4v. pojan törkeä kuolemantuottamus 8.6.2023 Joensuu, äidille ja isäpuolelle ehdotonta
Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin
Surullista kyllä, että edes sukulaiset eivät näe Muusan syyllisyyttä asioihin. Yhtälailla Muusa on käyttänyt huumeita, laiminlyönyt lapsen hoidon, ei suojellut lastaan väkivallalta, halusi peitellä lastensuojelulta asioita. Tämä kaikki kertoo sen, että Muusa joutaisi myös istumaan elinkautista.
Tässä rikoksessa on kaksi syyllistä, eikä todellakaan kuulu puolustella lapsen "äitiä" joka mahdollisti lapselle tuon järkyttävän kohtelun ja kuoleman kitumalla.
Tässä rikoksessa on kaksi syyllistä, eikä todellakaan kuulu puolustella lapsen "äitiä" joka mahdollisti lapselle tuon järkyttävän kohtelun ja kuoleman kitumalla.
Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin
Mua ei tällä asialla voi provosoida. Ei ole olemassa kommenttia mikä tekee tästä asiasta enään yhtään pahempaa koska ollaan jo siellä maksimi päädyssä.Captain Hastings kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 11:01 am Maxgyver: olisi ehkä vaan kannattanut olla provosoitumatta ja pysyä poissa keskustelusta. Se on kuin makupalojen antamista nälkäiselle hyeenalaumalle ja saa lauman käymään entistä suuremmilla kierroksilla.
Jos en jotain ymmärrä, niin tätä sukulaisten kimppuun käymistä. Sukulaiset ovat täysin erilaisessa asemassa kuin ne läheiset ja varhaiskasvatuksen ammattilaiset, jotka lasta päivittäin näkevät. Sukulaiset ovat heille kerrottujen asioiden varassa. En minäkään tiedä, mitä sisarusteni perheissä tapahtuu neljän seinän sisällä. Tiedän sen, mitä minulle kuvin ja viestein kerrotaan. Tiedän sen, mitä itse omin silmin havaitsen, kun läheisiäni joskus tapaan.
Tämä kuitenkin on valitettavasti someajan ilmiö tällaisten suurten tragedioiden tapahtuessa. Kaikki tieto ja huhut sekoitetaan, kaikki revitään auki. Tekijän/tekijöiden ja uhrin läheiset ja sukulaiset revitään mukaan ja lynkataan.
Ottamatta nyt kantaa sen enempää nettiöyhöttäjien näkemyksiin, voi Muusan oikeudessa esitetyistä viesteistä päätellä, että hän on ollut tietoinen siitä, että lapselleen sattuu ja tapahtuu isäpuolen hoivissa ja lapsi pelkää isäpuoltaan. Olisiko Muusan pitänyt toimia toisin, hankkiutua eroon väkivaltausesta puolisostaan hyvissä ajoin? Ehdottomasti olisi. Nyt voimme vain spekuloida, miksi näin ei tapahtunut. Muusan toimien arvostelu ja puntarointi on näistä lähtökohdista ihan ymmärrettävää, mutta koska emme tiedä, mitä Muusa on sukulaisilleen perheen tilanteesta kertonut, muun suvun voisi ihan suosiolla jättää rauhaan.
Ja tästä voin olla samaa mieltä ja myös meillä on useimmiten yhteydenpito yhteisten ryhmien välityksellä joissa vaihdamme kuvia ja kuulumisia. Kukaan ei esimerkiksi tietäisi mitä minun neljän seinän sisällä tapahtuu koska emme näe toisiamme minun luona usein.
Ainut mikä saa kiehumaan täällä on nimenomaan perheen asiaan sotkeminen ja väärien oletuksien ja tietojen levittäminen. Jos meidän nuoruudesta jotain voin sanoa niin meidän äiti on ollut meidän nuoruuden lähes päihteetön (tyyliin jouluisin ja grillatessa viiniä) joten sieltä on turha spekuloida että on lähtenyt päihdeongelmia. Kurin puolesta sanoisinko että itse olisin ehkä hieman lepsumpi. Enkä puhu väkivallasta vaan pelisäännöistä. Kotiintuloajoista ruokaajoista jne. Mutta se kertoi meille vain välittämisestä. Aina piti tietää missä on menossa.
