Ross Sullivan kirjoitti: Ke Elo 23, 2023 6:56 pm
Toisessa vaakakupissa on MR:n noin viikon tutkintavankeus ja toisessa on Alibin tarinat

Ei sillä, että MR olisi ainakaan sen todennäköisempi tekijä/osallinen.
Minua ei ainakaan nuo Pesämiehen tarinat ihan mielettömästi vakuuta. Kesämiehen jutut on kyllä ihan viihdyttäviä. Siinä tulen itsekin vastaan.
Ihan vähän kuitenkin syö uskottavuutta, että ei muista omia tarinoitaan enää myöhemmässä esiintulossa ja uskoo kyseessä olevan mahdollisesti ihmissuhdepuolen juttuja, mutta kuitenkin on tarjottu kassissa/salkussa fyrkkaa, että homma hoituisi. Suoraan todettuna...on lähtökohtaisesti ihan vitun epätodennäköistä, että Falck kyselisi palkkamurhaa suorittamaan henkilöä, jolla ei ole yhtään kaatoa tai edes (väkivalta)rikosta tunnollaan siinä kohtaa.
Voinee olla niinkin, että Pesämies on houkuteltu podcastiin eikä ole itse niinkään enää hinkunut tarinoimaan. Uskon kyllä tekijän löytyvän liiketoimintasidoksen kautta, mutta Pesämiehen jutut taitavat olla skeidaa.
Valitettavasti vaikuttaa siltä, ettei poliisi ole ihan hirveästi saanut aikaan niillä vähillä palikoilla, mitä heillä oli käytössään. Ensimmäinen kopitus oli luokkaa: "Toi se varmaan on, kaikki tiesi sen uhkailleen Veikkoa". No juuri siksihän hän ei ole tekijä. Olisi jäänyt heti kiinni.
MR:n kopitus on erilainen, se edustaa selvästi poliisin päättelyä eikä siihen varmaan ole mitään vihjettä sen kummemmin saatu. Mutta jos perusteena on verinen vaate, joka ei edes ollut hänen, ja joku päivämäärä joka oli kuitenkin pakko valita kahden päivän väliltä, niin ei vaikuta kovin vahvalta. Sormenjälkiä on voinut jäädä keltä tahansa vierailijalta, ja on varmasti jäänytkin. Onko edes isän ja pojan välisestä kaunasta muuta todistetta kuin Margitin höpinät, jotka on tasoa: "Veikko antoi rahaa mopoon, mutta ei autoon" ...
Falck vaikuttaa minusta sellaiselta vähän omissa maailmoissaan eläjältä. Jos jäisi kiinni vaikka pahoinpitelystä, puhuisi asian niin että häntä lyötiin. On voinut tehdä rahasta mitä vaan, ja ollut aika suora toimissaan. Ei Veikonkaan kysyminen mökinpolttoon lopputuloksesta päätellen mikään neronleimaus ollut. Olen itse tuntenut persoonallisuushäiriöisiä ihmisiä, jotka olivat joissain asioissa suorastaan nero-tasoa, mutta monissa muissa asioissa käytännön päättelykyvyltään suorastaan idiootteja. Ehkä Falckille on muodostunut sellainen tunne, että hän voi tehdä mitä vaan jäämättä kiinni. Ja on Pesämiehessä tunnistanut toisen kaltaisensa rahan suhteen. Ja ajatellut että hän tekee mitä vaan, jos pannaan seteleitä tarpeeksi.
Jos kyseessä olisi intohimorikos, niin miten ihmeessä sen tekijä ei ole jäänyt kiinni?