Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Ross Sullivan
Vic Mackey
Viestit: 1985
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am
Paikkakunta: Kirkkonummen räkälät

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Sipi kirjoitti: Ma Loka 09, 2023 5:02 pm
Ross Sullivan kirjoitti: Ma Loka 09, 2023 11:54 am

Uskoisin, että et ole tietoinen poliisin nollahypoteesista/nollahypoteeseista tutkinnan osalta. Jos sinulla olisi salassa pidettävää tietoa tutkintaan liittyen, niin ethän paljasta sitä keskustelufoorumilla, koska silloin saatat syyllistyä rikokseen, kiitos.
Ei tietenkään ole. Julkisuuteen annettujen tietojen sekä siellä poliisin toimesta esitetyn narratiivin perusteella olen päätynyt tähän. Tietysti on mahdollista, että tiedotus on valittua taktiikkaa. Saanko kuitenkin kysyä, miksi olet tällä palstalla, jos muiden kirjoittajien ajatukset tuntuvat niin typeriltä tai triviaaleilta? Mielestäni olisi mukavaa, että toisit jotain uutta keskusteluun sen sijaan, että keskityt polarisoimaan kanssakirjoittajien joukkoa.
Ei minulla ole mitään velvollisuutta perustella sinulle, että miksi olen tällä palstalla. Se on totta, että hyvin monen kirjoittajan ajatukset tuntuvat sekä typeriltä että triviaaleilta. MIelestäni olen jo tuonut tähän ketjuun enemmän uutta muutamassa viestissä kuin esim. sinä olet tuonut yhteensä. Olet pyöritellyt samoja triviaaleja spekulaatioita kuin moni muukin.

En koe teinipoikien spekulatiivisten teorioiden olevan rinnastettavissa poliisin näkemyksiin. MInua ei kiinnostaa misinformaatiota suoltavien kirjoittavien tunteet asiassa. Valitan.

MIelestäni asiassa ei edes ole pyrkimys minkäänlaiseen koheesioon. Kukin ajatelkoon mitä halua ja minulle ei ole vaikeuksia sietää muiden mielipiteitä. Toivottavasti siedät mielipiteeni.
Hapetan kyttätyyliin
Ross Sullivan
Vic Mackey
Viestit: 1985
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am
Paikkakunta: Kirkkonummen räkälät

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Gartman69 kirjoitti: Ma Loka 09, 2023 10:09 pm Oli Rasmuksella vaan kova luonto kun itsemurhan pystyi tekemään hukuttautumalla.
Raja tulee vastaan kaikilla ja kaikilla poliiseilla ei ole kurssia käytynä nuorispsykologiasta
Onko poliisi tiedottanut jossakin, että Rasmus olisi tehnyt itsemurhan?
Hapetan kyttätyyliin
Zorro7
Jane Marple
Viestit: 1000
Liittynyt: La Helmi 05, 2022 7:14 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Zorro7 »

Ross Sullivan kirjoitti: Ti Loka 10, 2023 6:29 pm MIelestäni olen jo tuonut tähän ketjuun enemmän uutta muutamassa viestissä kuin esim. sinä olet tuonut yhteensä.
Tästä olen itse eri mieltä. Sipillä on ollut hyviä spekulaatioita, samantapaista mitä itsekin tapauksesta pohtinut.

Sinä taas tunnut vain keskittyvän muiden arvosteluun. Tuoko se jotain lisäarvoa ketjuun? Ei mielestäni.
Avatar
Etsivä Shitlock
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1483
Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 11:42 am

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Etsivä Shitlock »

Ross Sullivan kirjoitti: Ti Loka 10, 2023 6:33 pm
Gartman69 kirjoitti: Ma Loka 09, 2023 10:09 pm Oli Rasmuksella vaan kova luonto kun itsemurhan pystyi tekemään hukuttautumalla.
Raja tulee vastaan kaikilla ja kaikilla poliiseilla ei ole kurssia käytynä nuorispsykologiasta
Onko poliisi tiedottanut jossakin, että Rasmus olisi tehnyt itsemurhan?
Juuri näin. Odotellaan mitä poliisi tiedottaa. Kaikki muu on turhaa spekua.
Juuri näin. Odotellaan mitä poliisi tiedottaa. Kaikki muu on turhaa spekua.
Juuri näin. Odotellaan mitä poliisi tiedottaa. Kaikki muu on turhaa spekua.
Juuri näin. Juuri näin. Juuri näin. Juuri näin. Juuri näin. Juuri näin. Juuri näin. Juuri näin. Juuri näin. Juuri näin. Juuri näin. Juuri näin. Juuri näin. ...

