Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Gartman69
Hetty Wainthropp
Viestit: 477
Liittynyt: Su Loka 03, 2021 12:17 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Gartman69 »

Näin uutisoi Ilkka-Pohjalainen
10.8.2023 — "Poliiseina valheellisesti esittäytyneet henkilöt katsoivat noin 3–4 tuntia edestakaisin Takaluoman katoamisviikonlopun tallenteita."

Iltalehti uutisoi 10.8.2023 mm näin Klingin & Klangin tekemisiä - sitä ei kerrota miten paljon aikaa kului ja mikä oli katselun myöhäisin kellonaika ja miltä kameralta?

"Lopulta poliisi meni paikan päälle Lapuahoviin, katsoi valvontakameratallenteita ja keräsi niistä tietoja.

Poliisi ei kuitenkaan ottanut videoita talteen ajoissa, ja ne katosivat, kun valvontakamerajärjestelmä tallensi niiden päälle uutta kuvaa."

Vielä ei ole kerrottu miten pitkään Demir katseli tallenteita.
Avatar
Etsivä Shitlock
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1483
Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 11:42 am

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Etsivä Shitlock »

HKV kirjoitti: Ti Syys 12, 2023 8:40 pm
Etsivä Shitlock kirjoitti: Ti Syys 12, 2023 6:50 pm
HKV kirjoitti: Ti Syys 12, 2023 5:38 pm

Mä olen sitä mieltä että omaisia olleet kuvaajat? Isä,setä? Mitä tässä on muita mainittu.
Ylipäätään tuosta Lapuahovin valvontakameroiden kuvaamisesta.
Muistatteko sellaisia otoksia mitkä eivät liittyneet tähän tapaukseen, mutta olivat kuvattuna Lapuahovin hotellin puolen käytäviltä?
Kaksi pätkää, missä Jonne-/Veeti-ikäiset heput raakkuivat ja irvistelivät kameralle. Itse en ottanut talteen, kiinnostaa vain miten tuo taltiointi nettiin oli toteutettu.

Muokkaus: Löysinkin jo https://imgur.com/a/nFoz0C3
Se oli snäpissä kun oli tehty paikkamerkitä LH niin siksi julkinen. Ei ollut tarkkaa päivämäärää että tuskin samalta illalta. LH löytyy monta muutakin videota ihmisten tägäämänä. Screenshot_20230912-203907.jpg
Niin, itselläni oli ajatus, josko tarkkasilmäisemmät löitäisivät valvontakamerasta tarkemman aikaleiman. Itse sanon, että 1:23 ja sekunnit päälle. Päivämäärälle 12.11.2022 on siinä perusteet, että tuossa lukee 2kk aiemmin Lapuahovissa ja postattu 12.1.2023.
Ei ei ole enää se juttu, vaan perusteltu tarkempi aika päivämäärineen valvontakamerasta.
Lapuan terassivideo https://emalm.com/?v=lOXkX/
HKV
Olivia Benson
Viestit: 743
Liittynyt: Su Joulu 11, 2022 11:16 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja HKV »



Mutta se 2kk voi heittää vaikka viikolla? On muissakin LH tägäyksissä vain viikot ja kk? Ei tarkkoja päivämääriä.
Onko LH pikku keskiviikkoisin menoa? Että ei välttämättä sama viikonloppu juuri?

Lainaustorni korvattu nuoliviittauksella
-NILS-
Oli taas niin sekava selitys että pelkkä kuseminen kenkäkaappiin ei riittänyt. Täytyi vääntää paskatkin.
Gartman69
Hetty Wainthropp
Viestit: 477
Liittynyt: Su Loka 03, 2021 12:17 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Gartman69 »

"Tallenteen sisällöstä levisi sittemmin poliisimieheen kohdistuneen halventavan ilmauksen sisältänyt video, jonka tiimoilta kyseinen poliisi teki Takaluoman vanhemmista rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta. Näyttöä vanhempien syyllisyydestä ei ollut, vaan asiassa tehtiin syyttämättäjättämispäätös."

