Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022
Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022
Minua kiinnostaisi tietää, millainen on normaali illankulku Lapuanhovin nuorisolla. Kai sieltä ravintolasta on joku muukin joskus lentänyt ulos kesken iltaa. Miten nuoret toimivat yhdessä auttaen sitä ulos lentänyttä kaveria?
Onko niin, että joku sisällä oleva tulee päästämään kaverin Lapuanhovin muihin tiloihin? Onko niin, että jossain (vaikkapa kokoustiloissa tai yhdessä hotellihuoneessa) on usein jatkobileet?
Entä, jos Rasmus on palanut takaisin hotellin puolelle ja tiloissa on tapahtunut jotain, mikä on johtanut pojan katoamiseen? Aikaisemmin en ajatellut tätä skenaariota, koska oletin että asia on poissuljettu videotallenteen avulla. Kaiken järjen mukaan Rasmus ja muutkin ihmisten liikkeet olisivat tallentuneet niihin.
Jospa Rasmus on palannut Lapuanhovin hotellin puolelle ja vasta aamutunteina noussut/nostettu auton kyytiin?
Onko niin, että joku sisällä oleva tulee päästämään kaverin Lapuanhovin muihin tiloihin? Onko niin, että jossain (vaikkapa kokoustiloissa tai yhdessä hotellihuoneessa) on usein jatkobileet?
Entä, jos Rasmus on palanut takaisin hotellin puolelle ja tiloissa on tapahtunut jotain, mikä on johtanut pojan katoamiseen? Aikaisemmin en ajatellut tätä skenaariota, koska oletin että asia on poissuljettu videotallenteen avulla. Kaiken järjen mukaan Rasmus ja muutkin ihmisten liikkeet olisivat tallentuneet niihin.
Jospa Rasmus on palannut Lapuanhovin hotellin puolelle ja vasta aamutunteina noussut/nostettu auton kyytiin?
Edelleen minua kiinnostaisi tietää enemmän siitä mökkikeissistä... Saiko kenties joku tyttö yliannostuksen? Sattuiko lapuanhovissa olemaan illan aikana kenties hänen vanhempiaan,veljiään tai vaikkapa poikakaveria? Kukaan ei ole asiaa faktana pystynyt osoittamaan. Mahdollisen mökkijupakan ja Lapuan Hovin tapahtumien välillähän ei ole pitkää aikajanaa vai?
…syvä hiljaisuus… oliko niin, että äiti sanoi jossain alun haastattelussa, ettei pidä paikkansa ja kyllä olisivat vanhempina olleet tietoisia jos sellaista olisi tapahtunut. Mistä lie huhu lähtenyt liikkeelle. Olisko jonkun nuoren mökki ollut paikka ja lähellä jossa käyneet mökkibileitä viettelemässä kavereineen?
LH-jatkot-mökkibilejatkot? ettei sitten kotiin välttämättä mentykään aina vaan jonkun möksälle?
LH-jatkot-mökkibilejatkot? ettei sitten kotiin välttämättä mentykään aina vaan jonkun möksälle?
Simpsiön mökistä täällä puhuttu ja sinne olisi ambulanssikin tilattu varmaan lähellä ennen katoamista.
Miten olisi tämä: on kerrottu että samoin aikoihin kun Rasmus heitettiin pihalle, tehtiin Lapualla hälytys puukotuksesta. Voisiko Rasmus ollut luullut että nyt partio tulee häntä noutamaan ja etsimään. Koska ehkä jopa pillit päällä, valot vilkkuen tullut kalustoa hänen suuntaansa. Ja tästä syystä piiloutunut paikkaan, jossa on edelleenkin. Ei ehkä päässytkään pois jostain minne meni.
Ja tiedän kyllä että tämän suuntaista asioista on ollut puhetta ennenkin täällä. Mutta kun miettii näin: mitä teet: olet ollut käsirysyssä poliisin kanssa, mennyt alaikäisenä kaljottelemaan ravintolaan ja jäänyt siitä kiinni. Entistäkin sakkaa on jo historiassa. Ja oot yksin pimeässä syysillassa kaupungilla ja just sopivasti ajoittuen poliisit lähestyy sua pillit päällä. Mitä teet?
