4v. pojan törkeä kuolemantuottamus 8.6.2023 Joensuu, äidille ja isäpuolelle ehdotonta

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Maxgyver
Hercule Poirotin viikset

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Maxgyver »

Balance kirjoitti: Ti Helmi 27, 2024 11:50 pm Niitä ilmoituksia on tehty useita kymmeniä. Lisäksi äitisi on puhunut Milon jäämään kotiin. Sitten sinun täytyy olla todella välinpitämätön jos ei entinen narkki herätä vakavaa huolta. Itse asiassa tämä asian kaivelu avaa hyviä näkökantoja asioihin ja Milonkin kohtalo on jo sinetöity hänen syntyessä teidän, sanoisinko itsekeskeisten ja välinpitämättömien ihmisten, sukuun. Itse voin varmuudella kertoa että jos siskoni olisi mahdollistamassa noin raakaa ja julmaa murhaa, olkoonkin että olisi paikanpäällä mutta ei osallistuisi, laittaisin välit poikki ja puhuisin suuni puhtaaksi tutkijoille. Mutta minulle on kasvatettu lapsesta pitäen selkäranka.
Ikävä että ette edelleenkään herää tähän päivään vaan jatkatte asian selittelyä ja synnyttäjän puolustelua. Ikävää se on teidän itsenne kannalta. Me rankaihmiset kyllä näemme teidänlaistenne läpi, ei auta vaikka puhuisit kuinka ja valkopesisit.
On se hyvä että on tuollaisia "rankaihmisiä". Sinäkin koet että tiedät läheistesi asioista kaiken mutta entä jos ei olisinkaan näin? Myös olet valmis kääntämään selkäsi perheellesi. Entä jos joskus itse olisit syytettynä rikoksesta ja kokisit olevasi syytön mutta kaikki läheisesi kääntäisi sinulle selkänsä? Suut on kyllä varmasti puhuttu puhtaaksi ja vielä sinua enemmän me halutaan Milolle oikeutta.

Ja kyllä itse en automaattisesti arvostele ihmistä menneisyyden perusteella. Onko se sitten hyvä vai huono asia niin sitä en tiedä
Induratus
Armas Tammelin

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Induratus »

kaalimatte kirjoitti: Ti Helmi 27, 2024 11:50 pm
hmrp kirjoitti: Ti Helmi 27, 2024 11:49 pm Kuntalehden juttu koskien Miloa: " Useita kymmeniä lastensuojeluilmoituksia on tehty, joten se ei ole pettänyt. Ilmoituksia ovat tehneet niin viranomaistahot kuin yksityishenkilöt, kertoo ylitarkastaja Sari Vainikainen Itä-Suomen aluehallintovirastosta."

USEITA KYMMENIÄ. Tuskinpa kaikki ovat olleet siivottomasta asunnosta johtuvia.
Jep. Ja silti "eno" tai eno puolustelee.
Lapsen huoltaja(t) tuskin ovat kaikista näistä ilmoituksista perheelleen kertoneet, eikä niistä tieto kulje mitään muutakaan kautta kuin jos he itse päättävät asiasta kertoa. He voivat kertoa myös syyksi ilmoitukseen täysin oman tulkintansa. Lapsen äiti on näyttänyt etp:n perusteella pitävän esimerkiksi perhetyön vaatimuksia kohtuuttomina ja on voinut vaikka puhua siihen sävyyn, että "taas on elämäänsä tylsistynyt naapuri tehnyt lasun siitä, kun meillä oli kavereita kylässä". Tai sitten ei ole kertonut ollenkaan.