Nii - eikös täs rikos ole ja ollut kyseessä - mutta syyllisiksi ei saatu Rasmuksen vanhempia.
Vai tajuaako muut tämän asian jotenkin toisin?
ToTheMoon
Lauri Hanhivaara
Viestit: 144
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2022 12:43 am

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja ToTheMoon »

^
Tällä halventavalla videolla tarkotetaan varmaan sitä pätkää mikä levisi snäpissä. Siihenhän oli liitetty härsilän kasvot ja tais olla jotain muutakin.
Tästä pätkästä se kunnianloukkaussyyte on varmaan nostettu. Veikkaisin...
mätlokki
Remington Steele
Viestit: 219
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 8:40 pm
Paikkakunta: Muumimaailma

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja mätlokki »

Gartman69 kirjoitti: Ti Syys 12, 2023 11:11 pm "Tallenteen sisällöstä levisi sittemmin poliisimieheen kohdistuneen halventavan ilmauksen sisältänyt video, jonka tiimoilta kyseinen poliisi teki Takaluoman vanhemmista rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta. Näyttöä vanhempien syyllisyydestä ei ollut, vaan asiassa tehtiin syyttämättäjättämispäätös."

Nii - eikös täs rikos ole ja ollut kyseessä - mutta syyllisiksi ei saatu Rasmuksen vanhempia.
Vai tajuaako muut tämän asian jotenkin toisin?
Kuten ToTheMoon jo mainitsikin, rikosilmoitus tehtiin kunnianloukkausesta = halventava ilmaus videossa
(kommentti tyyliin: vit*n pelle tjs.)
Ei siis siitä että joku on niitä videoita kuvannut näytöltä tai jakanut nettiin, vaan juurikin tuosta yhdestä em. videosta johon on lisätty halventava ilmaus.

Näin sen itse ainakin näkisin...
Kelohonka
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2023 3:17 am

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Kelohonka »

Kelohonka kirjoitti: Su Elo 20, 2023 1:32 am Mutta se mitä se mies osoittaa penkille kun tilanne ohi.. siinä on jotain hämärää ja edelleen pidän sitä yhtenä videon merkittävimmistä informaatioosta.
Tämä on kyllä erikoinen tapaus. Mitä sinne pöytään lensi tuossa kahoinassa? Miehellä itselläänhän ei ole sillä tavoin osaa eikä arpaa, koska hän ei siinä pöydässä istunut, eikä esim. lasi kaatunut. Mutta jotain tärkeää hän kyllä siinä näkee, vaan mitä?

Kelohonka kirjoitti: Su Elo 20, 2023 1:32 am Toinen merkittävä on kohta jossa R kaveri lähtee käymään ravintolan takaosassa ikäänkuin hakeakseen sen tuntemattoman henkilön, joka poistuu baarista tuijottelun jälkeen juuri ennen kuin R ja H alkaa käsirysyyn.
Itse veikkaisin, että Rasmuksen kaveri, kun lippispää käy baaritiskin tuijottajan hakemassa, että jokin kyyti on tullut minkä tuijottaja ja lippispää ovat sopineet aiemmin. Ulosheittovideollahan baarin edestä lähtee auto heti kohta liikenteeseen ja olisiko se tämä kyyti?
En usko että tuo "taksi" liittyy asiaan, mutta edelleen kääntäisin katsettani näihin yllä mainittuihin. Lisäksi joskus aiemmin tästä maininnut, mutta lyhyen ääninäytteen perusteella olen melkein varma että alla olevan videon kohdassa 1.20 puhuva mieshenkilö on H.

https://youtu.be/u5nY8aqsu-c?si=bFhtPdy7yHF2Sfsa
mätlokki
Remington Steele
Viestit: 219
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 8:40 pm
Paikkakunta: Muumimaailma

