Luetteko te ollenkaan mitä mä kirjoitan? Mulla oli se käsitys että yksin nämä vammat ei olisi aiheuttanut kuolemaa vaan yhdessä sisäelinvammojen kanssa. En muista mistä luin tai kuulin mutta tällaista muistan kuulleni.Helunaa kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 1:35 pmJa mihinkäs sun mielestä Milo sitte kuoli? Jumalauta sillä lapsella oli vakavia sisäelinvammoja sekä palovammoja. Tää on niin sairasta ja oksettavaa enkä ymmärrä miten edes kehtaat.Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 1:29 pmJostain jäi mulle semmonen käsitys että pelkästään nämä palovammat eivät olisi pystyneet aiheuttamaan kuolemaa. En muista oliko oikeuskäsittelyssä vai lehdessä.Hoplaa kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 12:56 pm
Tässä oli hyvä artikkeli takana. Poimin sieltä yhden noston: Lapsilla laskimonsisäinen nestehoito on aiheellinen iän mukaan jo 5–10 %:n vammassa. Milolla ei ollut mahdollisuuksia ilman oikeaa hoitoa.
Äitinä sanon, että lasta ei jätetä sellaisen henkilön vastuulle joka on a päihtynyt tai b kohtelee lasta kaltoin, ei ikinä koskaan.
Olen kyllä täysin samaa mieltä siitä että päihtyneen tai kaltoin kohtelevan kanssa ei pidä jättää lasta. Itse en ottaisi edes olutta jos olisin lapsen kanssa kahdestaan vaikka lapsi olisi nukkumassa.
Mutta siitäkään ei ollut mitään näyttöä että olisi pitänyt tietää että on päihteiden vaikutuksen alaisena. Vain yksi kaupan myyjän lausunto joka oli kaikessaan täysin turha. Muistelen jopa että valvontakamerassa olisi näkynyt Halosella olleen aurinkolasit päässä ja on väitetty että pupillit olisivat laajentuneet. Voin olla tästä väärässäkin.
4v. pojan törkeä kuolemantuottamus 8.6.2023 Joensuu, äidille ja isäpuolelle ehdotonta
Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin
Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin
Juu lapsi ei varmasti ole pystynyt enää näyttämään kipuaan. Jos normaalisti vilkas ja riehakas lapsi muuttuu vaisuksi, pitäisi ymmärtää että jotain on todella pahasti vialla. Onnettomuudessakin ensihoito etsii ensin ne hiljaiset uhrit, niiden tila on vakavin ja kiireellisin.Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 1:36 pmTarkoituksena ei ollut vähätellä höyrymopista tulleita vammoja vaan tuoda ilmi että lapsi ei välttämättä ole enään myöhemmin näyttänyt kipuaan. Luultavasti on sen 2 tuntia ollut ainakin yhtä helvettiä ja en tosiaan tiedä olisiko nimenomaan Halonen yrittänyt suihkulla viilentää vammoja. Jollain välin siihen kipuunkin turtuu ja tästä on myös hoitaja sanonut että välttämättä sitä ei älyä jos lapsi on kovissa tuskissaanHelunaa kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 1:24 pmJoko se on Muusa tai Muusan äiti. Kukaan muu ei voi olla noin sairas ja vähätellä höyrymopist tulleita vammoja tai puolustella murhaajia.Kotietsivä kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 1:22 pm
Ei tosiaan edes yläkoulua käyneen tekstiä tuo,mitä viimeisin viesti.
Lisäksi ihmetyttää,jos työnarkomaaniksi itseään mainostava henkilö ehtii koko ajan roikkua linjoilla.
Tuntemani työnarkomaanit eivät myöskään itse ymmärrä olevansa sellaisia, yhtä valkopesua koko ”ihmemies”.
Nimimerkkikin häpäisee oman nuoruuteni sankarin maineen,noloa sekin.
Mielenkiinnosta kysyn, että mistä sulle tähän tupsahti tämä kahden tunnin aikaikkuna?Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 1:36 pm Tarkoituksena ei ollut vähätellä höyrymopista tulleita vammoja vaan tuoda ilmi että lapsi ei välttämättä ole enään myöhemmin näyttänyt kipuaan. Luultavasti on sen 2 tuntia ollut ainakin yhtä helvettiä ja en tosiaan tiedä olisiko nimenomaan Halonen yrittänyt suihkulla viilentää vammoja.
