Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
AAPELINEN
Poliisikoira Rex

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja AAPELINEN »

Tuli mieleeni että kun poliisit kävi tutkimassa niitä valvontavideoita siellä LH:ssa. Joko ne ei osannut tallentaa materiaalia tai hävittivät kaiken ellei joku henkilökunnasta tehnyt sitä heidän lähdettyään... Iso sattumahan sekin olisi kaiken päälle ettei niitä enää seuraavana päivänä ollut tallessa. Joku täällä jossain kohtaa kirjoitti että kameroiden piuhat oli vaihtanut paikkoja. Itse en näistä ymmärrä mutta luulen vahvasti että sieltä olisi löytynyt loppuyön ajalta sellaista materiaalia mikä ei kestäisi päivänvaloa... Tämä koko vyyhti on niin outo että kaikki on mahdollista... Jotakin/joitakin suojellaan. Näitä asioitahan täällä on puitu aikaisemminkin. Kukahan tuon paikan siivoojana toimii, onkohan häntä kuultu asiassa jos ajatellaan että olisikin palannut takakautta hoviin...
Talvi2017
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Talvi2017 »

Kyllä varmaan kaikki aluksi tutki tallenteista pelkästään nujakointia. Nekin jotka kävivät kuvaamassa. Kuvaaja sanoi taustalla, että tässä näkyy paremmin. Vasta kun Rasmus ei palannutkaan takaisin, alettiin epillä kaikkia LH:ssa olleita.
Tässä kohtaa taisi tulla paikallispoliisille moka, totesivat että H vain puolusti itseään ja alaikäinen poistettiin.
Vasta myöhemmin huomasivat että taitaa olla jotain isompaa hämärää LH:n ympärillä, oli jo myöhäistä.
Kuvaajana ehkä oli joku LH:ssa paikalla olleista ko iltana.
Tuosta Luodon haastattelusta sai käsityksen ettei Hanssia oltu kuultu eikä niitä jotka olivat nähneet
Rassen autojen välissä. Tai tarkoituksella ei kertonut.
Jos kuitenkin ovat edenneet.
Amandalooni
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Amandalooni »

En voi, enkä kyl osaiskaan laittaa tänne kuvakopsuu mun ja Riitta Kangasluoman keskustelusta. Mut mun on pakko kertoo tää asia, vaik oon sen ennenki kertonu. Siks kerron, et joko se pitää paikkansa tai sit hän valehteli "päin naamaa", facen messengerissä kävimme viestikeskustelua.
"Olemme nähneet Rasmuksesta toisen videon, jossa tulee takaisin. Emme halua kaikkea jakaa someen."
Toi oli jotakuinkin noin.
Riitan sanoin, hän ei lue minfoo, mut hälle joku ilmottaa mitä tääl kirjotellaan. Ite en oo enää häneen ollut yhteydessä. Mut toivon, et tää hänen kaveri pistää tästäkin ss riitalle ja riitta itse kommentois, et kusettiko, vai onko oikeesti nähty tallenteilta, et Rasmus kävi uusiksi.
Sain myös sen käsityksen, että videolla näkyy jotain sellaista, että siksi eivät halua jakaa sitä someen.
Tähän haluun vielä lisätä, et anteeksi Riitta, mut nyt o pakko alkaa avautuu, ja toivon et teet saman.
Amandalooni
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Amandalooni »

Lisään erikseen, et Riitta tietää mun nimen ja nimimerkin mil oon tääl minfos.
Haluisin kuul hält totuuksii.
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Amandalooni kirjoitti: Ma Syys 11, 2023 11:53 pm Haluisin kuul hält totuuksii.
Tuskin Riitalla mitään totuuksia on. Hän ei ollut paikalla. Eli kuulopuheiden, tunnelmien ja tunteiden ajamana hän myös kertoo sen mitä kertoo.
Etsivä Shitlock
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Etsivä Shitlock »

Amandalooni kirjoitti: Ma Syys 11, 2023 11:45 pm En voi, enkä kyl osaiskaan laittaa tänne kuvakopsuu mun ja Riitta Kangasluoman keskustelusta. Mut mun on pakko kertoo tää asia, vaik oon sen ennenki kertonu. Siks kerron, et joko se pitää paikkansa tai sit hän valehteli "päin naamaa", facen messengerissä kävimme viestikeskustelua.
"Olemme nähneet Rasmuksesta toisen videon, jossa tulee takaisin. Emme halua kaikkea jakaa someen."
Toi oli jotakuinkin noin.
Riitan sanoin, hän ei lue minfoo, mut hälle joku ilmottaa mitä tääl kirjotellaan. Ite en oo enää häneen ollut yhteydessä. Mut toivon, et tää hänen kaveri pistää tästäkin ss riitalle ja riitta itse kommentois, et kusettiko, vai onko oikeesti nähty tallenteilta, et Rasmus kävi uusiksi.
Sain myös sen käsityksen, että videolla näkyy jotain sellaista, että siksi eivät halua jakaa sitä someen.
Tähän haluun vielä lisätä, et anteeksi Riitta, mut nyt o pakko alkaa avautuu, ja toivon et teet saman.
Kummallista olisi, että kellä Rasmuksen uusintakäyntitallenne on, ei olekaan näyttänyt sitä Poliisille, koska muutenhan KRP:n Jussi Luoto olisi maininnut tämän viimeisenä varmennettuna havaintona, eikä sitä jolloin Rasmus poistetaan ravintolasta.
Riitan ensimmäisessä Rasmus-julkaisussa fb, ainoa joka mainitsee uudelleen tulemisesta on Valtteri Alponen, keskustelusta on kuvakaappaukse täällä ja näkyvät vielä Riitan julkaissussakin. Samassa kommentoi Valtterin perään Fell, portsari. Fell ei mainitse siinä toista tulemista, oman keskustelulogiikkani mukaan tuollainen olisi ollut luontevaa mainita jos näin oli. Hänhän Lapuahovin ovesta vastasi tuona iltana, ei Alponen.

