4v. pojan törkeä kuolemantuottamus 8.6.2023 Joensuu, äidille ja isäpuolelle ehdotonta

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Elizabeth
Martin Riggs

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Elizabeth »

Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 11:22 am
Helunaa kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 11:04 am
Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 11:01 am

Kyllä hän on syyllinen siihen että on ottanut heidän elämäänsä ihmisen ja sokeasti uskonut hyvää tästä ja tämän selitykset eikä ole hoksannut mihin asia voi johtaa. Ei minullakaan kävisi pienessä mielessänikään epäillä että jos kumppanini esimerkiksi läpsisi minua ja olisi kotona päissään että hän satuttaisi koiraani. (Kuviteltua. Ei ole tällaista kumppania)
Jos mun lapselle ilmestyisi mustelmia ollessaan jonkun toisen hoidossa niin todellakin kyllä miettisin, että satuttaako kyseinen ihminen lastani. Niinkuin kirjoitin, mikään ei selitä tota Muusan välinpitämättömyyttä. Lapsen hyvinvointi ja turvallisuus menee kaiken muun edelle. Tässä ei mennyt ja Milo koki tuskallisen ja kamalan lopun YKSIN. Olis edes äiti ollut vieressä mut ei, lapsi kuoli tuskissaan yksin.
Mä oon käsittänyt että ne epäilyttävät "normaalista poikkeavat" mustelmat on alkanut vasta silloin sunnuntaina 4.6 mistä Halonen oli selitellyt potkulaudalla kaatumisesta. Se on aika nopea aika reagoida jos muutaman päivän sattuu ja tapahtuu ja sinä päivänä kun älyät sen niin seuraavana se on jo myöhäistä.
Niin miten älysikään sen? Hakemassa kaljaa jättäen Milon kiduttajalle yhä UUDESTAAN ja menee nukkumaan jättäen lapsen yksin kipuineen? Aikaa on ollut toimia lapsen eduksi vaikka ja kuinka! Yksikään sekuntia ei oo myöhästä kun kyseessä pieni lapsi.
Jokukukavaan
Agentti Scully

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Jokukukavaan »

Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 11:26 am
Jokukukavaan kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 11:09 am Ja siis maallikkokin tajuaa miltä se lapsen naama ja kaula on näyttäneet.

Ensin on tulleet isot vesikellot -> ne on hangattu pois -> esiin on tullut ihon alemmat kerrokset mitkä on jatkaneet palamista ja alkaneet vuotamaan kudosnesteitä.

Hankaussienellä jos hankaat liian lujaa niin iho korkeintaan hieman kuivuu tai maksimissaan tulee pieniä punaisia naarmuja.

Jokainen ihminen tajuaa että hankaus sienellä jos peset ihoa niin ihon päällimmäiset kerrokset eivät lähde irti 😅🤦

Toki toi höyrymopilla pienen lapsen polttaminen on niin sairas teko ja edes ajatus että tuskin tällaista kukaan ajattelisi toisen ihmisen lapselleen tekevän. On varmasti poliisillekin ollut kova paikka tajuta. No ei siinä en kyllä ikinä lasta pressuihinkaan käärisi.
Mehän tosiaan ei tiedetä miltä ne kasvot on näyttäneet. Kyseessä tosiaan toisen asteen palovammat mutta oliko ne kasvoissa yhtä pahat vai lievemmät? Valitettavasti en edes halua nähdä näitä kuvia. Mutta puolustus niistä sanoi että maallikko ei välttämättä voi älytä kyseessä olevan palovammoja ja hänkään ei välttämättä veisi niiden perusteella lasta sairaalaan
Puolustus puhuu nyt mitä sylki suuhun tuo. Tämä on noille puolustusasianajajillekin hyvä keissi missä koitetaan onnistua. Saa julkisuutta onnistumisesta ja töitä lisää.

Mutta siis M on ottanut Milosta 40min välein valokuvat noin klo 15-16 ja niistä on ollut aivan ilmeisesti nähtävissä vammojen muuttuneen pahempaan suuntaan kasvoissa.

Muuttuisiko pesusienellä tehty vamma noin 😅🤦 Ei tasan muutu.
ettämitenkä
Susikoski

Viesti Kirjoittaja ettämitenkä »

Ei tästä voi sukulaisia syyttää, paitsi sellaisia jotka ovat nähneet sinne neljän seinän sisälle. Miten Muusan äitikin voi väittää että mitään ongelmia ei ikinä ole ollut, kun on varmasti Milon huostaanotostakin tiennyt? Vai onko sellaista perus wt-porukkaa joiden mielestä sossu ihan ilkeyttään kiusaa viattomia perheitä?