Varmaan tässä on monella niin kova tarve saada päitä vadille omaa oloaan helpottaakseen, että unohtuu ajatella asioita monesta näkökulmasta analyyttisesti. Ihan inhimillistä sekin, vaikka lapsen enolle täysin kohtuuton tilanne joutua näitä lukemaan.
kaalimatte
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja kaalimatte »

Balance kirjoitti: Ti Helmi 27, 2024 11:50 pm Niitä ilmoituksia on tehty useita kymmeniä. Lisäksi äitisi on puhunut Milon jäämään kotiin. Sitten sinun täytyy olla todella välinpitämätön jos ei entinen narkki herätä vakavaa huolta. Itse asiassa tämä asian kaivelu avaa hyviä näkökantoja asioihin ja Milonkin kohtalo on jo sinetöity hänen syntyessä teidän, sanoisinko itsekeskeisten ja välinpitämättömien ihmisten, sukuun. Itse voin varmuudella kertoa että jos siskoni olisi mahdollistamassa noin raakaa ja julmaa murhaa, olkoonkin että olisi paikanpäällä mutta ei osallistuisi, laittaisin välit poikki ja puhuisin suuni puhtaaksi tutkijoille. Mutta minulle on kasvatettu lapsesta pitäen selkäranka.
Ikävä että ette edelleenkään herää tähän päivään vaan jatkatte asian selittelyä ja synnyttäjän puolustelua. Ikävää se on teidän itsenne kannalta. Me rankaihmiset kyllä näemme teidänlaistenne läpi, ei auta vaikka puhuisit kuinka ja valkopesisit.
Hyvin kiteytetty.
Tää juttu on kokonaisuudessaan brutaali ja vielä brutaalimman siitä tekee se,että joku KEHTAA puolustella ÄITIÄ, jonka olis pitänyt suojella ja rakastaa pientä Miloa ja joka mahdollisti tän teon!! Siellä varmaan silitellään Moppia päähän ja mietitään miten näin on voinut päästä käymään kun kaikki oli niiin hyvin ja päihteetkään ei kuulunut arkeen. Voi jeesus.
kaalimatte
Hercule Poirotin viikset

Induratus kirjoitti: Ti Helmi 27, 2024 11:59 pm
hmrp kirjoitti: Ti Helmi 27, 2024 11:49 pm Kuntalehden juttu koskien Miloa: " Useita kymmeniä lastensuojeluilmoituksia on tehty, joten se ei ole pettänyt. Ilmoituksia ovat tehneet niin viranomaistahot kuin yksityishenkilöt, kertoo ylitarkastaja Sari Vainikainen Itä-Suomen aluehallintovirastosta."

USEITA KYMMENIÄ. Tuskinpa kaikki ovat olleet siivottomasta asunnosta johtuvia.
Lapsen huoltaja(t) tuskin ovat kaikista näistä ilmoituksista perheelleen kertoneet, eikä niistä tieto kulje mitään muutakaan kautta kuin jos he itse päättävät asiasta kertoa. He voivat kertoa myös syyksi ilmoitukseen täysin oman tulkintansa. Lapsen äiti on näyttänyt etp:n perusteella pitävän esimerkiksi perhetyön vaatimuksia kohtuuttomina ja on voinut vaikka puhua siihen sävyyn, että "taas on elämäänsä tylsistynyt naapuri tehnyt lasun siitä, kun meillä oli kavereita kylässä". Tai sitten ei ole kertonut ollenkaan.

Varmaan tässä on monella niin kova tarve saada päitä vadille omaa oloaan helpottaakseen, että unohtuu ajatella asioita monesta näkökulmasta analyyttisesti. Ihan inhimillistä sekin, vaikka lapsen enolle täysin kohtuuton tilanne joutua näitä lukemaan.

Onhan eno lukenut jo etp:n ja on tietoinen lasuista. Pointti oli se, että EDELLEEN puolustelee.
1lpo
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja 1lpo »

Bänniä tulee mutta tulkoon. Lue (lukekaa muutkin) nyt jumalauta viestiketju ja pöytäkirjat ennenkun tulette jaarittelemaan. Montako kertaa teille tarvitsee sanoa ettei lasu ilmoituksista ole mennyt tietoa mummulle, siskolle, sedälle, enolle jne. Kai nyt saatana maalaisjärkikin tuon sanoo. Veli (jos on oikeasti veli) on USEAAN kertaan sanonut ettei tiennyt kummankaan huumeiden käytöstä. Vastaavaa chattia, päivittelyä, samojen asioiden kyselyä ja oman kehän kiillotusta toista sataa sivua. Menkää nyt jumalauta päivittelemään sinne vauva foorumille takaisin. Tästä on todella vaikea setviä itse rikoskeskustelua.

