Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1071
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

Naamaton88 kirjoitti: La Joulu 09, 2023 12:58 am
Ross Sullivan kirjoitti: Pe Joulu 08, 2023 12:13 pm Vaikuttaa tosiaan varsinaiselta nukkumalähiöltä!

Nykyään se onkin. Aikoinaan oli ihan aitoja sekopäitä liikenteessä. :roll:
Postinjakajanaisen murhaaja vaikuttaa ihan aidolle sekopäälle.
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"
Nice shirt
Adrian Monk
Viestit: 2552
Liittynyt: To Joulu 17, 2020 4:58 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Nice shirt »

skoune kirjoitti: La Joulu 09, 2023 10:58 am
Nice shirt kirjoitti: Ti Marras 28, 2023 12:32 pm
meksi kirjoitti: Ti Marras 28, 2023 12:26 pm Suosittelen lämpimästi hakemaan tästä keskustelusta hakusanalla "opinnäytetyö", niin näkee miten tämäkin keskustelunaihe on kaluttu lävitse. Ja en usko, että koko opinnäytetyö mitenkään liittyy motiiviin tai henkirikokseen.
Poliisi pitää murhaa tai sanoo pitävänsä murhaa motiivittomana.

"Poliisi on esitutkinnan aikana selvittänyt muun ohessa rikoksen uhrin taustaa löytääkseen jotakin, joka auttaisi poliisia ymmärtämään tapahtunutta.
Mitään selittävää taustatekijää ei kuitenkaan ole tullut tutkinnassa esille.
– Tällä hetkellä näyttää siltä, että kyseessä on niin sanottu motiiviton rikos. Tarkoitan tällä sitä, että uhrin elämänkaaresta tai taustasta ei löydy mitään sellaista, mikä antaisi teolle minkään valtakunnan selitystä ainakaan tässä vaiheessa, Töyräs sanoo."

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009797958.html
Mulle tuli paha vaihtoehto mieleen. Tämä on siis spekua. Mitä jos uhri oli tehnyt itse jotain "kauppaa" ja tyytymätön ostaja olisi siitä tulistunut, ja..tullut spontaanisti tappamaan, tai viittaan mun edellisiin teorioihini täällä ketjussa..
Tässä jutussa täytyy toivoa, että motiivi olisi. Muuten juttua miltein mahdoton ratkaista, ellei tekijä itse tule tunnontuskiin. Hän pääsi onnekkaasti livahtamaan. Tuntomerkit myös liian huonot.
Seitsemän kahdeksasta miehestä baaritiskillä kohtaisi mielellään naisen, joka maksaa omat drinkinsä.
kyr-12
Harjunpää
Viestit: 309
Liittynyt: La Maalis 02, 2019 9:55 am

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja kyr-12 »

Mulle tuli paha vaihtoehto mieleen. Tämä on siis spekua. Mitä jos uhri oli tehnyt itse jotain "kauppaa" ja tyytymätön ostaja olisi siitä tulistunut, ja..tullut spontaanisti tappamaan, tai viittaan mun edellisiin teorioihini täällä ketjussa..
Tai jakaja oli tuomassa lähetystä talossa asuvalle, joku tiesi lähetyksestä ja yritti pölliä ennen jakoa, jakaja pisti hanttiin.
SuomenColumbo
Neuvoja-Jack
Viestit: 567
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 1:04 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja SuomenColumbo »

Korpisoturi kirjoitti: La Joulu 09, 2023 1:47 pm
Naamaton88 kirjoitti: La Joulu 09, 2023 12:58 am
Ross Sullivan kirjoitti: Pe Joulu 08, 2023 12:13 pm Vaikuttaa tosiaan varsinaiselta nukkumalähiöltä!

Nykyään se onkin. Aikoinaan oli ihan aitoja sekopäitä liikenteessä. :roll:
Postinjakajanaisen murhaaja vaikuttaa ihan aidolle sekopäälle.
Ja tilanteesta vaarallisen tekee se, että hän on edelleen vapaalla jalalla ja saattaa vielä ehtiä uusia tekonsa.

Tulipa vaan mieleen, että ei taida vielä postinkantajilla olla varusteissaan turvasumutetta?