Ja ihan turha väittää että Muusa havahtui liian myöhään Sebun todelliseen luonteeseen. On varmasti vähän yrittänyt poikaansa auttaa, mutta ei tarpeeksi. Ja sen olisi jokaisen kykenevän vanhemman pitänyt tajuta. Muusa ansaitsee kyllä kaiken paskan elämäänsä mitä onkaan tulossa, kun tietoisesti asetti poikansa vaaraan eikä edes oikeudessa kertonut totuutta.

Niille sukulaisille ja läheisille jotka eivät todella tilanteesta mitään tienneet (kuten Muusan veli varmastikin) toivon paljon jaksamista ja osanotto suureen suruun.
Villasukat
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Villasukat »

Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 11:01 am

Kyllä hän on syyllinen siihen että on ottanut heidän elämäänsä ihmisen ja sokeasti uskonut hyvää tästä ja tämän selitykset eikä ole hoksannut mihin asia voi johtaa. Ei minullakaan kävisi pienessä mielessänikään epäillä että jos kumppanini esimerkiksi läpsisi minua ja olisi kotona päissään että hän satuttaisi koiraani. (Kuviteltua. Ei ole tällaista kumppania)
Jos mun lapselle ilmestyisi mustelmia ollessaan jonkun toisen hoidossa niin todellakin kyllä miettisin, että satuttaako kyseinen ihminen lastani. Niinkuin kirjoitin, mikään ei selitä tota Muusan välinpitämättömyyttä. Lapsen hyvinvointi ja turvallisuus menee kaiken muun edelle. Tässä ei mennyt ja Milo koki tuskallisen ja kamalan lopun YKSIN. Olis edes äiti ollut vieressä mut ei, lapsi kuoli tuskissaan yksin.
Mä oon käsittänyt että ne epäilyttävät "normaalista poikkeavat" mustelmat on alkanut vasta silloin sunnuntaina 4.6 mistä Halonen oli selitellyt potkulaudalla kaatumisesta. Se on aika nopea aika reagoida jos muutaman päivän sattuu ja tapahtuu ja sinä päivänä kun älyät sen niin seuraavana se on jo myöhäistä.

Katsopa veli uudelleen niitä viestejä, jotka julkaistiin mm. iltasanomien sivuilla. Et voi väittää, että silloin 4.6 alkoi normaalista poikkeava kidutus, koska jo paljon aiemmin olleesta väkivallasta on faktaa.

Lainaus kyseisestä Is. jutusta 17.2.24

"13.–16.3.2023 – ”Nii varmaa huudan jos vittu kohtelet sitä väkivaltaisesti”
"ÄITI: Nii varmaa huudan jos vittu kohtelet sitä väkivaltaisesti. Se et tykkäät ratkaista kaiken väkivallalla ei tarkota sitä et voisit vittu satuttaa mun lasta joka on vittu pieni viaton ihminen joka ei oo ikinä tehny sulle mitään pahaa

ISÄPUOLI: Pikkasen näpäytån vqa

ÄITI: Niinpä nii vittu"

Kyllähän tuo väkivaltaisuus on ollut tiedossa jo kauan ennen tätä surullista tapahtumaa ja aikaa reagoida siihen on ollut, teillä kaikilla, yllinkyllin jos vain olisitte halunneet!
A Lad Insane
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja A Lad Insane »

Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 11:26 am
Jokukukavaan kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 11:09 am Ja siis maallikkokin tajuaa miltä se lapsen naama ja kaula on näyttäneet.

Ensin on tulleet isot vesikellot -> ne on hangattu pois -> esiin on tullut ihon alemmat kerrokset mitkä on jatkaneet palamista ja alkaneet vuotamaan kudosnesteitä.

Hankaussienellä jos hankaat liian lujaa niin iho korkeintaan hieman kuivuu tai maksimissaan tulee pieniä punaisia naarmuja.

