4v. pojan törkeä kuolemantuottamus 8.6.2023 Joensuu, äidille ja isäpuolelle ehdotonta

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
JudgeCooper
Sofia Karppi

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja JudgeCooper »

"Veli"-trolli pitää keskustelua terapiaistuntonaan. Eikös terapiaa olisi enemmänkin läheisten tukena oleminen kuin täällä meuhkaaminen. Tietenkin löytyy pikkupyykkäreitä, jotka uskollisesti seuraavat idoliaan ja toivottavat muut keskustelijat toisille palstoille häiritsemästä putsausterapiaa. Trolli, jonka ansiosta noinkin paljon brutaalin murhan tehneiden sukulaisten toimintaan kiinnitetään huomiota, ei edistä mitään muuta kuin omaa sairasta mielihyväänsä saadessaan märehtiä samoja argumenttejaan päivästä toiseen. Ja siirtää koko vastuu ip-saastalle.
Välillä lähettää sydämenkuvia (kyllä, onneksi mode hoiti) ja välillä väittää vasta-argumentointia hupsuksi. Jo tämä herättää epäilyn nais-trollista. Tiedän erään asianosaisen, joka on kiinnostunut true-crime keisseistä.
Välinpitämättömyys on valinta.
Neonataali
Jack Bauer

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Neonataali »

Juliet Jones kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 7:07 am Kolme lasu-ilmoitusta kuolemaa edeltäneen vuoden ajalta on aika vähän..

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7331 ... 4935827fd0

Toki aiheet olivat kai riitely/ huutaminen, kännäily ja siivoton koti. Ne on kyllä aika isoja aiheita
Mun laskujen mukaan kolme ilmoitusta on tässä:

Yksi oli tehty, kun biologinen isä pahoinpiteli oman puolisonsa tms. Poika ei suoranaisesti liittynyt asiaan, mutta ilmoitus tehtiin kuten kuuluukin kun vtj:stä selviää että rikoksesta epäillyllä on lapsia. Tän ajankohtaa ei ole joko sanottu, tai sitten en vaan muista.

Syksyllä oli ollut palvelutarpeen arvio, joka siis on alkanut jostain ls- illmoituksesta. Sitä luultavasti nyt selvitellään, että onko tehty ihan asianmukaisella tavalla. Jokaisesta ilmoituksesta ei aloiteta pta:ta, tämä arvioidaan aina sisällön perusteella. Jos pta tehdään, arvioidaan myös onko tarvetta selvittää lastensuojelun tarve. Tästä ei ymmärtääkseni ole aloitettu mitään asiakkuutta. Ainakaan lastensuojelua ei avattu.

Kolmannen (en puhu nyt faktana järjestyksestä, koska en tiedä koska isän juttu tapahtui) lapsi sijoitettiin kiireellisesti, ja samalla lastensuojelun asiakkuus alkoi. Lapsi on palautunut asteittain kotiin, ja kotiin on järjestetty avohuollon tukitoimia. Niitähän ei ole suoranaisesti missään listattu, mutta on selvinnyt että näihin kuuluneet ainakin sosiaaliohjaajan tapaamiset, tehostettu perhetyö ja verkostotyö.

Sellanen tulee mieleen, että kiireellisen sijoituksen alkaessa on ollut käytettävissä hyvin hiljattain, eli syksyllä tehty pta, ja on todennäköistä että sen tietoihin on nojattu jonkun verran myös ls- asiakkuudessa.

Loput ilmoitukset ilmeisesti tehty aiemman asiakkuuden aikana. Sitä ei vielä tiedetä, millaisia asioita ne sisällöllisesti koskevat ja voi olla ettei tulla tietämäänkään. Varmaan monenlaista noihin mahtuu, jos määrä on suuri. Ainakaan toistaiseksi ei ole missään sanottu, että ilmoituksia olisi jäänyt käsittelemättä, kuten joissain kriisikunnissa menneinä vuosina käynyt.

