rasmukseen liittyvistä tiedoista", se ei paljon lohduta. Tulisi nopeasti ilmi, kuka on puhunut. Ja sen jälkeen elämä Lapualla voisi olla hankalaa.
Gartman69
Hetty Wainthropp
Viestit: 477
Liittynyt: Su Loka 03, 2021 12:17 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Gartman69 »

Asiathan etenee jos ja kun mun esittämiä spekulaatioita ammutaan alas tai ne vahvistetaan?
Mä en itsekään aliarvioi enkä tyrmäile täällä muidenkaan spekulaatioita. Selvännäkijä hommeleihin mä en kyllä lähde muuten mukaan kuin ainoastaan vittuilemalla. Enkä ota kantaa itseeni kohdistuviin spekulaatioihin - ku ehkä jonkun verran poliisikuuluisteluissa - mutta en muuten.

Kertokaa ny sitten mitä sanailtiin baarissa Härskin ja Rassen kesken - jos ei mun ehdotukset yhtään kelpaa tai joku voi todistaa ne vääriksi? Hei - kaikille samat oikeudet spekuloida - jooko?
Ja ylläpito voi toki mulle ilmoittaa jos joku herkistyy mun kysymyksistä liikaa?
Avatar
K9Wifey
Jack Bauer
Viestit: 911
Liittynyt: Pe Loka 02, 2020 11:20 am

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja K9Wifey »

Sipi kirjoitti: La Heinä 29, 2023 2:19 pm
Anti-Bini Laden kirjoitti: La Heinä 29, 2023 12:01 pm

Olisikohan sieltä Turkin reissuilta lähtenyt Suomeen jotain mikä ei kestä päivänvaloa, ja Rasmus oli yksi kuka teki palveluksia paikan pomolle.
Ja sen takia Rasmus hyökännyt auttamaan ”pomoaan” ?
Tässä on myös yksi lukuisista mahdollisuuksista.

Mutta...entäpä jos myös Härski hyötyi järjestelystä itsekin jollain tavalla eikä siksi ilmoittanut asiasta. Hänen virkamiehen moraalinsa kun vaikuttaa olevan hiukan tuulella käyvää sorttia.
Hyvää pohdintaa. Ethän sä ruokkivaa kättä syö vaimitensenytmenee. Jos nää nuoret saa jtn huumeksia (budi nyt jo esitetty varmuudella, pore, puppe, ksalol) nii ei kai ne ketään 'ringissä' käy käräyttämään, koska sittenhän bileet loppuis. Tää voi olla kaukaa haettu ajatus, mut jos LH on ollutkin joku 'jakelukeskus' ja myös sen takia nuorison hengailu siellä on sallittu. Hehän ovat asiakkaita - ja osa myös jakelijoita ml. R. Ja ethän sä itse haluu mtn laulaa, koska samalla käräyttäisit tod. näk. koko ringin. Ja siihen loppuis se aineiden saanti ja pitkät bileet LH:ssa. Vissiin ainoo kyläbaari ja hauskanpitopaikka nii olishan se katastrofi jos koko lafka suljettais.

Eipä tuo eka kerta historiassa olis, vaikka virkamies hyötyisi jtn - ei todellakaan. Hyväveliverkosto jne.

Uskon minäkin, että LH on juurisyy tähän katoamiseen. Ja Gartmanille: minä tosiaan luulin kommenteistasi päätellen, et oot ite ollu paikalla, tai muuten tietävä asioista, mut taitaa kaikki ollakin niitä huoltsikan baarin huhupuheita. Hearsay sanoovat tuolla Ameriikaassa. Mut jos se R olis jtn yksityiselämää loukkavaa siinä heti heittäny nii tuskin tuo H olis enää siinä vaiheessa pörröttänyt hiuksia vaan ottanu tiukan tukkapöllyn. Mut jokuhan sen kahakan aiheutti. Ja myös kaiken jatkon, josta on turha jauhaa enempää.
It's mind over matter. I don't mind and you don't matter!
Sipi
Theo Kojak
Viestit: 1162
Liittynyt: Ke Tammi 03, 2018 10:58 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Gartman69 kirjoitti: La Heinä 29, 2023 3:00 pm Asiathan etenee jos ja kun mun esittämiä spekulaatioita ammutaan alas tai ne vahvistetaan?
En tiedä, miksi vastaan tähän. Mutta jotenkin tuntuu, että et vaan ymmärrä. Katsos, jos spekuloit, älä kirjoita asiaa faktana. Esimerkki rautalangasta:

A) Härski sanoi pullaa ja kahvia. Rasmus suuttui ja löi. (Kuulostaa faktalta)
B) Voisiko olla mahdollista, että Härski puhui pullasta ja kahvista? Ja ehkäpä Rasmus sitten hermostui siitä? (Kuulostaa pohdinnalta, spekulaatiolta).