Meillä on tiivis ja välittävä porukka missä ei koskaan jätetä toista pulaan tai toisen apua huomioimatta.
Näistähän osa teistä vääntelee taas kaikenlaista mutta se ilmeisimmin kuuluu täällä asiaan.
- A Lad Insane
- Lauri Hanhivaara
Ei kai mitään, mutta Navalnyin muistaminen on pitkälti poliittinen juttu ja etikettiin kuuluu pitää sellainen erillään yksittäisten kansalaisten muistamisesta, jos ko. ihminen ei ollut poliittinen henkilö. Ja Milohan oli pikkupoika.Jokukukavaan kirjoitti: Su Helmi 18, 2024 9:53 pmMitä pahaa siinä kuvassa oli?thonder_wavemastor kirjoitti: Su Helmi 18, 2024 9:46 pm Kävin äskettäin paikan päällä Joensuun Kauppatorilla, ja se Aleksei Navalnyin kuva (joka oli siis viety sinne ymmärtääkseni jo perjantaina) oli jo siirretty pois, joten voitte rauhoittua![]()
„˙ǝunʇ uı ǝɹǝʍ spuıɯ ɟı ɓuıɹoq ʎlǝʌıʇısod ǝq plnoʍ ʇI„
Väänteleppä veli sitten vastaus viimeisimpään viestiini
Mä oon käsittänyt että ne epäilyttävät "normaalista poikkeavat" mustelmat on alkanut vasta silloin sunnuntaina 4.6 mistä Halonen oli selitellyt potkulaudalla kaatumisesta. Se on aika nopea aika reagoida jos muutaman päivän sattuu ja tapahtuu ja sinä päivänä kun älyät sen niin seuraavana se on jo myöhäistä.Helunaa kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 11:04 amJos mun lapselle ilmestyisi mustelmia ollessaan jonkun toisen hoidossa niin todellakin kyllä miettisin, että satuttaako kyseinen ihminen lastani. Niinkuin kirjoitin, mikään ei selitä tota Muusan välinpitämättömyyttä. Lapsen hyvinvointi ja turvallisuus menee kaiken muun edelle. Tässä ei mennyt ja Milo koki tuskallisen ja kamalan lopun YKSIN. Olis edes äiti ollut vieressä mut ei, lapsi kuoli tuskissaan yksin.Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 11:01 amKyllä hän on syyllinen siihen että on ottanut heidän elämäänsä ihmisen ja sokeasti uskonut hyvää tästä ja tämän selitykset eikä ole hoksannut mihin asia voi johtaa. Ei minullakaan kävisi pienessä mielessänikään epäillä että jos kumppanini esimerkiksi läpsisi minua ja olisi kotona päissään että hän satuttaisi koiraani. (Kuviteltua. Ei ole tällaista kumppania)Helunaa kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 10:55 am
Niin no tänne nyt voi kuka vaan kirjotella. Rohkee veto häneltä kyllä tulla kertomaan asioita. Mut siltikään ei voi myöntää sitä, että hänen siskonsa on yhtälailla syyllinen...
Mehän tosiaan ei tiedetä miltä ne kasvot on näyttäneet. Kyseessä tosiaan toisen asteen palovammat mutta oliko ne kasvoissa yhtä pahat vai lievemmät? Valitettavasti en edes halua nähdä näitä kuvia. Mutta puolustus niistä sanoi että maallikko ei välttämättä voi älytä kyseessä olevan palovammoja ja hänkään ei välttämättä veisi niiden perusteella lasta sairaalaanJokukukavaan kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 11:09 am Ja siis maallikkokin tajuaa miltä se lapsen naama ja kaula on näyttäneet.
