Ross Sullivan kirjoitti: Pe Helmi 23, 2024 10:15 pm
Vanhakansa kirjoitti: Pe Helmi 23, 2024 9:15 pm
skoune kirjoitti: Pe Helmi 23, 2024 5:51 pm
En spekuloi kenenkään nikin henkilöllisyydestä tai muusta, mutta minua ihmetyttää miksi kaiken, minkä Vanhakansa esittää pidetään faktana?
En spekuloi, mutta spekuloin kuitenkin... minusta on itse asiassa aika erikoinen väite, että kaikkea täällä sanomaani pidettäisiin faktana. Viime aikoina äänessä ovat olleet lähinnä sellaiset nikit, jotka ovat kanssani täysin eri mieltä siitä, onko Piialle voinut tapahtua kotona jotain kohtalokasta ennen ulos lähtemistä. Itse pidän sitä käytännössä täysin mahdottomana, että appiukko, Heikki ja Teijo olisivat voineet tehdä jotain edes vahingossa ja salanneet asian kaikki vuodet. Mutta täällä näköjään ihan vakavissaan ollaan sitä mieltä, että Piian "raiskaaminen/hakkaaminen" on voinut vaan lähteä käsistä. Siis appiukko, Heikki ja Teijo porukalla? No siis näyttäisi minusta olevan niin, että iso osa palstan aktiiveista ei todellakaan ole kanssani samaa mieltä asioista, saati että ottaisi sanomiseni jotenkin automaattisesti faktana. Tiedän kyllä toisaalta myös, että moni palstaa lukeva enemmän tai vähemmän arvostaa selvitystyötä, jota olen Piian katoamistapauksen ympärillä tehnyt.
Vanhin löytämäni viittaus siihen, että päiväkirjasta olisi revitty sivuja, on käyttäjätunnus "skoonen" kysymys tämän ketjun sivulla 69, "Pitääkö se paikkansa, että Piian päiväkirjasta oli repäisty lehtiä vek?" Kaikki keskustelut hejacissa ja minfossa näyttävät palautuvan tästä kysymyksestä alkaneeseen keskusteluun ja huhumyllyyn. Ehkäpä nikki "skoone" osaa vastata siihen, mistä tämän väitteen revityistä sivuista on alun perin lukenut? Tämä olisi kiinnostava tieto.
Olennaista lienee ainoastaan, mitä poliisi pitää mahdollisena tai mahdottomana. Selvästikään poliisi ei pidä mahdottomana sellaista tapahtumainkulkua. että Piialle olisi tapahtunut jotain kohtalokasta ennen ulos lähtemistä, vaan on esim. ihan vakavissaan ukkelin kopittanut viime syksynä ja vetänyt lattiaakin auki.
Voi kuulostaa saivartelulta, mutta sitä tämä ei ole. Kuten olen monesti sanonut, mielestäni ainoa jossain määrin uskottava linja sille, että kotona tapahtui jotakin, on se, että Piia lähti ulos, mutta palasi kun appi ja Teijo olivat jo nukkumassa. Muuttaisin mieltäni, jos kävisi ilmi, että appiukkoa ei ole koskaan kuultu ja varmistettu hänen olleen paikalla. Olisi kyllä todella outoa, jos edes KRP ei olisi appea kuullut 2003 jälkeen, mutta ehkä hän oli silloin jo liian dementoitunut kuultavaksi. Lähden kuitenkin olettamasta, että poliisi ei ole voinut olla niin kädetön, että ei ole koskaan vahvistanut Heikin tarinaa appiukolta (ja Teijolta). Jos kaikki kolme ovat olleet paikalla alkuillasta, niin pidän äärimmäisen epätodennäköisenä teoriaa siitä, että Piialle olisi tapahtunut alkuillasta jotakin. Eli siis lattian avaaminen ja Heikin mahdollinen pidätys eivät poissulje sitä, että Piia olisi lähtenyt kotoaan.
Mielestäni on jossain määrin koomista, että koti-teorioihin uskovat naureskelivat aikanaan vuosia tutkinnanjohtaja Heinoselle, kun tämä kymmeniä kertoja vakuutteli, ettei perhettä epäillä. Nyt kun "poissulkevana" toimenpiteenä autotallin lattia on avattu ja Heikki ja Teijo sen aikaa olleet poissa poliisin tieltä (mahdollisesti myös pidätettynä), niin yhtäkkiä tätä lattian avaamista pidetään aivan varmana todisteena siitä, että poliisi uskoo/tietää perheen olevan syyllinen.