Että oiskohan tuollainen saattanut pelastaa sen naisen hengen ?
Avatar
Anti-Bini Laden
Jack Bauer
Viestit: 980
Liittynyt: Pe Kesä 07, 2013 8:49 pm
Paikkakunta: Pakistan
Viesti:

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Anti-Bini Laden »

skoune kirjoitti: La Joulu 09, 2023 10:58 am Mulle tuli paha vaihtoehto mieleen. Tämä on siis spekua. Mitä jos uhri oli tehnyt itse jotain "kauppaa" ja tyytymätön ostaja olisi siitä tulistunut, ja..tullut spontaanisti tappamaan, tai viittaan mun edellisiin teorioihini täällä ketjussa..
Itse kirjoittelin ketjun alussa samasta epäilystä, että kyseessä olisi jonkin asteinen huumeisiin tai muuhun ns ”ei päivänvaloa” kestävään kauppaan.
Sellaisen näkemiseen, jollakin tavalla asiaan liittyminen tai kolmas henkilö on delegoinut asian hoidon uhrille.

Mahdollisesti uhri olisi aikaisemmin yhden kerran tällaiseen asiaan sekaantunut pientä lisätienestiä ansaitakseen, joko itse tai delegointi kolmannen osa puolen kautta.
Mikäli asiaan liittyy delegointi niin sen jälkeen uhria on ollut helppo ensimmäisen kerran jälkeen kiristää jatkamaan toimintaan vasten omaa tahtoaan.

Uhri on ollut nuhteeton töissä, ei ole rikkonut lakia ainekaan sillä tavalla et olisi joutunut virkavallan kanssa tekemisiin.
Hieman reppanan oloinen, hallinnut tietoteknisiä asioita ja ollut helposti johdateltavissa.

Tällaisesta ei ole jäänyt välttämättä minkäänlaisia ns ”jälkiä”, kun on käytetty internettiä esimerkiksi jonkin pelin tai ”alustan” sisäistä chattia.
Tai asia on hoidettu kasvotusten yhden niistä harvoista ihmisistä, joka on uhrin kaveripiirissä/tuttavapiirissä jotakin laitonta harrastanut.

Ja kysehän voi olla vain ja ainoastaan yhdestä kerrasta, kun uhri olisi sekaantunut laittomiin puuhiin elämänsä aikana.
Hän ei ole osannut toimia tilanteen vaatimalla tavalla, jonka seurauksista tämä on johtanut spontaaniin brutaaliin väkivaltaan.

Sitten siihen päälle poliisien tutkinnan tunarointi heti alusta asti tapahtuma paikalla, väärä henkilö kopissa ja huomio huoraaja itsensä ilmoittaja.
Ja nyt tilanne on valitettavasti tämä..
" Paha asettaa tekijän mytologiseen narratiiviin joka on
epävarmuutta siedettävämpi vaihtoehto "
Tessu
Christopher Lorenzo
Viestit: 1674
Liittynyt: La Tammi 05, 2013 2:51 am

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Sepä se mutta joku todiste pitäs tuostakin olla että uhrilla oli jotain tekeillä/meneillään muutakin kuin postinjako,siitä ei tietoa ole kai tullu...
Avatar
Pad
Nikke Knakkertton
Viestit: 193
Liittynyt: To Joulu 27, 2018 2:47 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Pad »

Koska tästä on aikaa kulunut niin paljon, alan valitettavasti kallistumaan siihen ettei tekijää saada koskaan kiinni ja tästä tulee uusi lisäys sarjaan "Kyllikki Saari, Raisa,jne" eli kuuluisa keissi jonka tekijää ei koskaan saatu selville.
Hei sinä siellä, onks sul kelloo?
Satunnaisohikulkija
Remington Steele
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Touko 23, 2023 10:49 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Satunnaisohikulkija »

skoune kirjoitti: To Joulu 07, 2023 10:25 am Et ilmeisesti ole tutustunut minun täällä esittämiini pähkäilyihin siiä, miten olisi voinut tapahtua. Varsinkin kun oli se eka epäilty kuviossa mukana...
jos kiinnostaa, niin voisit ainakin lukaista mun pähkäilyjäni tapauksesta (muistaakseni kirjoitin niitä jo skoone-nikilläkin).
Kyllä luin ne juttusi monimutkaisesta harhautus-lavastusoperaatiosta.