Sinut ja teidät muut on jo kuultu. Olette hyviä, viisaita, tarkkaavaisia, teon tuomitsevia ja moraalisesti mahtavia ihmisiä. Olette sen nyt tuonut ihan omilla viesteillä ja moneen kertaan esille. Nyt kaikki tietävät. Jos jatkossa kiillotetaan sitä kilpeä ja chattaillaan siellä vauvafoorumin puolella ja koitettaisi pitää täällä keskustelu enemmän rikoksissa kun omassa moraalissa ja sen mahtavuuden esiin pakottamisessa.
Sikakoira: "Välillä on melkein itkua tihrustettu aamukuudelta kun on tullut väsy vastaan"
kaalimatte
Hercule Poirotin viikset

kaalimatte kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 12:02 am Onhan eno lukenut jo etp:n ja on tietoinen lasuista. Pointti oli se, että EDELLEEN puolustelee.
Ja ihan omalla vastuullaan eno ja muu suku lukee täällä näitä.
Maxgyver
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Maxgyver »

kaalimatte kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 12:02 am

Onhan eno lukenut jo etp:n ja on tietoinen lasuista. Pointti oli se, että EDELLEEN puolustelee.
Se on helppo ulkopuolisena huudella että "Itse en puolustaisi omaa sisartani tai ketään vastaavassa tilanteessa vaan olisin jotain täysin muuta kuin te" jos et itse ole ollut koskaan samassa tilanteessa. Se on täysin eri asia olla tilanteessa kuin ajatella että kuinka siinä Itse toimisi. Itse luotan ihmisiin loppuun asti ja jos se luottamus osottautuu vääräksi niin sen jälkeen sitä ei enään ole.
McMonth
Alokas

Viesti Kirjoittaja McMonth »

Induratus kirjoitti: Ti Helmi 27, 2024 11:59 pm Lapsen huoltaja(t) tuskin ovat kaikista näistä ilmoituksista perheelleen kertoneet, eikä niistä tieto kulje mitään muutakaan kautta kuin jos he itse päättävät asiasta kertoa. He voivat kertoa myös syyksi ilmoitukseen täysin oman tulkintansa. Lapsen äiti on näyttänyt etp:n perusteella pitävän esimerkiksi perhetyön vaatimuksia kohtuuttomina ja on voinut vaikka puhua siihen sävyyn, että "taas on elämäänsä tylsistynyt naapuri tehnyt lasun siitä, kun meillä oli kavereita kylässä". Tai sitten ei ole kertonut ollenkaan.
On kerrottu ainakin Muusan äidille, hänhän vastusti kiireellistä huostaanottoa. Ollut muutenkin takaamassa apua, että lapsi saanut jäädä kotiin asumaan. Nyt sitten kuitenkin selvinnyt, ettei ole edes viitsinyt asunnossa käydä, vaan tapaamiset ollut muualla. Kyllä nämä on tienneet mikä meininki, heidän käsitys normaalista turvallisesta perhe-elämästä on vaan todella kaukana siitä, mitä sen tosiasiallisesti tulisi olla, siksi ollaan tässä pisteessä.
kaalimatte
Hercule Poirotin viikset