Turha speku tekee Shitlockista tylsän tyypin.Turha speku tekee Shitlockista tylsän tyypin.Turha speku tekee Shitlockista tylsän tyypin.Turha speku tekee Shitlockista tylsän tyypin.Turha speku tekee Shitlockista tylsän tyypin.
Viimeksi muokannut Etsivä Shitlock, Ti Loka 10, 2023 6:47 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lapuan terassivideo https://emalm.com/?v=lOXkX/
Supostiina
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Elo 26, 2022 8:40 am

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Supostiina »

Mä olen lukenut tämän ketjun alusta loppuun, tai siis tähän pisteeseen. Nyt harmittaa, että en tehnyt muistiinpanoja matkan varrella, koska niin monta kertaa heräsi jotain ajatuksia, kysymyksiä, jne. Mutta eihän niitä kaikkia enää mitenkään muista…

Oliko faktana todettu, että koira on merkannut jäljen LH -> Salen parkkipaikka? Vai oliko sekin vaan huhua? Jos tuo on fakta, niin eikö silloin koira ole merkannut jäljen päättymään nimenomaan Salen parkkipaikalle? Ei siis jokeen, eikä joen pientareelle Salen taakse? Mihin parkkipaikalle päättyvä jälki viittaa? Autoon.

Sitten toinen juttu, mikä tässä ketjussa paistaa isosti silmään, on kahtiajakautuminen. Selvästi toiset on edelleen tällä ”jokeen meni”-linjalla. Ja toiset on ehkä empaattisempia ja haluaisi paremman selityksen, kuin tämä ”jokeen meni”.

Itseäni tuossa ”jokeen meni”-tapahtumassa erityisesti mietityttää se, että itsemurhan toteutustapana se ei mielestäni kovin hyvin palvele. Toki sinne voi itsensä varmaan hengiltä saada, mutta jos suunnitellusti yrittäisi riistää ihteltään hengen, niin eikö varmempia ja nopeampiakin tapoja ole lukuisia? Olen antanut itseni ymmärtää, että esim keuhkojen vetäminen täyteen vettä olisi jo fyysisestikin erittäin hankala toteuttaa, kun ihmisellä on ilmeisesti erittäin vahva sisäänrakennettu eloonjäämisvietti. Vahinkona se ehkä olisi mahdollisempi, mutta mitä ihmettä Rasmus olisi tehnyt joen penkalla? Summa summarum, lyöttäydyn ”jokeen heitettiin”-jengin kelkkaan ja mietin vielä, että padolta vai Ämpin sillalta
Verinuoli
Neuvoja-Jack
Viestit: 514
Liittynyt: Ma Loka 02, 2023 8:33 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Verinuoli »

Monster kirjoitti: Ti Loka 10, 2023 5:56 pm
Verinuoli kirjoitti: Ti Loka 10, 2023 7:14 am Se olisikin mielenkiintoista et Rasmus olis sattumalta löytynyt Härsilän hirviporukan pelipaikoilta.
No joo, olisihan se. Minustakin on aivan vitun moinen sääli että nuoren pojan raato löytyi ihan toiselta suunnalta, olisi ollut niin mehukas paikka öyhöttää.
Jatka vain öyhötystä.
https://simpsionms.fi/sivu.php?s=1199

download/file.php?mode=view&id=36337
Liitteet
Simpsion_aluekartta_21-22.jpg
Simpsion_aluekartta_21-22.jpg (284.14 KiB) Katsottu 905 kertaa
Maikkimaa
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: Su Huhti 23, 2023 6:07 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Maikkimaa »