Näetkö kahden eri version eron? Sun tyyli kirjoittaa on poikkeuksetta tyyliä A, jolla annat (ehkä tahtomattasi) sellaisen kuvan, että tiedät niin tapahtuneen. Ja tästä väistämättä seuraa väsymiseen saakka sitä vääntöä, että muut kirjoittajat penäävät sinulta lisätietoja: Mistä voit tietää Härskin puhuneen pullasta ja kahvista? Mikset paljasta lähdettä, kukka olet jne.

Ihan nyt viimeisen kerran pyydän, että kun spekuloit, kerro että spekuloit. Sinulla on tottakai siihen oikeus. Ja jos aidosti tiedät faktat, kerro niiden olevan faktoja ja kerro, miten olet saanut ko. asiat tietoosi.

Viimeisimmässä viestissäsi heitit ilmoille kertovasi jotain poliisikuulusteluissa. Onko sinua kuulusteltu? Onko sinua pyydetty kuultavaksi? Kukaan ei enää tiedä, spekuloitko, puhutko totta vai laukkaako mielikuvituksesi niin ettet itsekään pysy perässä. Tämä on se ärsyttävä piirre, ei mikään muu.
Molo
Martin Beck
Viestit: 833
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2022 6:59 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Molo »

Gartman69 kirjoitti: La Heinä 29, 2023 3:00 pm Asiathan etenee jos ja kun mun esittämiä spekulaatioita ammutaan alas tai ne vahvistetaan?
Mä en itsekään aliarvioi enkä tyrmäile täällä muidenkaan spekulaatioita. Selvännäkijä hommeleihin mä en kyllä lähde muuten mukaan kuin ainoastaan vittuilemalla. Enkä ota kantaa itseeni kohdistuviin spekulaatioihin - ku ehkä jonkun verran poliisikuuluisteluissa - mutta en muuten.

Kertokaa ny sitten mitä sanailtiin baarissa Härskin ja Rassen kesken - jos ei mun ehdotukset yhtään kelpaa tai joku voi todistaa ne vääriksi? Hei - kaikille samat oikeudet spekuloida - jooko?
Ja ylläpito voi toki mulle ilmoittaa jos joku herkistyy mun kysymyksistä liikaa?
Mun ei ole yhtään vaikea uskoa, että tuo suukopu on uponnut ja osunut Härsiin. Agression vimmasta päätellen Rasmus on sanonut jotain kitkerää...jotain mikä on saattanut olla jopa uhkana poliisin työlle. Tiesikö jotain mitä ei pitäisi tietää ja nuoruuden kännin siivittämänä saattanut uskaltaa uhota jotain esim. mä tiedän sun touhut ym. oli ehkä lisäksi hampaankolossa motiivina aiempi puhelimen takavarikko (saattanut kännissä H vaatia varikkoon uutta puhelinta myös) tai vinoillut päälle esim. koska takana sukulaisuuden suhdesupliikki. Varmasti on kuullut miten siitä on isänsä puolella puhuttu ei varmasti kehuttu? Niin ja varsinkin mikäli lippispään kertomus totta, että on sanonut H, että en halaa kun tiedän millasia ovat Rasmuksen suvun miehet. Voisin kuvitella Rasmusta tuntematta, ettei ollut mikään hiiri ja tarpeentullen on laitellut luuta kurkkuun tälle isommalle poliisimiehelle luullut et ei se mulle mitään uskalla tehdä.
On vaan saattanut lähteä kännipäillä viha ja veri kunnolla keulimaan ei siihen muuta tarvita, jos hermot huonot isommalla rähinäkänni iskenyt päälle? Spekua, mutta noita videoita katsellessa voi melkein lukea kuin AkuAnkasta miten se meni. Siihen nähden hyvälaatuista kuvaa agressio näkyy kirkolta kotiin asti.
Molo
Martin Beck
Viestit: 833
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2022 6:59 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Molo »

Ps. "älä ammu viestin tuojaa"
Satunnaisohikulkija
Remington Steele
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Touko 23, 2023 10:49 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Satunnaisohikulkija »

Hakuna matata kirjoitti: Ke Heinä 26, 2023 9:09 pm Miettiny täs jo pidemmän aikaa että miks on kirjoitettu Rasmuksen toisen tulemisen yhteydes että Rasmus kysyny että mitä on puhunu?
Tulkitsisin sen niin, että Rasmus sanoi jotain, mikä sai Härsilän pois tolaltaan. Riidoissa on tyypillistä, että osapuolet loukkaavat toisiaan tai ainakin kokeilevat kepillä jäätä, ja sitten kun osuukin liian kipeästi ja tuloksena on itseäkin pelottava räjähdys, koetetaan selittää itselle ja toisille, että "mitä se nyt noin", ja "mitä mä muka sanoin, että se noin". "Enhän mä sanonut yhtään mitään, kysyin vain aiheellisen kysymyksen."