Maxgyver kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 12:06 am

Se on helppo ulkopuolisena huudella että "Itse en puolustaisi omaa sisartani tai ketään vastaavassa tilanteessa vaan olisin jotain täysin muuta kuin te" jos et itse ole ollut koskaan samassa tilanteessa. Se on täysin eri asia olla tilanteessa kuin ajatella että kuinka siinä Itse toimisi. Itse luotan ihmisiin loppuun asti ja jos se luottamus osottautuu vääräksi niin sen jälkeen sitä ei enään ole.
Ymmärrän sun pointin ja halun uskoa ihmisiin.. mutta.
Nyt on kyseessä 4vuotiaan brutaali murha. Ja olet varmasti lukenut kaiken mitä mm. Muusa on kuulusteluissa kertonut. Oli tietoinen väkivallasta pientä lasta kohtaan.
Itellä ois jo siinä vaiheessa mennyt se luotto...
lukutoukka
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja lukutoukka »

Näen vain silmieni edessä videon, jossa tämä pellavapää kävelee innoissaan kesäistä polkua pitkin. Voin kuvitella, että hän tuntee kesän tuoksut ja kuulee lintujen laulun. Kaikki on vielä niin uutta ja ihmeellistä. Hän opettelee jo taitoja, joita sitten aikuisena tarvitsisi.

Ei hän voinut tietää, että seuraavassa mutkassa hänen tielleen tulee narkomaani isäpuoli, joka katkaisee tämän kauniin tien alkuunsa kärventämällä hänet hitaasti kuoliaaksi, jättäen hänet janoisena ja kivuissa nääntymään. Ei hän voinut arvata, että äitikään ei osaisi häntä puolustaa tai juurikaan helpottaa hänen kärsimyksiään.

Edes me emme tiedä potkittiinko hänen sisuksensa rikki vai lyötiinkö ne nyrkeillä. Emme tiedä heittikö isäpuoli hänet todella seinään toiveidensa mukaisesti. Emme tiedä, mitä äiti oikeasti ajatteli, kun jätti erään tärkeän puhelinsoiton tekemättä. Emme tiedä ....
Balance
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Balance »

Maxgyver kirjoitti: Ti Helmi 27, 2024 11:58 pm
On se hyvä että on tuollaisia "rankaihmisiä". Sinäkin koet että tiedät läheistesi asioista kaiken mutta entä jos ei olisinkaan näin? Myös olet valmis kääntämään selkäsi perheellesi. Entä jos joskus itse olisit syytettynä rikoksesta ja kokisit olevasi syytön mutta kaikki läheisesi kääntäisi sinulle selkänsä? Suut on kyllä varmasti puhuttu puhtaaksi ja vielä sinua enemmän me halutaan Milolle oikeutta.

Ja kyllä itse en automaattisesti arvostele ihmistä menneisyyden perusteella. Onko se sitten hyvä vai huono asia niin sitä en tiedä
Todellakin olisin valmis kääntämään selän tällaisessa rikoksessa. Mitä ihmettä sinä oikeen puhut? Kokisi olevansa syytön, mutta noin muuten vaan ollut paikalla kun kidutusmurha ollut käynnissä. Tiennyt että nisti kiduttaa poikaa ja tekee pahemman näköisen. Totta v#&#* olisin kääntänyt noin paskalle siskolle selän. Miten sinulla käy edes mielessä puolustella?
Olette oppineet valehtelemaan ja kieroilemaan asioista. Koskaan ei ole otettu kiinni. Nyt kiduttajan tiputellessa krokotiilinkyyneleitä te kaikki, joilla vähän kiero ranka, uskotte häntä koska se on opittu tapa. Toisin sanoen olette kieroonkasvaneita.