Vastaanpa itse: juoksen lujaa, joko syvän ojan pohjalle, jossa jopa puskia edessä, jokipuskien taa tai johonkin rakennusten pimeään välikköön. Mitä teen sitten? Oliko vaki kuskeja Rasmuksella? Soittaisin sellaisille tytöille jotka yleensä on itsellä ollut kuskeina . Vaan entä jos ei puhelinta? Maa polttaa jalkojen alla ja olisi syytä päästä jonnekkin enemmän kauas, esim. Seinäjoelle. Sitten pitäisi puskissa lymyten juosta tai muulla tavoin liikkua sinne päin missä mahdollinen kuski sijaitsisi. Kuka olisi sinä iltana ollut potentiaalinen kuski ja missä pyörinyt, vaiko kotonaan. Tämmöisen puskalymyn vuoksi ei olisi kamerat taltioineet, eikä kukaan nähnyt. Mutta mihin päätyi puskalymyn jälkeen? Sairauskohtaus ravintolan lyönnistä? Putosi avoimeen kaivoon? Putosi jokeen? Meni esim. Jonkun rakennuksen kellaritiloihin, mistä ei jostain syystä päässytkään pois.
Olen itsekkin ollut useammassa vapepan etsinnässä mukana, ja olen itse asiassa melkoisen järkyttynyt, miten paljon avoimia hylättyjä kaivoja löytyy Suomesta, ja varsin yllättävistä ja ihmeellistä paikoista. Että jokaisen muualla kuin maantiellä liikkuvan on niitä syytä varoa kun ollaan tuntemattomalla maaperällä.
Ohis Rasmukseen, mut tätä oon ajatellut nunna Elisabetin kohdalla.Okariina kirjoitti: Ti Elo 15, 2023 7:34 pm Olen itsekkin ollut useammassa vapepan etsinnässä mukana, ja olen itse asiassa melkoisen järkyttynyt, miten paljon avoimia hylättyjä kaivoja löytyy Suomesta, ja varsin yllättävistä ja ihmeellistä paikoista. Että jokaisen muualla kuin maantiellä liikkuvan on niitä syytä varoa kun ollaan tuntemattomalla maaperällä.
No on siinä ketjussa tätäkin mahdollisuutta pähkitty, mut jäänyt aika vähälle huomiolle.
Ja aivan hyvin Rasmuskin on voinut päätyä vaikka kaivoon.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
Mä en jotenkin jaksa uskoa hetkeäkään että kenenkään nuoren vanhempi olis käyny Rasmuksen kimppuun. Jos tuo yliannostusjuttu on edes totta. Harmi ku kukaan ei puhu, että onko tosijuttu vai ei.
Itse oon sillä kannalla, et jos puhelimesta on akku esim ollu loppu ulosheittohetkellä, niin ensi ajatus olis lähteä johonkin sitä lataamaan. Tai sitten Rasmus törmännyt johonkin tuttuun tai tuntemattomaan LHn lähistöllä jonka kyytiin on hypännyt (ja jotain on sitte sattunut niin, että se joku peittelee asiaa).
Klo oli vasta 1 yöllä, hyvä nousuhumala, en jaksa uskoa että olis kotiin ollu vielä menossa. Uskoisin et tuohon aikaan yöstä voi olla akku tosiaan loppu ja siksi puhelin menny kiinni.
Mietin myös niitä papereita. Et jos Rasmuksella olikin oikeesti ne, eikä se ollu paskapuhetta niin olisko tosiaan lähteny kyydillä yrittämään niillä vielä johonkin toiseen baariin vähän kauemmas? Tai jos puhelin ollu pimeenä, niin menny jonkun tutun luo lähistölle vaan oven taakse koputtelee josko vois iltaa vielä jatkaa? Yks mielenkiintonen teoria on kans toi että olis menny takakautta takasin LH:n ja siellä on sattunu jotain. Tää sen kaverihan jäi sinne sisään, olis kiva tietää kuinka pitkäksi aikaa. Oliko muita kavereita sisällä? Kuka Rasmuksen olis tietäny päästää sisään jos ei puheluja oltu soitettu katoamisen jälkeen eikä jutellu kavereidensa kans enää ulosheiton jälkeen. Vai onko ovet auki?