Verinuoli kirjoitti: Ti Loka 10, 2023 6:53 pm
Monster kirjoitti: Ti Loka 10, 2023 5:56 pm
Verinuoli kirjoitti: Ti Loka 10, 2023 7:14 am Se olisikin mielenkiintoista et Rasmus olis sattumalta löytynyt Härsilän hirviporukan pelipaikoilta.
No joo, olisihan se. Minustakin on aivan vitun moinen sääli että nuoren pojan raato löytyi ihan toiselta suunnalta, olisi ollut niin mehukas paikka öyhöttää.
Eihän se oo löytynyt läheltäkään Härsilän porukan metsästysmajaa... Ja se majan lähitienootkin on simpsiön etsinnässä tutkittu kattavasti

Jatka vain öyhötystä.
https://simpsionms.fi/sivu.php?s=1199

download/file.php?mode=view&id=36337
Avatar
Etsivä Shitlock
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1483
Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 11:42 am

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Etsivä Shitlock »



Samaa katselin ja siksi vastasin, jotta pääsin korjaamaan lainauksesi.
Lapuan terassivideo https://emalm.com/?v=lOXkX/
Verinuoli
Neuvoja-Jack
Viestit: 514
Liittynyt: Ma Loka 02, 2023 8:33 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Verinuoli »

Maikkimaa kirjoitti: Ti Loka 10, 2023 7:19 pm
Verinuoli kirjoitti: Ti Loka 10, 2023 6:53 pm
Monster kirjoitti: Ti Loka 10, 2023 5:56 pm

No joo, olisihan se. Minustakin on aivan vitun moinen sääli että nuoren pojan raato löytyi ihan toiselta suunnalta, olisi ollut niin mehukas paikka öyhöttää.
Eihän se oo löytynyt läheltäkään Härsilän porukan metsästysmajaa... Ja se majan lähitienootkin on simpsiön etsinnässä tutkittu kattavasti

Jatka vain öyhötystä.
https://simpsionms.fi/sivu.php?s=1199

download/file.php?mode=view&id=36337
Mistä keksit metsästysmajan? Ainakaan minä en oo kirjottanut semmosesta mitään.
Avatar
Etsivä Shitlock
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1483
Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 11:42 am

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Etsivä Shitlock »

Supostiina kirjoitti: Ti Loka 10, 2023 6:50 pm Mä olen lukenut tämän ketjun alusta loppuun, tai siis tähän pisteeseen. Nyt harmittaa, että en tehnyt muistiinpanoja matkan varrella, koska niin monta kertaa heräsi jotain ajatuksia, kysymyksiä, jne. Mutta eihän niitä kaikkia enää mitenkään muista…

Oliko faktana todettu, että koira on merkannut jäljen LH -> Salen parkkipaikka? Vai oliko sekin vaan huhua? Jos tuo on fakta, niin eikö silloin koira ole merkannut jäljen päättymään nimenomaan Salen parkkipaikalle? Ei siis jokeen, eikä joen pientareelle Salen taakse? Mihin parkkipaikalle päättyvä jälki viittaa? Autoon.

Sitten toinen juttu, mikä tässä ketjussa paistaa isosti silmään, on kahtiajakautuminen. Selvästi toiset on edelleen tällä ”jokeen meni”-linjalla. Ja toiset on ehkä empaattisempia ja haluaisi paremman selityksen, kuin tämä ”jokeen meni”.