Onko takaisintulotallenne täyttä valetta, kadonnut Pohjanmaan poliisin myötä vai jättääkö Luoto tutkinnallisista syistä kertomatta?
Lapuan terassivideo https://emalm.com/?v=lOXkX/
Zorro7
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Zorro7 »

Lähiaikoina Suomi24 muistaakseni törmäsin kommenttiin että RK pojalla ja Rasmuksella olisi ollut riitaa nuuskakauppoihin liittyen?
Kommentti on voinut olla myös väärää tietoa ja huhun asteella pidän jokatapauksessa. Itse suhtaudun pienellä epäilyksellä RK ulostuloihin.
Spekulaatio
Viimeksi muokannut Zorro7, Ti Syys 12, 2023 9:06 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MissMatlock
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja MissMatlock »

Voihan poliisi myös Rasmuksen "toisen tulemisen" jälkeistä lähtöä pitää Lapuahovista poistamisena? Vaikea olis uskoa, että R.K. videosta nyt valehtelis - miksi ihmeessä? Ehkä "kansan tietoa" ei asiassa tarvita eli näkevät selvästi, mitä/ketä videolla on ja mitä siinä tapahtuu?

Muutenkin noihin kuvaamisiin liittyen - vaikka sitä olis tuntikausia käyty katselemassa ja kuvaamassa, niin ei läheskään kaikista kuvakulmista ja asiaan mahdollisesti liittyvistä ihmisistä voi olla videota. Se tässä ärsyttää toden teolla, että niillä olis voinut oikeasti näkyäkin jotain.
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Zorro7 kirjoitti: Ti Syys 12, 2023 8:44 am Lähiaikoina Suomi24 muistaakseni törmäsin kommenttiin että RK pojalla ja Rasmuksella olisi ollut riitaa nuuskakauppoihin liittyen?
Kommentti on voinut olla myös väärää tietoa ja huhun asteella pidän jokatapauksessa. Itse suhtaudun pienellä epäilyksellä RK ulostuloihin.
Spekulaatio
Tästä olen kanssasi samaa mieltä, kuten aiemminkin hiukan eri sanoin muotoilin. Vaikka uskonkin Riitan aidosti haluavan tapaukseen ratkaisun, täytyy muistaa, että
a) hän ei ole ollut tapahtumapaikalla
b) hänellä on jonkinlainen ystävyyssuhde Rasmuksen perheen kanssa
c) hänen oma poikansa liittyy tapahtumiin
d) hän toimii julkisessa virassa/toimessa/tehtävässä Lapualla

Joten on päivänselvää, että objektiivista tietoa häneltä on mahdotonta saada. Tämä ei tarkoita sitä, että hän valehtelisi, mutta todistajana, tiedottajana tai ainakaan silminnäkijänä hänen sanoillaan ei ole juuri painoarvoa. Hän ei ole neutraali tai puolueeton edes kuulopuheiden suhteen, koska hänellä on niin paljon tunnetta ja historiaa sekä suhteita paikallisiin ihmisiin. Hän siis ehkä kuulee joitain asioita mutta toisin kuin ulkopuolinen tutkija hän päättää uskoa johonkin tai vastaavasti pitää toisia kuulopuheita "mahdottomina" tai "ilkeinä juoruina". Tämä on inhimillistä.

Jos joku nyt tulisi minulle väittämään, että paras ystäväni on syyllistynyt henkirikokseen, reaktioni olisi varmasti epäusko ja suuttumus siitä, että ystävääni panetellaan. Poliisi sen sijaan saattaisi nähdä asian toisin.