Ensin on tulleet isot vesikellot -> ne on hangattu pois -> esiin on tullut ihon alemmat kerrokset mitkä on jatkaneet palamista ja alkaneet vuotamaan kudosnesteitä.
Hankaussienellä jos hankaat liian lujaa niin iho korkeintaan hieman kuivuu tai maksimissaan tulee pieniä punaisia naarmuja.
Jokainen ihminen tajuaa että hankaus sienellä jos peset ihoa niin ihon päällimmäiset kerrokset eivät lähde irti
Toki toi höyrymopilla pienen lapsen polttaminen on niin sairas teko ja edes ajatus että tuskin tällaista kukaan ajattelisi toisen ihmisen lapselleen tekevän. On varmasti poliisillekin ollut kova paikka tajuta. No ei siinä en kyllä ikinä lasta pressuihinkaan käärisi.
↑↑
Siinä kohtaa olisi ollut aikaa pelastaa lapsi. Muusa ei myöskään halunnut lastensuojelua käymään, sekin herättää epäilyksiä.
Pidän myös varhaiskasvatuksen toimintaa todella huonona, sosiaalipäivystys olisi voitu kutsua päiväkodille. Mut ei sekään olis tota lasta varmaan pelastanut loppujenlopuksi, ainut kuka Milon olis voinu pelastaa oli Muusa. Mut hän ei sitä tehnyt.
Siinä kohtaa olisi ollut aikaa pelastaa lapsi. Muusa ei myöskään halunnut lastensuojelua käymään, sekin herättää epäilyksiä.
Pidän myös varhaiskasvatuksen toimintaa todella huonona, sosiaalipäivystys olisi voitu kutsua päiväkodille. Mut ei sekään olis tota lasta varmaan pelastanut loppujenlopuksi, ainut kuka Milon olis voinu pelastaa oli Muusa. Mut hän ei sitä tehnyt.
Kunpa Milo ois saannu edes nukahtaa ikiuneen äitinsä vieressä mut ei. Hän kuoli sänkyyn, jossa lapselle ei ollut edes lakanoita. Yksin kivuissaan. Tätä ei vaan voi käsittää.Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 11:22 amMä oon käsittänyt että ne epäilyttävät "normaalista poikkeavat" mustelmat on alkanut vasta silloin sunnuntaina 4.6 mistä Halonen oli selitellyt potkulaudalla kaatumisesta. Se on aika nopea aika reagoida jos muutaman päivän sattuu ja tapahtuu ja sinä päivänä kun älyät sen niin seuraavana se on jo myöhäistä.Helunaa kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 11:04 amJos mun lapselle ilmestyisi mustelmia ollessaan jonkun toisen hoidossa niin todellakin kyllä miettisin, että satuttaako kyseinen ihminen lastani. Niinkuin kirjoitin, mikään ei selitä tota Muusan välinpitämättömyyttä. Lapsen hyvinvointi ja turvallisuus menee kaiken muun edelle. Tässä ei mennyt ja Milo koki tuskallisen ja kamalan lopun YKSIN. Olis edes äiti ollut vieressä mut ei, lapsi kuoli tuskissaan yksin.Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 11:01 am
Kyllä hän on syyllinen siihen että on ottanut heidän elämäänsä ihmisen ja sokeasti uskonut hyvää tästä ja tämän selitykset eikä ole hoksannut mihin asia voi johtaa. Ei minullakaan kävisi pienessä mielessänikään epäillä että jos kumppanini esimerkiksi läpsisi minua ja olisi kotona päissään että hän satuttaisi koiraani. (Kuviteltua. Ei ole tällaista kumppania)
- A Lad Insane
- Lauri Hanhivaara
Instagramista voi kyllä saada fudut rikoksen perusteella. Ainakin seksuaalirikos on sellainen että siihen syyllistyneet ei saisi Instaa käyttää. Voisi ottaa selvää onko pikkulapsen tappo vastaava syy.Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 9:02 amSinällään siellä ei oo keltään mitään salattavaa mitä ei kiinnostuneet saisi seurata mutta ig:lle voisi olla kehityskelpoinen idea saada valittua seuraajansa ihmisten korvienvälin perusteella.Cadi John kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 8:42 amKyllä mä tiedän mitä sä ajoit takaa ja arvasin et tartut siihen.Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 8:28 am
Jälleen pettämätön logiikkasuosittelen viettämään vähemmän aikaa somessa/netissä jos aivot sulaa noin pahasti
Hyvä kun laitoitte privaksi tilit niin ei enää kukaan voi seurata sivusta. Paitsi tietty seuraajat. Nehän on kaikki teidän tuttuja… vai ??xd
Oon vähän pettynyt siihen miten tyhmiä ihmiset on. Jos jonkun tulevaisuus on tämän sivuston ihmisten käsissä niin kusessa ollaan
Mitä te perheenä ajattelitte huostaanotosta ja Milon kotiin paluusta?