Yleisesti voin lastensuojeluilmoituksista sanoa, että ne eivät aina vaadi lastensuojelullisia toimia. Tässä esimerkkinä tuo isän tilannetta koskeva ilmoitus, sillähän ei lapsen kannalta ole juuri merkitystä ollut koska lapsi ei ole juurikaan edes tavannut isäänsä. Joskus näitä tulee useinkin, esim kun etävanhempi on päihdeongelmainen ja korvaushoidossa. Joka kerta kun jää lääke hakematta, seulat antamatta, seulat likaiset, epäilys päihtymyksestä.. jne niin ilmoitus tulee.

Lisään vielä, että minun tavoin todella moni lastensuojelun työntekijä seuraa tämän tapauksen ja lastensuojelun roolin tutkintaa tarkkaan, ja haluaa saada kaiken opin mitä tästä tragediasta on saatavilla. Tätä tullaan 100% varmasti käsittelemään jokaisella hva:lla; sekä opetusmielessä sosiaalityön koulutusohjelmissa.
Pi24
Alokas

Viesti Kirjoittaja Pi24 »

Tein tunnukset ihan että pääsen oman puupennini tähän laittamaan.

Miksi lähipiiri kaunistelee? Päihdepiireissäkin on omat statusmerkkinsä. Ajatellaan, että asiat ei voi olla huonosti, jos lapset on kotona. Jos lapset sijoitetaan kodin ulkopuolelle, on kasvojen menetys iso ja kulissit kärsii. Tätä ajattelua on varsinkin ylisukupolvisissa keisseissä. Kulissi on vahva ja viranomaisten edessä näytetään yhtä rintamaa, ikään kuin kieroutunutta perheylpeyttä, meiltä ei lapsia viedä koska lasten vienti on merkki siitä, että homma ei ole hanskassa.
Voin kuvitella että ko.lapsen kotiuttamista sijoituksesta on puoltanut lähipiiri, joka on puhunut isompaa roolia perheen tukena kuin todellisuudessa on ollut.

Päihdeäidin ajatusmaailma: lapsi on asia, joka "kuuluu olla". Niin kauan kun lapsi on kotona, päihteet on hanskassa. Ongelmaa ei ole. Päihdeongelmainen ei kykene vanhemmuuteen, sillä päihdeongelma ajaa kaiken edelle. Teoille löytyy helpommin oikeutus ja lapsikin on helpompi jättää oven taakse itsekseen koska empatiakyky on pahasti häiriintynyt. Oma etu, oma mukavuudenhalu, addiktio ajaa kaiken edelle. Päihteet ja lapset ei sovi samaan yhtälöön.

Päiväkodin menettely pitää tutkia. Sosiaalitoimen toiminta pitää tutkia. Käytäntöjä on muutettava ja tietoisuutta lisättävä. Poliisien toimintaa on myös tarkasteltava; tehdäänkö kotihälyistä ym. AINA ls.ilmoitus, jos osoitteessa on lapsia kirjoilla, vaikka ei välttämättä paikalla.
Nej
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Nej »

"Ja sitten se uloste sängyssä sai mut miettimään olisiko se teko alkanut sillä, että ne ulosteet vaipassa se on pahoinpidelty sinne sänkyyn ensin."

Itselle tuli mieleen että eritteet sängyssä olisivat johtuneet suolen tyhjenemisestä joka on luonnollista ihmisen kuoltua.
Sfo
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Sfo »

Okei, miten helvetissä oikeus voi päästää nuo idiottit koevapaalle? Mitä kamaa nuo tuomarit käyttävät?

Pari yksityiskohtaa Sebun suihkuselityksistä:
- Suihkun termostaatti asennettu kohdalle, missä ei megakuumaa vettä edes tule.
- Sebun teatteriesitys paskan pesemisestä, ja selitys kuinka hän vain suihkutti, ei pitänyt Miloa kiinni, ei edes koskenut Miloon.
- Paskan pois pesemisessä perseestä tarvitaan käsitoimintaa, sellaista OIKEAA PESEMISTÄ, se paska ei lähde tuosta vaan lempeällä suihkutuksella.
- Milo olisi joka sekunti voinut paeta sieltä suihkun alta, jos ei kerran pidetty kiinn lainkaan, niin kuin Sebu kitisee.
- Miljoona muuta yksityiskohtaa mutta mun pää hajoaa. Mä en oikeastaan KESTÄ lukea tätä ketjua ja tästä tapauksesta, mutta en voi olla lukemattakaan. Ja se RAIVO mitä tunnen ei ikinä saisi mua edes raapimaan silmiä päästä noilta mulkuilta, sillä normaali ihminen EI PYSTY TUOLLAISEEN vaikka olisi kuinka vihainen.

