Ai, tuo kyllä erikoista.. onko mahollista että asiat sekoontuneet mitkä tallenteelta nähtyä ja mitkä suullisesti kuultua? Mut joo, mulla kyl tällä hetkellä huonossa muistissa nuo viimehetkien spekut ja todet.Amandalooni kirjoitti: To Helmi 08, 2024 1:53 pmRK on mulle kirjoittanut nähneensä sen tokan käynnin tallenteen. Oon sen tääl paristi kertonut.Verinuoli kirjoitti: To Helmi 08, 2024 11:56 am Siis onko ylipäätään joku taho kertonut että tuosta toisesta tulemisesta on tallenne, tai että joku taho olisi sen edes nähnyt? Jotenkin tulee mielikuva että kun puhutaan ulosheiton jälkeisestä videotallenteesta ja pois lähtösuunnasta niin puhutaan juuri siitä julkaistustakin videosta.
Toinen tuleminen vain ihmisten kertomuksia? Myös paluuseen kulunut aika vaihtele ainakin 10min.-30min.
Melko epäselvää tiedotusta viimeisistä havaintohetkistä. Luulisi että viimetapahtumien melko tarkat kellonajat olisi saatu pakettiin ja kerrottu aikanaan.
Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022
Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022
Siis suoraan henkilökohtaisesti kirjoittanut itse nähneensä toisen tulemisen/poistumisen Mariantallin suuntaan?Amandalooni kirjoitti: To Helmi 08, 2024 1:53 pmRK on mulle kirjoittanut nähneensä sen tokan käynnin tallenteen. Oon sen tääl paristi kertonut.Verinuoli kirjoitti: To Helmi 08, 2024 11:56 am Siis onko ylipäätään joku taho kertonut että tuosta toisesta tulemisesta on tallenne, tai että joku taho olisi sen edes nähnyt? Jotenkin tulee mielikuva että kun puhutaan ulosheiton jälkeisestä videotallenteesta ja pois lähtösuunnasta niin puhutaan juuri siitä julkaistustakin videosta.
Toinen tuleminen vain ihmisten kertomuksia? Myös paluuseen kulunut aika vaihtele ainakin 10min.-30min.
Melko epäselvää tiedotusta viimeisistä havaintohetkistä. Luulisi että viimetapahtumien melko tarkat kellonajat olisi saatu pakettiin ja kerrottu aikanaan.
Muistan lukeneeni tuon useammastakin eri lähteestä ja myös sinulta täällä, joten olen pitänyt asiaa varmana, koska miksi joku tuollaista sepittäisikään?
Entä mikä motivaatio on ollut jonkun retostella tietävänsä ettei siitä koskaan tulla näkemään youtubessa? Jossain tekemisissä hänen on täytynyt asian kanssa olla, kun kerran lukuisia kertoja vannoo tietävänsä ja on ainakin toistaiseksi ollut oikeassa siinä. Olisiko hän itse Esko Aho tai ainakin tuntee hänet? Videoiden kuvaaminen monesta kamerasta on hidasta. Voi olla ettei niin pitkälle ole riittänyt akku tai aika, eikä tallennetta ole?
Hämäysyritykseen en halua uskoa.
-
Amandalooni
- Olivia Benson
Kyllä. Hän, eli RK kirjoitti minulle 22.1.23. nähneensä(niinkuin muutkin lähipiiristä) videon missä R käy uudelleen ovella, mutta ei pääse sisälle. Siinä videolla lähtee K-kaupalle/Mariantallille päin.Xbb15 kirjoitti: To Helmi 08, 2024 3:59 pmSiis suoraan henkilökohtaisesti kirjoittanut itse nähneensä toisen tulemisen/poistumisen Mariantallin suuntaan?Amandalooni kirjoitti: To Helmi 08, 2024 1:53 pmRK on mulle kirjoittanut nähneensä sen tokan käynnin tallenteen. Oon sen tääl paristi kertonut.Verinuoli kirjoitti: To Helmi 08, 2024 11:56 am Siis onko ylipäätään joku taho kertonut että tuosta toisesta tulemisesta on tallenne, tai että joku taho olisi sen edes nähnyt? Jotenkin tulee mielikuva että kun puhutaan ulosheiton jälkeisestä videotallenteesta ja pois lähtösuunnasta niin puhutaan juuri siitä julkaistustakin videosta.
Muistan lukeneeni tuon useammastakin eri lähteestä ja myös sinulta täällä, joten olen pitänyt asiaa varmana, koska miksi joku tuollaista sepittäisikään?