Kaikki läheiset käänsivät selän teidän perheessä Milolle mutta ei kiduttajalle. Hieno perhe.
Myrkvidr

Viesti Kirjoittaja Myrkvidr »

Captain Hastings kirjoitti: Ti Helmi 27, 2024 11:14 pm Ottamatta kantaa Muusan sukulaisten päihdetottumuksiin (kun en niistä mitään tiedä), on mielenkiintoista pohdiskella yleisellä tasolla suomalaista suhtautumista alkoholiin ja lapsiperhearkeen. Esim. sitä, miten alempiin sosiaaliluokkiin kuuluviksi miellettyjen (kaikenlainen) alkoholinkäyttö nähdään jotenkin huonona ja "elämänkalluutta" alleviivaavana seikkana. Tämä tulee hyvin esiin siinä, että keskiluokkaisille ja sitä ylemmille yleensä sallitaan fiinimpien olueiden ja viinien "sivistynyt" lipittely vaikka sitten arkena, perhelomilla tai saunoessa perheen kanssa (ja epäilemättä suomalaiseen sauna/juhlakulttuuriin kuuluu monilla alkoholi, oli sitten mukana alaikäistä väkeä tai ei). Tästä ei nosteta mitään haloota, vaan sitä pidetään ihan normaalina ja hyväksyttävänä, kunhan kukaan nyt ei lasten nähden selkeästi päihdy örvellyskuntoon.

Keskikaljaan liittyy sen sijaan vahva "kalluusstigma". Perusoluen kittaajat ikäänkuin mielletään lähtökohtaisesti alempaan kastiin kuuluviksi. Joku perheellinen (tai jopa lapseton) kun käy keskellä viikkoa (tai milloin tahansa muulloinkin) ostamassa keissin kaljaa, saa heti huonomman ihmisen leiman otsaansa. Alemman keskiluokan duunarit ja köyhemmissä lähiöissä asuvat nähdään lapsentasoisina alkuihmisinä, jotka eivät osaa kontrolloida alkoholinkäyttöään. Kaljakeissiä ei tällainen ihminen (etenkään perheellinen) voi hakea keskellä viikkoa joutumatta "parempiensa" paheksuvien ja leimaavien katseiden kohteeksi. Oletus tietenkin on, että alkuihminen kittaa koko keissin samana iltana ja vetää äärettömät perseet pienten alkuihmisten nähden, joiden karuna kohtalona on seurata vanhempiensa jalanjäljissä kalluuden tiellä. Ei puhettakaan, että vanhemmat vain rentoutuisivat sen kummemmin päihtymättä, kun lapset on laitettu yöpuulle.

Jos kyseessä on ylempiin sosiaaliluokkiin kuuluvien vanhempien oma aika, on ihan tavallista ja hyväksyttävää nauttia (myös lasten läsnäollessa) viiniä lasi tai pari tai vähän futiksen lomassa maistella iltasella parempaa olutta tai viskiä arkenakin.
Toinen mielenkiintoinen aihe on tämä yleinen alempien sosiaaliluokkien parjaus ja nimittely, joka alkaa rehottaa heti kun saadaan jokin tekosyy sille ettei omaa vihaa "sossupummeja ja loiseläjiä" kohtaan tarvitse peitellä. :roll: Se on varmasti mukavaa luettavaa kaikille niille sossupummeille, loiseläjille ja narkeille, jotka oikeasti yrittävät parhaansa tässä sekasorrossa, jota yhteiskunnaksikin nimitetään.

Mutta niin. Kaiken kaikkiaan olen kyllä enemmän täynnä surua kuin vihaa tässä vaiheessa. Surettaa nähdä, että me ihmiskuntana ollaan tässä pisteessä missä ollaan. Tämmöiset tapahtumat on osoitus siitä, miten vähän tämä yhteiskunta osaa auttaa yhtään ketään. Lapsi olisi toki tarvinnut akuuttia apua, mutta niin olisivat nuo tekijätkin ja oikeastaan vuosia sitten, silloin kun sielläkin oli vaan pieniä viattomia lapsia, jotka ei olleet vielä syyllistyneet mihinkään. Nyt tää sama kehä vaan jatkaa pyörimistään, rikkinäiset ihmiset rikkinäisissä kodeissa, perustaa rikkinäisiä perheitä ja niissä rikkinäisiä lapsia. Seuravaa tapausta odotellessa.
kaalimatte
Hercule Poirotin viikset

lukutoukka kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 12:11 am Näen vain silmieni edessä videon, jossa tämä pellavapää kävelee innoissaan kesäistä polkua pitkin. Voin kuvitella, että hän tuntee kesän tuoksut ja kuulee lintujen laulun. Kaikki on vielä niin uutta ja ihmeellistä. Hän opettelee jo taitoja, joita sitten aikuisena tarvitsisi.