Jokainen ihminen tajuaa että hankaus sienellä jos peset ihoa niin ihon päällimmäiset kerrokset eivät lähde irti 😅🤦

Toki toi höyrymopilla pienen lapsen polttaminen on niin sairas teko ja edes ajatus että tuskin tällaista kukaan ajattelisi toisen ihmisen lapselleen tekevän. On varmasti poliisillekin ollut kova paikka tajuta. No ei siinä en kyllä ikinä lasta pressuihinkaan käärisi.
Mehän tosiaan ei tiedetä miltä ne kasvot on näyttäneet. Kyseessä tosiaan toisen asteen palovammat mutta oliko ne kasvoissa yhtä pahat vai lievemmät? Valitettavasti en edes halua nähdä näitä kuvia. Mutta puolustus niistä sanoi että maallikko ei välttämättä voi älytä kyseessä olevan palovammoja ja hänkään ei välttämättä veisi niiden perusteella lasta sairaalaan
Sinä olet Milon eno? Osan otto sinulle suruun. ❤️🩹
„˙ǝunʇ uı ǝɹǝʍ spuıɯ ɟı ɓuıɹoq ʎlǝʌıʇısod ǝq plnoʍ ʇI„
Helunaa
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Helunaa »

zombiecoyote kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 11:42 am Oikeudenkäynti oli kyllä aika floppi ja torso, ainakin liveseurontojen perusteella. Paljon jäi kysymyksiä ilmaan itse kullekin, nyt tuntui että kaikkien puheet ja kysymykset ja vastaukset oli vain hyvin pintaraapaisua eikä tarkennuksia tehty.

Joku sitä aikajanaa viikosta jossain kohti vähän jo laitteli, mutta edelleen mä mietin mitä on tapahtunut silloin kun Milo on otettu päiväkodista pois? Mitä Muusa näki silloin pojassaan, että ei uskaltanut enää viedä lasta päikkyyn? Vai jäikö siksi pois, kun päikyssä kysyttiin mustelmasta?

Suihkurekonstruktio - eihän suihkuttelussa ilmennyt lainkaan sitä, että rintakehään suihkuteltaisiin ja siitä tulisi palovammat, miksei palovammoja ollut pepussa yms., kysyttiinkö myöskään tuliko iskäpuolelle vammoja, kysyttiinkö mihin poika pissasi kerran pissaa oli naamassa?

Siinä vaiheessa kun lapsi saa palovammoja, niin aivan varmasti kiljuu kuin syötävä (ennen shokkia) vaikka miten pelkäisi. Miten kukaan ei kuule mitään?

Sebu sanoi varovasti paperilla ottaneensa nahkaa naamasta irti - missä tämä paperi? Oliko kyse ehkä palovammojen aiheuttamista rakkuloista, eikö nämä jäljet muka näkynyt? Jo harmittomasta vesirakulasta jää jälki mitä ei voi olla huomaamatta varsinkaan jos sitä repii pois.

Oliko nämä liikennevammaa muistuttavat sisäelinvammat syntyneet siis koska?

Suurin osa höyrymopista tulleet palovammat taisi olla rintakehän/kaulan alueella, jota paita peitti, ainakin testinukkekuvan perusteella. Mutta tästäkin tulee mieleen kysymys - jos lapselle olisi vaihdettu yövaatteet, eikö silloin pitäisi nähdä se pahinkin vamma?

Miksi Muusa puhuu Sebastianin puolesta mustaa valkoiseksi? Että olikin vain kärkäs? Miksei Muusa edelleen osoita mitään, että edes yritti tehdä jotain lapsensa hyväksi jottei tämä kokisi väkivaltaa? Se panadolin antaminen ei ole sitä, että lapsesta on huolehdittu parhaimmalla mahdollisella tavalla, koska äiti on tietoisesti valehdellut mustelmista jne. Ja viesteistä tulee kyllä ilmi vallan hyvin, että kyllä sen Sebastianin on vaan annettu tehdä mitä haluaa Milollekin.

Oliko Muusa lastensuojelun asiakas ennen Sebastiania?

Ja "veljelle" pari sanaa. Mun sisarus pahoinpiteli lapsiaan luunapein ja remmillä eli kuritti "vanhan kansan tyyliin", mutta kun tämä tuli ilmi, tehtiin lasut ihan itse ja katkaistiin välit heti, käytiin koko lähisuku oikeudessa todistamassa sisarusta vastaan eikä edelleenkään olla väleissä. Eikä lapsetkaan hällä. En ikinä vois kuitata sisaruksen lapsen kidutuskuoleman traumoja ja selviytymistä mustalla huumorilla, työnteon ymmärrän ja siitä että elämä jatkuu, mutta normaalin empatiakyvyn omaava ihminen ei heitä vain mustaa huumoria.
Tämä. Ja on kyl idiootti akka ku ei tajua sitä, että se ajaa itteää vaa syvemmälle suohon kun ei tuo ilmi totuutta tost isäpuolesta. Murha ei vanhene koskaan ja veikkaan että tää tapaus ei tule unohtumaa. Jos se akka arvostais yhtään pientä poikaansa niin nyt ois se hetki ku kannattaa kertoa totuus. Mitä väliä vaikka oma tuomio kovenis, kaikki täällä tietää millasta paskapuhetta molemmat syytetyt on suoltanu oikeudessa.
Kukkahattunen
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Kukkahattunen »