Entä mikä motivaatio on ollut jonkun retostella tietävänsä ettei siitä koskaan tulla näkemään youtubessa? Jossain tekemisissä hänen on täytynyt asian kanssa olla, kun kerran lukuisia kertoja vannoo tietävänsä ja on ainakin toistaiseksi ollut oikeassa siinä. Olisiko hän itse Esko Aho tai ainakin tuntee hänet? Videoiden kuvaaminen monesta kamerasta on hidasta. Voi olla ettei niin pitkälle ole riittänyt akku tai aika, eikä tallennetta ole?
Kertoi silloin myös, että ovat nähneet paljon materiaalia siltä illalta, mitä eivät halua että, somessa jaetaan.
-
Amandalooni
- Olivia Benson
Sit jotakuinkin laitoin tämmösen viestin nyt tammikuussa..
Moi. Ja hyvää alkanutta vuotta teille kaikille. Mun pitäis kysyy sulta, et pystytkö kertoo, et millanen/minkä firman liittymä Rasmuksel oli? En tiedä paljonko teil on ilmoteltu poliisin toimesta, et onko saatu mitään selville. Oon pahoillani et häiritsen, mut edelleen on ihmisiä, jotka haluu selvittää asioita. Ihan vaan, koska on väärin, jos tähän liittyy muita osallisia ja niitä ei selvitetä. En tiedä uskallanko ees kysyy tarkkaa löytöpaikkaa, tai et onko kuolinsyy selvinnyt? En todellakaan haluu tungetella, mut pakko mun on kysyy, ni tietäs et mietitäänkö turhaan enää mitä tapahtui, vai voidaanko jotenkin auttaa. Monet haluu puhtaast sydämest selvittää tän. Ihan vaan Rasmuksen takia.
Johon vastaus jotakuinki näin:
"Ei oo selvinnyt mitään ja muihin kysymyksiin Ei mun mielestä mun tartte vastata, koska ne ei kuulu ulkopuolisille ja krp kyllä tutkii edelleen ja ilmoittaa jos on ilmoitettavaa."
Ok, mul tulee varmaa joku syyte, et jaan messengerikeskustelui tääl, mut noin se ny jotakuinki meni.
Moi. Ja hyvää alkanutta vuotta teille kaikille. Mun pitäis kysyy sulta, et pystytkö kertoo, et millanen/minkä firman liittymä Rasmuksel oli? En tiedä paljonko teil on ilmoteltu poliisin toimesta, et onko saatu mitään selville. Oon pahoillani et häiritsen, mut edelleen on ihmisiä, jotka haluu selvittää asioita. Ihan vaan, koska on väärin, jos tähän liittyy muita osallisia ja niitä ei selvitetä. En tiedä uskallanko ees kysyy tarkkaa löytöpaikkaa, tai et onko kuolinsyy selvinnyt? En todellakaan haluu tungetella, mut pakko mun on kysyy, ni tietäs et mietitäänkö turhaan enää mitä tapahtui, vai voidaanko jotenkin auttaa. Monet haluu puhtaast sydämest selvittää tän. Ihan vaan Rasmuksen takia.
"Ei oo selvinnyt mitään ja muihin kysymyksiin Ei mun mielestä mun tartte vastata, koska ne ei kuulu ulkopuolisille ja krp kyllä tutkii edelleen ja ilmoittaa jos on ilmoitettavaa."
Ok, mul tulee varmaa joku syyte, et jaan messengerikeskustelui tääl, mut noin se ny jotakuinki meni.
-
ristweiler
- Hetty Wainthropp
Loogisin selitys on, ettei toista tulemista ole vaan yksinkertaisesti tallennettu ao. henkilöiden puhelimiin ja jostain syystä Gartman tms. tietää sen. En kyseenlaista hetkeäkään, ettei tuota olisi tapahtunut jo sen vuoksi, ettei VA:lla taatusti ole syytä moisesta valehdella.Xbb15 kirjoitti: To Helmi 08, 2024 3:59 pmSiis suoraan henkilökohtaisesti kirjoittanut itse nähneensä toisen tulemisen/poistumisen Mariantallin suuntaan?Amandalooni kirjoitti: To Helmi 08, 2024 1:53 pmRK on mulle kirjoittanut nähneensä sen tokan käynnin tallenteen. Oon sen tääl paristi kertonut.Verinuoli kirjoitti: To Helmi 08, 2024 11:56 am Siis onko ylipäätään joku taho kertonut että tuosta toisesta tulemisesta on tallenne, tai että joku taho olisi sen edes nähnyt? Jotenkin tulee mielikuva että kun puhutaan ulosheiton jälkeisestä videotallenteesta ja pois lähtösuunnasta niin puhutaan juuri siitä julkaistustakin videosta.