Joten kiva että Riitta on mukana, organisoi ja pitää asiaa esillä, mutta siihen se jää.
Talvi2017
Lauri Hanhivaara

Minä en pääse siitä ajatuksesta mihinkään, että videoiden kuvaajista yksi olisi ollut kunnallishallintoon kuuluva, ehkä lastensuojelusta.
Voisiko Riitta vähän Kaupungin roolia valottaa meille.
Jostain kuitenkin nopeadti tieto levisi että R ollut nujakassa mukana. Nuorison keskuudessa tällainen leviää nopeasti.
Molo
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Molo »

Päätuijottaja näyttää muun maan kansalaiselta alkujaan onko omistajan kavereita ja ylipäätään selvinyt keitä ovat?
Talvi2017
Lauri Hanhivaara

Samoin aluksi oli tietoa että kaikki tunnistettu ja paikkakuntalaisia, mutta kyllä on muualtakin.
Jotain salaperäistä on touhuttu LH:ssa muuta kuin mitä Rasmukseen tulee, jos kukaan ei tule esille. Tai onko edes yritetty esim lehtihaastattelua.

Ulosheittovideolla on tulossa kaksi seuruetta paikalle, toiset odottaa taksista tulijoita, näin ainakin tulkitsen, toiset vielä taksissa.
Molo
Martin Beck

Onhan tuo toisen tulemisen tallenne hyvinkin oleellinen asia tutkimusten kannalta. Sellainen kuuluu ehdottomasti krp,lle mikäli on olemassa.
Siitähän on mainittu, että näkyy kun juttelee autojen välissä joidenkin miesten kanssa. Oliko tuo autojen välissä juttelu tallenteessa tai jonkun silminnäkijän havainto? Ei mahdollinen uusi tuleminen tallenteella ole mikään pieni asia tyylillä "ei viitsitä kaikkea someen jakaa". Saattaisi olla jopa ratkaiseva todiste mikäli sellainen on olemassa.
Muistaakseni Rasmuksen äiti kertoi jossain lehtihaastattelussa, että saivat lasu,lta neuvon tehdä rikosilmoitus nujakan takia poliisista.
Molo
Martin Beck

AAPELINEN kirjoitti: Ma Syys 11, 2023 10:27 pm Tuli mieleeni että kun poliisit kävi tutkimassa niitä valvontavideoita siellä LH:ssa. Joko ne ei osannut tallentaa materiaalia tai hävittivät kaiken ellei joku henkilökunnasta tehnyt sitä heidän lähdettyään... Iso sattumahan sekin olisi kaiken päälle ettei niitä enää seuraavana päivänä ollut tallessa. Joku täällä jossain kohtaa kirjoitti että kameroiden piuhat oli vaihtanut paikkoja. Itse en näistä ymmärrä mutta luulen vahvasti että sieltä olisi löytynyt loppuyön ajalta sellaista materiaalia mikä ei kestäisi päivänvaloa... Tämä koko vyyhti on niin outo että kaikki on mahdollista... Jotakin/joitakin suojellaan. Näitä asioitahan täällä on puitu aikaisemminkin. Kukahan tuon paikan siivoojana toimii, onkohan häntä kuultu asiassa jos ajatellaan että olisikin palannut takakautta hoviin...
Syyttämättä ketään spekua kun Rasmuksen äiti kertonut, että poliisi H oli käynyt heti katoamisen jälkeen heidän ovellaan ja kertonut tekevänsä rikosilmoituksen tallenteiden levittämisestä. Oli myös tehnyt. Oletettavasti olisi myös heti käynyt katsomassa itse tallenteita kapakassa?
Vois ajatella, että olisi kiinnostanut. Voiko ne pyyhkiä kameroilta pois? Ainakin sen jälkeen ollut ongelmia niitä tallentaa jne. Onneksi joku on ollut niin viisas, että oli ehtinyt tallentaa kännykkäänsä ne.
Gartman69
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Gartman69 »

Palasin takaisin vuorokauden bannin jälkeen. Ja vähä ihmettelen ettei kukaan olekaan kommentoinut mun palautetta ja vastausta siihen mitä tapahtuu 11.9. mennessä. Eikä asiasta tekemääni yhteenvetoon myöskään minkä aiheesta kirjoitin eilen.

Teivaanmäki kuulusteluihin ja Hanssi kans. Härski ei sano aiheesta mitään - oli vapaalla.

Ja joku ihmetteli täälä miksi salakuvaajat ei antaisi videota paluusta ovelle poliisien käsiin - jos sellainen on olemassa.
Voivoi teitä - siitä voidaan haastaa käräjille - Härski haastoi jo samasta syystä Rasmuksen vanhemmat tuloksetta.
Mitä te saatana itte ootte valmiit tekemään - jos hintana on se että joutuu kärjille. Kai ny Härski haastaa ainakin kun on jo kerran haastanu kunninaloukkauksesta tallenteiden levityksen suhteen - vai oliko eka haasto henkilökohtaista liikaa ja nyt ei enää olisi mitään väliä tuon asian kans?

Härski rahastaa tällä tapauksella vielä tulevaisuudessa - sanokaa mun sanoneen!!!!!! Niin mäkin tekisin.....ellen saisi mitään tuomiota!
Viimeksi muokannut Gartman69, Ti Syys 12, 2023 4:41 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Vastaa Viestiin