Mä oon tästä useamman kerran sanonu, mut edelleen muistelisin et jossain luki että puhelin olisi sammunu n. tunti LH:sta poistumisen jälkeen, eikä ennen poistumista. Tätä mä ihmettelen, koska kuten edellä sanoin, niin puhelinta ei kai ollu käytetty katoamisen jälkeen. Aika loogista olis et jollekki soittaisi heti kun jää yksin pihalle.
Äh, tää nyt oli tämmöstä ajatusmössöä jossa ei oo päätä eikä häntää mut mua kiinnostaa tosi paljon toi puhelin; millon tarkalleen sammunut ja onko käytetty mihinkään sen jälkeen ku on lähteny lopullisesti LH:sta.
Itse oon sillä kannalla, et jos puhelimesta on akku esim ollu loppu ulosheittohetkellä, niin ensi ajatus olis lähteä johonkin sitä lataamaan. Tai sitten Rasmus törmännyt johonkin tuttuun tai tuntemattomaan LHn lähistöllä jonka kyytiin on hypännyt (ja jotain on sitte sattunut niin, että se joku peittelee asiaa).
Klo oli vasta 1 yöllä, hyvä nousuhumala, en jaksa uskoa että olis kotiin ollu vielä menossa. Uskoisin et tuohon aikaan yöstä voi olla akku tosiaan loppu ja siksi puhelin menny kiinni.
Mietin myös niitä papereita. Et jos Rasmuksella olikin oikeesti ne, eikä se ollu paskapuhetta niin olisko tosiaan lähteny kyydillä yrittämään niillä vielä johonkin toiseen baariin vähän kauemmas? Tai jos puhelin ollu pimeenä, niin menny jonkun tutun luo lähistölle vaan oven taakse koputtelee josko vois iltaa vielä jatkaa? Yks mielenkiintonen teoria on kans toi että olis menny takakautta takasin LH:n ja siellä on sattunu jotain. Tää sen kaverihan jäi sinne sisään, olis kiva tietää kuinka pitkäksi aikaa. Oliko muita kavereita sisällä? Kuka Rasmuksen olis tietäny päästää sisään jos ei puheluja oltu soitettu katoamisen jälkeen eikä jutellu kavereidensa kans enää ulosheiton jälkeen. Vai onko ovet auki?
Mä oon tästä useamman kerran sanonu, mut edelleen muistelisin et jossain luki että puhelin olisi sammunu n. tunti LH:sta poistumisen jälkeen, eikä ennen poistumista. Tätä mä ihmettelen, koska kuten edellä sanoin, niin puhelinta ei kai ollu käytetty katoamisen jälkeen. Aika loogista olis et jollekki soittaisi heti kun jää yksin pihalle.
Äh, tää nyt oli tämmöstä ajatusmössöä jossa ei oo päätä eikä häntää mut mua kiinnostaa tosi paljon toi puhelin; millon tarkalleen sammunut ja onko käytetty mihinkään sen jälkeen ku on lähteny lopullisesti LH:sta.
↑
Ei se vaadi puhelinsoittoa, jos on tarpeeksi tuttu rakennus ja ulko-ovet tiedossa. Uskon että tuollaisen pienen paikkakunnan aikuisuuden kynnyksellä oleva nuoriso tietää tasan tarkkaan kuinka päästä sisään. Tietävät jos joku ovi on auki ja tietävät miten hotellin asukkaiden oven avauksella pääsee sisään. Alaikäiset osaavat ennakkoon sopia, että joku tuttu tulee päästämään sisään. Oletettavasti tähän on muutaman vuoden aikana opittu toimintamalli.
”Jos lennän ulos, niin palaan toista kautta sisään”.
Jos Rasmus on tullut sisään pidemmäksi aikaan, niin silloin ainakin yksi ihminen on nähnyt hänet. Ja tämän henkilön pitäisi puhua.
Niin ja ne valvontakamerat.. Kai niistäkin illan aikana näkee, että poika on saapunut sisälle.