Se, mitä en ymmärrä on, että miksei alunperinkään poliisi ole kertonut, että Rasmus poistui baarista, kävi jossain ja palasi? Olisi ehkä voinut poikia havaintoja, jos joku olisi nähnyt epämääräisenkin hahmon, joka kävelee tiellä ja yhtäkkiä kääntyy tulosuuntaansa, jos näin siis kävi. Toki onhan Rasmus voinut kävellä vaikka korttelin ympäri tuossa välissä, mistä sitä voi tietää. Samoin joku olisi saattanut kiinnittää huomiota baarin nurkilla seisoskelevaan henkilöön, muttei osaa yhdistää sitä Rasmuksen poistumiseen, kun julkisuudessa on puhuttu aina vain, että poistui paikalta. Ja vaikka kuulostaa meille kaikille mahdottoman kummalliselta, ettei kukaan olisi ilmoittanut moisesta, pitää muistaa, että suurin osa suomalaisista, jopa paikkakuntalaisista, ei tiedä tästä keissistä muuta, kuin sen, mikä lehdessä lukee. Jos siis jossain ravintolan talon takanurkalla olisikin notkunut tumma hahmo sopivaan aikaan, sitä tuskin olisi pistetty sen kummemmin merkille, kuin että joku odottaa kyytiä tj.
Tietysti tällainen havainto ei tutkintaa maalta merelle vie, mutta ainakin itseäni kiinnostaisi, mitä Rasmus hommasi sen 10-30 min, minkä poistamisen jälkeen oli näkymättömissä. Ja tietysti samalla se, kauanko tuo aika oikeasti oli, kun on tullut lausuntoja viidestä minuutista aina puoleen tuntiin saakka. Tottakai paikalla olijoiden oli varmasti vaikea hahmottaa aikaväliä, tuskin kukaan kelloa jatkuvaan kyttää, mutta valvontanauhoiltahan selviäisi, kauanko Rasmus oli poissa.
Kiitos vastauksesta. Tämä vahvisti kai kaikille, että "toinen tuleminen" todellinen?Amandalooni kirjoitti: To Helmi 08, 2024 4:56 pm Sit jotakuinkin laitoin tämmösen viestin nyt tammikuussa..
Itse en ole löytänyt Rasmuksen äidiltä kuin tämän tyyppisiä puheita toisesta tulemisesta, ja nekin näyttävät loppuneen silloin v22 joulukuussa..
"– Kymmenen minuutin kuluttua Rasmus oli yrittänyt mennä sinne uudestaan. Hän on käynyt järjestyksenvalvojan jutuissa tiedustelemassa, mitä oli siinä tilanteessa sanonut ja pyytänyt anteeksi käytöstään. Oli kysynyt lupaa, voiko tulla vielä sisään, äiti kertaa kuulemaansa."https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009272762.html
Olikos jotenkin todettu videoiden kellonaikojen paikkansapitävyyttä?
R.K:n fb
"Rasmus Takaluoma on ollut yli 2kk kadoksissa. Viimeinen valvontakameralla todennettu havainto on Lapualta 11-12.11.2022 klo.1.05 kun Rasmus poistuu Lapuahovista."
Mulle tulee mielikuva että poke on alkanut puhumaan valetta Rasmuksen toisesta tulemisesta (tai ehkä Demirin puheita, joita poke jonkun päivän myötäillyt) ja Valtteri uskonut tuon ja kertonut totena eteen päin samoin kuin Rasmuksen äiti. Vai onko jossain Valtteri kertonut itse nähneensä toisen tulemisen? Myös tuo R.K viimevuoden tammikuun f.b postaus antaa ymmärtää että poken puheet (tai Demirin) jo tuolloin todettu perättömiksi.
"– Kymmenen minuutin kuluttua Rasmus oli yrittänyt mennä sinne uudestaan. Hän on käynyt järjestyksenvalvojan jutuissa tiedustelemassa, mitä oli siinä tilanteessa sanonut ja pyytänyt anteeksi käytöstään. Oli kysynyt lupaa, voiko tulla vielä sisään, äiti kertaa kuulemaansa."https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009272762.html
Olikos jotenkin todettu videoiden kellonaikojen paikkansapitävyyttä?
R.K:n fb
"Rasmus Takaluoma on ollut yli 2kk kadoksissa. Viimeinen valvontakameralla todennettu havainto on Lapualta 11-12.11.2022 klo.1.05 kun Rasmus poistuu Lapuahovista."
