19v. Tuomas Salminen raiskasi ja murhasi 15v. tytön Valkeakoski 25.5.2024

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Jersey__y
Alokas

Re: Valkeakoskelta löytyi 15-vuotiaan tytön ruumis - tutkitaan tappona

Viesti Kirjoittaja Jersey__y »

Tyttö oli lähtenyt kävelemään keskustasta kotiin yksin ja hänelle oli kaverit tarjonnut kyytiä / saattajaa matkalle mutta ei tarvinnut vaan oli itse lähtenyt kotiin että kerkeää ajoissa sovittuun aikaan. Lauantai aamuna kaverit löysi tytön puhelimen naakan mäen notkoska. Tytöt lähti kävelemään uhrin kotona käymää löytäen tämän pyörätien varresta housut nilkoissa ja lonkat ihan mustana sekä ilmeisesti kuristettuna.

Tälläistä puhetta paikalliset ovat osanneet kertoa… Järkyttävä tapaus.. Surulliseksi vetää
Ahmi
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Ahmi »

sepeliepeli kirjoitti: To Touko 30, 2024 12:44 pm
Ahmi kirjoitti: To Touko 30, 2024 12:10 pm
MLV kirjoitti: To Touko 30, 2024 11:59 am

No, en nyt sanoisi noin (ollakseni poliittisesti korrekti). Kyllä miehet murhaavat ja pahoinpitelevät enemmän kuin naiset ja raiskaavat myös.

En tiedä, onko Sanna Ukkolaa suojannut ulkonäkö vai mikä, mutta minä olen elämäni aikana joutunut useastikin kokemaan miesten (ja poikien) taholta uhkaavaa lähentelyä ja käytöstä; naisilta en koskaan. Samaa minulle ovat kertoneet naispuoliset ystäväni ja tuttavani.
Jutun pointti oli ettei kaikkia miehiä voi tällaisesta syyllistää. Ei edes puolta eikä neljäsosaa vaan puhutaan promilleista. Lueppa uudestaan jos meni ohi. Yhtä typerää yleistystä kuin mamutus mistä ei hyödy kukaan.
Jos jutun pointti vielä herran vuonna 2024 on "NOT ALL MEN", niin harvinaisen väsynyttä kirjoittelua aiheesta. Ihan kuin kukaan ikinä olisi edes sanonut, että kaikkia miehiä syyllistettäisiin, mutta Ukkolaahan ei se kiinnosta. Täytyy saada klikkejä ja olla pick me girl.
En jaksa linkkiä tähän hakea, mutta eilisen tai toissapäivän iltapalassa juttu jossa kehotettiin jokaista miestä miettimään asennettaan naisiin.
SeitsenpistePirkko
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja SeitsenpistePirkko »

1lpo kirjoitti: To Touko 30, 2024 11:26 am
Herra-P kirjoitti: To Touko 30, 2024 10:55 am Kukahan tuon keräyksen on pystyyn pistänyt?
Googlella ei löydy mitään tietoa, facessa tuo jossain pyörii, mutta itse en löytänyt.
En tiedä kuinka tärkeä tieto tämäkin nyt taas rikoksen kannalta on päivitellä ja ihmetellä. Mutta heitän hullun villin veikkauksen että olisikohan uhrin äiti tai isä tai lähisukulainen? Voisko mitenkään käydä järkeen että he joutuvat hautajaiset maksamaan ja järjestämään niin ehkä juuri he ovat keräyksen tehneet? Vai onkohan se irakilainen somali vokista vasemmistolainen pinssi rinnuksissa voinut pistää pystyyn tuon keräyksen hyvää hyvyyttään? Selviääkö rikos jos selvitetään kumpi sen nyt on tehnyt?
Vaikea uskoa, että äiti tai isä olisi laittanut keräyksen pystyyn. Joku lähisukulainen sen on saattanutkin sen tehdä.
Abraham Lincoln: "On parempi olla hiljaa ja vaikuttaa hölmöltä – kuin avata suu ja poistaa viimeisinkin epäilys".
Keplotteleva konna
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Keplotteleva konna »