Fyysisesti heikompi osapuoli (nainen, nuori) voi olla verbaalisesti vahvempi. Se on usein asia, jota miehekkään miehen on mahdotonta kestää, ja silloin heiluvat nyrkit ja joskus kättä pidempikin.
Satunnaisohikulkija
Remington Steele
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Touko 23, 2023 10:49 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Satunnaisohikulkija »

UglyBetty kirjoitti: La Heinä 29, 2023 6:08 am Gartmanhan pitää itseään jonkinlaisena tämän aiheen tirehtöörinä.
On aiemminkin heitellyt aggressiiviseen tyyliinsä kysymyksiä tai vihjauksia jotka naamioitu kysymyksiksi, ja lisännyt että häneltä ei kuitenkaan saa kysyä miksi hän sellaisia kyselee, mutta vastatkaa nyt vaan.
Sellainen keskustelija.
Minusta Gartmanin kontribuutiot ovat olleet ihan hyviä ja mielenkiintoisia. Hän on antanut ymmärtää olevansa paikkakuntalainen, mikä tuo lisäarvoa. Tosin myös subjektiivisuutta. Hänellä voi olla suosikkeja ja inhokkeja, mutta kellä ei olisi. Lähinnä ilmaisin lievän turhautumiseni siksi, että paikkakuntalainen heittää koordinaatteja tällaiselle foorumille ikään kuin vihjeenä, joka pitäisi ottaa vakavasti, vaikka on itse parhaissa asemissa mennä paikalle lapion kanssa, jos uskoo siellä jotain olevan.

Eric Cartman on suosikkihahmojani South Parkissa. Varsinkin verbaalisten reaktioidensa ansiosta ja siksi, miltä hahmo näyttää niitä sanoessaan. Myös Betty on sympaattinen ja kaunis hahmo, vähän kuin Bond-leffojen Rautakita, mutta toisella tavalla.
UglyBetty kirjoitti: La Heinä 29, 2023 6:08 am Ei mitenkään mahdotonta että kaikilla täällä ei ole sama päämäärä.
Muutenkin hutiloitu, tai ei hutiloitu vaan tarkoituksella tietyt asiat jääneet taltioimatta, niin miksei samat ihmiset olisi täällä viemässä asioita väärille raiteille.
On aivan ilmeistä, että kaikkien intresseissä ei ole totuuden selviäminen. Ei ole salaisuus, että murhainfoa lukevat myös rikolliset ja poliisit, samoin uhrien omaiset, kaverit ym. asioihin liittyvät henkilöt. Silloin tällöin ihmiset, joiden intressi on salata tai hämmentää, eivät sittenkään pysty olemaan laittamatta viestejä, joista voi lukea paljon enemmän kuin he tarkoittivat itsestään paljastaa. Aina, kun ihminen puhuu, siitä voidaan päätellä kaikenlaista, silloinkin kun puhuja valehtelee.

Minusta jokainen vainaja ansaitsee sen, että omaiset ja muut joilla väliä tietävät, mitä tapahtui. Totuus puhdistaa. Rangaistuksethan ovat Suomessa täysiä vitsejä, joten niitä on aika turha toivoa tai pelätä. Vituttaa se, kun joidenkin vainajien kohtaloa ei haluta selvittää. Silloin on vääriä ihmisiä väärissä tehtävissä.
Xbb15
Remington Steele
Viestit: 209
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2023 8:59 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Xbb15 »

Taas on paljon hienoja spekulaatioita, tiedetään osallisten ajatukset ja sanomiset. Tässä tuntee itsensä tyhmäksi, kun en tiedä edes milloin Härsilä lähti pubista ja onko hänellä millainen alibi sen jälkeen ja onko hän itse kommentoinut mitään?

Asiakkaista en tiedä Härsilän lisäksi kuin Valtterin nimen. Yhdenkään poistumisajasta ja alibista ei ole harmainta hajuakaan, vaikka kovasti kiinnostaisi.

