Tälleen vanhana pilleristinä sanon vaan tähän, että se ei ole lainkaan "ainoastaan" kevyttä pillerikasaa mitä tuollainen heitto voi pitää sisällään. Unilääkkeiksi kun lasketaan esimerkiksi bentsot, joita sitten monet käyttävät kyllä hoitamaan päiväahdistustaan myös, tai bentsoriippuvuuttaan. Eli siis. Tietämättä sen tarkemmin mitä ja kelle on määräillyt, niin ei tosiaan ole ainoa jonka oikeuksia olisi rajoitettu nimenomaan noiden lääkkeiden ylimääräilyn takia. On saattanut määrätä niitä hövelisti potilailleenkin - kuten joku kommentoi aiemmin hänen esittelytekstiään sen lääkärilafkan nettisivulla. Pillerinpyörittäjä, soi mullakin kellot kun sitä katsoin, heti. Se käytännössä lupaili siinä ovelin sanankääntein auttaa lääkkeiden kanssa. Joka kaupungiss on omansa, mutta tiettyjä lääkäreitä pidetään joissain piireissä sellasina "automaatteina" joilta voi hakea reseptit. En ihmettelisi vaikka olisi Tikkanen ollut suosittu alamaailman kavereiden keskuudessa, auttajana näissä asioissa. Tämä tapa on tosin viime vuosikymmenten aikana hiipunut, ilmeisesti juuri tiukentuneen valvonnan ja e-reseptien takia. Sitä järjestelmää ennenhän oli kai suurempi työ ja kynnys valvoa mitä on määrätty, paljon ja kenelle...Talvi24 kirjoitti: La Helmi 17, 2024 7:58 pm ainoastaan itse oli käyttänyt ylisuuria unilääkeannoksia
Se taas että ajautuu käyttämään ylisuuria määriä unilääkkeitä - siinä on luultavasti taustalla pitkiä unettomuusjaksoja. Hänestähän oli valituksia siitä että nukkuu taukotilassa töissä tai jotain, sammunut sinne. Kroonistuneesta unettomuudesta kärsivä voi joskus tuolleen simahtaa, ja toki lääkkeiden avulla erityisesti. Kroonistunut unettomuus pistää pään vippaamaan jo itsessään. Niin pistävät bentsotkin. Mä luulen että näillä molemmilla on osansa tässä kaikessa nerokkuudessa mitä herra psykiatri on päätynyt puuhailemaan. Voi tulla "hyviä" ideoita, jotka lähentelevät psykoottisuustasoa järkevyydessään.