Nylonköysi kirjoitti:markja kirjoitti:
Itse kannatan hyvin voimakkaasti näiden oikeuksien suojaa ja minusta esimerkiksi se, että joku huutaa "vittu mä tapan sunt" oikeuttaa välittömästi siinä paikassa ja hetkessä tappamaan kyseisen henkilön millä tahansa keinolla, ilman mitään rangaistusta tai korvausta tietysti. Miksi? Koska ihmisen fyysinen koskemattomuus ja elämä on niin arvokasta, ettei kenenkään tarvitse ottaa edes riskiä niiden menettämisestä.
Nakkikioskeista tulee mielenkiintoisia paikkoja, jos moinen uudistus menisi läpi kun Markus pääsee eduskuntaan.
Tämä on kyllä ajatustasolla mielenkiintoista. Olenko ymmärtänyt markjan logiikan oikein? Eli kuka tahansa saa soittaa suuta kenelle tahansa ilman juridisia seurauksia, mutta kuitenkin tämän suunsoittajan voi pistää kylmäksi myös ilman seurauksia.
Onkohan tämä minarkia-markjan taka-ajatus, että voi lakkauttaa tuomioistuimet, kun tappaminen legalisoituu? Jatkossa kaikkiin henkirikoksiin on sitten "oikeutettu" syynsä, joten tuomioita ei kenellekään tule. Voila! Vankiloitakin voi siten aika paljon siirtää tuottavampaan käyttöön.
En itse haluaisi kuolla sen takia, että joku harhoja näkevä ja kuuleva oman elämänsä Likainen Harry tuikkaisi minut kadulla hengiltä, koska kuulee minun äänettömästi vittuilevan hänelle. Markjan systeemissä tämä tyyppihän olisi todellinen sankari, joka omien sanojensa mukaan poistaa roska-ainesta kaduilta.
Ehkä menin sivuraiteelle tai liian pitkälle johtopäätöksissä, mutta ajatuskehitelmänä tuo on aika vekkuli.