-
Kotietsivä
- Armas Tammelin
Ihan aamuvuorossa jossain koneen jatkeena täydet 8 h,sellainen työnarkomaani- joka justiin tekeen normitunnit. Työnarkomaanit painaa 24/7 ja 365 vuodessa.Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 1:31 pmTälläkin hetkellä töissä 6-14JudgeCooper kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 1:08 pmTämä "velihän" on omien sanojensa mukaan työaddikti ja viettää vapaa-aikansa salilla. Onko tämä työpaikka minfossa? Hyvällä vedättäjällä näyttää tälläkin palstalla olevan pari tukinikkiä, joilla luodaan tuota uskottavuutta.Helunaa kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 12:36 pm
Eiköhän me itse pääpiru Moppi-Muusakin saada vielä linjoille tänne![]()
Tuottamastasi tekstistä voi päätellä paljon,kokeiletko vaikka ihan itse laittaa sen oikolukuun, niin hämmästyt punaisena vilkkuvan määrästä.
Näille palstoille olisi syytä laittaa myös peruskielioppi vaatimukseksi,ihan ei ”elämänkoululaisen” taidoilla luettavaa tekstiä tuoteta.
Toisen lääkärin mielipide taisi olla tämä. Ja toisen mielestä pelkät palovammat olivat kuolinsyy.Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 1:38 pmLuetteko te ollenkaan mitä mä kirjoitan? Mulla oli se käsitys että yksin nämä vammat ei olisi aiheuttanut kuolemaa vaan yhdessä sisäelinvammojen kanssa. En muista mistä luin tai kuulin mutta tällaista muistan kuulleni.Helunaa kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 1:35 pmJa mihinkäs sun mielestä Milo sitte kuoli? Jumalauta sillä lapsella oli vakavia sisäelinvammoja sekä palovammoja. Tää on niin sairasta ja oksettavaa enkä ymmärrä miten edes kehtaat.Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 1:29 pm Jostain jäi mulle semmonen käsitys että pelkästään nämä palovammat eivät olisi pystyneet aiheuttamaan kuolemaa. En muista oliko oikeuskäsittelyssä vai lehdessä.
Ai ei älynnyt että lapsi kivuissaan ja palovammat? No mitenhän sit kuumeen on havainnut? Sellainen on vielä vaikeampaa ellei lapsen vointi tosissaan heikkene merkittävästi. Lämmön kun voi kokematon ajatella johtuvan lapsen riehumisesta tms.
Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 1:36 pmTarkoituksena ei ollut vähätellä höyrymopista tulleita vammoja vaan tuoda ilmi että lapsi ei välttämättä ole enään myöhemmin näyttänyt kipuaan. Luultavasti on sen 2 tuntia ollut ainakin yhtä helvettiä ja en tosiaan tiedä olisiko nimenomaan Halonen yrittänyt suihkulla viilentää vammoja. Jollain välin siihen kipuunkin turtuu ja tästä on myös hoitaja sanonut että välttämättä sitä ei älyä jos lapsi on kovissa tuskissaanHelunaa kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 1:24 pmJoko se on Muusa tai Muusan äiti. Kukaan muu ei voi olla noin sairas ja vähätellä höyrymopist tulleita vammoja tai puolustella murhaajia.Kotietsivä kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 1:22 pm
Ei tosiaan edes yläkoulua käyneen tekstiä tuo,mitä viimeisin viesti.
Lisäksi ihmetyttää,jos työnarkomaaniksi itseään mainostava henkilö ehtii koko ajan roikkua linjoilla.
Tuntemani työnarkomaanit eivät myöskään itse ymmärrä olevansa sellaisia, yhtä valkopesua koko ”ihmemies”.
Nimimerkkikin häpäisee oman nuoruuteni sankarin maineen,noloa sekin.
Jännä homma kun tunnut tietävän, että 2 tuntia luultavasti ollut yhtä helvettiä. Ajallisesti sopii siihen kunnes Muusa tullut kotiin. En tiedä miten sairas sinä mieleltäs olet mut herää nyt todellisuuteen, että Muusa on myös tämän lapsen kuoleman aiheuttanut. Ja jokainen kyllä tietää, että hiljainen potilas on se joka eniten apua tarvitsee.
- A Lad Insane
- Lauri Hanhivaara
Eräs lääkäri oli tosiaan sanonut että pelkästään palovammat ei olisi aiheuttaneet kuolemista, vaan muilla vammoilla olisi ilmeisesti osuutta. Tämä oli viikonloppuna lehdessä. Linkkaan jos ja kun löydän.Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 1:38 pmLuetteko te ollenkaan mitä mä kirjoitan? Mulla oli se käsitys että yksin nämä vammat ei olisi aiheuttanut kuolemaa vaan yhdessä sisäelinvammojen kanssa. En muista mistä luin tai kuulin mutta tällaista muistan kuulleni.Helunaa kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 1:35 pmJa mihinkäs sun mielestä Milo sitte kuoli? Jumalauta sillä lapsella oli vakavia sisäelinvammoja sekä palovammoja. Tää on niin sairasta ja oksettavaa enkä ymmärrä miten edes kehtaat.Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 1:29 pm Jostain jäi mulle semmonen käsitys että pelkästään nämä palovammat eivät olisi pystyneet aiheuttamaan kuolemaa. En muista oliko oikeuskäsittelyssä vai lehdessä.