Lainaus korvattu nuoliviittauksella
-NILS-
Ei se vaadi puhelinsoittoa, jos on tarpeeksi tuttu rakennus ja ulko-ovet tiedossa. Uskon että tuollaisen pienen paikkakunnan aikuisuuden kynnyksellä oleva nuoriso tietää tasan tarkkaan kuinka päästä sisään. Tietävät jos joku ovi on auki ja tietävät miten hotellin asukkaiden oven avauksella pääsee sisään. Alaikäiset osaavat ennakkoon sopia, että joku tuttu tulee päästämään sisään. Oletettavasti tähän on muutaman vuoden aikana opittu toimintamalli.
”Jos lennän ulos, niin palaan toista kautta sisään”.
Jos Rasmus on tullut sisään pidemmäksi aikaan, niin silloin ainakin yksi ihminen on nähnyt hänet. Ja tämän henkilön pitäisi puhua.
Niin ja ne valvontakamerat.. Kai niistäkin illan aikana näkee, että poika on saapunut sisälle.
Lainaus korvattu nuoliviittauksella
-NILS-
Olisi jlkikoira löytynyt jos taloon olisi mennyt.
Monenko päivän päästä jälkikoirat edes olivat etsinnöissä?
Mökkikeissistä ei vieläkään löydy tarkempia tietoja, joten se on pelkkä huhu, ei tapahtunut oikeasti. Poliisin tiedossa ei ole velkojakaan, joten ilmeisesti huumekauppiashommat myös pelkkä huhu. Jos krp etsii vihjeiden perusteella Lapuahovin lähistöltä, niin tutkiiko se nyt mahdollisesti AK-10 nimimerkin antamaa vihjettä kiireellä poismuuttaneesta pariskunnasta?
Ja joki vielä kerran etsintäkohteena?
Ja joki vielä kerran etsintäkohteena?
"En osallistu keskusteluun, sanonpahan vain."
Kyllähän todennäköisyydet ja kaikki tämän jutun omituiset haarat sekä kummallisuudet viittaavat siihen, että Lapuahovi on jollakin tavalla ratkaisu Rasmuksen kohtalolle. Ko.paikkaa tuskin on ajatuksella tutkittu koirien tai minkään muunkaan kanssa, jos edes valvontakameroiden dataa ei ole kyetty tallentamaan virkavallan toimesta 
Tämähän on täysi farssi, näin ns.oikeusvaltiossa - ikävä kyllä sen uhri on alaikäinen (mikä on järkyttävää ja tulee johtamaan kanteluihin, niin täysin poikkeuksellista on ollut menettely tämän alaikäisen kohdalla vs.muut lapset ja osa myös ns.kadonneista aikuisista).
Voi KRP, palauttakaa edes jossakin määrin vielä usko oikeusjärjestelmäämme; tutkikaa ja tutkikaa kunnolla ns.pohjamutia (jos löytyy joesta, lopputulos sekin, surutyö omaisilla pääsee käyntiin) myöten tämä juttu!! Tässä alkaa näin veronmaksajana katkeruus kasvaa, jos edes näin läpinäkyvästi möhlittyä tutkintaa ei oteta vakavasti työn alle ja tehdä kaikki, mitä tehtävissä on, enää.
Tärkeintä on saada vastaus Rasmuksen kohtalolle.
Tämähän on täysi farssi, näin ns.oikeusvaltiossa - ikävä kyllä sen uhri on alaikäinen (mikä on järkyttävää ja tulee johtamaan kanteluihin, niin täysin poikkeuksellista on ollut menettely tämän alaikäisen kohdalla vs.muut lapset ja osa myös ns.kadonneista aikuisista).
Voi KRP, palauttakaa edes jossakin määrin vielä usko oikeusjärjestelmäämme; tutkikaa ja tutkikaa kunnolla ns.pohjamutia (jos löytyy joesta, lopputulos sekin, surutyö omaisilla pääsee käyntiin) myöten tämä juttu!! Tässä alkaa näin veronmaksajana katkeruus kasvaa, jos edes näin läpinäkyvästi möhlittyä tutkintaa ei oteta vakavasti työn alle ja tehdä kaikki, mitä tehtävissä on, enää.
Tärkeintä on saada vastaus Rasmuksen kohtalolle.