Jazzermasser kirjoitti: To Touko 30, 2024 12:46 pm
mrreferee kirjoitti: To Touko 30, 2024 11:56 am
H. Solmunen kirjoitti: To Touko 30, 2024 11:12 am Suurimmassa osassa maailmaa 15 vuotias tyttö ei voi missään tapauksessa liikkua yksin ulkona keskellä yötä. Riski tulla raiskatuksi ja ryöstetyksi, jopa tapetuksi olisi enemmän kuin 50%. Suomessa ja Valkeakoskella näin ei tietenkään ole, vaan todennäköisyys pahalle on erittäin pieni. Se on kuitenkin olemassa. Omaa tytärtä olen kieltänyt kulkemasta yksin myöhään illalla ja yöllä, aina pitää olla vähintään kaveri mukana. Miten tuota kieltoa on noudatettu, se onkin sitten toinen asia. Varmasti niitä viimeisiä satoja metrejä bussipysäkiltä tai kaverin kotireitiltä on yksin kuljettu ja huonolla tuurilla raiskaaja voi iskeä juuri siinä.

Kaikkia riskejä ei voi poistaa. On miehilläkin riski tulla esim. ryöstetyksi. Ja niitäkin tapauksia on ollut, että joku sekopää lähtee keskellä päivää puukon kanssa ulos ja päättää puukottaa ensimmäisen vastaantulijan. Emme me voi pukeutua suojaliiveihin ja aseistautua kaiken varalta. Riskejä kuitenkin voi pienentää ja on syytäkin pienentää sillä tavalla mikä ei vaikeuta liikaa normaalia elämää.
Itse teini-ikäisen vanhempana, ja ihan muutenkin, sanoisin että 15-vuotiaan tytön tai pojan paikka ei ikinä ole yöllä ulkona. Ei yksin eikä porukassa. Se ei tietenkään ole mikään puolustus tekijää tai syytös uhria kohtaan, minkäänlainen oikeutus se ei ole. Mutta itse jotenkin ihmettelen vanhempia, jotka tällaisen liikkumisen sallivat. Toki ihmettelen ylipäänsä, jos tämän ikäisen annetaan valvoa ihan vapaasti, vaikka vain kotonakin. Ehkä olen vain tiukkapipoinen kukkahattu.

Kummasti etenkin kesällä tuolla yö elämässä pyörii näköjään 10-16 vuotiaat täysin eikä poliisejakaan kiinnosta se meno...Aikanaan noin 10 vuotiaana itsekkin kun jäin kotiin yksin niin valvoin pitkälle yö myöhään katsellen elokuvia sekä sarjoja mutta en mä missään kaduilla luuhaillut ikinään kun asuin maalla.
Kyllä se saattaisi kiinnostaakin, mutta resurssit melko ymmärrettävästi on ohjattava muuhun toimintaan kuin sijaisvanhempia esittämään.
"Kunniaväkivaltaa vaikea torjua" -POLIISI-
Ulkomaalaisten epäiltyjen osuuden kasvusta lähisuhdeväkivaltatapauksissa etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lähes puolet Espoossa lähisuhdeväkivallasta epäillyistä ovat syntyneet ulkomailla.
Roachlake
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Roachlake »

Jersey__y kirjoitti: To Touko 30, 2024 12:49 pm Tyttö oli lähtenyt kävelemään keskustasta kotiin yksin ja hänelle oli kaverit tarjonnut kyytiä / saattajaa matkalle mutta ei tarvinnut vaan oli itse lähtenyt kotiin että kerkeää ajoissa sovittuun aikaan. Lauantai aamuna kaverit löysi tytön puhelimen naakan mäen notkoska. Tytöt lähti kävelemään uhrin kotona käymää löytäen tämän pyörätien varresta housut nilkoissa ja lonkat ihan mustana sekä ilmeisesti kuristettuna.

Tälläistä puhetta paikalliset ovat osanneet kertoa… Järkyttävä tapaus.. Surulliseksi vetää
Karmeaa, huhhuh.