Pohjois-Karjalassa myös päivystysapu mistä varmaan jopa nimettömänä voi kysyä neuvoa. Olen itsekin tonne soittanut just kun lapsella kuumetta/korva kipeä eikä ihan varmaksi tiedä pitäskö lähtee päivystykseen. Tosin sen ymmärrän että keskivertoa tyhmempi ihminen ei sitä numeroa älyä Googlesta etsiä.

Kyllä Muusa ne vammat on nähnyt. Tai sit ei ole vain kiinnostanut. Muusan veljellä ei ole lapsia, joten ei pysty hahmottamaan mitä lapsesta huolehtiminen oikeasti tarkoittaa arkiaskareissa. Älä pliis koskaan hanki lapsia jos sun käsitys hyvästä äidistä on se mitä Muusa oli tai oma äitisi on ollut.

Normaalit äidit vaihtaa vaatteet ja vaipankin lapselta ennen nukkumaanmenoa. Ja tosiaan, jos naamasta lähtee nahka niin kyllä sillon oikea äiti katsoo muualtakin kehosta.
Helunaa
Nikke Knatterton

Villasukat kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 11:48 am

Katsopa veli uudelleen niitä viestejä, jotka julkaistiin mm. iltasanomien sivuilla. Et voi väittää, että silloin 4.6 alkoi normaalista poikkeava kidutus, koska jo paljon aiemmin olleesta väkivallasta on faktaa.

"ÄITI: Nii varmaa huudan jos vittu kohtelet sitä väkivaltaisesti. Se et tykkäät ratkaista kaiken väkivallalla ei tarkota sitä et voisit vittu satuttaa mun lasta joka on vittu pieni viaton ihminen joka ei oo ikinä tehny sulle mitään pahaa

Kyllähän tuo väkivaltaisuus on ollut tiedossa jo kauan ennen tätä surullista tapahtumaa ja aikaa reagoida siihen on ollut, teillä kaikilla, yllinkyllin jos vain olisitte halunneet!
Jepjep. Eiköhän tähänkin veljeltä tule joku hyvä selitys. Vittu kun ton äidin välinpitämättömyyttä ei vaan voi selittää millää ja syytellä pelkästää isäpuolta. Lapsi parka ei saa oikeutta edes kuolemansa jälkee, koska tottakai pitää oma perse yrittää pelastaa. Toivon, että tuomari antaa rankan tuomion tai jos ei tuomari niin hovioikeus. Oksettavaa paskaa toi kaik puolustelu ja selittely. Ku ei selitykset auta.
Haisunäätä
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Haisunäätä »

Helunaa kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 11:27 am

Siinä kohtaa olisi ollut aikaa pelastaa lapsi. Muusa ei myöskään halunnut lastensuojelua käymään, sekin herättää epäilyksiä.
Pidän myös varhaiskasvatuksen toimintaa todella huonona, sosiaalipäivystys olisi voitu kutsua päiväkodille. Mut ei sekään olis tota lasta varmaan pelastanut loppujenlopuksi, ainut kuka Milon olis voinu pelastaa oli Muusa. Mut hän ei sitä tehnyt.
Päiväkoti ja kaikki lapsen lähellä olevat ovat epäonnistuneet asiassa.
Lastensuojelu on monelle aika möykky,ja siinäkin ammatissa on jos jonkinlaisia persoonia. On aivan ihania ja sitten on niitä jotka haluavat vaan päteä ajattelematta oikeasti tuen tarvetta ja sitä yhteiskunnan apua mitä ongelmaiset perheet oikeasti tarvitsevat. Muusalla olisi pitänyt käydä perhetyö pidempään ja useammin ja myös kannustaa hakemaan koulu tai työpaikkaa. Oikeastaan itse olen sitä mieltä että sijoituksesta palauduttaan lapsen vanhemmilla olisi velvollisuus hakeutua työpaikkaan tai kouluun.
Useasti nuorilta vanhemmilta puuttuu elämänhallinta ja siihen ei auta kotiäitinä leikkiminen.
Enkä yleistä nyt kaikkia nuoria mutta jos on päihdetaustaa , syrjäyttymistä ja mielenterveysongelmia niin he tarvitsevat tukea enemmän. Ja sitä tukea pitäisi antaa eikä vaan työntää sinne kotiin apua vaan kokonaisvaltaista apua ,johon kuuluu yhteiskunnan rattaisiin takaisin pääseminen.