Mulle tulee mielikuva että poke on alkanut puhumaan valetta Rasmuksen toisesta tulemisesta (tai ehkä Demirin puheita, joita poke jonkun päivän myötäillyt) ja Valtteri uskonut tuon ja kertonut totena eteen päin samoin kuin Rasmuksen äiti. Vai onko jossain Valtteri kertonut itse nähneensä toisen tulemisen? Myös tuo R.K viimevuoden tammikuun f.b postaus antaa ymmärtää että poken puheet (tai Demirin) jo tuolloin todettu perättömiksi.
Onko Valtteri jossain maininnut itse nähneensä tuon paluun?? Jos ei niin olen periaatteessa muuten samaa mieltä, mutta tässä kohtaa uskoisin että syy toisen tulemisen kertomattomuuteen on se että sitä ei ole tapahtunut.ristweiler kirjoitti: To Helmi 08, 2024 5:26 pm
Loogisin selitys on, ettei toista tulemista ole vaan yksinkertaisesti tallennettu ao. henkilöiden puhelimiin ja jostain syystä Gartman tms. tietää sen. En kyseenlaista hetkeäkään, ettei tuota olisi tapahtunut jo sen vuoksi, ettei VA:lla taatusti ole syytä moisesta valehdella.
Se, mitä en ymmärrä on, että miksei alunperinkään poliisi ole kertonut, että Rasmus poistui baarista, kävi jossain ja palasi? Olisi ehkä voinut poikia havaintoja, jos joku olisi nähnyt epämääräisenkin hahmon, joka kävelee tiellä ja yhtäkkiä kääntyy tulosuuntaansa, jos näin siis kävi. Toki onhan Rasmus voinut kävellä vaikka korttelin ympäri tuossa välissä, mistä sitä voi tietää. Samoin joku olisi saattanut kiinnittää huomiota baarin nurkilla seisoskelevaan henkilöön, muttei osaa yhdistää sitä Rasmuksen poistumiseen, kun julkisuudessa on puhuttu aina vain, että poistui paikalta. Ja vaikka kuulostaa meille kaikille mahdottoman kummalliselta, ettei kukaan olisi ilmoittanut moisesta, pitää muistaa, että suurin osa suomalaisista, jopa paikkakuntalaisista, ei tiedä tästä keissistä muuta, kuin sen, mikä lehdessä lukee. Jos siis jossain ravintolan talon takanurkalla olisikin notkunut tumma hahmo sopivaan aikaan, sitä tuskin olisi pistetty sen kummemmin merkille, kuin että joku odottaa kyytiä tj.
Tietysti tällainen havainto ei tutkintaa maalta merelle vie, mutta ainakin itseäni kiinnostaisi, mitä Rasmus hommasi sen 10-30 min, minkä poistamisen jälkeen oli näkymättömissä. Ja tietysti samalla se, kauanko tuo aika oikeasti oli, kun on tullut lausuntoja viidestä minuutista aina puoleen tuntiin saakka. Tottakai paikalla olijoiden oli varmasti vaikea hahmottaa aikaväliä, tuskin kukaan kelloa jatkuvaan kyttää, mutta valvontanauhoiltahan selviäisi, kauanko Rasmus oli poissa.
- Etsivä Shitlock
- Christopher Lorenzo
Itse en tuohon toiseen tulemiseen usko, ennen kuin näen videon kellonaikoineen tai poliisin vahvistus tällaisesta videosta.
Valtterihan tätä on eniten tuonut esille ja miten se Valtteri nyt jatkuvasti siinä ovella seisoisi, kun portsarina kuitenkin Fell?
Tuossa ristweiler huomioi, ettei poliisikaan ole puhunut toisesta tulemisesta ja KRP:n mukaantulon myötä uutisoinneista putosi Mariantallikin pois.
Valtterihan tätä on eniten tuonut esille ja miten se Valtteri nyt jatkuvasti siinä ovella seisoisi, kun portsarina kuitenkin Fell?
Tuossa ristweiler huomioi, ettei poliisikaan ole puhunut toisesta tulemisesta ja KRP:n mukaantulon myötä uutisoinneista putosi Mariantallikin pois.
Lapuan terassivideo https://emalm.com/?v=lOXkX/
- Etsivä Shitlock
- Christopher Lorenzo
-
Ghost hunting
- Sherlock Holmes
Aika jännää ettei kyylätyyppejä vieläkään tiedetä.