„˙ǝunʇ uı ǝɹǝʍ spuıɯ ɟı ɓuıɹoq ʎlǝʌıʇısod ǝq plnoʍ ʇI„
-
Haisunäätä
- Lauri Hanhivaara
Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 1:38 pmLuetteko te ollenkaan mitä mä kirjoitan? Mulla oli se käsitys että yksin nämä vammat ei olisi aiheuttanut kuolemaa vaan yhdessä sisäelinvammojen kanssa. En muista mistä luin tai kuulin mutta tällaista muistan kuulleni.Helunaa kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 1:35 pmJa mihinkäs sun mielestä Milo sitte kuoli? Jumalauta sillä lapsella oli vakavia sisäelinvammoja sekä palovammoja. Tää on niin sairasta ja oksettavaa enkä ymmärrä miten edes kehtaat.Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 1:29 pm
Jostain jäi mulle semmonen käsitys että pelkästään nämä palovammat eivät olisi pystyneet aiheuttamaan kuolemaa. En muista oliko oikeuskäsittelyssä vai lehdessä.
Olen kyllä täysin samaa mieltä siitä että päihtyneen tai kaltoin kohtelevan kanssa ei pidä jättää lasta. Itse en ottaisi edes olutta jos olisin lapsen kanssa kahdestaan vaikka lapsi olisi nukkumassa.
Mutta siitäkään ei ollut mitään näyttöä että olisi pitänyt tietää että on päihteiden vaikutuksen alaisena. Vain yksi kaupan myyjän lausunto joka oli kaikessaan täysin turha. Muistelen jopa että valvontakamerassa olisi näkynyt Halosella olleen aurinkolasit päässä ja on väitetty että pupillit olisivat laajentuneet. Voin olla tästä väärässäkin.
https://yle.fi/a/74-20073753
Siinä lukee yksin palovammat ei aiheuttaneet kuolemaa vaan jonkinlainen tukahduttaminen… eli viimeinen niitti tullut kaiken jälkeen. Olisko sisäelinvamma tullut sitten siitä.
Miksei sisko voinut auttaa ja tuoda lääkettä, ja ostaa itse kaljansa? Kevyt 24pack keskiviikkoillan ratoksi. Eikös tällä siskolla ole lapsi/lapsia itselläänkin? Silti juoksuttaa kuumeisen lapsen äitiä kaljojensa tähden?
Miksi googleteltiin palovammoista, unilääkkeistä jne.? Miksi otettiin valokuvia? Miksei soitettu päivystykseen tai aina niin auttavalle hoitoalalla työskentelevälle lapsen isoäidille?
Miksi lapsen äiti ei valvonut/nukkunut 39 asteen kuumeessa olevan pienen lapsensa lähellä seuraten vointia, vaan katseli ennemmin realitya? Hätäpuhelussa ilmenee, että palovammat ovat RUSKEAT. Eivät ne silloin ole mitään hieman punoittavia ja kirveleviä olleet, ja jos on pitänyt oikein kuvatkin ottaa...
Jos ensihoitajatkin kertovat vammojen olevan brutaaleja, mitä kuulee erittäin harvoin, minkälainen äiti ei vie lasta hoitoon vaan jättää yksin huoneeseen ja menee itse television ääreen?
Miten helvetissä voi olla äitiä puolustelevia ihmisiä???
Miksi googleteltiin palovammoista, unilääkkeistä jne.? Miksi otettiin valokuvia? Miksei soitettu päivystykseen tai aina niin auttavalle hoitoalalla työskentelevälle lapsen isoäidille?
Miksi lapsen äiti ei valvonut/nukkunut 39 asteen kuumeessa olevan pienen lapsensa lähellä seuraten vointia, vaan katseli ennemmin realitya? Hätäpuhelussa ilmenee, että palovammat ovat RUSKEAT. Eivät ne silloin ole mitään hieman punoittavia ja kirveleviä olleet, ja jos on pitänyt oikein kuvatkin ottaa...
Jos ensihoitajatkin kertovat vammojen olevan brutaaleja, mitä kuulee erittäin harvoin, minkälainen äiti ei vie lasta hoitoon vaan jättää yksin huoneeseen ja menee itse television ääreen?