Mitä tulee Muusaan sukuun, heitä on tosiaan turha syyllistää asiasta. Aikuinen ihminen Muusa ollut ja varmasti eivät ole tavaneet päivittäin edes äitinsä kanssa.
Valitettava totuus on ettemme kukaan tiedä toistemme synkimpiä murheita ja mitä toisten ihmisten seinien sisällä tapahtuu.
Ja emmehän me tiedä mitä äti nyt kokee sisällänsä ja miettii asiasta. Tai mitä hänen tekisi mieli tehdä tai toimia.
T1993
Susikoski

Viesti Kirjoittaja T1993 »

Balance kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 11:35 am Että ei maallikkokaan veisi lääkäriin? Huoh, olette te sekaisin!
Vastaatko kun muusa ei sun mielestä tiennyt kidutuksista ja että nisti tehnyt lapsesta pahemman näköisen??? Että ihan ei tiennyt pahoinpitelyistä? Älkää vittu puhuko paskaa!
Siis TÄMÄ!! Kyllä varmasti MONIKIN MAALLIKKO olis vienyt lääkäriin ja varsinkin siinä kohtaa pitää hälytyskellojen soida jos kuume nousee. Jokainen edelleenkin vähintään soittaisi lääkäriin ja selittäisi tilanteen ja sieltä varmasti olis pyydetty näytille. Jos tämä sukulainen tosiaan on velipoika niin hänen viesteistä oikeen huokuu siskon puolustelu.

3 pitkää viikkoa joudutaan vielä odottamaan tuomiota ja sitä päivää odotellessa kun sen jo tietää, että se tuomio tulee olemaan ihan täys vitsi.
Helunaa
Nikke Knatterton

Haisunäätä kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 11:53 am
Helunaa kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 11:27 am

Siinä kohtaa olisi ollut aikaa pelastaa lapsi. Muusa ei myöskään halunnut lastensuojelua käymään, sekin herättää epäilyksiä.
Pidän myös varhaiskasvatuksen toimintaa todella huonona, sosiaalipäivystys olisi voitu kutsua päiväkodille. Mut ei sekään olis tota lasta varmaan pelastanut loppujenlopuksi, ainut kuka Milon olis voinu pelastaa oli Muusa. Mut hän ei sitä tehnyt.
Päiväkoti ja kaikki lapsen lähellä olevat ovat epäonnistuneet asiassa.
Lastensuojelu on monelle aika möykky,ja siinäkin ammatissa on jos jonkinlaisia persoonia. On aivan ihania ja sitten on niitä jotka haluavat vaan päteä ajattelematta oikeasti tuen tarvetta ja sitä yhteiskunnan apua mitä ongelmaiset perheet oikeasti tarvitsevat. Muusalla olisi pitänyt käydä perhetyö pidempään ja useammin ja myös kannustaa hakemaan koulu tai työpaikkaa. Oikeastaan itse olen sitä mieltä että sijoituksesta palauduttaan lapsen vanhemmilla olisi velvollisuus hakeutua työpaikkaan tai kouluun.
Useasti nuorilta vanhemmilta puuttuu elämänhallinta ja siihen ei auta kotiäitinä leikkiminen.
Enkä yleistä nyt kaikkia nuoria mutta jos on päihdetaustaa , syrjäyttymistä ja mielenterveysongelmia niin he tarvitsevat tukea enemmän. Ja sitä tukea pitäisi antaa eikä vaan työntää sinne kotiin apua vaan kokonaisvaltaista apua ,johon kuuluu yhteiskunnan rattaisiin takaisin pääseminen.