Sellainen voisi mennä läpi TV-sarjassa, mutta niin ei tapahdu tosielämässä, varsinkaan tällaisessa henkirikostapauksessa.

Kuvailemasi kaltainen monimutkainen harhautus, johon osallistuu useita eri ihmisiä, ja jossa tarkoituksellisesti harhautetaan poliiseja, jätetään vääriä jälkiä, valesyyllinen ilmoittautuu ja sitten peruu jne. voisi tosielämässä tulla kyseeseen vain jossain sellaisessa salaliitossa, jossa kohdehenkilön tappamisen ohella halutaan luoda hämmennystä, levittää disinformaatiota ja propagandaa. Luodaan esimerkiksi niin monta väärää tutkintalinjaa, että oikealta menee uskottavuus siinäkin tapauksessa, että sitä joku poliisi itsepäisesti seuraa. Tämmöisiä operaatioita tekevät lähinnä valtiolliset organisaatiot, ja nekin aika harvoin ja paljon isommin panoksin. Malesialaisen matkustajakoneen alasampuminen tulee esimerkiksi mieleen. Isot valtiolliset organisaatiotkin suosivat kuitenkin tavanomaiseen eliminointimurhaan suoraviivaisempaa menettelyä: joku (usein välikäden kautta palkattu ammattirikollinen) ampuu kohteen lähietäisyydeltä julkisella paikalla ja pakenee. Jos jää kiinni, on uhrattavissa. Tällaisia iskuja tehty aika monta ihan viime vuosinakin - myös länsimaiden pääkaupungeissa. Asialla yleensä Venäjä. Joskus harvoin joku muu (Iran, Israel, Intia, Syyria...). Amerikkalaiset tekevät eliminointioperaationsa mieluummin etänä droonista eivätkä liittolaismaiden maaperällä.

Tähän postinkantajan murhaan ei kuitenkaan ole liittynyt mitään kansankiihotusta, uhri ei ollut poliitikko, poliisi eikä edes julkkis. Spekulaatioissasi motiivi olisi ollut banaali huumerikollisuus. Kuten totesin aiemmin, sellaiseen rikollisuuteen liittyvät kosto- ja todistajanvaientamistarkoituksessa tehdyt henkirikokset tehdään erilailla kuin tämä.

Saat vapaasti spekuloida siten kuin itsestäsi tuntuu, mutta kun vasiten halusit mielipiteitä teoriastasi, niin esitin niitä ja mielestäni myös perustelin miksi.
Satunnaisohikulkija
Remington Steele
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Touko 23, 2023 10:49 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Satunnaisohikulkija »

Anti-Bini Laden kirjoitti: Ke Joulu 13, 2023 1:58 pm Tällaisesta ei ole jäänyt välttämättä minkäänlaisia ns ”jälkiä”, kun on käytetty internettiä esimerkiksi jonkin pelin tai ”alustan” sisäistä chattia.
Tai asia on hoidettu kasvotusten yhden niistä harvoista ihmisistä, joka on uhrin kaveripiirissä/tuttavapiirissä jotakin laitonta harrastanut.
Ei tuo minusta mitenkään reppanan oloinen ollut, pikemminkin oman tien kulkija ja suoraselkäinen. Onhan hän voinut vaikka modehommissaan huomata jossain tapahtuvan mainitsemasi kaltaista kauppaa (huumeita, pedofiliaa, jotain muuta tarpeeksi pahaa), viheltänyt pelin poikki, ja saanut siitä jonkun vaarallisen sekopään vihat niskoilleen.

