4v. pojan törkeä kuolemantuottamus 8.6.2023 Joensuu, äidille ja isäpuolelle ehdotonta

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Villasukat
Hercule Poirotin viikset

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Villasukat »

Haisunäätä kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 10:24 pm
Lynx123 kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 10:17 pm
A Better Tomorrow kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 10:13 pm

Järkyttävää kuulla tällaisesta tapauksesta. Mitä ihmettä tuossa voisi tehdä? Jotenkin pitäisi auttaa. Oletteko sossuilta kysyneet, että miksi mitään ei tapahdu? Tietenkään he eivät voi kertoa mitään, mutta jotenkin herättelisi, että kiinnitetty huomiota ettei homma toimi.
Jos näyttää siltä, ettei sossu ole ajan tasalla, pitäisi tehdä kantelu aluehallintovirastolle. Yhteydenotto sieltä voisi myös herätellä. Meidän on tehtävä kaikkemme, ettei uusia Miloja ja Vilja-Eerikoita enää tule!
Jospa vaikka tekisivät lasun tai soittaisivat sos päivystykseen seuraavan kerran kun kuuluu huutoa :roll:
Monta lasua tehty. Isännöihsijälle valitettu ja poliisit käyneee heidän ovella.
Itse olen välillä ajatellut mennä soittamaan ovikelloa ja kysymään tulisiko lapsi leikkimään ,vaikka meidäm kanssa ulos. (Sillon kun en ole itse töissä) Teiniäni olen pyytänyt juttelemaan kyseisin nuoren kanssa , muttei halua kun haisee ja koulussa ihmeellinen. (Puhuu omia ja huutelee muille)
Kyseisellä teinillä paljon poissaoloja ja myöhästymisiä jne. Ymmärrän omaa teini-ikäistä ettei välttämättä halua sellaista seuraansa. ( koko koulu tietää että tämä teini haisee ja millainen on)
Minä en muuta voi tehdä kun seurata tilannetta,tehdä lasuja ja soittaa poliiseille.
Sekin turhauduttavaa niin kuin monen muunkin naapurin mielestä.
Itse sosalan opiskelijana mietin joka päivä väärä ala mulle.
Muista, että sosiaali- ja kriisipäivystykseen voi soittaa aina! Sieltä lähtevät isommalla porukalla (ainakin meilläpäin toimii hyvin).
Tuosta teinin huutelusta ja omien puhumisesta kannattaa olla myös huolissaan.
A Better Tomorrow
Scooby-Doo

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja A Better Tomorrow »

Haisunäätä kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 10:24 pm
Lynx123 kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 10:17 pm
A Better Tomorrow kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 10:13 pm

Järkyttävää kuulla tällaisesta tapauksesta. Mitä ihmettä tuossa voisi tehdä? Jotenkin pitäisi auttaa. Oletteko sossuilta kysyneet, että miksi mitään ei tapahdu? Tietenkään he eivät voi kertoa mitään, mutta jotenkin herättelisi, että kiinnitetty huomiota ettei homma toimi.
Jos näyttää siltä, ettei sossu ole ajan tasalla, pitäisi tehdä kantelu aluehallintovirastolle. Yhteydenotto sieltä voisi myös herätellä. Meidän on tehtävä kaikkemme, ettei uusia Miloja ja Vilja-Eerikoita enää tule!
Jospa vaikka tekisivät lasun tai soittaisivat sos päivystykseen seuraavan kerran kun kuuluu huutoa :roll:
Monta lasua tehty. Isännöihsijälle valitettu ja poliisit käyneee heidän ovella.
Itse olen välillä ajatellut mennä soittamaan ovikelloa ja kysymään tulisiko lapsi leikkimään ,vaikka meidäm kanssa ulos. (Sillon kun en ole itse töissä) Teiniäni olen pyytänyt juttelemaan kyseisin nuoren kanssa , muttei halua kun haisee ja koulussa ihmeellinen. (Puhuu omia ja huutelee muille)
Kyseisellä teinillä paljon poissaoloja ja myöhästymisiä jne. Ymmärrän omaa teini-ikäistä ettei välttämättä halua sellaista seuraansa. ( koko koulu tietää että tämä teini haisee ja millainen on)
Minä en muuta voi tehdä kun seurata tilannetta,tehdä lasuja ja soittaa poliiseille.
Sekin turhauduttavaa niin kuin monen muunkin naapurin mielestä.
Itse sosalan opiskelijana mietin joka päivä väärä ala mulle.
Niin vanhanaikaiselta kuin se kuulostaakin niin tuosta lastensuojelun/sosiaalipalveluiden toimimattomuudesta voisi kirjoittaa paikallisen lehden yleisönosastolle. Yksityiskohtiin ei tietenkään voi mennä, mutta sanoa että vuodesta toiseen olette seuranneet, eikä mikään muutu. Itsekin virkamiehenä tiedän, että tällaiset kirjoitukset saa usein vipinää kinttuihin. Ja sinne aviin kannattaa myös kannella.