Kertooko ne huhut mitään tuosta välipysähdyksestä kotimatkalla? Kun täälläkin joku kertonut, että käynyt matkalla henkilöllä x(joka ei ilmeisesti sinänsä liity tapaukseen) ja sitten oli ne snäppikuvat jne?
jupiterijukka
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja jupiterijukka »

Roachlake kirjoitti: To Touko 30, 2024 12:07 pm
jupiterijukka kirjoitti: To Touko 30, 2024 12:03 pm
Amy kirjoitti: To Touko 30, 2024 11:41 am

Rikkinäinen puhelin taas pauhaa. Pidätyskuvassa ei ollut epäillyn pikkuveli, ei myöskään oo varmuutta liittyykö narkkariväitteet ollenkaan epäillyn veljeen.
kyllä ts veli on narkkari ja muutenkin ongelmalapsi, taitaa olla laitoksessa tälläkin hetkellä, valitettavasti joutun tekemisiin myös hänen kanssa
Eli ilmeisesti omat tietoni(joiden perään tuossa kyselin) pitävät paikkansa. Etunimi alkaa A:lla?
kyllä alkaa A:lla ja sama sukunimi kun veljellään, 2007 syntynyt
Roachlake
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Roachlake »

Kiitos. Sitten voin luottaa, että kaikki muukin kuulemani pitää paikkansa, eli oikeissa ihmisissä ollaan.
jupiterijukka
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja jupiterijukka »

Jersey__y kirjoitti: To Touko 30, 2024 12:49 pm Tyttö oli lähtenyt kävelemään keskustasta kotiin yksin ja hänelle oli kaverit tarjonnut kyytiä / saattajaa matkalle mutta ei tarvinnut vaan oli itse lähtenyt kotiin että kerkeää ajoissa sovittuun aikaan. Lauantai aamuna kaverit löysi tytön puhelimen naakan mäen notkoska. Tytöt lähti kävelemään uhrin kotona käymää löytäen tämän pyörätien varresta housut nilkoissa ja lonkat ihan mustana sekä ilmeisesti kuristettuna.

eikös tyttö ollut metsässä ja kuulemma löydettiin sijainnin avulla?
Skloddi
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja Skloddi »

Onko tää epäilty Salminen muuten sukua sille Hämeessä asuvalle Salmisen suvulle, johon kuuluu mm. eläkkeellä oleva visailujuontaja, näyttelijä, koomikko ja räppäri? Tuskin, mutta tulipa nyt mieleen.
Jersey__y
Alokas

Viesti Kirjoittaja Jersey__y »

jupiterijukka kirjoitti: To Touko 30, 2024 1:05 pm [quote=Jersey__y post_id=<a href="tel:1634471">1634471</a> time=<a href="tel:1717062544">1717062544</a> user_id=70018]
Tyttö oli lähtenyt kävelemään keskustasta kotiin yksin ja hänelle oli kaverit tarjonnut kyytiä / saattajaa matkalle mutta ei tarvinnut vaan oli itse lähtenyt kotiin että kerkeää ajoissa sovittuun aikaan. Lauantai aamuna kaverit löysi tytön puhelimen naakan mäen notkoska. Tytöt lähti kävelemään uhrin kotona käymää löytäen tämän pyörätien varresta housut nilkoissa ja lonkat ihan mustana sekä ilmeisesti kuristettuna.

[/quote]
jupiterijukka kirjoitti: To Touko 30, 2024 1:05 pm

Puhelin löytynyt kuulemma 200m kropasta. Ja pyörätien siinä kohtaa on metsää sekä pusikkoa ympärillä ja oli tytöt kaukaa nähnyt että joku makaa pyörätien vieressä ”pusikossa”
Millavaan
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Millavaan »