Miten helvetissä voi olla äitiä puolustelevia ihmisiä???
Täällähän yritetään täysin heittää bussin alle kun yrittää tulla keskustelemaan asioista. Tietääkseni en ole heittänyt yhtäkään keksittyä juttua ja kaikki perustuu faktaan. Myöskin minulta löytyy sitä faktatietoa enemmän kuin muilta jotka tietävät vain lehdessä kirjoitetut asiat.
- A Lad Insane
- Lauri Hanhivaara
Jos kyseessä on Milon eno niin tässä voi olla ihan vaan denialismi suojautumiskeinona. Riippumatta siitä kuka / ketkä ovat syyllisiä, pienen siskonpojan väkivaltainen kuolema on varmasti erittäin traumatisoiva asia.Hoplaa kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 1:37 pmMulle tää nimimerkki Maxgyverin vänkääminen kuulostaa manipuloinnilta ja gaslightingilta.Helunaa kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 1:35 pmJa mihinkäs sun mielestä Milo sitte kuoli? Jumalauta sillä lapsella oli vakavia sisäelinvammoja sekä palovammoja. Tää on niin sairasta ja oksettavaa enkä ymmärrä miten edes kehtaat.Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 1:29 pm
Jostain jäi mulle semmonen käsitys että pelkästään nämä palovammat eivät olisi pystyneet aiheuttamaan kuolemaa. En muista oliko oikeuskäsittelyssä vai lehdessä.
„˙ǝunʇ uı ǝɹǝʍ spuıɯ ɟı ɓuıɹoq ʎlǝʌıʇısod ǝq plnoʍ ʇI„
"Uhrin pääasiallinen kuolinsyy oli laajat palovammat, ja myös muut vammat myötävaikuttivat uhrin menehtymiseen. Väkivaltaa oli kohdistettu lapseen useiden päivien ajan."
Tässä nyt on selkeästi tuosta ylen uutisesta tuo kohta.
Tässä nyt on selkeästi tuosta ylen uutisesta tuo kohta.
Eih, eih, eih ja vielä kerran eih!
Muusimuusako ollu hyväuskonen ja uskonut sitä narkista hyvää?? Johan se stna ite tunnusti tietäneensä mitä se kusipää Milolle teki ja antanu sen jatkaa! Eikä unohdeta. Nää kuolemaan johtaneet sadistiset toimenpiteet oli vaan piste iin päälle! Miloa pahoinpideltiin jo kauan ennen tätä. Joten edelleen, sokeitako Muusi, sen sisko ja niin rakastava mummo on? Kysyn vaan!
Muusimuusako ollu hyväuskonen ja uskonut sitä narkista hyvää?? Johan se stna ite tunnusti tietäneensä mitä se kusipää Milolle teki ja antanu sen jatkaa! Eikä unohdeta. Nää kuolemaan johtaneet sadistiset toimenpiteet oli vaan piste iin päälle! Miloa pahoinpideltiin jo kauan ennen tätä. Joten edelleen, sokeitako Muusi, sen sisko ja niin rakastava mummo on? Kysyn vaan!
-
Villasukat
- Hercule Poirotin viikset
Samaisesta IS-jutusta lainattu:
"Seuraavana aamuna, 8. kesäkuuta, äiti heräsi ja sai kuulla isäpuolelta lapsen makaavan elottomana sängyssä."
Ei siis herätetty äitiä, kuitenkin isäpuoli tiesi, että lapsi on kuollut!!! Miksi siis ei herättänyt äitiä?
Tukehduttiko tyynyllä kun tuolla mainittu "jonkinlainen tukahduttaminen"? Ja mihin kellonaikaan? Äiti kun nukkui ja oli ohjeistanut isäpuolta käymään tarkistamassa lapsen tilan yöllä ja joka väittää, ettei siellä käynyt.
Toivottavasti muistin tapahtumaketjun oikein, korjatkaa jos on virheitä materiaalia on niin paljon.
"Seuraavana aamuna, 8. kesäkuuta, äiti heräsi ja sai kuulla isäpuolelta lapsen makaavan elottomana sängyssä."
Ei siis herätetty äitiä, kuitenkin isäpuoli tiesi, että lapsi on kuollut!!! Miksi siis ei herättänyt äitiä?
Tukehduttiko tyynyllä kun tuolla mainittu "jonkinlainen tukahduttaminen"? Ja mihin kellonaikaan? Äiti kun nukkui ja oli ohjeistanut isäpuolta käymään tarkistamassa lapsen tilan yöllä ja joka väittää, ettei siellä käynyt.
Toivottavasti muistin tapahtumaketjun oikein, korjatkaa jos on virheitä materiaalia on niin paljon.