Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Monster
Christopher Lorenzo

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Monster »

Verinuoli kirjoitti: To Marras 23, 2023 7:17 pm
Kun oot poliisin kanssa erilinjoilla, niin tuo lainaus ilmeisesti kertoo mielipiteesi poliisista? Jos näin niin olemme löytäneet aavistuksen verran samaa näkemystä.
Se kertoo minun mielipiteeni tässä asiassa poliisista. Pitäisikö minun olla poliisin kanssa jotenkin johdonmukaisesti yhtämielinen, vai mitä ihmettä nyt taas?
Monster
Christopher Lorenzo

ristweiler kirjoitti: To Marras 23, 2023 7:16 pm
Monster kirjoitti: To Marras 23, 2023 6:59 pm Älä nyt sitten kuitenkaan odota kuten 90% ketjun Shitlock holmeseista että pääset tutustumaan kuolinsyyntutkinnan materiaaleihin, tai edes raporttiin.
En tosiaan odota. Mutta mielenkiintoista on kyllä nähdä, millaista materiaalia sieltä irtoaa.

Yhdestä "ei epäillä rikosta"-kadonneesta koitin taannoin tilata materiaalin, mutta en saanut sitä, kun keissi on kuulemma avoin. Tiedä sitten, sulkeutuuko se vasta, kun kroppa löydetään, eli ei ilmeisesti ikinä.
Kuolinsyyntutkinta ja sen tulokset ovat yksiselitteisesti salassapidettävää materiaalia, joten turha kuluttaa aikaansa niiden saamiseen ellet ole lähiomainen tai tutkintaa suorittava viranomainen.
Verinuoli
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Verinuoli »

Monster kirjoitti: To Marras 23, 2023 7:23 pm
Kun oot poliisin kanssa erilinjoilla, niin tuo lainaus ilmeisesti kertoo mielipiteesi poliisista? Jos näin niin olemme löytäneet aavistuksen verran samaa näkemystä.
Se kertoo minun mielipiteeni tässä asiassa poliisista. Pitäisikö minun olla poliisin kanssa jotenkin johdonmukaisesti yhtämielinen, vai mitä ihmettä nyt taas?
Juuri tätä asiaa itsekin tarkoitin. Jostain ollaan siis vähän samoilla linjoilla.
ristweiler
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja ristweiler »

Monster kirjoitti: To Marras 23, 2023 7:28 pm
ristweiler kirjoitti: To Marras 23, 2023 7:16 pm
Monster kirjoitti: To Marras 23, 2023 6:59 pm Älä nyt sitten kuitenkaan odota kuten 90% ketjun Shitlock holmeseista että pääset tutustumaan kuolinsyyntutkinnan materiaaleihin, tai edes raporttiin.
En tosiaan odota. Mutta mielenkiintoista on kyllä nähdä, millaista materiaalia sieltä irtoaa.

Yhdestä "ei epäillä rikosta"-kadonneesta koitin taannoin tilata materiaalin, mutta en saanut sitä, kun keissi on kuulemma avoin. Tiedä sitten, sulkeutuuko se vasta, kun kroppa löydetään, eli ei ilmeisesti ikinä.
Kuolinsyyntutkinta ja sen tulokset ovat yksiselitteisesti salassapidettävää materiaalia, joten turha kuluttaa aikaansa niiden saamiseen ellet ole lähiomainen tai tutkintaa suorittava viranomainen.
Enkös mä juuri sanonut, etten oleta saavani tietoja kuolinsyyntutkinnasta? Ja tuossa toisessa keississä ei kroppaa ole edes löydetty.

Uskon ja toivon, että lopulta asiat vielä selviävät ja omaisilta saadaan jonkinlainen ulostulo liittyen koko saagaan. Ja jos oikein hyvin kävisi, saataisi joku virallisempi taho omaisten tukena vaatia vastauksia yhdestä sun toisesta asiasta liittyen tutkintaan. Aina saa, ja pitää olla unelmia.
mler
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja mler »

Kuinkas tämä nyt taas lipsahti asetelmaan monsteri vastaan muu maailma. 😂

Ei se mitään, Ekku taas mainittu joten heitän puhtaan arvauksen siitä miksi Ekku ramppasi Ämpillä.

Ekku (seuralaisineen) epäilee kutakuinkin niin, että Rasmus on muilutettu Lapuahovin takapihalla ja kuskattu Ämpin sillalle josta (oliko jo ruumis?) pudotettu veteen.

