19v. Tuomas Salminen raiskasi ja murhasi 15v. tytön Valkeakoski 25.5.2024

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
HKV
Rico Tubbs

Re: Valkeakoskelta löytyi 15-vuotiaan tytön ruumis - tutkitaan tappona

Viesti Kirjoittaja HKV »

Juiceman kirjoitti: Ma Kesä 03, 2024 10:24 pm Löysin twitter profiilin, jossa on sama kuva kuin TS:n tiktokissa. Ei kyllä näytä Suomessa otetulta, joten TS ei ehkä ole kuvassa, kuten aiemmin epäiltiin.

https://x.com/tqamx

Katsoitko sisältöä? Pahoinpitely videoita. Ottanut kuvan ihannointia varten tiktok. Vai onko itse videoissa? Twitter ei itselle ole tuttu alusta.
Tosiaan tiktok:s HARVA ON OMALLA KUVALLA.
Oli taas niin sekava selitys että pelkkä kuseminen kenkäkaappiin ei riittänyt. Täytyi vääntää paskatkin.
Herra-P
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Herra-P »

July kirjoitti: Ma Kesä 03, 2024 10:40 pm
Cyborg evo kirjoitti: Ma Kesä 03, 2024 6:12 pm Joku vois laitaa VE:n kotialueen, jos ei suoranaisesti osotetta, niin tien/paikan.... Helpottais tätä reitin pähkäilyä minulle... Tosin siinä on muutama muukin muuttuja, kuten "paikka X ja jääkaappikuva" , sekä kännyn löytymispaikka... mut helpottais kuitenkin karttapiirtelyä....
Osoite on täälläkin mainittu, mutta esim fonectasta löydät sen Tuomaksen tai ädin nimellä.
Itse en sitä muista.
Uhrin kotialuetta kyseltiin.
Tuomaksen osoite ei liene sama kuin uhrin, joten mitä hyötyä siitä olisi?
Hansu vaan
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Hansu vaan »

Inanna kirjoitti: Ma Kesä 03, 2024 8:10 pm
TerribleBoy kirjoitti: Ma Kesä 03, 2024 6:30 pm

Kun on spekuloitu uhrin reittiä Puistogrilliltä kotiin, niin poliisikin taisi kysellä vihjeitä siitä kevyen liikenteen väylän matkalta, joka tulee sieltä Nesteen ja vesitornin maisemista murhapaikalle. Olen itse kävellyt tuon matkan grilliltä murhapaikalle ja matkaan meni noin 11-12 minuuttia ja vauhti ei ollut edes kova.
Varmaa on vain uhrin löytöpaikka, mutta jos hän oli kotiin menossa, niin voidaan siitä jotain päätellä reitistä.

Olen saanut sellaisen käsityksen, että hänen ystävät ovat sanoneet hänen lähteneen kotia kohti jostain, aikaan jotain, siksi ihmetyttää, että olisi jossain muualle koukannut heidän tietämättään.

Vaikuttaisi, että oli viettämässä iltaa ystävien kanssa, lähti kohti kotia, tuttua reittiä. Eikä aavistanut, voinut mitenkään tietää, että tämä tappaja oli seuraamassa. Teko on sellainen, että kukaan ei pysty varautumaan.
Omasta teinistä tiedän että saattaa joskus poiketa yllättäen jollain kaverilla.
Mutta tässä tapauksessa pistää mietityttään onko huomannut seurattavan. Sen takia halunnut pysähtyä kaverille. Ovat huomanneet tekijän jatkavan matkaa ja tyttö uskaltanut lähteä kotiin. 0.32 ottanut snäpin ennen lähtöä. 0.37 ei avannut enää tulleita snäppejä. Kaverilta ehkä juuri se muutama minuutti tuohon metsäpätkällä.
Jossain oli jo myös mainittu tekijän tulleen vastaan. Kenties juurikin metsäpätkällä. Jos huuto täsmäisi ajallisesti niin se olisi selkeä hetki kun kimppuun käyty. Varsinkin kun löytöpaikka ilmeisesti pienen polun loppupäässä.
Cadi John
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Cadi John »

HKV kirjoitti: Ma Kesä 03, 2024 10:48 pm
Juiceman kirjoitti: Ma Kesä 03, 2024 10:24 pm Löysin twitter profiilin, jossa on sama kuva kuin TS:n tiktokissa. Ei kyllä näytä Suomessa otetulta, joten TS ei ehkä ole kuvassa, kuten aiemmin epäiltiin.

