Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Etsivä Shitlock
Christopher Lorenzo

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Etsivä Shitlock »

Talvi2017 kirjoitti: Ti Syys 12, 2023 3:54 pm Samoin aluksi oli tietoa että kaikki tunnistettu ja paikkakuntalaisia, mutta kyllä on muualtakin.
Jotain salaperäistä on touhuttu LH:ssa muuta kuin mitä Rasmukseen tulee, jos kukaan ei tule esille. Tai onko edes yritetty esim lehtihaastattelua.

Ulosheittovideolla on tulossa kaksi seuruetta paikalle, toiset odottaa taksista tulijoita, näin ainakin tulkitsen, toiset vielä taksissa.
Minun mielestäni tuo paikalle kurvaava tilataksi on tyhjä ja tulee hakemaan kyytiläistä/kyytiläisiä Lapuahovista. (2:02 https://emalm.com/?v=lOXkX/ )
Ei taksi-valoa katolla, siis ei vapaa taksi. Sisävalo ei syty, joten ei maksutapahtumakaan ole koittamassa, joten tuli hakemaan kyytiä.
Lapuan terassivideo https://emalm.com/?v=lOXkX/
Gartman69
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Gartman69 »

Hei Niittaaja!!

Missä vaiheessa/monennenko lähdön jälkeen Rasmus oli autojen välissä?
Ja siitäkö lähti kotia kohti? Olisko Rasmus lähtenyt kotia kohti myös siinä tapauksessa - jos koti olisi esim. Saarenkankaalla tai Keisalassa?
Kyllä pitäs ny taas saada Teivaanmäeltä vastaus - vaikka hän onkin onnellinen siitä ettei tarvitse enää kantaa mitään vastuuta tästä keissistä.
ToTheMoon
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja ToTheMoon »

Gartman69 kirjoitti: Ti Syys 12, 2023 4:53 pm Hei Niittaaja!!

Missä vaiheessa/monennenko lähdön jälkeen Rasmus oli autojen välissä?
Ja siitäkö lähti kotia kohti? Olisko Rasmus lähtenyt kotia kohti myös siinä tapauksessa - jos koti olisi esim. Saarenkankaalla tai Keisalassa?
Kyllä pitäs ny taas saada Teivaanmäeltä vastaus - vaikka hän onkin onnellinen siitä ettei tarvitse enää kantaa mitään vastuuta tästä keissistä.
No jos asuisi mainituilla alueilla, julkisuudessa olevan ulosheittovideon perusteella voisi sanoa lähteneen kotia kohti. Mutta kun ei asu. Toki tuostakin suunnasta kotiin pääsee, mutta miksi kiertää kauempaa?
Jos paluuvideo on olemassa ja siinä lähtee mariantallia kohti, lähtee silloin kotia kohti. Jos video on olemassa, niin varmasti läheiset on sen antanu poliisille, jonka perusteella on sanottu lähteneen mariantallin suuntaan.
Edelliseen viestiisi kommentoin sen verran, miksi härsilä haastaisi paluuvideosta käräjille, jos hän ei siinä esiinny? Ehkä videolla ei ollu mitään niin tärkeää vihjeiden kannalta ja siksi sitä ei ole jaettu.
HKV
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja HKV »

Talvi2017 kirjoitti: Ti Syys 12, 2023 2:17 pm Minä en pääse siitä ajatuksesta mihinkään, että videoiden kuvaajista yksi olisi ollut kunnallishallintoon kuuluva, ehkä lastensuojelusta.
Voisiko Riitta vähän Kaupungin roolia valottaa meille.
Jostain kuitenkin nopeadti tieto levisi että R ollut nujakassa mukana. Nuorison keskuudessa tällainen leviää nopeasti.
Mä olen sitä mieltä että omaisia olleet kuvaajat? Isä,setä? Mitä tässä on muita mainittu.
Oli taas niin sekava selitys että pelkkä kuseminen kenkäkaappiin ei riittänyt. Täytyi vääntää paskatkin.
Talvi2017
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Talvi2017 »

Omaiset ehkä kuvannut mutta olisivatko itse levittäneet. Luulisi että olisivat alkaneet nopeasti yhteistyöhön poliisin kanssa, vaikka ovatkin jonkun mielestä Takaluoman miehiä.
Tulee kuitenkin se ajatus lasun kehotuksesta että jos teette rikosilmoituksen, hankkikaa todisteet.
Etsivä Shitlock
Christopher Lorenzo

