Cadi John kirjoitti: To Helmi 01, 2024 11:08 pm
Täytyy sanoa etten ymmärrä ja toivottavasti ei tarvitse koskaan. En haluaisi eteeni tuollaista tapausta.
Tässä on nyt kuitenkin julkisuudessa sanottu ettei huomattu katsoa parvekkeelle niin uskon ettei näin käynyt. Jos verhot olisi olleet auki, olisi saatettukin kurkata sinne.
Tokihan tämän ympärille voi keksiä jos minkälaista spekua ja paisuttaa juttua.
En minä halua paisutella asiaa sen enempää. Enkä varsinkaan syyllistää omaisia, minulla on kaikki sympatiat heitä kohtaan. Tämä on kuitenkin palsta jossa saa spekuloida eri asioilla ja mielestäni tämä on ihan mahdollinen kulku tapahtumille.
Minun on vain vaikea kuvitella, etteikö jollakin olisi käynyt mielessä vilkaista parvekkeelle. Varsinkin kun selkeästi on epäilty että kaikki ei ole nyt hyvin ja uutisoinnin perusteella kaikki muut paikat asunnosta on kuitenkin käyty läpi.
Jos mietitään tilanne että asunnossa on uhrin lapsia/lapsi. Sen lisäksi uhrin ystäviä. Kiertelet asuntoa ja vilkaiset parvekkeelle vaikka ihan vain ikkunan kautta ja näet siellä ihmeellisen mytyn tavaraa. Menisitkö tässä tilanteessa penkomaan parvekkeen läpi ja mahdollisesti aiheuttaisit itsellesi ja muille asunnossa oleville elinikäiset traumat?
Vai kävelisitkö takaisin olohuoneeseen, lähtisit muiden mukana ulos ja soittaisit poliisille. Samalla kertoen, että makuuhuoneesta puuttuu matto ja yhdessä listassa on verijälki. Ja näin uskoen että poliisin on pakko tutkia asunto läpi, myös parveke. Illan mittaan kun soittoa ei tule jossa kerrotaan että uhri on löytynyt asunnosta niin voit huokaista helpotuksesta ja ajatella että uhri ei siellä ole. Tässä nyt vain kävi kuitenkin niin, että poliisi ei päässyt asunota tutkimaan.
Tämä on täysin spekua mutta ihmisen mieli vain sattuu näissä tilanteissa toimimaan niin että tulee sellainen suojamuuri. On aivan järkyttävä tuska etsiä omaa läheistä varsinkin jos on iso todennäköisyys että katoamiseen liittyisi väkivaltaa.
Siinä tilanteessa vaikka sinulle osoitettaisiin, että tuon kulman takana etsimäsi henkilö on niin harva sinne haluaa vilkaista ensimmäisenä.