Kumma, että poliisi pitää motiivittomana rikoksena, kun aika helposti pystyy keksimään tusinan verran potentiaalisia motiiveja siitäkin vähästä, mitä uhrin elämästä tiedämme.
skoune
Martin Riggs
Viestit: 649
Liittynyt: Ti Heinä 18, 2023 12:09 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja skoune »

Satunnaisohikulkija kirjoitti: Pe Joulu 15, 2023 9:22 pm
...
Kuvailemasi kaltainen monimutkainen harhautus, johon osallistuu useita eri ihmisiä, ja jossa tarkoituksellisesti harhautetaan poliiseja, jätetään vääriä jälkiä, valesyyllinen ilmoittautuu ja sitten peruu jne. voisi tosielämässä tulla kyseeseen vain jossain sellaisessa salaliitossa, jossa kohdehenkilön tappamisen ohella halutaan luoda hämmennystä, levittää disinformaatiota ja propagandaa.


..Spekulaatioissasi motiivi olisi ollut banaali huumerikollisuus. Kuten totesin aiemmin, sellaiseen rikollisuuteen liittyvät kosto- ja todistajanvaientamistarkoituksessa tehdyt henkirikokset tehdään erilailla kuin tämä.
...
Olen muistaakseni yksinkertaistanut spekuani. Eli sen jälkeen kun mieleeni tuli, että uhri olisi itse ollut
"kaupittelija".

Todennäköisyys siihen, että kuvioissa oli kaksi postinjakajaa ja kaksi pahoinpitelyä (jos se eka epäilty oli pahoinpidelty) ajallisesti ja maantieteellisti lähekkäin, on aika pieni.

Toisaalta porukat kehittävät vaikka minkälaisia virtuaalisia "pelejä", jotka voidaan toteuttaa myös "oikeesti". Ja tässä on mukana ihan gradun tehnyt uhrikin..Mikähän olisi tekijän koulutustausta ollut? - Maailma muuttuu ja huumeita käyttävät muutkin kuin hörhöt, ja tavalliseen elämäänkin sovelletetaan erilaisia toimintamalleja kuin ennen. - No, turha mun on mitään täällä spekuloida, kun en ole perillä siitä, miten asioita pitää oikeaoppisesti tutkia. - Joskus voisi tulosta tulla, jos tutkittaisi ns vääräoppisestikin ;).
Satunnaisohikulkija
Remington Steele
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Touko 23, 2023 10:49 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Satunnaisohikulkija »

skoune kirjoitti: Pe Joulu 15, 2023 11:52 pm No, turha mun on mitään täällä spekuloida, kun en ole perillä siitä, miten asioita pitää oikeaoppisesti tutkia. - Joskus voisi tulosta tulla, jos tutkittaisi ns vääräoppisestikin ;).
Turha uhriutua, ei sinua ole kukaan kieltänyt spekuloimasta. Sitähän palstalla tehdään.

Antaa viranomaisten tutkia oikeaoppisesti. Kuten sanot, joskus laatikon ulkopuolelle vilkuileminenkin auttaa. Mutta vain jos ymmärtää, että spekut ovat vain hypoteesejä, joita pitää kehittää esimerkiksi tutkimalla, löytyykö jotain, mikä voisi vahvistaa jonkun tekemistäsi oletuksista. Yksi tapa kehittää hypoteesejään eteenpäin on altistaa ne kriittisille huomioille. Erilaiset ihmiset tulevat yleensä kiinnittäneeksi huomiota eri asioihin, joten siksi jonkun toisen kommentit voivat auttaa sinua kehittämään teoriaasi. Tai jopa tutkimaan sitä oikeasti.
Avatar
Anti-Bini Laden
Jack Bauer
Viestit: 980
Liittynyt: Pe Kesä 07, 2013 8:49 pm
Paikkakunta: Pakistan
Viesti:

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Anti-Bini Laden »

Satunnaisohikulkija kirjoitti: Pe Joulu 15, 2023 9:32 pm
Anti-Bini Laden kirjoitti: Ke Joulu 13, 2023 1:58 pm Tällaisesta ei ole jäänyt välttämättä minkäänlaisia ns ”jälkiä”, kun on käytetty internettiä esimerkiksi jonkin pelin tai ”alustan” sisäistä chattia.
Tai asia on hoidettu kasvotusten yhden niistä harvoista ihmisistä, joka on uhrin kaveripiirissä/tuttavapiirissä jotakin laitonta harrastanut.
Ei tuo minusta mitenkään reppanan oloinen ollut, pikemminkin oman tien kulkija ja suoraselkäinen. Onhan hän voinut vaikka modehommissaan huomata jossain tapahtuvan mainitsemasi kaltaista kauppaa (huumeita, pedofiliaa, jotain muuta tarpeeksi pahaa), viheltänyt pelin poikki, ja saanut siitä jonkun vaarallisen sekopään vihat niskoilleen.