Että ei maallikkokaan veisi lääkäriin? Huoh, olette te sekaisin!
Vastaatko kun muusa ei sun mielestä tiennyt kidutuksista ja että nisti tehnyt lapsesta pahemman näköisen??? Että ihan ei tiennyt pahoinpitelyistä? Älkää vittu puhuko paskaa!
Vastaatko kun muusa ei sun mielestä tiennyt kidutuksista ja että nisti tehnyt lapsesta pahemman näköisen??? Että ihan ei tiennyt pahoinpitelyistä? Älkää vittu puhuko paskaa!
-
QwertyKeyboard
- Javier Pena
Mitä kaikkea jännää Muusan elämässä nyt avautuukaan, kun äitiysloma on ohi. Jäänpähän siinä enemmän aikaa käyttää luomutuotteita ja kylmäpuristettuja mehuja, kun ei tarvitse enää huolehtia vauvasta 24/7. Toivottavasti vain ei tule turhan pitkää kakkua istuttavaksi parempi olisi kun koko juttu menisi Sebun niskaan. Sama juttu suvunkin kanssa ei kaupassa katsottukaan muualle kuin mehuhyllyyn päin. Jos joku näki kainalossa muuta kuin kylmäpuristettua mehua se oli väärin nähty.Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 11:19 am Mua ei tällä asialla voi provosoida. Ei ole olemassa kommenttia mikä tekee tästä asiasta enään yhtään pahempaa koska ollaan jo siellä maksimi päädyssä.
Ja tästä voin olla samaa mieltä ja myös meillä on useimmiten yhteydenpito yhteisten ryhmien välityksellä joissa vaihdamme kuvia ja kuulumisia. Kukaan ei esimerkiksi tietäisi mitä minun neljän seinän sisällä tapahtuu koska emme näe toisiamme minun luona usein.
Ainut mikä saa kiehumaan täällä on nimenomaan perheen asiaan sotkeminen ja väärien oletuksien ja tietojen levittäminen. Jos meidän nuoruudesta jotain voin sanoa niin meidän äiti on ollut meidän nuoruuden lähes päihteetön (tyyliin jouluisin ja grillatessa viiniä) joten sieltä on turha spekuloida että on lähtenyt päihdeongelmia. Kurin puolesta sanoisinko että itse olisin ehkä hieman lepsumpi. Enkä puhu väkivallasta vaan pelisäännöistä. Kotiintuloajoista ruokaajoista jne. Mutta se kertoi meille vain välittämisestä. Aina piti tietää missä on menossa.
Meillä on tiivis ja välittävä porukka missä ei koskaan jätetä toista pulaan tai toisen apua huomioimatta.
Näistähän osa teistä vääntelee taas kaikenlaista mutta se ilmeisimmin kuuluu täällä asiaan.
-
Matti Ja Maija
- Adrian Monk
Huostaanotto hyvä, palautus noin nopeasti iso virhe ja väärin.Jannica52 kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 11:34 am Mitä te perheenä ajattelitte huostaanotosta ja Milon kotiin paluusta?
edit. oops, kysyitkin heiltä, etkä muilta perheellisiltä. Luin huonosti kysymyksen.
