Ei sairaalassa työskentelevien erikoislääkäreiden palkat ole kovin isot. Toki voi olla isommat kuin joillain muilla aloilla, mutta onhan koulutuskin pitkä (6+6 vuotta) ja työ vaativaa vaatien myös jatkuvaa oman alan ajantasalla pysymistä. T on aikanaan ryhtynyt pitämään yksityisvastaanottoa sairaalatyönsä ohessa. Siinä luulisin olleen tarkoitus myös saada paremmin lisäansioita, kun yksityispuolella on tienannut huomattavasti enemmän. Onko mielessä siintänyt jo talon rakennuttamis-projekti. Sitäkään tietoa ei ketjussa ole ollut, että milloin T siirtyi kokonaan yksityispuolelle.Miss Holmes #1 kirjoitti: Ti Huhti 02, 2024 1:32 am ^ Tuosta olen kanssasi täysin samaa mieltä.
JOS Tikkasen elatusmaksut on määrätty verottajalle menneiden palkkatietojen perusteella, hän on maksanut minimimaksua.
Ymmärtääkseni lasten äiti on itsekin lääkäri ja todennäköisesti ihan hyvä tuloinen. Ehkä hänelle oli tärkeämpää rauha, kuin tappelu muutamasta satasesta Tikkasen kanssa.
On täysin mahdollista, että tuo ”epämiellyttävä tapahtuma” olisi liittynyt elatusmaksuihin. Victoria olisi varmasti älähtänyt, jos olisi kuullut Tikkasen keplottelevan lasten elatukseen liittyvissä asioissa. Kunnon isä ei tee niin eronkaan jälkeen ja kunnon puoliso kyllä huomauttaa asiasta.
Mutta emme pääse asiassa eteenpäin, koska faktaa tuosta ei ole tarjolla.
Ainoastaan hämmästyttävän pienet palkkatulot, eikä pääomatuloja.
Eli eipä sitä kannata sen enempiä pyörittää.
Sairaalassa työskentelevän erikoislääkärin palkalla voisin kuvitella, että elatusmaksuilla olisi jonkinlainen merkitys. Epäilen, että Tn ex työskentelee sairaalassa - ihan erikoisalansakin perusteella. Jos olisin itse samassa tilanteessa, pitäisin kiinni oikeuksistani - toki yrittäen ensisijisesti pääsemään ratkaisuun ex puolison kanssa. Emmekä oikeasti tiedäkään, miten asia on heidän kesken saatu jollain tavoin sovittua. Tiedämme vaan, että lapset ovat ainakin tavanneet isäänsä.
Minä en usko "epämiellyttävän tapahtuman" liittyneen elatusmaksuihin. Luulen sen liittyneen johonkin T ja V väliseen asiaan. Siitäkään ei julkisuuteen tulla samaan tietoja.
Kyllä viime kahtena esillä olleena vuotena (2019 oli 31 000 ja 2020 oli 20 000) palkkatulot on olleet varsin pienet. Kun taas 2021 oli 120 200. Hoitosuhdekin uuteen psykiatriin alkoi 8/2021 ja mahdollisesti jonkin verran oli sairauslomaakin 8-12/21 ajalla.
Onhan ne tutkimusten yhteydessä kartoittaneet myös sitä, miksi noiden vuosien ansioissa on noin isot erot. Mutta ei ole siitäkään ollut antaa tietoja julkisuuteen.
Olen nähnyt hyvin läheltä kahden psykologi + psykologi pariskuntien eron pitkän liiton jälkeen. Toisessa oli lapset vielä elatusikäisiä, isä ei tainnut maksaa elatusmaksuja koko aikana, ei vaikka oli tavallaan "syyllinen" eroon. Molemmissa oli pettämiskuvio ja mies pettäjänä. Välejä toisiinsa ei ole kummassakaan tapauksessa vieläkään, vaikka katkerista eroista eroista yli 10v ja yli 20v.