Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Etsivä Shitlock
Christopher Lorenzo

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Etsivä Shitlock »

LeaSommer kirjoitti: Ke Loka 04, 2023 5:24 pm
HKV kirjoitti: Ke Loka 04, 2023 4:59 pm
Tämä kuva ei kerro minulle kuinka monta metriä leveällä se tulva on pelloilla?
Ei sinusta kyllä rikospoliisia tule, jos et osaa mittakaavaa lukea. Kaikki pitäis olla valmiina. Pitääkö vielä taivuttaa teksti?
Liitin mittakaavat ylemmäs muuttumattomina, samoin merkitsin joen rannan sinisillä pisteillä.

Tuossa voisi olla sopiva paikka ajaa peltotietä pelipaikoille: https://www.google.com/maps/place/63%C2 ... ?entry=ttu

Peltotien alku: https://www.google.com/maps/@63.1099225 ... ?entry=ttu

Lapua satelliittikuva ja mittakaava 28.4.2023.jpg
Lapua satelliittikuva ja mittakaava 28.4.2023.jpg (146.2 KiB) Katsottu 728 kertaa
Kuvan kokoa kohtuullistettu
-NILS-
Lapuan terassivideo https://emalm.com/?v=lOXkX/
HKV
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja HKV »

LeaSommer kirjoitti: Ke Loka 04, 2023 5:24 pm
HKV kirjoitti: Ke Loka 04, 2023 4:59 pm
Tämä kuva ei kerro minulle kuinka monta metriä leveällä se tulva on pelloilla?
Ei sinusta kyllä rikospoliisia tule, jos et osaa mittakaavaa lukea. Kaikki pitäis olla valmiina. Pitääkö vielä taivuttaa teksti?
. Ei ole tavoitteena tullakkaan.Js jos yhtään olet ketjua seurannut ja kommentointiani niin ei todellakaan kuin manulle illallinen.
Oli taas niin sekava selitys että pelkkä kuseminen kenkäkaappiin ei riittänyt. Täytyi vääntää paskatkin.
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Miss Holmes #1 »

Lähteekö sinne nyt kameran kanssa joku paikallinen ajelemaan vai ei?
Itsellä liian pitkä matka. Muuten kuvat olisivat jo täällä 😂😂

Jos rämpiä jaksaa, niin pellossa varmasti näkyy myös kevään tulvan raja.
"Kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa,
joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa,
mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa."
Abraham Lincoln (12.2.1809 – 15.4.1865)
Amando
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Amando »

En ole maanviljelijä, mutta oletan että tulviminen aiheuttaa erinäisiä toimenpiteitä maanviljelijältä. Oletettavasti maajussit tutkivat mitä esineitä, roskia, uppotukkeja tulvavesi on tuonut pellolle ja lähiympäristöön.

Puimuri menee rikki, jos sillä ajaa uppotukkiin tai muuhun roinaan. Ymmärrykseni mukaan heidän pitäisi tarkkaa tietää missä kohdassa ja milloin on tulvinut siten, että roinaa on voinut nousta maalle, puskiin ja pellolle.
Kaiken järjen mukaan KRP haastattelee paikalliset maajussit.
jukuripää
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja jukuripää »

hi3 kirjoitti: Ke Loka 04, 2023 10:49 am
jukuripää kirjoitti: Ke Loka 04, 2023 9:37 am Luulisi, että kyseisen pellon viljelijä olisi vainajan huomannut, jos kevättulvien aikaan sinne olisi kellunut. Pellolla on kuitenkin keväällä käyty. Ja pelto on tainnut olla heinää/kesantoa tms., joka on velvollisuus kaataa säädetyissä aikarajoissa - eikä silloinkaan ole vainaja osunut traktorin eteen. Mitenkähän kauan maanviljelijöitä vakoilevien Eu:n peltosatelliittien tiedot mahtavat säilyä.
Ei missään ole sanottu löytyneen pellolta.
No miten tulkitset sitten tämän tiedon:
Ruumis löydettiin peltoalueelta kohdasta, joka sijaitsee kymmenien metrien päästä Lapuanjoesta. Ruumis on todennäköisesti päätynyt tähän paikkaan runsaiden tulvavesien takia.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009892889.html
Kaikki eiliset ovat menetettyjä päiviä.
Jasonnn
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Jasonnn »

jukuripää kirjoitti: Ke Loka 04, 2023 6:45 pm
jukuripää kirjoitti: Ke Loka 04, 2023 9:37 am Luulisi, että kyseisen pellon viljelijä olisi vainajan huomannut, jos kevättulvien aikaan sinne olisi kellunut. Pellolla on kuitenkin keväällä käyty. Ja pelto on tainnut olla heinää/kesantoa tms., joka on velvollisuus kaataa säädetyissä aikarajoissa - eikä silloinkaan ole vainaja osunut traktorin eteen. Mitenkähän kauan maanviljelijöitä vakoilevien Eu:n peltosatelliittien tiedot mahtavat säilyä.
Ruumis löydettiin peltoalueelta kohdasta, joka sijaitsee kymmenien metrien päästä Lapuanjoesta. Ruumis on todennäköisesti päätynyt tähän paikkaan runsaiden tulvavesien takia.
Peltoalueeseen kuuluu viheriöt, ojat, penkareet, pusikot, pienet lammet, peltojen reunat yms.. Jos ruumis olisi löydetty keskeltä peltoa se oltaisi ilmaistu todennäköisesti että löydettiin pellolta.
keltaisetruusut
Alokas

Viesti Kirjoittaja keltaisetruusut »

Asiasta kukkaruukkuun. Tuli vähän uutta perspektiiviä asioihin kun tuli Rasmus Takaluoman siskon tiktok vastaan. Siellä viitataan aika suoraan perheen sisäisiin asioihin. "Tää ei tunnu kodilta jos joudun hymyillä kivun läpi minkä mun kotini, mun perheeni tuo mulle", "minä ihan tottuneena itku kurkussa kattomassa ku porukat tappelee ja näkemässä ku pienemmät sisarukset juoksee vessaan itkien", "mä aion pitää siitä huolen jos joskus saan lapsia, että mun lapset ei joudu ikinä todistamaan vanhempien riitelyä, minkäänlaista väkivaltaa tai kurittamista."