Slava Ukraini! <3
JanitaSlima nauraa joka paikkaan.
Bänniä hänelle.
JanitaSlima nauraa joka paikkaan.
Bänniä hänelle.
- zombiecoyote
- Jack Taylor
Oikeudenkäynti oli kyllä aika floppi ja torso, ainakin liveseurontojen perusteella. Paljon jäi kysymyksiä ilmaan itse kullekin, nyt tuntui että kaikkien puheet ja kysymykset ja vastaukset oli vain hyvin pintaraapaisua eikä tarkennuksia tehty.
Joku sitä aikajanaa viikosta jossain kohti vähän jo laitteli, mutta edelleen mä mietin mitä on tapahtunut silloin kun Milo on otettu päiväkodista pois? Mitä Muusa näki silloin pojassaan, että ei uskaltanut enää viedä lasta päikkyyn? Vai jäikö siksi pois, kun päikyssä kysyttiin mustelmasta?
Suihkurekonstruktio - eihän suihkuttelussa ilmennyt lainkaan sitä, että rintakehään suihkuteltaisiin ja siitä tulisi palovammat, miksei palovammoja ollut pepussa yms., kysyttiinkö myöskään tuliko iskäpuolelle vammoja, kysyttiinkö mihin poika pissasi kerran pissaa oli naamassa?
Siinä vaiheessa kun lapsi saa palovammoja, niin aivan varmasti kiljuu kuin syötävä (ennen shokkia) vaikka miten pelkäisi. Miten kukaan ei kuule mitään?
Sebu sanoi varovasti paperilla ottaneensa nahkaa naamasta irti - missä tämä paperi? Oliko kyse ehkä palovammojen aiheuttamista rakkuloista, eikö nämä jäljet muka näkynyt? Jo harmittomasta vesirakulasta jää jälki mitä ei voi olla huomaamatta varsinkaan jos sitä repii pois.
Oliko nämä liikennevammaa muistuttavat sisäelinvammat syntyneet siis koska?
Suurin osa höyrymopista tulleet palovammat taisi olla rintakehän/kaulan alueella, jota paita peitti, ainakin testinukkekuvan perusteella. Mutta tästäkin tulee mieleen kysymys - jos lapselle olisi vaihdettu yövaatteet, eikö silloin pitäisi nähdä se pahinkin vamma?
Miksi Muusa puhuu Sebastianin puolesta mustaa valkoiseksi? Että olikin vain kärkäs? Miksei Muusa edelleen osoita mitään, että edes yritti tehdä jotain lapsensa hyväksi jottei tämä kokisi väkivaltaa? Se panadolin antaminen ei ole sitä, että lapsesta on huolehdittu parhaimmalla mahdollisella tavalla, koska äiti on tietoisesti valehdellut mustelmista jne. Ja viesteistä tulee kyllä ilmi vallan hyvin, että kyllä sen Sebastianin on vaan annettu tehdä mitä haluaa Milollekin.
Oliko Muusa lastensuojelun asiakas ennen Sebastiania?
Ja "veljelle" pari sanaa. Mun sisarus pahoinpiteli lapsiaan luunapein ja remmillä eli kuritti "vanhan kansan tyyliin", mutta kun tämä tuli ilmi, tehtiin lasut ihan itse ja katkaistiin välit heti, käytiin koko lähisuku oikeudessa todistamassa sisarusta vastaan eikä edelleenkään olla väleissä. Eikä lapsetkaan hällä. En ikinä vois kuitata sisaruksen lapsen kidutuskuoleman traumoja ja selviytymistä mustalla huumorilla, työnteon ymmärrän ja siitä että elämä jatkuu, mutta normaalin empatiakyvyn omaava ihminen ei heitä vain mustaa huumoria.
Joku sitä aikajanaa viikosta jossain kohti vähän jo laitteli, mutta edelleen mä mietin mitä on tapahtunut silloin kun Milo on otettu päiväkodista pois? Mitä Muusa näki silloin pojassaan, että ei uskaltanut enää viedä lasta päikkyyn? Vai jäikö siksi pois, kun päikyssä kysyttiin mustelmasta?
