19.9.2008 16:01
Varkauteen syyllistynyt aasi on saanut vankeutta Egyptissä. Aasin todettiin vohkineen viljaa maataloustutkimuksen instituutin mailta Niilin suistossa.
Aasi ja sen omistaja jäivät kiinni, kun kaksikko saapui poliisin tarkastuspisteeseen. Poliisi oli saapunut kytikseen saatuaan instituutin johdolta valituksen viljan katoamisesta.
Paikallinen tuomari määräsi viljapaaleja selässään kantaneen aasin 24 tunnin vankeuteen. Eläimen omistaja selvisi 50 Egyptin punnan (kuuden euron) sakoilla.
STT-AFP
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200809 ... 6_ul.shtml
Aasi vankeuteen viljan vohkimisesta
-
kakojootti
- Olivia Benson
Aasi vankeuteen viljan vohkimisesta
Kyllä skitskofrenia aina yksin olemisen voittaa.
-
Jack the Ripper
- Jessica Fletcher
Mistä se aasi olisi voinut tietää että omistajan selkään lastaama vilja/heinä oli varastettua. Egyptissä tuo 6 euroa on 1-2 viikon palkka että aika ankara on tuomio isännällekin vaikka tuntuu pieneltä tuo sixpackin hinta...
Sama oikeuskäytäntö kuin Suomessa: täällä saat syyllistyä törkeään varkauteen, ajoneuvorikkomukseen ja vielä hakata ihmistä mopilla 20 iskun verran ja kaupanpäälle kuristaa ja hyppiä vatsan päällä korkokengät jalassa ja saat 6kk ehdollista ja 20 päiväsakkoa.

Sama oikeuskäytäntö kuin Suomessa: täällä saat syyllistyä törkeään varkauteen, ajoneuvorikkomukseen ja vielä hakata ihmistä mopilla 20 iskun verran ja kaupanpäälle kuristaa ja hyppiä vatsan päällä korkokengät jalassa ja saat 6kk ehdollista ja 20 päiväsakkoa.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Aasiparka. On niin väärin joutua isäntänsä hölmöilyn ja viranomaisten mielivallan uhriksi.
Suomessakin lemmikkikoiria teloitetaan isäntiensä osaamattomuuden ja viranomaisten mielivallan uhreina, vaikka tarkoitus on toki hyvä lasten ja toisten eläinten suojaamiseksi.

Suomessakin lemmikkikoiria teloitetaan isäntiensä osaamattomuuden ja viranomaisten mielivallan uhreina, vaikka tarkoitus on toki hyvä lasten ja toisten eläinten suojaamiseksi.
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.
-
Tuulitukka84
- Poliisikoira Rex
-
Jack the Ripper
- Jessica Fletcher
Siis joku varasti irrallaan olleet vuohet ja vuohet olivatkin syypäitä tarjotessaan itseään irstaasti "myytäväksi"?? Muistuttaa Suomen oikeuskäytänteitä tämäkin...Tuulitukka84 kirjoitti:Vastikään oli vuohet tuomittu vankeuteen(mutta armahdettu sittemmin)koska olivat laittomasti myyneet itsensä tienvarressa. Se ei selvinnyt tarkalleen, olivatko myyneet itseään vai itsensä..
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"