Itseäni tuossa ”jokeen meni”-tapahtumassa erityisesti mietityttää se, että itsemurhan toteutustapana se ei mielestäni kovin hyvin palvele. Toki sinne voi itsensä varmaan hengiltä saada, mutta jos suunnitellusti yrittäisi riistää ihteltään hengen, niin eikö varmempia ja nopeampiakin tapoja ole lukuisia? Olen antanut itseni ymmärtää, että esim keuhkojen vetäminen täyteen vettä olisi jo fyysisestikin erittäin hankala toteuttaa, kun ihmisellä on ilmeisesti erittäin vahva sisäänrakennettu eloonjäämisvietti. Vahinkona se ehkä olisi mahdollisempi, mutta mitä ihmettä Rasmus olisi tehnyt joen penkalla? Summa summarum, lyöttäydyn ”jokeen heitettiin”-jengin kelkkaan ja mietin vielä, että padolta vai Ämpin sillalta
Kyseinen koira ei kaiketikaan ollut poliisin koira kun jäljestys tehtiin. Vaan kuten valvontakameroiden kanssakin, niin on turvauduttava vähemmän viralliseen koiraan.
Itse aikanaan kommentoin tuota niin, että jos koira tulkinnut kulkusuunnan väärin ja jälki olikin autosta Lapuahoviin. Mm. susi jäljestäessään voi alkuun kulkea väärään suuntaan, mutta korjaa suuntansa kyllä oikeaksi jonkun matkan päästä. Mutta niin kuin huomioit, tässä väärässäkään suunnassa suunta ei olisi joesta Lapuahoviin, vaan parkkipaikalta.

Minkä tason jäljittäjä tuo koira oli?
Lapuan terassivideo https://emalm.com/?v=lOXkX/
Upponalle
Poliisikoira Rex
Viestit: 259
Liittynyt: Su Joulu 18, 2022 4:31 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Upponalle »

Ross Sullivan kirjoitti: Ti Loka 10, 2023 6:39 pm
Zorro7 kirjoitti: Ti Loka 10, 2023 6:35 pm
Ross Sullivan kirjoitti: Ti Loka 10, 2023 6:29 pm MIelestäni olen jo tuonut tähän ketjuun enemmän uutta muutamassa viestissä kuin esim. sinä olet tuonut yhteensä.
Tästä olen itse eri mieltä. Sipillä on ollut hyviä spekulaatioita, samantapaista mitä itsekin tapauksesta pohtinut.

Sinä taas tunnut vain keskittyvän muiden arvosteluun. Tuoko se jotain lisäarvoa ketjuun? Ei mielestäni.
Arvostelet minua siitä, että arvostelen muita. Yhtä johdonmukaista kuin tönköt analyysisi tapatuneesta.

MInua ei kiinnosta lukea samoja spekulaatioita kymmeniä sivuja ja satoja viestejä.
Älä s**keli soikoon sitten lue 'kymmeniä sivuja', sivu nro 764 muuten.
Maikkimaa
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: Su Huhti 23, 2023 6:07 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Maikkimaa »

Etsivä Shitlock kirjoitti: Ti Loka 10, 2023 7:51 pm Minkä tason jäljittäjä tuo koira oli?
Ei ole ollut virta tarkastettu koira, eli kohtuu amatööri.

Lainausta lyhennetty
-NILS-
Molo
Martin Beck
Viestit: 833
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2022 6:59 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Molo »

Upponalle kirjoitti: Ti Loka 10, 2023 7:54 pm
Ross Sullivan kirjoitti: Ti Loka 10, 2023 6:39 pm
Zorro7 kirjoitti: Ti Loka 10, 2023 6:35 pm

Tästä olen itse eri mieltä. Sipillä on ollut hyviä spekulaatioita, samantapaista mitä itsekin tapauksesta pohtinut.

Sinä taas tunnut vain keskittyvän muiden arvosteluun. Tuoko se jotain lisäarvoa ketjuun? Ei mielestäni.
Arvostelet minua siitä, että arvostelen muita. Yhtä johdonmukaista kuin tönköt analyysisi tapatuneesta.

MInua ei kiinnosta lukea samoja spekulaatioita kymmeniä sivuja ja satoja viestejä.
Älä s**keli soikoon sitten lue 'kymmeniä sivuja', sivu nro 764 muuten.
Kyllä täällä on hyvät spekut Sipillä ja monella muulla ollut ja pitkään että ei kannata itteensä ottaa tuosta :lol:
Satunnaisohikulkija
Remington Steele
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Touko 23, 2023 10:49 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Satunnaisohikulkija »

Joku monta sivua sitten (olisiko ollut 757) halusi henkirikokseen uskovia kertomaan, mikä olisi motiivina.