Toistan, tämä on arvaus.
ristweiler
Hetty Wainthropp

mler kirjoitti: To Marras 23, 2023 7:59 pm
Ekku (seuralaisineen) epäilee kutakuinkin niin, että Rasmus on muilutettu Lapuahovin takapihalla ja kuskattu Ämpin sillalle josta (oliko jo ruumis?) pudotettu veteen.

Toistan, tämä on arvaus.
Näin olen tulkinnut itsekin. Heti niistä ensimmäisistä kuvista. Taisi olla ensimmäinen ruutu, joka oli otettu ryteikköisestä joen rannasta saatesanoin: "Ei mennyt itse" tjsp. Ja sitten sillan kuva "Hmmmm".

Mutta jos Rasmus tai hänen ruumiinsa olisi pudotettu marraskuussa Ämpin sillalta, olisiko siinä tapauksessa jäänyt noinkin lähelle? Jokihan ei tainnut kuitenkaan jäätyä ihan heti katoamisen jälkeen ja keväällä tietty pauhannut menemään tulvineen kaikkineen.
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Mä luulen, että totuus on nyt myönnettävä. Kaikki em. skenaariot ovat mahdollisia, ufot poislukien (oma mielipiteeni). Kaikki me varmasti toivomme, että totuus selviää. En laittaisi rahojani likoon ruumiinavausraportin kanssa. Se tuskin tulee vahvistamaan tai kumoamaan aukottomasti yhtään mitään. Ainoana järkevänä vaihtoehtona asian lopulliseksi selvittämiseksi pidän sitä, että joku henkilö astuu esiin ja puhuu. Mikäli kyseessä on rikos, saamme odottaa sen vanhenemista. Murhahan ei kai vanhene koskaan, mutta kuolemantuottamuksen ja tapon kohdalla voimme toivoa, että joku tulee tuntoihinsa aikanaan syyteooikeuden päätyttyä.
Monster
Christopher Lorenzo

Verinuoli kirjoitti: To Marras 23, 2023 7:30 pm
Juuri tätä asiaa itsekin tarkoitin. Jostain ollaan siis vähän samoilla linjoilla.
Meinaatko että aiot jatkaa viimeinkin ketjun aiheessa, etkä minun nimimerkkini ympärillä pyörimiselläsi?

Edistystä, hienoa.
Verinuoli
Rico Tubbs

Monster kirjoitti: To Marras 23, 2023 8:39 pm
Verinuoli kirjoitti: To Marras 23, 2023 7:30 pm

Meinaatko että aiot jatkaa viimeinkin ketjun aiheessa, etkä minun nimimerkkini ympärillä pyörimiselläsi?

Edistystä, hienoa.
Tarkoitat varmaan edelleen? Sinun kommentteihin tullut varmasti usein kommentoitua kun ovat olleet pääsääntöisesti hyvin poikkeavia omiin näkemyksiini nähden.
Mutta tämä sinun viimeisin mielipiteesi poliisin toiminnasta tähän asiaan liittyen osoitti jotain samaa ajatus kulkua! Itse en noin voimakkaasti ole poliisien toimintaa tässä asiassa mielestäni kritisoinut kuin sinä tuossa lainauksessa, mut samoilla jäljillä.
Etsivä Shitlock
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Etsivä Shitlock »

ristweiler kirjoitti: To Marras 23, 2023 8:25 pm

Toistan, tämä on arvaus.
Näin olen tulkinnut itsekin. Heti niistä ensimmäisistä kuvista. Taisi olla ensimmäinen ruutu, joka oli otettu ryteikköisestä joen rannasta saatesanoin: "Ei mennyt itse" tjsp. Ja sitten sillan kuva "Hmmmm".

Mutta jos Rasmus tai hänen ruumiinsa olisi pudotettu marraskuussa Ämpin sillalta, olisiko siinä tapauksessa jäänyt noinkin lähelle? Jokihan ei tainnut kuitenkaan jäätyä ihan heti katoamisen jälkeen ja keväällä tietty pauhannut menemään tulvineen kaikkineen.
Marraskuun puolella joki sai paikoitellen ohuen jääpeitteen. Ainakin poliisin etsintäkuvissa 1.12. oli sulaa ja paikkapaikoin jäätä.
Liitteet
Lapua vesi ämppi.png
Lapua vesi ämppi.png (194.52 KiB) Katsottu 649 kertaa
Lapuan terassivideo https://emalm.com/?v=lOXkX/
Etsivä Shitlock
Christopher Lorenzo

Monster kirjoitti: To Marras 23, 2023 7:18 pm
Verinuoli kirjoitti: To Marras 23, 2023 7:03 pm Kantsii tosiaan muistaa että edelleenkään virallista tietoa löytöpaikasta ei ole, eikä siitä mistä ja miten todennäköisimmin jäänteet löytöpaikkaan kulkeutuneet.