Ja Muusan puolustelijat: KUKAAN, joka rakastaa toista, oli se sitten lapsi, eläin tai vaikka perkele saippuakupla, EI KYKENE VÄLINPITÄMÄTTÖMÄNÄ ANTAA TOISEN VANHINGOITTAA TÄTÄ RAKKAUDEN KOHDETTA.
Muusa saatana TIESI, että Sebu tekee pahaa pikkuiselle.
MITÄ TÄMÄ KERTOO SAATANA MUUSASTA.
EI TUO OLE RAKKAUTTA. Ei tuo ole edes minkäänlaista välittämistä.

Ai joo, ja tuo Muusan mutsi. Hyi vittu. Akka, joka ostaa viisitoistavuotiaalle röökiä, leikkii olevansa nuori ja cool. Harva asia on niin vastenmienen kuin tuollainen niin sanottu oman perseensä hyväilijä. "Mä oon nuori, mä oon cool, mä oon mega, mun hiusväri on kiva.".
Muusan äiti on aivokuollut ja ansaitsee tulla tuomituksi saatana vankilaan itsekin.
Tyttö Bodomilta
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Tyttö Bodomilta »

Jokukukavaan kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 7:25 am
Juliet Jones kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 7:07 am Kolme lasu-ilmoitusta kuolemaa edeltäneen vuoden ajalta on aika vähän..

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7331 ... 4935827fd0

Toki aiheet olivat kai riitely/ huutaminen, kännäily ja siivoton koti. Ne on kyllä aika isoja aiheita
Kolme lastensuojeluilmoitusta on järkyttävän vähän. Etenkin kun luki nuo naapureiden kuulustelut.

Jep, päiväkodin olisi aivan eri tavoin jo maanantaina 5.6 pitänyt toimia. Hehän muutenkin ottivat siihen Milon vastuusossuun yhteyttä vasta ti 5.6. klo 15.00.

Ja päiväkoti oli uskonut Muussa enemmän kuin lapsen sanoittamaa väkivaltaa ja vammoja. Milloin tämä opitaan, että lasta uskotaan AINA sinne asti että se lapsi on toimitettu lääkäriin, turvaan ja tilanne tutkitaan? Siihen asti sitä lasta tulisi uskoa. Päiväkoti ei tehnyt elettäkään uskoa Miloa.

Kokoan tähän havaintoja mitä naapurit oli tehneet mistä lasua EI oltu tehty

-Sebu huojumassa pihalla hevosnaamari päässä
-Milon hätäitku ja huuto "Äiti älä lyö"
-Milo itkemässä usein aamuisin yksin kotona pitkiä aikoja
-Pihalle alkoi ilmestyä tyhjiä lääkeliuskoja
-Sebu nähtiin antavan minigrippussi autoon ostajalle ja tämä tajuttiin huumekaupaksi
-asunnossa bileitä, tappelua, riitelyä

Tällaisia siellä ainakin oli ja oltiin tajuttu että Milon kodin aikuiset huumeita käyttää, mutta yhtään lasua huumeista ei ole tehty. Kunpa olisikin. Tai tuosta "Äiti älä lyö" huudosta. 🥺
Nyt pientä rajaa.
Miten lasu on syytä tehdä pihalla lojuvista lääkeliuskoista???
Meidänkin pihalla niitä välillä lojuu niin kenestä silloin teen lasun?
Kuule jos kaikki minigrippussien omistajat joutuu lasun syyniin niin kaikilta viedään muksut.
Mä olen kerran tai toisenkin antanut Buranaa mun kamulle minigrippussissa,vein autolle kadunvarteen. Onneksi kukaan ei tehnyt musta lasua🤣
Unazzz
Alokas

Viesti Kirjoittaja Unazzz »

Ja nyt kun selasin uudestaan etp:tä, niin tuossahan ne vaatteet on mytyssä rattaissa eteisessä. Siis vaatteet joihin viittasin, että on mun mielestä Milon päällä ennen tuota "suihkuhetkeä", 10.04 lähetetyllä videolla...