Kallistun yhä siihen, että todennäköisin on henkirikos, mutta en usko harkittuun murhaan, vaan tappoon tai kuolemantuottamukseen. Toiseksi todennäköisimpänä pidän onnettomuutta. Jos onnettomuus on toisen henkilön aiheuttama, eli työnnetty jokeen, ei pelastettu sieltä takaisin, silloinkin kyse on ainakin minun oikeudentajuni mukaan taposta ja heitteillejätöstä.

En usko, että motiivi ovat olleet huumeet tai velat.

Uskon, että kyse on siitä, että Rasmus ei suostunut kunnioittamaan tekijää, joten poikaa haluttiin kurittaa / kouluttaa. Tarkoitus ei ollut tappaa, mutta niin kävi. Joko ajettiin kovistelua varten johonkin (Simpsiön mastolle?) ja siellä mentiin liian pitkälle, minkä jälkeen ajettiin joelle. Tai sitten ajettiin suoraan joen partaalle, kylmässä vedessä uittaminenhan on oiva keino antaa isottelevalle teinipojalle opetus. Ehkä Rasmus kaatui tai virta vei. Oli pimeää. Tekijät panikoivat ja pakenivat. "Ehkä se sieltä pääsee itse ylös" ja "tästä ei sitten saatana sanaakaan kellekään" olivat varmaan mainittuja lauseita.

Kaikki tämä tapahtui katoamisyönä, tunnin parin sisällä ravintolasta poistamisesta.

Tekijä tai tekijät ovat täysi-ikäisiä miehiä, 19-65 v. He saattoivat olla pikkurikollisia, taparikollisia, hirvimiehiä, yrittäjiä joita uhkaisi elannon menetys, tai tällä palstalla öyhöttäviä keski-ikäisiä, tai Lapuahovissa olleita vieraspaikkakuntalaisia - tästä en osaa sanoa. En usko, että olivat naisia, Rasmusta nuorempia poikia tai edes samanikäisiä. Minulla on jostain syystä tunne, että tekijä ei ehkä ollut yksin, vaan joku oli mukana tai auttoi, haluttomasti tai omasta halusta.

Motiivi oli se, että Rasmus ärsytti, ei kunnioittanut, ei antanut piiruakaan periksi, edes itseään vanhemmille. Etelä-Pohojanmaalla on tosi paljon miehiä - nuoria ja vanhoja - joilla on äkkipikainen luonne ja joille kunnioitus on arka asia. Tarkoitus ei ollut tappaa, mutta niin kävi, ja nyt olisi hyvä ottaa se kunnia ihan konkreettisesti eikä vain ulkoisena maineasiana.

Riidan aihe saattoi olla jatkoa sille, mistä riideltiin jo Lapuahovissa, useamman kuin kahden ihmisen voimin. Tästä syystä haluaisin kovasti tietää, mistä siellä riideltiin.

Toiseksi todennäköisimpänä pidän sitä, että Rasmus meni humalassa joen ääreen, liukastui ja kuoli tapaturmaisesti jokeen putoamalla. Tässä tapauksessa pitäisi selvittää, miksi hän sinne meni. Itsemurhaan en usko. En myöskään usko siihen, että "humalainen teini nyt voi tehdä ihan mitä vain, vaikka hypätä yksin huvikseen kylmään jokeen sysipimeällä" - ei se ihan noin mene. Jos tapaturmalla tai välittömästi sitä ennen joen ääressä tapahtuneelle on silminnäkijä/-jöitä, heitä koskee sama kunniavelka kuin tapon/kuolemantuottamuksen tekijöitä. Nyt ryhdistäytykää ja tehkää niin kuin on oikein, vaikka olisikin ollut tapaturma.