Olikohan perheessä asiat niin hyvin ja kotona niin turvallista kertoa asioita kun on annettu ymmärtää. :|
Etsivä Shitlock
Christopher Lorenzo

jukuripää kirjoitti: Ke Loka 04, 2023 6:45 pm
Peltoalue käsittää suppeammassa mielessä pelto-ojat, pellonvieruspusikot, peltotiet, saarekkeet pellolla.
Pelto taasen käsittää ainoastaan pellon.
Okariina
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Okariina »

Huomion arvoista on myös se että kuva otettu 28.4. Pelloille päästiin osin verrattain myöhään märän alkukevään johdosta. Oletan että kartassa ruskeana näkyvät maat ovat kaikki keväällä 28.4. Muokattavia/kylvettäviä/istutettavia lohkoja. Useimmiten kevätviljaa, Härmissä myös perunaa. Vihreät luultavasti vanhempaa nurmea, jotkut vaaleamman vihreät ehkä syysviljan orasta. Joen rannassa siinä kohtaa missä ei ole tulvan ehkäisy penkkaa pitää olla 3 m leveä mv.nurmikasvillisuuden peittämä alue. Tänä vuonna oli myös useammalle nurmityypille tarkkaa että ne niitettiin kesän aikana; koska sateliittivalvonta. Eli juuri tänä vuonna on käsitelty sellaisetkin lohkot, joita ei välttämättä moneen vuoteen.
Okariina
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Okariina »

Jatkan: huomata kannattaa että joki on tulvinut nythin hyvä aikaa lähes kevätkorkeudessa. Tuskin siellä vesikössö nyt kukaan on kahlaillut ellei veneellä . Eli löytöalue on se välialue mikä jäänee kevät tulvan ja nykyisen väliin.
Etsivä Shitlock
Christopher Lorenzo

keltaisetruusut kirjoitti: Ke Loka 04, 2023 6:48 pm Asiasta kukkaruukkuun. Tuli vähän uutta perspektiiviä asioihin kun tuli Rasmus Takaluoman siskon tiktok vastaan. Siellä viitataan aika suoraan perheen sisäisiin asioihin. "Tää ei tunnu kodilta jos joudun hymyillä kivun läpi minkä mun kotini, mun perheeni tuo mulle", "minä ihan tottuneena itku kurkussa kattomassa ku porukat tappelee ja näkemässä ku pienemmät sisarukset juoksee vessaan itkien", "mä aion pitää siitä huolen jos joskus saan lapsia, että mun lapset ei joudu ikinä todistamaan vanhempien riitelyä, minkäänlaista väkivaltaa tai kurittamista."

Olikohan perheessä asiat niin hyvin ja kotona niin turvallista kertoa asioita kun on annettu ymmärtää. :|
Olisiko mahdollista saada linkkiä kyseiseen julkaisuun? Niin paljon on Rasmuksen perheestä ja suvusta levitetty kaikenlaista "faktaa", ja itsekin olet vasta rekisteröitynyt, niin sanojen tueksi sitä linkkiä kaipailisin.

Mutta tervetuloa palstalle kuitenkin.
keltaisetruusut
Alokas

Oon vielä ihan palikka tän palstan käytön suhteen enkä osaa vastata suoraan, mutta käyttäjän nimi tiktokissa on @surullinen.prinsessa1. Suuri osa julkasuista on tehty jo ennen Takaluoma katoamista. Tosiaan mitään faktatietoa mulla ei ole mutta uusin video on muistovideo, jossa on myös uudenlaisia kuvia ja kuvia muistopöydästä kotoa.
Etsivä Shitlock
Christopher Lorenzo

keltaisetruusut kirjoitti: Ke Loka 04, 2023 7:05 pm Oon vielä ihan palikka tän palstan käytön suhteen enkä osaa vastata suoraan, mutta käyttäjän nimi tiktokissa on @surullinen.prinsessa1. Suuri osa julkasuista on tehty jo ennen Takaluoma katoamista. Tosiaan mitään faktatietoa mulla ei ole mutta uusin video on muistovideo, jossa on myös uudenlaisia kuvia ja kuvia muistopöydästä kotoa.
Tämäkö? https://www.tiktok.com/@surullinen.prinsessa1
keltaisetruusut
Alokas

Kyllä! Hän juuri.
Ps: Opettakaa miten saan vastattua suoraan..
Che Guevara II
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Che Guevara II »

Miss Holmes #1 kirjoitti: Ke Loka 04, 2023 6:13 pm Lähteekö sinne nyt kameran kanssa joku paikallinen ajelemaan vai ei?
Itsellä liian pitkä matka. Muuten kuvat olisivat jo täällä 😂😂

Jos rämpiä jaksaa, niin pellossa varmasti näkyy myös kevään tulvan raja.
Joku aikaisemmassa viestissä kertoi mopolla käyneensä ja vielä kävellen täydentänyt etsimistä - tuloksetta! Mutta yritys hyvä! Dronen kanssa olisi helpompaa, onko ketään dronen omistajaa huudeilla?
En revolución, los métodos han de ser callados; y los fines, públicos.
Vastaa Viestiin