Poliisin kertoman mukaan jäänteet on löytynyt ämpinsillan läheisyydestä ja niin läheltä siltaa että löytöpaikka on vielä tulvapenger aluetta..
Ja poliisi ei aloittanut rikostutkintaa siitäkään huolimatta, ettei ole mahdollista että tulvavesi olisi jäänteet paikalle kuljettaneet.
Miksi olisi aloittanut?
Ihmisellä on oikeus kuolla Kauhavallakin, ei siihen rikosta tarvita vaikka puukkopitäjä onkin. Ei Kauhavalle matkustaminen ole rikos.
Tulvapenkan takanakin saa kuolla.
Verinuoli
Rico Tubbs

Etsivä Shitlock kirjoitti: To Marras 23, 2023 9:18 pm
ristweiler kirjoitti: To Marras 23, 2023 8:25 pm

Toistan, tämä on arvaus.

Marraskuun puolella joki sai paikoitellen ohuen jääpeitteen. Ainakin poliisin etsintäkuvissa 1.12. oli sulaa ja paikkapaikoin jäätä.

Jos ymmärretään ristweilerin kanssa
termi "pauhata" samoin niin ei tuolla ämpinsillan main ole juurikaan paikkoja (onko lainkaan?) missä voisi mainita joen pauhaavan.
Vesi virtaa suht rauhallisesti oli tulva kuinka korkealla vain.
Joen virtaama mittauksesta voi saada väärän mielikuvan että siitä voi päätellä virtausnopeuden muutoksia.
ristweiler
Hetty Wainthropp

Verinuoli kirjoitti: To Marras 23, 2023 9:36 pm
termi "pauhata" samoin niin ei tuolla ämpinsillan main ole juurikaan paikkoja (onko lainkaan?) missä voisi mainita joen pauhaavan.
Joen virtaama mittauksesta voi saada väärän mielikuvan että siitä voi päätellä virtausnopeuden muutoksia.
Ok. Oli miten vaan, niin tuo kulkeutumisnopeus varsinkin talviaikaan on varmastikin kaikkea muuta, kuin mitattavissa oleva asia. Saattaahan olla, että kroppa on ollut jossain jumissakin.

Ja kun ei tiedetä, onko ollut joessa lainkaan, ja vaikka olisikin, niin mikä tekisi Ämpin sillasta parhaan paikan dumpata jotain veteen? Onko se erityisen asumattomalla alueella tj.? Ei mutta ai niin, Ekkuhan varmasti sai jotain värähdyksiä, jotka kertoivat aukottomasti, että siitä se jokeen paiskattiin.
Etsivä Shitlock
Christopher Lorenzo

ristweiler kirjoitti: To Marras 23, 2023 9:58 pm
Ja kun ei tiedetä, onko ollut joessa lainkaan, ja vaikka olisikin, niin mikä tekisi Ämpin sillasta parhaan paikan dumpata jotain veteen? Onko se erityisen asumattomalla alueella tj.? Ei mutta ai niin, Ekkuhan varmasti sai jotain värähdyksiä, jotka kertoivat aukottomasti, että siitä se jokeen paiskattiin.
Tuossa saa kuvan Ämpistä hyvin. Mielestäni tuo paikka on aika hyväkin, kukaan ei oikein näe kun lähimmät talot 1,5km päässä, mutta esim. lähestyvät auton valot näet jo kaukaa.
https://youtu.be/1xImveuWOW4?t=135
Verinuoli
Rico Tubbs

ristweiler kirjoitti: To Marras 23, 2023 9:58 pm
Verinuoli kirjoitti: To Marras 23, 2023 9:36 pm
Ok. Oli miten vaan, niin tuo kulkeutumisnopeus varsinkin talviaikaan on varmastikin kaikkea muuta, kuin mitattavissa oleva asia. Saattaahan olla, että kroppa on ollut jossain jumissakin.

Jos ajatellaan että jäänteet ovat maastoon joen kuljettamana kulkeutuneet niin ämpin silta osuu hyvin niille etäisyyksille minkä sisältä pääsääntöisesti jokeen/koskeenkin hukkuneet, hukkumispaikasta mitattuna löytyvät. (toki meillä ei taida olla virallista tietoa edes siitä onko löytöpaikka sillasta ylä vai alajuoksuun päin..) Teoriassahan mikä tahansa kulkeutumis matka on tietty mahdollinen..

Itselle lähinnä kiusallista että joku huru-ukko on ämpistä puhunut, koska itse en ennustaja/värähtely yms. ukkojen ja akkojen juttuihin usko lainkaan!
Vastaa Viestiin