Yksi asia, joka viittaa siihen, että tapauksessa *on* jotain outoa, mikä halutaan salata, on Pohjanmaan poliisin äärimmäinen haluttomuus tutkia juttua - ja siitä asti jo vuoden ajan kestänyt inttäminen, että ihan varmasti ei henkirikos eikä minkään sortin rikos, vaikka tälle näkemykselle ei ole esitetty mitään perusteita, ja vaikka ilmi tulleet tosiasiat päinvastoin ehdottavat, että tapaukseen voi liittyä rikoksia (muitakin kuin henki-). Pohjanmaan poliisin haluttomuutta olisi ensimmäiset päivät selittänyt Härsilän osallisuus, johon ei haluttu huomiota - mutta tämä selitys ei ole ollut uskottava enää siitä alkaen, kun Härsilä joutui median ja somen hampaisiin tappeluvideoiden tultua julki. Sen jälkeen salailulla ja inttämisellä on ollut jokin muu motiivi - mikä?

Tekoaikaan mastoon linkittyneet puhelimet voitaisiin listata jos "ei liity rikosta" -mantrasta luovuttaisiin. Niin ikään Lapuahovissa olleiden liikkeitä voitaisiin selvittää tarkemmin ja ulossulkemismenetelmällä rajata epäiltyjen joukkoa. Johtuuko "jokeen meni" -inttäminen siitä, että näitä toimenpiteitä ei haluta tehdä? Miksi? Kuka/ketkä ovat vaarassa? Ravintolan kameratallenteista olisi voitu löytää paljon hyödyllistä, jos niitä ei olisi tahallis-tuottamuksellisesti sössitty. Miksi niitä ei haluttu talteen?

Kaikki päättelyketjut palaavat Lapuahovin ympärille lähinnä kellonaikojen vuoksi. Ei Lapualla aamuyöstä kovin montaa paikkaa ole, jossa väki kokoontuu ja kärisee. Suomalaisilla pikkupaikkakunnilla on yleensäkin aika autiota tuohon aikaan yöstä - lukuun ottamatta niitä yhtä tai kahta paikkaa, joissa "kaikki" ovat. On siis loogista päätellä, että traaginen tapahtumaketju sai alkunsa jostain näistä - eikä meidän tarvitse edes päätellä, kun tiedämme jo, että Rasmuksen kohdalla tapahtumaketju sai alkunsa Lapuahovista. Siksi jälkien seuraaminen pitää aloittaa sieltä ja katsoa, mihin ne johtavat. Tätä ei tehdä, mikäli hyväksytään se älytön ajatus, että teinipojat vain katoavat ja kuolevat itsekseen eikä kukaan "voi" tai edes saisi yrittää selvittää, miksi ja miten kävi, vaan nyt äkkiä taputellaan tälle jutulle piste, kaikki kotiin ja palsta kiinni. Niin... Miksi?

Kaikki yllä oleva on SPEKULAATIOTA, en syytä ketään enkä vihjaa kehenkään erityisesti. Kaikki yllä oleva perustuu siihen, mitä tässä ketjussa on. Minulla toki on myös näkyjen näkijän "näkemiä" asioita (ei Ekun vaan aivan toisen henkilön, joka kuuluu yksityiseen lähipiiriini eikä ole julkisuudessa), mutta en pidä niitä yhtään sen parempina tai huonompina kuin omia, lähinnä harvoihin tosiasioihin ja henkilöiden luonnekuviin perustuvia spekujani.
Monster
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1427
Liittynyt: Pe Kesä 08, 2018 2:12 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Monster »

HKV kirjoitti: Ti Loka 10, 2023 6:27 pm
Monster kirjoitti: Ti Loka 10, 2023 6:08 pm
HKV kirjoitti: Ti Loka 10, 2023 1:51 pm

Metsästävä poliisi jolla myös vapaa-ajan aseluvat? Tavallinen Pulliainen snakari jonossa vetää jotain nekkuun niin aseet ja luvat lähtee samantien? Poliisien pitäisi elää nuhteetonta elämää myös vapaa-ajalla.
Meinaatko että on olemassa jotain eroa työajan ja vapaa-ajan aseluvilla? Kuka tässä tapauksessa on "vetänyt nekkuun" ja ketä?
Kannattaako nyt lukea mun kirjoitus tarkemmin? Snakari jono oli ESIMERKKI ei liittynyt muuhun kun ase lupiin.
Otit tuon "vetänyt nekkuun" sitten vain ihan heittona, liittymättä mitenkään ao. juttuun?
Vastaa Viestiin