Screenshot_20240228_101229_Drive.jpg
Screenshot_20240228_101229_Drive.jpg (80.89 KiB) Katsottu 960 kertaa
Kuvan kokoa kohtuullistettu
-NILS-
mrreferee
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja mrreferee »

↑↑

Ehkä tuossa pitäisikin hahmottaa kokonaisuus yksittäisten tilanteiden sijasta.
Tyttö Bodomilta
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Tyttö Bodomilta »

mrreferee kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 10:34 am Ehkä tuossa pitäisikin hahmottaa kokonaisuus yksittäisten tilanteiden sijasta.
Kokonaisuus? Luuletko että kukaan lasu tai edes poliisi kiinnostuu tyhjistä lääkeliuskoista pihalla? Tai jos naapuri kiikuttaa minigrip-pussia henkilölle B?
Miten se kokonaiskuva siis tehdään sitten?😅
Luuletko oikeasti että poliisilla on resursseja tällaisiin ?
Ottamaan sormenjälkiä lääkeliuskoista pihalla?🤣
Ei hyvää päivää.
lukutoukka
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja lukutoukka »

Tämä äiti on räpistellyt kouluvuodet jotenkin mukana roikkuen. Hän on keksinyt muita aktiviteettejä jo siinä koulunkäynnin oheen. Löytyi sitten kaveri siihen rinnalle ja niin saatiin pieni Milo tähän maailmaan. 16-vuotias ei lain mukaan pääse edes ravintolaan. M hoiti kai sitten lasta tämän kaverinsa kanssa kykyjensä mukaan. Ainakaan eron tullen tämä yhteinen hoitaminen ei toiminut.

Lapsi ei ole nukke. Vaikka teet kaiken mielestäsi oikein, niin lapsi ei aina toimi tai kehity niin kuin vanhempi toivoisi. Pettymyksiä ja pitkiä yön tunteja, jolloin lapsi herättää juuri päästyäsi uneen. Päivien yksitoikkoinen rytmi lasten ruokailujen ja vaipan vaihtojen mukaan. Aikuinenkin voi tuntea siinä tilanteessa itsensä 'ohueksi'. Oma identiteetti kietoutuu lapsen pitämiseen hyvinvoivana. Entä jos elämä on vielä elämättä ja oma aikuisuus löytämättä. Itsenäisyyden kaipuu ilmenee tupakan polttona ja kaljan juontina. Someviestittely tarjoaa omaa huumettaan. Sossuhenkilö tulee siihen ohjeita antamaan. Se pienikin kuviteltu itsenäisyys kapanee yhä.

Vaikka vanhempi sisimmässään tajuaa, että tilannetta on muutettava, niin paljon energiaa kuluu tämän neuvojan 'hyökkäyksen' vastustamiseen. Siinä h-sanat lentelevät ja käperrytään yhä tiiviimmin puolustamaan sitä kuluttavaa elämäntapaa, johon on totuttu.

Ja ei tämä ole puolustus vanhempaa kohtaan, vaan eräs näkemys taustoista. Lopputuloksen me tällä kertaa tiedämme.
Sfo
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Sfo »

.... MISSÄ NE KISSAT ON?
Kaksi kissanvessaa täynnä paskaa, kaksi mulkkua jotka ovat kiduttaneet lapsen kuoliaaksi, kissoja ei näyt missään.
Jos ne kissatkin on kidutettu kuoliaaksi, mulla lähtee lapasesta.. :evil:
Elisamka
Alokas

Viesti Kirjoittaja Elisamka »