Voimia sinulle ja tee kaikkesi, jotta jotain tapahtuisi. Voit pelastaa elämän! Ja sosiaalialalle kaivataan ihmisiä, jotka välittävät. Joten toivottavasti jatkat. Työ on todella arvokasta ja hyvinvointialueilla on tämä asia nyt ymmärrettävä!
Haisunäätä
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Haisunäätä »

Elizabeth kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 10:05 pm
URSA kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 9:05 pm
Helunaa kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 8:48 pm Mulla pisti silmään tos IS koosteessa hätäpuhelusta tämä:
Äiti puhuu taustalla puhelimessa: ”No ei, mä annoin sille (epäselvää puhetta) sitä särkylääkettä. En mitään muuta. En mitään muuta. Mä annoin vaan sille sitä särkylääkettä (epäselvää puhetta)”.

Miks Muusa vakuutteli äidilleen ettei ole antanu mitään muuta sille lapselle? Oliko kenties tällä isoäidillä epäily, että lapselle ois annettu jotain :roll:
Aivan varmasti isoäiti epäili ettei lasta saada hereille, koska tällä olisi yliannostus. Myöhemmin sitten on lirkutellut miten hienosti kaikki aina oli.

Jotain uutista lukiessa ihmettelin sitä kun Muusa on aina kuvaillut uhrin olleen "kiukkuinen". Onko sillä kuitenkin tarkoitettu itkemistä.
Mahdollisesti epäili että annettu liikaa tai sitten jotain muuta sen lisäksi. Nappi ku nappi nistien mielestä. Tuo isoäitihän oli vaan tulossa herättämään Miloa mut vastassa oli kuollut poika.
En usko että lapselle ollaan annettu muuta lääkettä se olisi tullut jo ilmi. Ruuminavaus on kuitenkin henkirikoksissa iso keissi. Siinä otetaan kaikki näytteet yms.
Luulen että isoäiti uskoi loppuun asti omasta lapsestaan ja tästä sebusta hyvää.
Häntä ei saa syyttää asiasta. Eikä omaisia.
Ja on väärin kaivella heidän tietoja, kuvia ,sukulaisuhteita ja julkaista niitä somessa.
Heillä on kuitenkin ollut puoli vuotta aikaa ennen oikeudenkäyntiä käydä asioita läpi.
Ja mitä me luemme lehdistä on se mitä heiltä oikeudessa kysellään.
Haluan itse uskoa siihen että lähihoitaja ei tieten tahtoen anna elvyyttää sellaisen ,joka huumausaineiden alaisena.
Varainkaan omaa sukulaistansa. En usko että tämä nainen( mummo) on tienyt Sebun aineidenkäytöstä ja jos olisi hän on väärällä alalla tai ollut itse shokissa. Siinä lattialla kuitenikn on makanut runneltu, sininen ja kuollut oma lapsenlapsi.
Ja anteeksi tämä korjaus 😊 tässä mun luurissa se ihme korjaus juttu . Oikeinkirjoitus muka😒
Helunaa
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Helunaa »

hmrp kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 10:15 pm
Helunaa kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 8:48 pm Mulla pisti silmään tos IS koosteessa hätäpuhelusta tämä:
Äiti puhuu taustalla puhelimessa: ”No ei, mä annoin sille (epäselvää puhetta) sitä särkylääkettä. En mitään muuta. En mitään muuta. Mä annoin vaan sille sitä särkylääkettä (epäselvää puhetta)”.