https://x.com/tqamx

Katsoitko sisältöä? Pahoinpitely videoita. Ottanut kuvan ihannointia varten tiktok. Vai onko itse videoissa? Twitter ei itselle ole tuttu alusta.
Tosiaan tiktok:s HARVA ON OMALLA KUVALLA.
Ei ole näissä kuvissa. Siinähän lukee UK roadmen eikä ole Suomessa kuvattu ja tekijä on pullea, nämä laihoja. Yrittäny samaistua näihin ja en yhtään ihmettele jos nuoret sekoo, kun katsoo tämmöistä sairasta paskaa!
Hansu vaan
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Hansu vaan »

Juiceman kirjoitti: Ma Kesä 03, 2024 7:19 pm Tämmönen löyty Redditistä:

"olin tän luokalla. alussa oli aika perus sellane yläastelainen mut sit alko menee vähä alamäkee tuli tyylii kännissä ja kamois kouluu. Kuullu jotai et perhe ois ollu ”rikas” ainaki merkkivaatteissa kulki useesti. Muuta en nyt perheestä muista/tiedä mut se pikkuveli veti kamaa sitte iha huolella jo nuorena"

Ja se mikä ihmetyttää vielä on itse kiinniotto. Hän on kulkenut keskeisellä sijainnilla (Sääksmäentie 13) pienessä paikkakunnassa missä poliiseja on varmasti ollut riittävästi juuri tuona päivänä. Onkohan jotenkin ollut niin itsevarma että luuli että eivät varmasti häntä etsi.
Jos tämä pitää paikkansa niin onko pikkuveli ollut (osa) syy muutolle pois Pirkkalasta. Vai onko tekijäkin ollut jo rikollisella tiellään. Ja jos kuvioissa on ollut myös isoveli. Aikamoista ilkivaltaa Pirkkalassakin on nuoret tehnyt.

Se mitä itse on tullut oltua tekemisissä narsististen ihmisten kanssa. He ihan oikeasti uskovat omat valheensa eivätkä osaa yhtään epäillä/ajatella että joku ne kyseenalaistaisi.
Cadi John
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Cadi John »

Herra-P kirjoitti: Ma Kesä 03, 2024 10:49 pm
July kirjoitti: Ma Kesä 03, 2024 10:40 pm
Cyborg evo kirjoitti: Ma Kesä 03, 2024 6:12 pm Joku vois laitaa VE:n kotialueen, jos ei suoranaisesti osotetta, niin tien/paikan.... Helpottais tätä reitin pähkäilyä minulle... Tosin siinä on muutama muukin muuttuja, kuten "paikka X ja jääkaappikuva" , sekä kännyn löytymispaikka... mut helpottais kuitenkin karttapiirtelyä....
Osoite on täälläkin mainittu, mutta esim fonectasta löydät sen Tuomaksen tai ädin nimellä.
Itse en sitä muista.
Uhrin kotialuetta kyseltiin.
Tuomaksen osoite ei liene sama kuin uhrin, joten mitä hyötyä siitä olisi?
Tekijän osoite kiinnostaa, sillä itse mietin heittikö matkalla kotiin sen tytön puhelimen. Näkisi mihin suuntaan lähti tekopaikalta. Täytyy kaivaa se keskusteluista.
Herra-P
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Herra-P »

Cadi John kirjoitti: Ma Kesä 03, 2024 11:10 pm

Tekijän osoite kiinnostaa, sillä itse mietin heittikö matkalla kotiin sen tytön puhelimen. Näkisi mihin suuntaan lähti tekopaikalta. Täytyy kaivaa se keskusteluista.
Se on Alakatu 5
Jalmari80
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Jalmari80 »

Tekijän kodilta päin katsottuna uhri löytyi lähempää. Tuo suunta on myös puistogrilliltä ja oletettu uhrin reitti kohti kotia. Uhrin löytöpaikalta on reilun 200m päässä alikulkutunneli, jonka läheisyydestä myös puhelin löytyi. Ja käsittääkseni uhrin viimeinen lähetetty snäppi otettu juuri tuon reitin ainoan aliskan betoniseinä taustalla. Pakeniko uhri tuon matkan takaisin tulosuuntaansa, kun kohtasi tekijän tuolla aliskalla?
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

