zombiecoyote kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 11:42 am
Oikeudenkäynti oli kyllä aika floppi ja torso, ainakin liveseurontojen perusteella. Paljon jäi kysymyksiä ilmaan itse kullekin, nyt tuntui että kaikkien puheet ja kysymykset ja vastaukset oli vain hyvin pintaraapaisua eikä tarkennuksia tehty.
Joku sitä aikajanaa viikosta jossain kohti vähän jo laitteli, mutta edelleen mä mietin mitä on tapahtunut silloin kun Milo on otettu päiväkodista pois? Mitä Muusa näki silloin pojassaan, että ei uskaltanut enää viedä lasta päikkyyn? Vai jäikö siksi pois, kun päikyssä kysyttiin mustelmasta?
Suihkurekonstruktio - eihän suihkuttelussa ilmennyt lainkaan sitä, että rintakehään suihkuteltaisiin ja siitä tulisi palovammat, miksei palovammoja ollut pepussa yms., kysyttiinkö myöskään tuliko iskäpuolelle vammoja, kysyttiinkö mihin poika pissasi kerran pissaa oli naamassa?
Siinä vaiheessa kun lapsi saa palovammoja, niin aivan varmasti kiljuu kuin syötävä (ennen shokkia) vaikka miten pelkäisi. Miten kukaan ei kuule mitään?
Sebu sanoi varovasti paperilla ottaneensa nahkaa naamasta irti - missä tämä paperi? Oliko kyse ehkä palovammojen aiheuttamista rakkuloista, eikö nämä jäljet muka näkynyt? Jo harmittomasta vesirakulasta jää jälki mitä ei voi olla huomaamatta varsinkaan jos sitä repii pois.
Oliko nämä liikennevammaa muistuttavat sisäelinvammat syntyneet siis koska?
Suurin osa höyrymopista tulleet palovammat taisi olla rintakehän/kaulan alueella, jota paita peitti, ainakin testinukkekuvan perusteella. Mutta tästäkin tulee mieleen kysymys - jos lapselle olisi vaihdettu yövaatteet, eikö silloin pitäisi nähdä se pahinkin vamma?
Miksi Muusa puhuu Sebastianin puolesta mustaa valkoiseksi? Että olikin vain kärkäs? Miksei Muusa edelleen osoita mitään, että edes yritti tehdä jotain lapsensa hyväksi jottei tämä kokisi väkivaltaa? Se panadolin antaminen ei ole sitä, että lapsesta on huolehdittu parhaimmalla mahdollisella tavalla, koska äiti on tietoisesti valehdellut mustelmista jne. Ja viesteistä tulee kyllä ilmi vallan hyvin, että kyllä sen Sebastianin on vaan annettu tehdä mitä haluaa Milollekin.
Oliko Muusa lastensuojelun asiakas ennen Sebastiania?
Ja "veljelle" pari sanaa. Mun sisarus pahoinpiteli lapsiaan luunapein ja remmillä eli kuritti "vanhan kansan tyyliin", mutta kun tämä tuli ilmi, tehtiin lasut ihan itse ja katkaistiin välit heti, käytiin koko lähisuku oikeudessa todistamassa sisarusta vastaan eikä edelleenkään olla väleissä. Eikä lapsetkaan hällä. En ikinä vois kuitata sisaruksen lapsen kidutuskuoleman traumoja ja selviytymistä mustalla huumorilla, työnteon ymmärrän ja siitä että elämä jatkuu, mutta normaalin empatiakyvyn omaava ihminen ei heitä vain mustaa huumoria.