Itsekin olin tullut siihen tulokseen että veli on a.s. Nyt etsin vanhempia koska kukaan ei niistä täällä mitään kerro. Löysin yhden joka mätsää siitä että muuttanut-21 milloin tämä tuomaskin mut en vedä vielä siitä johtopäätöksiä koska niin hemmetin yleinen sukunimi tosiaan.
SeitsenpistePirkko
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja SeitsenpistePirkko »

jupiterijukka kirjoitti: To Touko 30, 2024 1:05 pm

Kaikki on näitä "kuulemma" -puheita. Tuskin koskaan saadaan tietää tapahtumien oikeaa kulkua eikä sillä lopputuloksen suhteen olekaan mitään merkitystä.
Abraham Lincoln: "On parempi olla hiljaa ja vaikuttaa hölmöltä – kuin avata suu ja poistaa viimeisinkin epäilys".
koulutuspäällikkö
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja koulutuspäällikkö »

Lapsenraiskauksen tunnusmerkistö täyttyy, jos on sukupuoliyhteydessä alle 16-vuotiaan kanssa.
Miten laki suhtautuu nuorten seurustelusuhteisiin tämän valossa? Yleensä sanotaan että tytöt kehittyvät poikia nopeammin, ja se että alle 16-vuotiaalla tytöllä on vaikka 18-vuotias poikaystävä ei liene kovin epätavallista.
Vellihousu
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Vellihousu »

Voin vahvistaa kuulleeni samaa. Vahvat kuristusjäljet olleet että heti huomannut. Puhelin löytynyt ensin 200m päästä ja siitä tienneet ruveta etsimään alueelta tarkemmin. Yhden tienoilla odotettu kotiin palaavaksi, kuudelta löytynyt.
Joosua
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Keplotteleva konna kirjoitti: To Touko 30, 2024 12:57 pm
Jazzermasser kirjoitti: To Touko 30, 2024 12:46 pm
mrreferee kirjoitti: To Touko 30, 2024 11:56 am

Itse teini-ikäisen vanhempana, ja ihan muutenkin, sanoisin että 15-vuotiaan tytön tai pojan paikka ei ikinä ole yöllä ulkona. Ei yksin eikä porukassa. Se ei tietenkään ole mikään puolustus tekijää tai syytös uhria kohtaan, minkäänlainen oikeutus se ei ole. Mutta itse jotenkin ihmettelen vanhempia, jotka tällaisen liikkumisen sallivat. Toki ihmettelen ylipäänsä, jos tämän ikäisen annetaan valvoa ihan vapaasti, vaikka vain kotonakin. Ehkä olen vain tiukkapipoinen kukkahattu.

Kummasti etenkin kesällä tuolla yö elämässä pyörii näköjään 10-16 vuotiaat täysin eikä poliisejakaan kiinnosta se meno...Aikanaan noin 10 vuotiaana itsekkin kun jäin kotiin yksin niin valvoin pitkälle yö myöhään katsellen elokuvia sekä sarjoja mutta en mä missään kaduilla luuhaillut ikinään kun asuin maalla.
Kyllä se saattaisi kiinnostaakin, mutta resurssit melko ymmärrettävästi on ohjattava muuhun toimintaan kuin sijaisvanhempia esittämään.
Suuntaus vaan on ollut jo pitkään menossa kohti yhä suurempaa vapautta ja yhä suurempia oikeuksia, myös lapsilla. Eikä esimerkiksi 15 -vuotiaan riekkuminen ulkona vaikka illasta aamuun ole sinällään lainvastaista, joten ei siinä poliisilla ole paljon mahdollisuutta puuttua asiaan. Ja tällainen on niin tavallista että pitäisi perustaa jonkinlainen moraalipoliisi joka valvoisi sitä mikä on asiallista ja mikä ei. Mutta sekin vaatisi jonkin lain taakseen. Muuten voi moraaliskoudelle aivan hyvin sanoa vaikkapa: Haista pa**a ja painu vi***un siitä kyttäämässä!.

Eli olemme saaneet sitä mitä olemme tilanneetkin. Mutta onneksi vapaampaan suuntaan mennään.

Mietojen huumeiden laillistaminen varmaan auttaisi, porukka vaan pössyttelisi leppoisasti ja kukaan ei olisi pahalla päällä eikä haluaisi tehdä mitään pahaa toiselle. Sitä ihanuutta odotellessa.
Vastaa Viestiin