Ei hän voinut tietää, että seuraavassa mutkassa hänen tielleen tulee narkomaani isäpuoli, joka katkaisee tämän kauniin tien alkuunsa kärventämällä hänet hitaasti kuoliaaksi, jättäen hänet janoisena ja kivuissa nääntymään. Ei hän voinut arvata, että äitikään ei osaisi häntä puolustaa tai juurikaan helpottaa hänen kärsimyksiään.

Edes me emme tiedä potkittiinko hänen sisuksensa rikki vai lyötiinkö ne nyrkeillä. Emme tiedä heittikö isäpuoli hänet todella seinään toiveidensa mukaisesti. Emme tiedä, mitä äiti oikeasti ajatteli, kun jätti erään tärkeän puhelinsoiton tekemättä. Emme tiedä ....
:cry: :cry: :cry: ♥️
1lpo
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja 1lpo »

kaalimatte kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 12:10 am
Maxgyver kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 12:06 am

Ymmärrän sun pointin ja halun uskoa ihmisiin.. mutta.
Nyt on kyseessä 4vuotiaan brutaali murha. Ja olet varmasti lukenut kaiken mitä mm. Muusa on kuulusteluissa kertonut. Oli tietoinen väkivallasta pientä lasta kohtaan.
Itellä ois jo siinä vaiheessa mennyt se luotto...
Minä en puolustele tekijöitä mutta ihan oikeasti. Brutaali murha? Saisinko todisteet/lähteet ja tuomion brutaalista murhasta vai keksitkö tuon päästäsi?

Älä puhu mutuja faktana kun analysoit rikoksia.
Sikakoira: "Välillä on melkein itkua tihrustettu aamukuudelta kun on tullut väsy vastaan"
JohanPomppas
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja JohanPomppas »

Induratus kirjoitti: Ti Helmi 27, 2024 11:44 pm
Ei varmasti tieto kulje perheenjäsenille lasusta, mutta kun tästä porukasta ainakin Muusan äiti ja sisko ovat asuneet lähellä ja olleet tiiviisti Muusan kanssa tekemisissä, ei heiltä millään ole voinut jäädä pimentoon tuo huostaanotto - saati syyt - eikä olekaan koska Soile -mummo ollut säätämässä, jotta lapsi palautetaan tuonne ja sievistelemässä tyttärensä arkea lasu- ja sossuvirkailijoille muutenkin... Muusan aiempaa kotia oli jopa Sebu, tuo paskainen narkki kuvaillut kaatopaikaksi, että ei siinä syynä ollut enää pieni epäjärjestys ja pari tiskaamatonta kippoa. Esitutkintapöytäkirjassa puhuttiin ulosteesta lattialla jne... Ja Sebun äiti, joka ei paljoa poikansa kanssa ollut enää tekemisissä, oli tietoinen narkkaamisesta ja lapsen huonosti kohtelemisesta. Miten sitten tää Muusan suku ei mukamas olisi mitään huomannut? Toki eivät varmaankaan osanneet arvata, että lapsi murhataan - ei kai kukaan osaisi - mutta miksi eivät kyseenalaistaneet millaisen tyypin Muusa tuonut elämäänsä, jos mukamas olettivat Muusan olevan raitis? Jo aikuiselle päihteettömälle ihmiselle päihteiden kanssa tuusaavat, oli sitten juoppoja tai narkkeja, ovat äärimmäisen vastenmielistä ja raskasta seuraa, saati sitten pienelle lapselle.
Vastaa Viestiin