Kumma, että poliisi pitää motiivittomana rikoksena, kun aika helposti pystyy keksimään tusinan verran potentiaalisia motiiveja siitäkin vähästä, mitä uhrin elämästä tiedämme.
Aivan, mutta itse duunasin asian tiimoilta tollaisen pikaisen analyysin ja profiloinnin.

Lähinnä siltä pohjalta mitä kirjoittelin asiasta jo aikaisemmin. Viime vuoden puolella jo.

Ja nyt skoone sattui tuomaan asiain esille kirjoitettuna viitaten hämärä hommiin yms.
Ja siltä pohjalta kirjoittelin omia ajatelmia asiaan liittyen.

En todellakaan tiedä uhrista muuta, kuin sen mitä mediasta saanut selville ja itse ottanut selvää.
Eli ihan spekulaatiota oli kirjoitukseni.
" Paha asettaa tekijän mytologiseen narratiiviin joka on
epävarmuutta siedettävämpi vaihtoehto "
skoune
Martin Riggs
Viestit: 649
Liittynyt: Ti Heinä 18, 2023 12:09 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja skoune »

Satunnaisohikulkija kirjoitti: La Joulu 16, 2023 12:17 am
skoune kirjoitti: Pe Joulu 15, 2023 11:52 pm No, turha mun on mitään täällä spekuloida, kun en ole perillä siitä, miten asioita pitää oikeaoppisesti tutkia. - Joskus voisi tulosta tulla, jos tutkittaisi ns vääräoppisestikin ;).
Turha uhriutua, ei sinua ole kukaan kieltänyt spekuloimasta. Sitähän palstalla tehdään.

Antaa viranomaisten tutkia oikeaoppisesti. Kuten sanot, joskus laatikon ulkopuolelle vilkuileminenkin auttaa. Mutta vain jos ymmärtää, että spekut ovat vain hypoteesejä, joita pitää kehittää esimerkiksi tutkimalla, löytyykö jotain, mikä voisi vahvistaa jonkun tekemistäsi oletuksista. Yksi tapa kehittää hypoteesejään eteenpäin on altistaa ne kriittisille huomioille. Erilaiset ihmiset tulevat yleensä kiinnittäneeksi huomiota eri asioihin, joten siksi jonkun toisen kommentit voivat auttaa sinua kehittämään teoriaasi. Tai jopa tutkimaan sitä oikeasti.
Niin, yritän siis itsepintaisesti ehdottaa, että arvoisat tutkijat tutkisivat muitakin kuin heidän menetelmiinsä ja ammattitaitoonsa sopivia linjoja.- Itse kun en luonnollisestikaan mitään voi tutkia, kun en ole rikostutkija.. Ja en ymmärrä tuota uhriutumis-termiä. Vai tarkoittaako se sitä, että minulle annetaan lupa spekuloida, mutta sitten esittämilleni skenaarioille nauretaan ja kohautetaan olkia, että taas joku mummeli yrittää sekaantua oikeitten tutkijain asioihin :D
Avatar
K.O
Sofia Karppi
Viestit: 420
Liittynyt: To Heinä 30, 2020 9:49 am

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja K.O »

Eiköhän tekijä ole joku psykoosissa ollut kaistapää. Tehnyt itsarin tai nököttää pöpilässä. Poliisina tutkisin onko lähialueela joku teon jälkeen tehnyt itsarin tai saanut lähetteen pöpilään.
MikaK
Theo Kojak
Viestit: 1115
Liittynyt: Ke Syys 18, 2019 9:29 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja MikaK »

Myyrmäki on nykyään todella vaarallinen paikka, keskellä päivääkin kaikkea.

ryosto.jpg
ryosto.jpg (118.52 KiB) Katsottu 145 kertaa
Kuvan kokoa kohtuullistettu
-NILS-
Vastaa Viestiin