Miks Muusa vakuutteli äidilleen ettei ole antanu mitään muuta sille lapselle? Oliko kenties tällä isoäidillä epäily, että lapselle ois annettu jotain :roll:

No eikös Muusa ollut kuolemaa edeltävänä iltana googlannut hakusanoilla "annoin lapselle unilääkettä". Jossain jutussa näin nuo hakusanat. Lisäksi googleteltu lääkkeistä muutenkin. Itselläkin kalskahti tuo vakuuttelu korvaan.
Mut varmasti ruumiinavauksessa on otettu näytteitä joista lääkejäämät olis selvinny 🤔
Elizabeth
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Elizabeth »

Tuli nyt lukaistua tuo hätäkeskuspuhelu. Siinä on kohta jossa tää Sebu kertoo palovammoista jotka ulottuu kasvoilta rintakehään ja ihmettelee miten voi olla niin ruskeat/tummat. Erikoista ettei Muusa tähän reagoi millään lailla vaikka hänenhän piti olla täysin tiedoton näistä rintakehän palovammoista. Kun Sebu pyytää tulemaan lapsen luo (sai ohjeet hätäkeskukselta) ni ei ees tuu :shock:
Siseso
Alokas

Viesti Kirjoittaja Siseso »

Sebun äiti tehnyt laulu videoita youtube
”Enkeli” ”maan korvessa kulkevi”
Hoplaa
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Hoplaa »

Tätä samaa olin tulossa kommentoimaan. Nyt on jotain muuta tässä taustalla. Häkeivystäjä pyytää puhelimessa äitiä menemään lapsen luo niin äiti soittaa omalle äidilleen eli lapsen mummolle ja mummo samoin tein paikalla. Mitä ihmettä.
No eikös Muusa ollut kuolemaa edeltävänä iltana googlannut hakusanoilla "annoin lapselle unilääkettä". Jossain jutussa näin nuo hakusanat. Lisäksi googleteltu lääkkeistä muutenkin. Itselläkin kalskahti tuo vakuuttelu korvaan.
Hoplaa
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Hoplaa »

Hoplaa kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 10:59 pm

Tätä samaa olin tulossa kommentoimaan. Nyt on jotain muuta tässä taustalla. Häkeivystäjä pyytää puhelimessa äitiä menemään lapsen luo niin äiti soittaa omalle äidilleen eli lapsen mummolle ja mummo samoin tein paikalla. Mitä ihmettä.

Tää mun puhelin sekoilee mut tässä vielä mun ajatus irrallaan aiemmista lainauksista, äskön meni noiden keskelle.

Haisunäätä
Lauri Hanhivaara

Elizabeth kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 10:58 pm Tuli nyt lukaistua tuo hätäkeskuspuhelu. Siinä on kohta jossa tää Sebu kertoo palovammoista jotka ulottuu kasvoilta rintakehään ja ihmettelee miten voi olla niin ruskeat/tummat. Erikoista ettei Muusa tähän reagoi millään lailla vaikka hänenhän piti olla täysin tiedoton näistä rintakehän palovammoista. Kun Sebu pyytää tulemaan lapsen luo (sai ohjeet hätäkeskukselta) ni ei ees tuu :shock:
Varmasti näki päälle päin lapsi kuollut eikä mitään tehtävissä. Ei ihminen varsinkaan äiti uskalla aluksi edes lapsensa lähelle. ( jos löytää lapsensa yllättäen kuolleena) aika monella reaktiona en mene lähelle . Ja ne jotka menevät niin jalat lähtee alta … jne
Kuollut on kuitekin eri näköinen kun se mikä eli. Ja se järkytys oli sitten mikä asia tai taphtuma kyseessä niin oman lapsen kuolema on kauhea asia.
Ja nähdä eloton lapsensa.
Elizabeth
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Elizabeth »

