Minkähän väristen lasien läpi tuo kuva on saatu? zenäjähän on jo hävinnyt tämän sodan sekä operaatio- että strategisella tasolla. Kiova piti olla vallattuna kolmessa päivässä, koko maa muutamassa viikossa. Noh, sehän nyt ei "ihan" mennytkään niin. Sen jälkeen tavoitteita skaalattiin alaspäin rutkasti, mutta eivät nekään toteutuneet. Sen sijaan zenäjä menetti Khersonin kaupungin ja Kharkivin alueen. Eli miten vaikuttaisi menneen? Vielä raskaammat tappiot on tulleet kansainvälisellä tasolla ja siinä pitkässä pelissä: ystävät ovat luokkaa Paska-Korea ja mullah-Iran, juuri kukaan ei enää osta zenäjän sotateknologiaa, energia-ase tylsyi yllättävän nopeasti, kukaan ei enää luota ko. paskavaltioon jne. jne.CharlesBronson kirjoitti: Pe Joulu 15, 2023 11:05 pmMielenkiintoinen näkemys sinulla.leatherman73 kirjoitti: Pe Joulu 16, 2022 11:22 pm Lopputulema on se että ryssä häviää ton sodan. Ei auta venkoilu, ei propaganda. Niin vai tulee käymään. Hitaimmat ei vain tajua katsoa asiota pitkkällä tähtäimellä.
Itse olen saanut sellaisen kuvan tilanteesta, että Ukraina keikkuu veitsen terällä ja jos vielä USAn tukikin loppuu, niin häviö on 100% varma.
ukrainan_presidentin_näyttelija.jpg
Pienet taktiset tai ainakin pyrrhoksen voitot ovat vielä zenäjälle mahdollisia, tosin ne muutamankin neliökilometrin "voitot" näköjään lunastetaan aivan järkyttävien mies- ja kalustotappioiden hinnalla.
Jos jenkkien tuki loppuisi kokonaan tai suurelta osin, se toki vaikeuttaisi Ukrainan sotatoimia huomattavasti, mutta on kyllä hyvin lapsellinen ajatus että Ukraina kellahtaisi selälleen ja jotenkin luovuttaisi. Ei tule luovuttamaan. zenäjän tekemät hirveydet ovat aivan liian karseita.
Sitä paitsi usea Euroopan maa on viimeinkin herännyt ja nostanut sotatarviketuotantoaan huomattavasti. Kyllä, olisi pitänyt tapahtua jo puolitoista vuotta sitten, mutta parempi nyt kun ei ollenkaan.
Ja tähän loppuun vielä tervehdys uudelta jäseneltä. Olen tätä palstaa lueskellut aina silloin tällöin vuosien mittaan, mutta nyt päätin tehdä tunnuksen.