Siitä kun puhuttiin kovaan ääneen niin tultiin sanomaan että mukamas tiedetään, taitaa olla aivain asemassa nää tiskin super kyylärit?
Oliko nää niitä pelottavia tyyppejä ketkä hiljensi nuorten suut? Porukka tietää tyypit mutta eivät puhu, eikö niin?
Siitä kun puhuttiin kovaan ääneen niin tultiin sanomaan että mukamas tiedetään, taitaa olla aivain asemassa nää tiskin super kyylärit?
Oliko nää niitä pelottavia tyyppejä ketkä hiljensi nuorten suut? Porukka tietää tyypit mutta eivät puhu, eikö niin?
- Etsivä Shitlock
- Christopher Lorenzo
Luulisi, että omaisten tiimi on ollut tiiviissäkin yhteydessä Rasmuksen pöytäseurueeseen Eetuun sekä Valtteriin, Alajärven kävijöitäkin kaiketi olivat.Ghost hunting kirjoitti: To Helmi 08, 2024 6:56 pm Aika jännää ettei kyylätyyppejä vieläkään tiedetä.
Ainakin lippispää tietää kenelle kyydin hommasi ja kyyti tietää kenet vei ja minne.
Etsivä Shitlock kirjoitti: Pe Heinä 14, 2023 1:21 am
Lippiskaveri nousee Rasmuksen pöydästä ennen tappelua ajassa 3:44 https://youtu.be/u5nY8aqsu-c?t=224 tällä videolla 1:44 https://youtu.be/hlEVEL9G6OM poistuu kuvan oikeaan reunaan ajassa 1:53
ja tulee kaljun "baaritiskin tuijottajan" perässä takaisin ajassa 1:58 https://youtu.be/hlEVEL9G6OM?t=118
ohittavat Rasmuksen pöydän ajassa 4:02 https://youtu.be/u5nY8aqsu-c?t=242
lippalakkimies menee ulos, mutta "baaritiskin tuijottaja" menee vielä tiskille päin ajassa 4:06 https://youtu.be/u5nY8aqsu-c?t=246
mutta ajassa 2:06 "baaritiskin tuijottaja" käy vain pyörähtämässä (kuin ilman housuja) jä kääntyy ulos hänkin https://youtu.be/hlEVEL9G6OM?t=126
lippalakkimies palaa ajassa 3:22 sisälle tappelun ollessa käynnissä https://youtu.be/hlEVEL9G6OM?t=202
Liikehdinnästä päätellen lippis ja tuijottaja tuntevat toisensa. Tuijottaja ei näytä palaavan baariin, eikä ole terassivideollakaan. Onko mahdollisesti siinä autossa mikä poistuu parkkipaikalta ajassa 0:13 https://emalm.com/?v=lOXkX/ Kävikö lippismies sanomassa tuijottajalle, jotta tämän kyyti tuli pihaan?
Tuossahan Valtteri ei kerro itse nähneensä toista tulemista, voi olla hyvin kuultua.Etsivä Shitlock kirjoitti: To Helmi 08, 2024 6:52 pmTässä Valtteri: viewtopic.php?p=1577365#p1577365Verinuoli kirjoitti: To Helmi 08, 2024 6:50 pm Onko Valtteri jossain maininnut itse nähneensä tuon paluun?? Jos ei niin olen periaatteessa muuten samaa mieltä, mutta tässä kohtaa uskoisin että syy toisen tulemisen kertomattomuuteen on se että sitä ei ole tapahtunut.
-
Ghost hunting
- Sherlock Holmes
Jotenkin outoa jos olisi tullut 10min. päästä uudestaan, minuuteista olisi havaintoja myös valvontakameran kuvissa ja myös olisi näköhavaintoja.
On pitänyt tuntea todella hyvin kamerapaikat.
On pitänyt tuntea todella hyvin kamerapaikat.
Viimeksi muokannut Ghost hunting, To Helmi 08, 2024 7:55 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Amandalooni
- Olivia Benson
Nääks, ni ei vahvistanu. Tän takii turhautti taas kertoo. Ja sevvert turhauttaa, et en enää jaks muitaka juttui sanoo, mitä RK kertoi.Xbb15 kirjoitti: To Helmi 08, 2024 5:49 pmKiitos vastauksesta. Tämä vahvisti kai kaikille, että "toinen tuleminen" todellinen?Amandalooni kirjoitti: To Helmi 08, 2024 4:56 pm Sit jotakuinkin laitoin tämmösen viestin nyt tammikuussa..
Voi ol, et RK kusetti mua, mut viisaammat tutkikoon.
Joks Tirehtoori löysi kamerat?