Mitä tulee Muusaan sukuun, heitä on tosiaan turha syyllistää asiasta. Aikuinen ihminen Muusa ollut ja varmasti eivät ole tavaneet päivittäin edes äitinsä kanssa.
Valitettava totuus on ettemme kukaan tiedä toistemme synkimpiä murheita ja mitä toisten ihmisten seinien sisällä tapahtuu.
Ja emmehän me tiedä mitä äti nyt kokee sisällänsä ja miettii asiasta. Tai mitä hänen tekisi mieli tehdä tai toimia.
Muusa oli itse perunut lastensuojelun tapaamisia, tässä kohtaa olis pitäny lastensuojelulla hälytyskellot soida ja lujaa. Ei tässä syyllistetä sukulaisia vaan ihmetys on suuri, että miks he pitävät Muusaa syyttömänä? Koska ei mikään oikeuta jättämään lapsen hoitoa ja huolenpitoa täysin retuperälle.
Jokukukavaan
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Jokukukavaan »

zombiecoyote kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 11:42 am Oikeudenkäynti oli kyllä aika floppi ja torso, ainakin liveseurontojen perusteella. Paljon jäi kysymyksiä ilmaan itse kullekin, nyt tuntui että kaikkien puheet ja kysymykset ja vastaukset oli vain hyvin pintaraapaisua eikä tarkennuksia tehty.

Joku sitä aikajanaa viikosta jossain kohti vähän jo laitteli, mutta edelleen mä mietin mitä on tapahtunut silloin kun Milo on otettu päiväkodista pois? Mitä Muusa näki silloin pojassaan, että ei uskaltanut enää viedä lasta päikkyyn? Vai jäikö siksi pois, kun päikyssä kysyttiin mustelmasta?

Suihkurekonstruktio - eihän suihkuttelussa ilmennyt lainkaan sitä, että rintakehään suihkuteltaisiin ja siitä tulisi palovammat, miksei palovammoja ollut pepussa yms., kysyttiinkö myöskään tuliko iskäpuolelle vammoja, kysyttiinkö mihin poika pissasi kerran pissaa oli naamassa?

Siinä vaiheessa kun lapsi saa palovammoja, niin aivan varmasti kiljuu kuin syötävä (ennen shokkia) vaikka miten pelkäisi. Miten kukaan ei kuule mitään?

Sebu sanoi varovasti paperilla ottaneensa nahkaa naamasta irti - missä tämä paperi? Oliko kyse ehkä palovammojen aiheuttamista rakkuloista, eikö nämä jäljet muka näkynyt? Jo harmittomasta vesirakulasta jää jälki mitä ei voi olla huomaamatta varsinkaan jos sitä repii pois.

Oliko nämä liikennevammaa muistuttavat sisäelinvammat syntyneet siis koska?

Suurin osa höyrymopista tulleet palovammat taisi olla rintakehän/kaulan alueella, jota paita peitti, ainakin testinukkekuvan perusteella. Mutta tästäkin tulee mieleen kysymys - jos lapselle olisi vaihdettu yövaatteet, eikö silloin pitäisi nähdä se pahinkin vamma?

Miksi Muusa puhuu Sebastianin puolesta mustaa valkoiseksi? Että olikin vain kärkäs? Miksei Muusa edelleen osoita mitään, että edes yritti tehdä jotain lapsensa hyväksi jottei tämä kokisi väkivaltaa? Se panadolin antaminen ei ole sitä, että lapsesta on huolehdittu parhaimmalla mahdollisella tavalla, koska äiti on tietoisesti valehdellut mustelmista jne. Ja viesteistä tulee kyllä ilmi vallan hyvin, että kyllä sen Sebastianin on vaan annettu tehdä mitä haluaa Milollekin.

Oliko Muusa lastensuojelun asiakas ennen Sebastiania?

Ja "veljelle" pari sanaa. Mun sisarus pahoinpiteli lapsiaan luunapein ja remmillä eli kuritti "vanhan kansan tyyliin", mutta kun tämä tuli ilmi, tehtiin lasut ihan itse ja katkaistiin välit heti, käytiin koko lähisuku oikeudessa todistamassa sisarusta vastaan eikä edelleenkään olla väleissä. Eikä lapsetkaan hällä. En ikinä vois kuitata sisaruksen lapsen kidutuskuoleman traumoja ja selviytymistä mustalla huumorilla, työnteon ymmärrän ja siitä että elämä jatkuu, mutta normaalin empatiakyvyn omaava ihminen ei heitä vain mustaa huumoria.

No siis Milon kunto on mennyt TODELLA PALJON pahempaan suuntaan ma 5.6-ke7.6 välillä.

Ne vakavat sisäelinvammat jotka vastasi kolarin vammoja on tulleet päiviä ennen palovammojen syntyä oikeuslääkärin ja syyttäjän mukaan.

Eli Milo on kenties ollut sänkypotilaana jo monta päivää.

Siellä sängyssä häntä on todennäköisesti tuolla mopillakin poltettu.

