Blondijuristi kirjoitti: Su Tammi 28, 2024 2:01 am
Quorthon kirjoitti: Su Tammi 28, 2024 1:18 am
Blondijuristi kirjoitti: Su Tammi 28, 2024 1:14 am
Mutta sinä myös olet aiemmin keskustelussa kompannut sitä että MR olisi todennäköinen tekijä? Niemi on toki ansioitunut asiassaan, mutta nythän tässä tapauksessa oikeastaan hän vain kyselee parilta tyypiltä että mikä juttu, ja ei kukaan voi tietää puhuvatko he paskaa vai ei. Enemmän luottaisin vaikka Veikon perheeseen.
Ei Veikon perhe ole puhunut juuri mitään tarkempaa asiasta. Pari naista veikkaa poikaa tekijäksi paremman tiedon puutteessa, tai koska eivät pidä hänestä. Tämä on se kuva mikä minulle välittyy.
Minä olen vuorollani kompannut moniakin linjoja. En pelkää muuttaa näkemystäni, jos se ei perustu muuhun kuin ajatusleikkiin. Uskon että Veikon pojan kohdalla on kyse optisesta harhasta: on kiva toistella jotain epäiltyä, kun ei ole muutakaan. Motiivin puute, osittainen alibi ja muu elämä rajaa hänet aikalailla pois tällaisen teurastuksen teosta.
Itse ajattelen samoin, että en pelkää muuttaa näkemystäni jos tulee uskottavampi teoria. Sellaista vaan ei ole mielestäni tullut. En kyllä usko, että Veikon sukulaisnaisten jutut olisivat vaan tyyliä, että en pidä tuosta ihmisestä. Ei sillä perusteella ketään syytetä murhaajaksi. Jos kuuntelee sen Niemen jakson missä kuultiin oletettavasti Veikon siskoa, niin se kertoo aika paljon. Ja myös mitä siitä on editoitu.
Kaikkein typerintä ko. jakson tiimoilta on se, että täällä on porukkaa joka olettaa tietävänsä mitä siitä olisi editoitu.
Ymmärrän kyllä että jakson tarkoitus on spekuloida olisiko poika sittenkin syyllinen. Hassua vaan on, että siinä epäonnistutaan mielestäni täysin. Mikään kerrottu ei viittaa syyllisyyteen, ei edes puhelu naapurille. Ensinnäkään kukaan ei tiedä mitä toisessa päässä sanottiin, ja toisekseen "hyvä niin" voi yhtä hyvin tarkoittaa sitä, että ollaan tyytyväisiä ettei naapurin tarvinnut nähdä mitään järkyttävää. En muista kenenkään tulkinneen asiaa näin aiemmin, mikä on mielestäni outoa.
Ainiin, ja vielä yksi juttu: jos MR sanoi että Jessica olisi sitten tullut heille (jos olisi selvinnyt), niin eikös se nimenomaan kerro siitä, että välit Veikkoon oli OK. Miten sekin on väännetty niinpäin, että hän olisi pitänyt vauvaa riesana? Mikään jaksossa kuultu ei siihen viittaa.
Tulee sellainen fiilis, että jos joku nyt julkaisisi vaikka tiedon että MR on nähty kännissä Vantaalla vuonna 1996, sekin olisi osoitus hänen syyllisyydestään. Herätkää nyt, aikuiset ihmiset!
Ainakaan tuossa jaksossa Veikon sisko ei esittänyt mitään sellaista, mikä olisi hyvä peruste ajatella Veikon pojan olleen todennäköisesti tekijä. Jos siellä jotain todella epäilyttävää on kerrottu, se on editoitu pois. Kuten Niemi sanoi, kerrottu on lähinnä kuvaus tilanteesta murhan jälkeen. Syyllistävä vaikutelma jää hyvin pintapuoliseksi.
Se olisi ollut mielenkiintoista kuulla, että onko siskolla ja pojalla mitään välejä keskenään nykyään. Ilmeisesti ei, kun toinen kieltäytyy podcastista ja toinen tekee jakson, jonka syyllistävä vaikutelma on varsin kevyt, mutta kuitenkin on.