Minusta on pyöristyttävää, että tämä perhe edelleen puolustelee Muusaa. Musta tässä on turha vedota siihen ettei "Muusa tiennyt mitään, niin ei ole syyllinen mihinkään. " Muusa on tehnyt itse valintansa. Hänelle on tarjottu lastensuojelusta apua, mutta peitteli mm. päihdeongelmia. Lapsi kasvoi siivottomassa ympäristössä. Hän on itse valinnut tämän narkin poikaystäväkseen omasta vapaasta tahdostaan ja päästänyt Sebun lapsen elämään. Hän on itse tietoisesti valinnut päästää huumeet osaksi kotiaan ja hän on myös itse niitä vapaasta tahdostaan käyttänyt. Hän on itse varastanut lääkkeitä mummolta. Hän on itse selitellyt lapsen vammoja päiväkodissa. Elämä on valintoja ja Muusan valinnat ei tukenut turvallista lapsen kasvua kotona missään vaiheessa. Tuntuu, et nämä omaiset syyllistää vaan Sebua, siksi että hän on käyttänyt moppia ja tästä on syntyneet kuolettavat vammat. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että Muusan valinnat äitinä ovat johtaneet siihen, että lapsella ei ollut turvallista olla ja kasvaa kotona.

Henkilökohtaisesti en usko, etteikö Muusan perhe olisi tiennyt ainakin osaa näistä asioista. Ja vaikkeivat olisi tienneetkään, niin viimeistään nyt olisi aika avata silmät. Pieni viaton lapsi on poissa, sen tuloksena koska hänen hoitoaan on laiminlyöty jo pitkään ja lopulta tämä johti kuolemaan.
Viimeksi muokannut Elisamka, Ke Helmi 28, 2024 11:28 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
JudgeCooper
Sofia Karppi

lukutoukka kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 10:49 am Tämä äiti on räpistellyt kouluvuodet jotenkin mukana roikkuen. Hän on keksinyt muita aktiviteettejä jo siinä koulunkäynnin oheen. Löytyi sitten kaveri siihen rinnalle ja niin saatiin pieni Milo tähän maailmaan. 16-vuotias ei lain mukaan pääse edes ravintolaan. M hoiti kai sitten lasta tämän kaverinsa kanssa kykyjensä mukaan. Ainakaan eron tullen tämä yhteinen hoitaminen ei toiminut.

Lapsi ei ole nukke. Vaikka teet kaiken mielestäsi oikein, niin lapsi ei aina toimi tai kehity niin kuin vanhempi toivoisi. Pettymyksiä ja pitkiä yön tunteja, jolloin lapsi herättää juuri päästyäsi uneen. Päivien yksitoikkoinen rytmi lasten ruokailujen ja vaipan vaihtojen mukaan. Aikuinenkin voi tuntea siinä tilanteessa itsensä 'ohueksi'. Oma identiteetti kietoutuu lapsen pitämiseen hyvinvoivana. Entä jos elämä on vielä elämättä ja oma aikuisuus löytämättä. Itsenäisyyden kaipuu ilmenee tupakan polttona ja kaljan juontina. Someviestittely tarjoaa omaa huumettaan. Sossuhenkilö tulee siihen ohjeita antamaan. Se pienikin kuviteltu itsenäisyys kapanee yhä.

Vaikka vanhempi sisimmässään tajuaa, että tilannetta on muutettava, niin paljon energiaa kuluu tämän neuvojan 'hyökkäyksen' vastustamiseen. Siinä h-sanat lentelevät ja käperrytään yhä tiiviimmin puolustamaan sitä kuluttavaa elämäntapaa, johon on totuttu.

Ja ei tämä ole puolustus vanhempaa kohtaan, vaan eräs näkemys taustoista. Lopputuloksen me tällä kertaa tiedämme.
Hyvää analyysiä. Mutta. Tuon äiteyden tavoittelun motiiviin sanoisin, että on ollut kuvitelmia helpommasta elämästä ilman kouluttautumisia ja työvelvoitteita. Rahaa tulee enemmän ja asuntokin järjestyy. Siinä ei ole lasta ajateltu, vaan ihan omaa mukavuutta. Ehkäpä sukukin on kannustanut ja näyttänyt esimerkkiä.
JudgeCooper
Sofia Karppi

Sfo kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 10:53 am .... MISSÄ NE KISSAT ON?
Kaksi kissanvessaa täynnä paskaa, kaksi mulkkua jotka ovat kiduttaneet lapsen kuoliaaksi, kissoja ei näyt missään.
Jos ne kissatkin on kidutettu kuoliaaksi, mulla lähtee lapasesta.. :evil:
Tsekkaa Piitun face.
LeaSommer
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja LeaSommer »