Haisunäätä kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 11:05 pm
Elizabeth kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 10:58 pm Tuli nyt lukaistua tuo hätäkeskuspuhelu. Siinä on kohta jossa tää Sebu kertoo palovammoista jotka ulottuu kasvoilta rintakehään ja ihmettelee miten voi olla niin ruskeat/tummat. Erikoista ettei Muusa tähän reagoi millään lailla vaikka hänenhän piti olla täysin tiedoton näistä rintakehän palovammoista. Kun Sebu pyytää tulemaan lapsen luo (sai ohjeet hätäkeskukselta) ni ei ees tuu :shock:
Varmasti näki päälle päin lapsi kuollut eikä mitään tehtävissä. Ei ihminen varsinkaan äiti uskalla aluksi edes lapsensa lähelle.
Kuollut on kuitekin eri näköinen kun se mikä eli. Kielsi asian varmaan.
Samassa puhelussa kuitenkin kerrotaan että ovat vaikka millä yrittäneet saada hereille. Oisko siinä yhteydessä sit purtu? Kun joku ensiavusta kertoi puremajäljestä.
Pallastunturi2024
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Pallastunturi2024 »

Haisunäätä kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 11:05 pm
Varmasti näki päälle päin lapsi kuollut eikä mitään tehtävissä. Ei ihminen varsinkaan äiti uskalla aluksi edes lapsensa lähelle. ( jos löytää lapsensa yllättäen kuolleena) aika monella reaktiona en mene lähelle . Ja ke jotka menevät niin jalat lähtee alta …
Kuollut on kuitekin eri näköinen kun se mikä eli. Ja se järkytys oli sitten mikä asia tai taphtuma kyseessä niin oman lapsen kuolema on kauhea asia.
Joo ei voida nyt siitä ainakaan äitiä syyttää, en tiedä miten reagoisin itse tilanteessa, pelkkä ajatuskin ahdistaa mutta todennäköisesti se olisi niin kauhea paikka että en pystyisi siinä olemaan. Olisi pakko päästä pois läheltä, en pystyis katsomaan. Uskon, että se järkytys on ollut oikeesti suuri siinä molemmilla tai kaikilla kolmella kun poika ei herää. En syytä siinä kohtia reaktoista ketään.
Malenka
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Malenka »

Tämän pistin myös merkille. Erikoista myös että Muusa ei ylipäätään reagoi kun on edes puhe palovammoista kun eikös hän omien sanojen mukaan saanut tuossa tietää asiasta ylipäätään.
Saatikka ole pistänyt muka mitään merkille vaikka sebukin kertoo kuinka ne näkyy.
Jasukki
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Jasukki »

Villasukat kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 8:38 pm Tässä linkissä hätäkeskuspuhelu tekstiversiona:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010229547.html
Tuosta muuten puuttuu se kohta kun Sebu sanoi, että hänellä on ensiapukoulutus itsellään.
WinstonSmith
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja WinstonSmith »

En myöskään usko että mitään Panadolia vahvempaa on todellisuudessa annettu, koska kyllähän tuollainen asia olisi jo selvinnyt. Luultavasti vuoden mutsi on hakenut tietoa asiasta ja päättänyt olla antamatta, olisikokaan edes kotoa löytynyt mitään panadolin ja oksikodonin välimaastosta. Todennäköisesti isukki imuroinut kaiken särkylääkettä vahvemman jo aikoja sitten.

Ihminen ei myöskään shokissa osaa välttämättä toimia mitenkään rationaalisesti, viitaten nyt tähän äidin käytökseen hätäpuhelun aikana ja sen jälkeen.
Haisunäätä
Lauri Hanhivaara

Malenka kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 11:11 pm
Tämän pistin myös merkille. Erikoista myös että Muusa ei ylipäätään reagoi kun on edes puhe palovammoista kun eikös hän omien sanojen mukaan saanut tuossa tietää asiasta ylipäätään.
Saatikka ole pistänyt muka mitään merkille vaikka sebukin kertoo kuinka ne näkyy.
Ennen kuolemaa ja kuoleman jälkeen syntyy iholle latautumia. Ja jos ruumissa vammoja ennen kuolemaa niin pinalliset vammat tummuu myös.
Vastaa Viestiin