Jep. Mulla on ollut useampi automattivaihteinen auto ja niistä jokaisessa oli öljytikku. Ainakin aiemmin se on ollut täysin normaali kapistus.
Nykyautoista en sano mitään, koska en niiden ominaisuuksiin ole perehtynyt.
Jep. Mulla on ollut useampi automattivaihteinen auto ja niistä jokaisessa oli öljytikku. Ainakin aiemmin se on ollut täysin normaali kapistus.
Mihin tuo auton takakulma on osunu? Tohon seinään vai?ylälauteiden mies kirjoitti: ↑Ke Joulu 27, 2023 2:21 pm
Mahdolliset törmäysjäljet tässä kuvassa näkyvillä, valkoisen valvontakameran alapuolella.
lemuntie
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/6443454
Lähtikös tämä nyt jollekin kiertoradalle ... Mikähän on oikea termi kun on offtopicin offtopic. Onko se OOT vai OTOT.Cassandra kirjoitti: ↑Ke Joulu 27, 2023 4:47 pmJep. Mulla on ollut useampi automattivaihteinen auto ja niistä jokaisessa oli öljytikku. Ainakin aiemmin se on ollut täysin normaali kapistus.
Nykyautoista en sano mitään, koska en niiden ominaisuuksiin ole perehtynyt.
Niin, kysymys kuuluukin miksi nuo navigaattorineekerit saavat edes taksia ajaa? Yhtäkään osoitetta ne eivät osaa, seuraavat vain orjallisesti mitä navi näyttää. Nyt joku roti tähän taksitouhuun. Kamelikuskit voivat nyppiä vaikka lupiineja radanvarresta, mihinkään vastuulliseen duuniin niitä ei kannata edes yrittää laittaa.Hairy Muff kirjoitti: ↑Ma Joulu 25, 2023 7:43 pmOnnettomuuspaikan kohdalla tie tekee melkein 90 asteen mutkan ja aita on kuvista päätellen kevyttä panssariaitaa, joka ei autoa pitele. Olematon ajotaito, liian suuri tilannenopeus ja talvi, sillä ainakin voisi selittyä. Tai sitten ajurin huomio on ollut jossain ihan muualla.URSA kirjoitti: ↑Ma Joulu 25, 2023 7:34 pm Mihin taksi on edes ollut matkalla tuolla kadulla ja miten sillä on voinut ajaa käytännössä suoraan kohti tiiliseinää? Tuossa kohtaa ei pysty edes katsomaan väärin minne katu jatkuu. Onko vauhtiakin ollut selvästi liikaa?
Ellei autosta paljastu teknistä vikaa tai kuljettaja ole saanut sairaskohtausta, näyttää lähinnä itsemurhan yritykseltä matkustajat kyydissä.
Siltä se vaikuttaisi. Keula ensin tonttiin (kovin isku & eniten rikki) ja vauhti riittänyt vielä kääntämään perän seinään (kevyt osuma). Osumakohta seinän reunassa, siksi autosta vain vasen takakulma rutussa ja oikea ehjä.Niks kirjoitti: ↑Ke Joulu 27, 2023 5:51 pmMihin tuo auton takakulma on osunu? Tohon seinään vai?ylälauteiden mies kirjoitti: ↑Ke Joulu 27, 2023 2:21 pm
Mahdolliset törmäysjäljet tässä kuvassa näkyvillä, valkoisen valvontakameran alapuolella.
lemuntie
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/6443454
Mitäs luulet, ymmärtääkö neekerikuski tätä edes tulkin avustuksella? Kirkas valkoinen hammasrivi vaan vilkkuu kun hoetaan sitää "jees jees" -mantraa.Murhahainen kirjoitti: ↑Ke Joulu 27, 2023 11:02 am
Liukas pinta nimenomaan helpottaa perän siirtämistä ja auton kääntämistä. Teen tässä toki oletuksen, että auto on etuvetoinen ja sen käsijarru vaikuttaa takapyöriin. Vetämällä käsijarrusta, kääntämällä rattia ja lisäämällä kaasua auton perän liike hidastaa eteen päin kulkevaa liikettä ja kaasun painaminen toimii tämän jälkeen vastavoimana aikaisemmin eteen päin suuntautuneelle liikkeelle. Tätä voi ihan itse käydä koittamassa vaikkapa jollakin suljetulla alueella ja yllättyä tuloksista.
Esimerkiksi tässä videolla, kuivalla asvaltilla toki, näet millaista liikettä tarkoitan. Videon kuljettaja ei tosin käytä kaasua pyörähdyksen kontrollointiin:
https://www.youtube.com/watch?v=ds1zoWJcUns
Minun on hyvin vaikea uskoa tapahtumapaikasta, että auton nopeus on ollut mitään 80km/h tapahtuma hetkellä.
Niin, liekö sitten tämä hesarin kuvauskeikalla käynyt valokuvaaja saanut tietoonsa paikalla olleilta tutkijoilta tuon seikan, kun en muista missään muissa medioissa sitä noin yksityiskohtaisesti mainitun.Niks kirjoitti: ↑Ke Joulu 27, 2023 6:30 pmNo näin mäkin tätä järkeilin jo ensimmäisistä auton kuvista ja uutisista seinään osumisesta.Seinänaapuri kirjoitti: ↑Ke Joulu 27, 2023 6:17 pmSiltä se vaikuttaisi. Keula ensin tonttiin (kovin isku & eniten rikki) ja vauhti riittänyt vielä kääntämään perän seinään (kevyt osuma). Osumakohta seinän reunassa, siksi autosta vain vasen takakulma rutussa ja oikea ehjä.
Kyydissä olevilla on kyllä ollut jonkun sortin onneakin mukana ettei ole käynyt pahemmin.
Kuskille toivon hapetonta loppuelämää
◇ Ehkä sitä kuuluisaa "humalaisen tuuria", josta kerrankin on ollut onnea oikeille ihmisille, eikä rattijuopolle, kuten tavallisesti käy. Humalassa sitä osuu kohteeseen lapsen tavoin löysin vartaloin, kun ei ehdi jännittää lihaksiaan ja katkoa niin montaa luuta.
Aamen.!!Kuskille toivon hapetonta loppuelämää
Onko kuljettajan taustat jossain mainittu?Kalapaliikki kirjoitti: ↑Ke Joulu 27, 2023 6:13 pm Niin, kysymys kuuluukin miksi nuo navigaattorineekerit saavat edes taksia ajaa? Yhtäkään osoitetta ne eivät osaa, seuraavat vain orjallisesti mitä navi näyttää. Nyt joku roti tähän taksitouhuun. Kamelikuskit voivat nyppiä vaikka lupiineja radanvarresta, mihinkään vastuulliseen duuniin niitä ei kannata edes yrittää laittaa.
◇ Jos pitää kutinsa, niin sitten on tultu helvetin haipakkaa, kun autohan kippaa heti nokka alaspäin kun tasapainopiste edes tuuman verran ylitetään.ylälauteiden mies kirjoitti: ↑Ke Joulu 27, 2023 7:05 pm "Paikalla ollut Helsingin Sanomille työskentelevä kuvaaja Kimmo Penttinen kertoo, että onnettomuusauto on pudotessaan lentänyt ylärampista vastapäätä olevan punatiilisen rakennuksen seinään asti. Auto oli Penttisen saapuessa siirretty kauemmas".
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000010080551.html