Ei häntä todennäköisesti missään suihkussa olla käytetty edes vaan se pissa ja kakkavaippa on pitänyt vaihtaa sinne sänkyyn kenties wipesien avulla ja siitä Sebu on raivostunut kun on Muusalle muutenkin jo kertonut että hän ei osaa hoitaa lasta eikä siivota lapsesta ulosteita.

Mutta aikajana mitä mä 5.6 hoitopöivän jälkeen ja keskiviikkoaamuna välillä on tapahtunut olisi mielenkiintoista tietää.

Sebuhan on ollut paljon poissa kotoa silloin tiistain ja edeltävän yönkin ti-ke ja tuli kotiin vasta keskiviikkoaamuna noin 9.30.

Veikkaan että tästähän se syyttäjä muuten voikin päätellä Muusankin Miloa yksin pahoinpidelleen koska Sebu ei ole ollut edes kotona ja oikeuslääketiede kyllä pystyy aika hyvin sisäissistä vammoista arvioimaan milloin ne on tehty!!!! Hei joo tää se on se näyttö mistä Muusaa voidaan epäillä noista sisäisistä vakavista Milon vammoista .

Muusa on ollut kotona helvetin kireänä kun Sebu on ollut kylillä vetää kamaa ja tuhlannut tietty myös rahaa.

Muusa on ollut tän takia kireänä kuin viulun kieli ja kohdistunut tän takia Milloin väkivaltaa ja Sebu sen viimeisteli noin kun on katsonut että Muusakin on Miloa kurmuuttanut huolella.
Marcus Aureli Anus
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Marcus Aureli Anus »

Oon kyllä Muusan velipoika kanssasi eri mieltä monesta jutusta, että kyllä tässä lähisuvulla on rehellisesti peiliin katsomisen paikka myös. Mutta tosiaan veljen ja enon roolissa sitä yrittää just asioihin pehmeästi vaikuttaa, jotta ei ite vahingossa venettä keikuttais liikaa, vaikka aistisi, että ongelmia on. Ymmärrän sen. Se on varmasti se oikea tyyli yleensä, varsinkin jos etäisyyttä on, että ei puutu liikaa, mutta yrittää olla positiivisesti hengessä mukana. Etkä varmasti tässä oo ollut ruokaketjussa siinä asemassa, johon sen syyttävän sormen pitäis ensimmäisenä eikä toisenakaan osoittaa. Ja rohkeat olet, kun tuut tänne grillattavaksi. Varmasti painaa asia mieltä lopun elämää ja itsesyytöksiä on näiden ulkopuolisten syytösten lisäksi. Tsemiä tässä, ja toivon, että sulla menee asiat elämässä kaikesta huolimatta hyvin niin kuin tuntuu menevän.
vieras123
Alokas

Viesti Kirjoittaja vieras123 »

Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 10:54 am
Balance kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 10:19 am No tehän te olettekin oikeen mallisuku nauramaan ihmisten tyhmyydelle! Ei kannata yhtään luulla että täällä puhumalla saatte sympatiaa keneltäkään! Jopa Milon <3 mummo tiesi huumetaustasta eikä kukaan näistä vätyksistä ollut kiinnostunut siitäkään! Ihan paskaa jauhaa tuo kieroon kasvanut suku. Harmi vaan että noin päin vittua olevat ihmiset luulevat yleensä itse olevansa älykkäitäkin.

Käviköhän suku katsomassa Milon runnottua ja poltettua ruumista kylmiössä? Ei kai kun kuka sitä totuutta haluaisi katsoa silmiin jos on kiero kun perse. Parempi vaan puhua asiat hyvin.

Tässä on kyllä perseelleen lähtenyt jo rikospaikkatutkinnasta asti menemään koko keissi JOS noita hampaanjälkiä ei ole kuvattu/ tutkittu. Itä-suomen paskalaitoshan on jo tuttu. Se on oikeuslaitos...rikollisille.

Jos perhe vielä puolustelee "äitiä"(ei se mikään äiti ole, älkää käsittäkö väärin) Niin tekstiviestit kertoo totuuden. Tiennyt Milon kidutuksesta ja varmasti osallistunut itsekin jollain tasolla. Tunnevammainen ihminen. Minun tuomio: loppuelämäksi suljetulle.
Valitettavasti ei käyty. Ruumiinavauksessa ja tutkimuksissa meni niin pitkään ettei enään suositeltu näkemään.