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja mätlokki »

Vanhan toistoa, mutta pistetään tähän nyt taas nämä kaikki, kun niitä aina välillä joku etsii/kyselee:

ulosheitto https://emalm.com/?v=lOXkX/
paini1 https://www.youtube.com/watch?v=u5nY8aqsu-c
paini2 https://www.youtube.com/watch?v=hlEVEL9G6OM
tiski1 (kuva) https://postimg.cc/WhnR3psq
tiski2 (kuva) https://imgur.com/clgk9nk
bonus tanssuli https://emalm.com/?v=LTHpr
Emelie DeWitt
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 117
Liittynyt: To Tammi 21, 2021 4:11 am

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Emelie DeWitt »

Tänään mtv3 rikospaikassa 22:30 juttua Rasmuksen tapauksesta
Gartman69
Hetty Wainthropp
Viestit: 477
Liittynyt: Su Loka 03, 2021 12:17 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Gartman69 »

Tuota, tuota - niin mäkin annoin ymmärtää että syytettä haettiin kunnianloukkauksesta nimenomaan ja Härsilä oli rikosilmoituksen tekijä - ja kun syyllisiksi ei saatu Rasmuksen vanhempia - niin siihen kunnianloukkaukseen on kai edelleen joku syyllinen? Se on toinen juttu joutuuko koskaan kukaan siitä enää syytteeseen - varsinkin jos asiaa ei enää edes tutkita. Ja voihan se olla niinkin että tämän kyseisen videon levittäjä on kuvaajille tuiki tuntematon ihminen....kyllä voi olla niin!!!
Myrskyluodon Maija
Alibin satunnaislukija
Viestit: 59
Liittynyt: To Huhti 04, 2019 1:04 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Myrskyluodon Maija »

Gartman69 kirjoitti: Ti Syys 12, 2023 9:23 pm Mä oon vähä sitä mieltä että ei sitä niin ilmoitettu etteikö tallenteiden jakaminen ja tekstit niissä eivät olisi olleet kunnianloukkaus? Tekijät vaan ei olleet ne joita kohtaa rikosilmoitus tehtiin - eli Rasmuksen vanhemmat!
Mikä vittu sunki ongelmas on?! Ainakaan sinulla ei lapsia ole- sen tiedän 99% varmuudella. Nyt ihan todella ota itseäsi niskasta kiinni ja tee jonkun sortin ryhtiliike elämällesi, sillä sinusta huokuu viha ja katkeruus tänne etelä-suomeen asti ikävällä tavalla.

Häpeä, että vainoat kadonneen lapsen vanhempia nyyminä huudellen. HYI SINUA!

Näiltä ihmisiltä on LAPSI KADONNUT- se on vähän eri asia kun jonkun härskiintyneen kunnia. Jos minulta katoaisi lapsi ja siihen liittyisi video: Jakaisin videon maailman ääriin asti. Aika noloa tältä Härskiltäkin vaivata asialla näin kovia kokeneita vanhempia! Kovin on pikkumainen ukkeli. Menisi vaan sieltä kaljalasin äärestä, pikkupoikien kanssa halipainimasta työpöydän ääreen tutkimaan Rasmuksen katoamista ja etsimään niitä videoita.

Nyt on poliisi taas tunaroinut huolella!

MISSÄ RASMUS TAKALUOMA???! :evil:
Maximium
Neuvoja-Jack
Viestit: 504
Liittynyt: Pe Syys 06, 2019 6:17 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Maximium »



Samaa mieltä että ryhtiliike on paikallansa.Aikuisen pitäis käyttäytyä sen mukasesti.

