Mietitäänpä hetki, mitä toisen tulemisen videolla voi olla.Sipi kirjoitti: To Syys 21, 2023 1:14 pm
No tämä se onkin, että ihmisillä ei oikein aina osu yksiin se, että mitä kannattaa kertoa vaikka olisi itselle noloa. Jos tietäisin, että olen vaikka nakuillut jossain puistossa kännipäissäni, mutta videon taustalla näkyy henkirikos, jättäisinkö toimittamatta videon poliisille? Vain siksi, etteivät he näkisi mun takapuoltani, koska se on minulle hiukan noloa?
Ja luottaisin kyllä siihen, että video ei KRP:ltä vuoda ylilaudalle, vaan jää tutkinta-aineistoon, joka on salassapidettävää.
En oikein usko sellaiseen. Aluksi ajatus tuntuisi kauhealta, mutta en ehkä vuotta kuitenkaan pimittäisi videota. Näin ollen olen taipuvaisempi uskomaan, että mikäli jotain tallenteita on, niiden pimittämiseen liittyy uhkailua, pelkoa tai kiristämistä ennenmminkin kuin jonkun henkilökohtaista nolostelua.
1. Rasmus on palannut ja alkanut haastaa riitaa poken kanssa, joka on hikeentynyt ja tirvaissut häntä turpaan
2. Rasmus on palannut ja alkanut haastaa riitaa Härsilän kanssa, joka on hikeentynyt ja tirvaissut hänt turpaan
3. Rasmus on palannut ja alkanut haastaa riitaa jonkun muun kanssa, joka on hikeentynyt ja tirvaissut hänt turpaan
4. Rasmus on palannut, jutellut poken kanssa ja poistunut
Lyönnin seurauksena Rasmus on
1. ottanut lukua, ja kannettu jonnekin mahdollisen aivotärähdyksen tms. saaneena
2. niellyt ylpeytensä ja poistunut paikalta mahdollisen aivotärähdyksen tms. saaneena
Jos Rasmukseen olisi kohdistettu jotain väkivaltaa ja se olisi tallentunut nauhoille, en näe mitään mahdollisuutta, että tapahtuma olisi jäänyt ulkopuolisten nähtäväksi, vaan tässä tilanteessa Baarin omistaja tai henkilökunta on taatusti deletoinut kohdan. Varsinkin jos asialla on ollut poke. Uskon, että Härsiläkin nauttisi baarin pitäjän suomaa immuniteettia ja hänenkin osallisuutensa poistettaisiin.
Tämä selittäisi, miksi videota ei ole, mutta se ei selvitä millään tapaa sitä, että äiti sanoo nähneensä paluusta videon ja VA nähneensä Rasmuksen palaavan ja poistuvan omin jaloin, ilman kärhämää.
Jos taas videolla on ainoastaan Rasmus ja poke, ja kaikki sujuu mallikkaasti, kuten voisi kuvitella, koska äiti ei ole tarttunut asiaan, mitä muuta peiteltävää videolla voi olla? Porukka tai auto odottamassa Rasmusta? Ei liene salailun syy, varsinkaan äidille, jonka kuvittelisi sanovan suoraan, että pätkällä Rasmusta odotettiin.
Minä en henkilökohtaisesti ymmärrä oikein videon puuttumista, paitsi jos kopioijat eivät ole katsoneet tallenteita tarpeeksi kauan ja ovat lopettaneet, kun Rasmus poistuu ulosheiton jälkeen terassilta. Vai olisiko ehkä niin, että nettiin vuotaja on halunnut laittaa jakoon vain tuon tappelun ja draamaosuudet, eikä paluutallenne ole sellainen? Uskon kyllä, että toinen tuleminen on tapahtunut, ja siitä on tallenne, en vaan millään käsitä, miksei sitä ole julkaistu? Ehkäpä se on katsottu, mutta ei kopioitu, koska raskauttavaa sisältöä siinä ei vaan ole. Kuitenkin itse olisi ottanut talteen kaiken, ihan jo aikajanan takia