Näissä tekstiviesteissä olikin paljon asioita mitä ymmärsi aika pitkälle ne kaikki lukemalla. "Vähän vaan näpäytin" taidettiin viitata luunappiin ja "sairasta et voi tehdä noin" viitattiin että lasta ei voi lukita parvekkeelle. "Aina kidutat sitä" viitattiin säikyttelyyn ja siihen että niitä jälkiä on ilmestynyt ja aina on keksitty joku selitys se kaatu potkulaudalla tms. Viimeisenä päivänä laittoi että taisi olla se potkulaudallakin kaatuminen keksittyä ja siihen vastasi että se vaan jotenkin kopsahti. Myös viimeisenä päivänä Muusa sanoi Haloselle että taitaa olla ne mustelmat sinun aiheuttamia jolloin alkoi tilanne valkenemaan mutta se oli myöhäistä. Ja outoahan se on että rinnan palovammaa ei ole nähty mutta kai tutkinta sen on voinut selvittää että onko paita ollut päällä vai ei ja onko rinnan palovammaa yritetty hoitaa. Sain käsityksen että vain kasvoja yritetty hoitaa mikä tukee myös sitä ajatusta että vain niistä on tiedetty ja luultu hankausvammoiksi. Halonen on sen myöntänyt että on valehdellut että ne olisi sienellä tehty koska ei kehdannut myöntää että ne on palovammoja. Kuvia en ole nähnyt mutta asianajajan puheen mukaan hän ei itsekään olisi niiden perusteella vienyt hoitoon jos olisi ollut uskossa että ne on syntyneet hankauskesta. Jännä kun lehdessä ei ole ollut asianajajan melkein puoli tuntia kestävää puolustuspuhetta joka kumoaa kaikki syyttäjän syytökset Muusaa kohtaan ja jossa tulee ilmi että ne kaikki on Halosen aiheuttamia
Ei jumalauta. Kysyppä kuule ihmemies siltä rakkaalta sisko kullaltasi, että miten ihmeessä sillä ei ole käynyt pienessä mielessäkään tarkistaa omaa lastaan _päästä varpaisiin_ sillä hetkellä, kun hän on naamassa olevat palovammat nähnyt? Tähän lisäks aiemmat kaltoinkohtelut ja tietosuus siitä että hullu Halonen kiduttaa lasta. Ettekö te sukulaiset ja muut tämän palstan seuraajat ole ihmetelleet ja kyseenalaistaneet tätä kertaakaan?

Itse tarkistaisin oman lapseni läpikotaisin (taikka kenet tahansa lapsen) heti siinä vaiheessa jos yksikin epäilyttävä mustelma ilmestyisi. Saatikka sitten palovamma naamaan!

Voivoi, kun ei ole Muusa ressukalla käynyt mielessä kurkata pienen paloautopaidan alle. Josta olisi löytynyt LAAJAT PALOVAMMAT, vaikka onhan ne laajat olleet jo kasvoissa tuon ikäisellä lapsella. Eikä mielen vieressäkään käynyt toimittaa lasta hoitoon. Itsehän te tiedätte kuinka tyhmä siskonne on, mutta itse en usko tähän pätkän vertaa että edes narkkari voisi olla noin tyhmä että LAAJAT PALOVAMMAT jäisi huomaamatta. Tai siihen että pieni Milo raukka ei olisi niistä kertaakaan valittanut päivän/illan aikana. Yöllähän hän oli jo kuollut, kun siskosi nukkui prinsessa ruususen unta saastaisessa narkkari kämpässään.
Elizabeth
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Elizabeth »

Helunaa kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 11:53 am
Villasukat kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 11:48 am

Jepjep. Eiköhän tähänkin veljeltä tule joku hyvä selitys. Vittu kun ton äidin välinpitämättömyyttä ei vaan voi selittää millää ja syytellä pelkästää isäpuolta. Lapsi parka ei saa oikeutta edes kuolemansa jälkee, koska tottakai pitää oma perse yrittää pelastaa. Toivon, että tuomari antaa rankan tuomion tai jos ei tuomari niin hovioikeus. Oksettavaa paskaa toi kaik puolustelu ja selittely. Ku ei selitykset auta.
Äh, selityksenä että Muusa on vaan niin kärkäs suustaan. Mutta miten ei ollut siellä oikeudessa? Siinä ois voinut nostaa metelin miten isäpuoli tappanut lapsen ja kakistanut kaiken totuuden siitä paskaläjästä. Sen sijaan puhui miten lapsella mukavaa isäpuolen kanssa. Oman perseen pelastaminen kiinnosti enemmän ku Milon saama oikeus. Että niinpä niin vittu.
Vastaa Viestiin