HKV kirjoitti: Ti Syys 12, 2023 5:38 pm
Talvi2017 kirjoitti: Ti Syys 12, 2023 2:17 pm Minä en pääse siitä ajatuksesta mihinkään, että videoiden kuvaajista yksi olisi ollut kunnallishallintoon kuuluva, ehkä lastensuojelusta.
Jostain kuitenkin nopeadti tieto levisi että R ollut nujakassa mukana. Nuorison keskuudessa tällainen leviää nopeasti.
Mä olen sitä mieltä että omaisia olleet kuvaajat? Isä,setä? Mitä tässä on muita mainittu.
Ylipäätään tuosta Lapuahovin valvontakameroiden kuvaamisesta.
Muistatteko sellaisia otoksia mitkä eivät liittyneet tähän tapaukseen, mutta olivat kuvattuna Lapuahovin hotellin puolen käytäviltä?
Kaksi pätkää, missä Jonne-/Veeti-ikäiset heput raakkuivat ja irvistelivät kameralle. Itse en ottanut talteen, kiinnostaa vain miten tuo taltiointi nettiin oli toteutettu.

Muokkaus: Löysinkin jo https://imgur.com/a/nFoz0C3
Viimeksi muokannut Etsivä Shitlock, Ti Syys 12, 2023 7:40 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Etsivä Shitlock
Christopher Lorenzo

Etsivä Shitlock kirjoitti: Ti Syys 12, 2023 6:50 pm

Muistatteko sellaisia otoksia mitkä eivät liittyneet tähän tapaukseen, mutta olivat kuvattuna Lapuahovin hotellin puolen käytäviltä?
Kaksi pätkää, missä Jonne-/Veeti-ikäiset heput raakkuivat ja irvistelivät kameralle. Itse en ottanut talteen, kiinnostaa vain miten tuo taltiointi nettiin oli toteutettu.

Tuo video on ladattu 12.tammikuuta ja siinä lukee 2 mo ago, eli silloinhan tuo olisi kuvattu 12.11.2022.
Saako kukaan selvää valvontakameran päivämäärästä ja kellonajasta? Itse sanoisin 01:23:05 kellonajaksi.
Gartman69
Hetty Wainthropp

Jos läheiset kuvaajat olisivat nyt antaneet kuvaamansa tallenteet poliisille - niin heitä on ehdottomasti syytettävä niiden jakamisesta sosiaaliseen mediaan - mukaanlukien kunnianloukkaussyyte Härskiä kohtaan.
Vai eikö nuo enää olekaan rikoksia? Jos Härski on jo kerran asiassa tehnyt rikosilmoituksen syyttäen Rasmuksen vanhempia - nii kai se on valmis sen tekemään kenestä vaan - varsinkin jos kuvaajat tätä kautta varmasti selviää poliisille. Jos ei Härski tee asiasta uudestaan rikosilmoitusta niin poliisin kyllä pitäis se tehdä!
Talvi2017
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Talvi2017 »

Ei kun poliisi olisi kiittänyt videoista, kun ei itse tarvitse käydä taltioimassa. Siellä sitten yhdessä katseltu kahvihuoneessa. 🙂
Gartman69
Hetty Wainthropp

Voivoi edelleen - kun olisi niitä tallenteita katoamisyöltä klo 03.00 - 05.00
Silloin vois löytyä ratkaisun avaimia - spekuloin niin.
Kiva olis tietää mikä oli myöhäisin kellonaika mitä poliisit ehti katsella - jostain kamerasta - ja mikä kamera silloin oli kyseessä ja ehtikö Demir katsella pidemmälle?
Oliskohan Kling & Klang laittaneet muistiinpanovihkoon ylös sen myöhäisimmän ajan - olihan niillä varmasti ne muistiinpanovehkeet mukana vai saivatko "respasta" apua?
Olis niin makeeta nähdä ne muistiinpanot - onhan ne olemassa....eikös ookkin - kyllä mä luulen että on...
Viimeksi muokannut Gartman69, Ti Syys 12, 2023 8:28 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ToTheMoon
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja ToTheMoon »