1lpo kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 12:04 am
Balance kirjoitti: Ti Helmi 27, 2024 11:50 pm Niitä ilmoituksia on tehty useita kymmeniä. Lisäksi äitisi on puhunut Milon jäämään kotiin. Sitten sinun täytyy olla todella välinpitämätön jos ei entinen narkki herätä vakavaa huolta. Itse asiassa tämä asian kaivelu avaa hyviä näkökantoja asioihin...
...
Me rankaihmiset kyllä näemme teidänlaistenne läpi, ei auta vaikka puhuisit kuinka ja valkopesisit.
Bänniä tulee mutta tulkoon. Lue (lukekaa muutkin) nyt jumalauta viestiketju ja pöytäkirjat ennenkun tulette jaarittelemaan. Montako kertaa teille tarvitsee sanoa ettei lasu ilmoituksista ole mennyt tietoa mummulle, siskolle, sedälle, enolle jne. Kai nyt saatana maalaisjärkikin tuon sanoo. Veli (jos on oikeasti veli) on USEAAN kertaan sanonut ettei tiennyt kummankaan huumeiden käytöstä. Vastaavaa chattia, päivittelyä, samojen asioiden kyselyä ja oman kehän kiillotusta toista sataa sivua. Menkää nyt jumalauta päivittelemään sinne vauva foorumille takaisin. Tästä on todella vaikea setviä itse rikoskeskustelua.

Sinut ja teidät muut on jo kuultu. Olette hyviä, viisaita, tarkkaavaisia, teon tuomitsevia ja moraalisesti mahtavia ihmisiä. Olette sen nyt tuonut ihan omilla viesteillä ja moneen kertaan esille. Nyt kaikki tietävät. Jos jatkossa kiillotetaan sitä kilpeä ja chattaillaan siellä vauvafoorumin puolella ja koitettaisi pitää täällä keskustelu enemmän rikoksissa kun omassa moraalissa ja sen mahtavuuden esiin pakottamisessa.
Olen kyllä täysin samaa mieltä että tämä ketju on täyttynyt täysin turhalla paskalla. Ihmiset tulee tänne ulisemmaan, että kun saatais lisää tietoa ja sitten kun joku tulee kertomaan, niin sekään ei ole hyvä. Toiset huutaa kuorossa, että mene velipoika pois ja toiset huutaa kuorossa, että mihin se karkas. Olkaa hemmetti soikoon häneen yv:llä yhteydessä, jos haluatte. Älkääkä joka sivulla toistelko, että joku sai selville että se ei ollutkaan veli ja kyllä sen täytyy olla. Ottakaa itse selvää, jos kiinnostaa.

Lisäksi ärsyttää suunnattomasti kaiken maailman 💙🥰😥 kissahymiöiden laittajat, jotka sotkevat omat tunteensa tähän. Toki teko on kaikkeudessaan julma, mutta omien tunteiden näyttäminen ei mielestäni sovi minfoon, vaan vauva-palstalle. Samoin kuin se, miten ylistetään itseä äitinä/huoltaja/naapureiden käyttäjänä. Ollaan niin moraalisia ja se sädekehä kiiltää. Että "kyllä minä ainakin olisin tuossa tilanteessa tehnyt/ilmoittanut/nähnyt". Kun se ei auta mitään ja se ei saakeli soikoon tuo tähän mitään lisäarvoa, jos joku muu ihminen on niin saakelin hyvä ja paras.

Menkää vauva-palstalle purkamaan tunteitanne, jos tekee pahaa miettiä tämän lapsen kohtaloa ja asioita, jotka siihen johtivat. Tai edes lautamiehiin, siellä voi purkautua. Olisi mukava, kun tämä ketju ei täyttyisi niillä omilla tunteenpurkauksilla (vaikka itsekin juuri siihen syyllistyin). Vaan ketjun pääasiallinen tarkoitus olisi keskustella lapsen kuolemasta ja siihen johtavista syistä, eikä siitä että kuka on paras äiti hoitamaan omat ja naapureiden asiat.
Vastaa Viestiin