Suihkurekonstruktio - eihän suihkuttelussa ilmennyt lainkaan sitä, että rintakehään suihkuteltaisiin ja siitä tulisi palovammat, miksei palovammoja ollut pepussa yms., kysyttiinkö myöskään tuliko iskäpuolelle vammoja, kysyttiinkö mihin poika pissasi kerran pissaa oli naamassa?
Siinä vaiheessa kun lapsi saa palovammoja, niin aivan varmasti kiljuu kuin syötävä (ennen shokkia) vaikka miten pelkäisi. Miten kukaan ei kuule mitään?
Sebu sanoi varovasti paperilla ottaneensa nahkaa naamasta irti - missä tämä paperi? Oliko kyse ehkä palovammojen aiheuttamista rakkuloista, eikö nämä jäljet muka näkynyt? Jo harmittomasta vesirakulasta jää jälki mitä ei voi olla huomaamatta varsinkaan jos sitä repii pois.
Oliko nämä liikennevammaa muistuttavat sisäelinvammat syntyneet siis koska?
Suurin osa höyrymopista tulleet palovammat taisi olla rintakehän/kaulan alueella, jota paita peitti, ainakin testinukkekuvan perusteella. Mutta tästäkin tulee mieleen kysymys - jos lapselle olisi vaihdettu yövaatteet, eikö silloin pitäisi nähdä se pahinkin vamma?
Miksi Muusa puhuu Sebastianin puolesta mustaa valkoiseksi? Että olikin vain kärkäs? Miksei Muusa edelleen osoita mitään, että edes yritti tehdä jotain lapsensa hyväksi jottei tämä kokisi väkivaltaa? Se panadolin antaminen ei ole sitä, että lapsesta on huolehdittu parhaimmalla mahdollisella tavalla, koska äiti on tietoisesti valehdellut mustelmista jne. Ja viesteistä tulee kyllä ilmi vallan hyvin, että kyllä sen Sebastianin on vaan annettu tehdä mitä haluaa Milollekin.
Oliko Muusa lastensuojelun asiakas ennen Sebastiania?
Ja "veljelle" pari sanaa. Mun sisarus pahoinpiteli lapsiaan luunapein ja remmillä eli kuritti "vanhan kansan tyyliin", mutta kun tämä tuli ilmi, tehtiin lasut ihan itse ja katkaistiin välit heti, käytiin koko lähisuku oikeudessa todistamassa sisarusta vastaan eikä edelleenkään olla väleissä. Eikä lapsetkaan hällä. En ikinä vois kuitata sisaruksen lapsen kidutuskuoleman traumoja ja selviytymistä mustalla huumorilla, työnteon ymmärrän ja siitä että elämä jatkuu, mutta normaalin empatiakyvyn omaava ihminen ei heitä vain mustaa huumoria.
Viimeksi muokannut zombiecoyote, Ma Helmi 19, 2024 11:44 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- A Lad Insane
- Lauri Hanhivaara
Muusalla on selkeästi joku lääkitys joka lihottaa ja turvottaa. Ei pelkällä syömisellä saa tuollaista turvotusta naamaan.Yoshi kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 10:17 am Muusa on pulskistunut vankilassa olon aikana, ei oo kamat häirinneet ruokahalua. vahva veikkaus, et veti koko raskausajankin päihteitä, ku lapsi synty keskosena (en sano, etteikö keskosia syntyis muutenkin, mutta tässä tapauksessa...), oli ylivilkas ja ikätasoisesta kehityksestä jäljessä. Muusan äiti vaikuttaa kans todelliselta ääliöltä kaikkine kommentteineen, miten perheellä oli asiat hyvin. Tuollainen sikolätti, mikä on asunto on kuvista päätellen ollut, kertoo kyllä, että kaikki ei ole hyvin. Just tyypillinen narkkikämppä