Gartman69 kirjoitti: Ti Syys 12, 2023 8:06 pm Jos läheiset kuvaajat olisivat nyt antaneet kuvaamansa tallenteet poliisille - niin heitä on ehdottomasti syytettävä niiden jakamisesta sosiaaliseen mediaan - mukaanlukien kunnianloukkaussyyte Härskiä kohtaan.
Vai eikö nuo enää olekaan rikoksia? Jos Härski on jo kerran asiassa tehnyt rikosilmoituksen syyttäen Rasmuksen vanhempia - nii kai se on valmis sen tekemään kenestä vaan - varsinkin jos kuvaajat tätä kautta varmasti selviää poliisille. Jos ei Härski tee asiasta uudestaan rikosilmoitusta niin poliisin kyllä pitäis se tehdä!
Se että kuvaajat on antanu videot poliisille ei vielä tarkota sitä, että he ovat jakaneet ne someen. On voitu lähettää video jollekin/joillekin, kysyäkseen tunnistaako videolla näkyviä henkilöitä. Heistä joku jakanut sitten eteenpäin.
HKV
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja HKV »

Etsivä Shitlock kirjoitti: Ti Syys 12, 2023 6:50 pm
HKV kirjoitti: Ti Syys 12, 2023 5:38 pm

Se oli snäpissä kun oli tehty paikkamerkitä LH niin siksi julkinen. Ei ollut tarkkaa päivämäärää että tuskin samalta illalta. LH löytyy monta muutakin videota ihmisten tägäämänä.

Screenshot_20230912-203907.jpg
Screenshot_20230912-203907.jpg (107.04 KiB) Katsottu 713 kertaa
Kuvan kokoa kohtuullistettu
-NILS-
Oli taas niin sekava selitys että pelkkä kuseminen kenkäkaappiin ei riittänyt. Täytyi vääntää paskatkin.
HKV
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja HKV »

ToTheMoon kirjoitti: Ti Syys 12, 2023 8:28 pm
Gartman69 kirjoitti: Ti Syys 12, 2023 8:06 pm Jos läheiset kuvaajat olisivat nyt antaneet kuvaamansa tallenteet poliisille - niin heitä on ehdottomasti syytettävä niiden jakamisesta sosiaaliseen mediaan - mukaanlukien kunnianloukkaussyyte Härskiä kohtaan.
Se että kuvaajat on antanu videot poliisille ei vielä tarkota sitä, että he ovat jakaneet ne someen. On voitu lähettää video jollekin/joillekin, kysyäkseen tunnistaako videolla näkyviä henkilöitä. Heistä joku jakanut sitten eteenpäin.
Niin onhan heillä whats ap etsintä ryhmä. Kuinka monta jäsentä siellä lieneekään? Joku jakanut sieltä? Tuskin aletaan selvittämään kuka on YouTube Esko Ahon profiilin takana 😄Eikö se jo todettu että videoiden vuotaminen nettiin ei ole kunnianloukkaus. Kyllä Härsilä sen itse maineensa aiheutti mätkimällä omistajaa baarissa 😂 Mutta jos H olisikin siksi juuri halunnut että videot katoaa?
Gartman69
Hetty Wainthropp

Mä oon vähä sitä mieltä että ei sitä niin ilmoitettu etteikö tallenteiden jakaminen ja tekstit niissä eivät olisi olleet kunnianloukkaus? Tekijät vaan ei olleet ne joita kohtaa rikosilmoitus tehtiin - eli Rasmuksen vanhemmat!
*pltmtxtvp*tm
HKV
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja HKV »

Gartman69 kirjoitti: Ti Syys 12, 2023 9:23 pm Mä oon vähä sitä mieltä että ei sitä niin ilmoitettu etteikö tallenteiden jakaminen ja tekstit niissä eivät olisi olleet kunnianloukkaus? Tekijät vaan ei olleet ne joita kohtaa rikosilmoitus tehtiin - eli Rasmuksen vanhemmat!
Lukenut vuosia jo murhainfoa ja tätä ketjua alusta lähtien mutta liittynyt (tehnyt profiilin) jotta voin myös kommentoida kun Rasmuksen KOHTALO koskettaa ihan itsekin vanhempana. Kyllä sun ulos tulo on kyllä todella sekavaa???
Vastaa Viestiin