Lainaus korvattu nuoliviittauksella
-NILS-
Supostiina
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Elo 26, 2022 8:40 am

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Supostiina »

Myrskyluodon Maija kirjoitti: Ke Syys 13, 2023 1:01 pm
Gartman69 kirjoitti: Ti Syys 12, 2023 9:23 pm Mä oon vähä sitä mieltä että ei sitä niin ilmoitettu etteikö tallenteiden jakaminen ja tekstit niissä eivät olisi olleet kunnianloukkaus? Tekijät vaan ei olleet ne joita kohtaa rikosilmoitus tehtiin - eli Rasmuksen vanhemmat!
Mikä vittu sunki ongelmas on?! Ainakaan sinulla ei lapsia ole- sen tiedän 99% varmuudella. Nyt ihan todella ota itseäsi niskasta kiinni ja tee jonkun sortin ryhtiliike elämällesi, sillä sinusta huokuu viha ja katkeruus tänne etelä-suomeen asti ikävällä tavalla.

Häpeä, että vainoat kadonneen lapsen vanhempia nyyminä huudellen. HYI SINUA!

Näiltä ihmisiltä on LAPSI KADONNUT- se on vähän eri asia kun jonkun härskiintyneen kunnia. Jos minulta katoaisi lapsi ja siihen liittyisi video: Jakaisin videon maailman ääriin asti. Aika noloa tältä Härskiltäkin vaivata asialla näin kovia kokeneita vanhempia! Kovin on pikkumainen ukkeli. Menisi vaan sieltä kaljalasin äärestä, pikkupoikien kanssa halipainimasta työpöydän ääreen tutkimaan Rasmuksen katoamista ja etsimään niitä videoita.

Nyt on poliisi taas tunaroinut huolella!

MISSÄ RASMUS TAKALUOMA???! :evil:
Mä en ymmärtänyt tätä itse asiassa näin… Mä ymmärrän tän niin, että Gartmania nyt kiinnostaa jostain syystä kauheesti saada se videoiden levittäjä vastuuseen ja hän uskoo, ettei se ollut Rasmuksen vanhemmat. Eli hän ei varsinaisesti jahtaa Rassen vanhempia, vaan videoiden levittäjää.

Oikeustaju on sinällään erilainen, että henk.koht. ei paskaakaan kiinnosta kuka ne videot kuvasi ja millä keinoilla, pääasia että kuvasi. Se, että olisko niitä tarvinut jakaa muualle kun paikallispoliisille ja sitten myöhemmin keskusrikospoliisille on toinen juttu. Mutta samaa mieltä olen siitä, että kovinkaan montaa (Gartmania lukuunottamatta) tuskin kiinnostaa syytellä videon kuvaajia ja levittäjiä mistään, kun meillä muilla se pääpaino on Rasmuksen löytämisessä ja siihen mahdollisesti liittyvän HENKIrikoksen ratkaisemisessa. Jos siihen nyt sitten liittyy lieveilmiöinä jotain perusmuotoisia pahoinpitelysyytteitä ja kunnianloukkaussyytteitä, niin niitä ehditään puimaan sitten myöhemminkin, jos kukaan enää viitsii sen jälkeen kun totuus on selvinnyt…
Ghost hunting
Angus MacGyver
Viestit: 6556
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Onpa tässä niin saatanan oudot kuviot, henkilöitä esiintynyt poliiseina, sehän on Suomessa kiellettyä.
Gartman69
Hetty Wainthropp
Viestit: 477
Liittynyt: Su Loka 03, 2021 12:17 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Gartman69 »

Myrskyluodon Maija myrskyää - Minä en ole syyttänyt Rasmuksen vanhempia kunnianloukkauksesta - vaan ja vain Härski on syyttänyt. Oikeita syyllisiä kunninloukkaukseen ei poliisilla ole tiedossa - enkä tiedä edes tutkitaanko koko asiaa enää. Sitä en tiedä onko asiassa todettu kokonaan että siinä ei ole aihetta ollenkaan syyttää kunninloukkauksta ketää muutakaan - vain mihin tilaan tuo keissi on jäänyt?
Sen tiedän että Rasmuksen vanhemmat eivät ole siitä syytettynä - enää.
Vastaa Viestiin