Tyhmänä oletan myös, että Rasmuksen puhelin on hänellä itsellään, kun en ymmärrä miksei olisi?

Jokohan ensi yönä minäkin saisin unessa edes jotain tietoa näistä perusasioista?
Supostiina
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Elo 26, 2022 8:40 am

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Supostiina »

Molo kirjoitti: La Heinä 29, 2023 5:12 pm
Gartman69 kirjoitti: La Heinä 29, 2023 3:00 pm Asiathan etenee jos ja kun mun esittämiä spekulaatioita ammutaan alas tai ne vahvistetaan?
Mä en itsekään aliarvioi enkä tyrmäile täällä muidenkaan spekulaatioita. Selvännäkijä hommeleihin mä en kyllä lähde muuten mukaan kuin ainoastaan vittuilemalla. Enkä ota kantaa itseeni kohdistuviin spekulaatioihin - ku ehkä jonkun verran poliisikuuluisteluissa - mutta en muuten.

Kertokaa ny sitten mitä sanailtiin baarissa Härskin ja Rassen kesken - jos ei mun ehdotukset yhtään kelpaa tai joku voi todistaa ne vääriksi? Hei - kaikille samat oikeudet spekuloida - jooko?
Mun ei ole yhtään vaikea uskoa, että tuo suukopu on uponnut ja osunut Härsiin. Agression vimmasta päätellen Rasmus on sanonut jotain kitkerää...jotain mikä on saattanut olla jopa uhkana poliisin työlle. Tiesikö jotain mitä ei pitäisi tietää ja nuoruuden kännin siivittämänä saattanut uskaltaa uhota jotain esim. mä tiedän sun touhut ym. oli ehkä lisäksi hampaankolossa motiivina aiempi puhelimen takavarikko (saattanut kännissä H vaatia varikkoon uutta puhelinta myös) tai vinoillut päälle esim. koska takana sukulaisuuden suhdesupliikki. Varmasti on kuullut miten siitä on isänsä puolella puhuttu ei varmasti kehuttu? Niin ja varsinkin mikäli lippispään kertomus totta, että on sanonut H, että en halaa kun tiedän millasia ovat Rasmuksen suvun miehet. Voisin kuvitella Rasmusta tuntematta, ettei ollut mikään hiiri ja tarpeentullen on laitellut luuta kurkkuun tälle isommalle poliisimiehelle luullut et ei se mulle mitään uskalla tehdä.
On vaan saattanut lähteä kännipäillä viha ja veri kunnolla keulimaan ei siihen muuta tarvita, jos hermot huonot isommalla rähinäkänni iskenyt päälle? Spekua, mutta noita videoita katsellessa voi melkein lukea kuin AkuAnkasta miten se meni. Siihen nähden hyvälaatuista kuvaa agressio näkyy kirkolta kotiin asti.
Mä olen tästä sun kanssa samaa mieltä. On se syy sitten mikä tahansa, niin se aggressio näkyy tosiaan vaikka isolle kirkolle saakka. Kaikkihan ei osaa niin lukea elekieltä, mutta jos sitä on esim. ammatikseen oppinut lukemaan, niin tuo on aivan päivän selvä tapaus. Se mitä sitten lopulta tapahtui vaatii nyt vähän poliisitutkintaa, mutta kyllä tuossa H:n on aika vaikea kieltää syyllistyneensä pahoinpitelyyn. Ja tosiaan henki voi lähteä yhdestäkin lyönnistä, heti, tai vähän viiveellä… Voihan olla, että joku on tullut hetken päästä kertomaan esim. portsarille, että R on kuolleena jssn nurkan takana ja siitä on lähtenyt sitten paniikinomainen hävitysrumba. Edelleen puhdasta spekulointia.
SamuliS
Alibin satunnaislukija
Viestit: 61
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2021 10:08 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Mihinkäs tirehtööri muuten on kadonnut palstalta?

Ja asiaan:
Jos mulla olisi baari ja asiakas kävisi käsiksi/löisi ihan vallan nyrkillä, niin aivan taatusti nostaisin jutun pahoinpitelystä, tai hakkauttaisin asiakkaan portsarilla...
Paitsi, jos asiakas tietää mun hämäräbisneksistäni, tai on jopa kumppanina bisneksissäni...
Sanon vaan...

Eli jotain valonarkaa tuolla on tekeillä ja Härsilä tietää siitä, muuten ei käy järkeen tämä toimintatapa. Nyt pitäisi ottaa omistaja kiinni ja oikein vanhanajan kunnon kuulusteluun.
Vastaa Viestiin