Juiceman kirjoitti: Ma Kesä 03, 2024 7:19 pm Ja se mikä ihmetyttää vielä on itse kiinniotto. Hän on kulkenut keskeisellä sijainnilla (Sääksmäentie 13) pienessä paikkakunnassa missä poliiseja on varmasti ollut riittävästi juuri tuona päivänä. Onkohan jotenkin ollut niin itsevarma että luuli että eivät varmasti häntä etsi.
▪︎ Ehkä on ollutkin varma ettei häntä erityisesti epäillä ja voinut varmaan nähdä asian niin, että jos piilottautuu, niin silloin häntä juuri epäillään, mutta "reippaana hessuna" on jotenkin huomaamaton.
X X X X X
Okariina
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Okariina »

Herra-P kirjoitti: Ma Kesä 03, 2024 11:13 pm
Cadi John kirjoitti: Ma Kesä 03, 2024 11:10 pm

Se on Alakatu 5
Op kiinteistöstä löytyy video jossa osoitteen asunto esitellään.
Schimanski
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Schimanski »

Jalmari80 kirjoitti: Ma Kesä 03, 2024 11:35 pm
Tekijän kodilta päin katsottuna uhri löytyi lähempää. Tuo suunta on myös puistogrilliltä ja oletettu uhrin reitti kohti kotia. Uhrin löytöpaikalta on reilun 200m päässä alikulkutunneli, jonka läheisyydestä myös puhelin löytyi. Ja käsittääkseni uhrin viimeinen lähetetty snäppi otettu juuri tuon reitin ainoan aliskan betoniseinä taustalla. Pakeniko uhri tuon matkan takaisin tulosuuntaansa, kun kohtasi tekijän tuolla aliskalla?
Tuota olen itsekin pohtinut että noin siinä on voinut käydä. Muitakin vaihtoehtoja toki on, mutta onhan tuo kännykkä pieni mysteeri kun se on vähän oudossa paikassa. Tappaja ei asu tuolla suunnalla mutta eihän se mitenkään välttämättä ole lähtenyt tekopaikalta suorinta reittiä kotiinsa jos nyt on mennyt sinne ollenkaan.
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Ma Kesä 03, 2024 11:38 pm
▪︎ Ehkä on ollutkin varma ettei häntä erityisesti epäillä ja voinut varmaan nähdä asian niin, että jos piilottautuu, niin silloin häntä juuri epäillään, mutta "reippaana hessuna" on jotenkin huomaamaton.
Luulen, että kyseessä on sekä harha omasta koskemattomuudesta että alhainen älykkyysosamäärä. Iän olisi pitänyt tulla avuksi jo muussa tapauksessa. Monet teinit, siis 12-16-vuotiaat, on just sellaisia ettei niillä ole ajantajua eikä perspektiiviä ajatella tulevaisuutta. Jos niiltä kysyy, että mitä teet viikonloppuna ne on ihan pihalla että mitvittua, nythän on vasta torstai.

Mutta 19-vuotiaalla pitäisi olla jo hiukan kehittyneempi syy-seuraussuhteiden ymmärrys, kyky hahmottaa aikaa, valintoja ja myös tunnistaa ja huomioida muiden ihmisten tarpeita. Sekä paljon muita sellaisia ominaisuuksia, jotka tältä sankarilta totaalisesti tuntuvat puuttuvan.

Ja toki jos on joku edellinen ryöstö viety äitylin toimesta korkeimpaan oikeuteen saakka on saattanut poika luottaa edelleenkin siihen, että joku hänet tästäkin pelastaa.

Halveksittava ihminen, kaikin tavoin. On vaikeaa uskoa tuolla historialla enää mihinkään "kännissä ja läpällä" tai "se oli vahinko" tai "poika on pohjimmiltaan herkkä ja empaattinen" -paskaan. Kyllä se läpimätä on, ihan joka sektorilla.
bob
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja bob »

Onpahan harvinaisen vastenmielisen ylimielisen ja itseriittoisan oloinen tuo Kinnunen. Ihme vastauksia ja asiallisten kysymysten vähättelyä ja naureskelua. ”niinhän siellä mediassa näyttää lukevan…” ja muuta mukahauskaa perkelettä vääntää omaan napaansa myhäillen. Tollaset pitäis saada helvettiin kameroiden edestä ainakin tällaisessa asiayhteydessä, menköön vittu standup-lavalle jos kerta tollasena saatanan spedenä haluaa esiintyä.
Vellihousu kirjoitti: Ma Kesä 03, 2024 7:33 pm https://aijaa.com/ntfRCB

Kuvaan piirretty vihreällä oletettu reitti. Punainen neliö on puhelimen löytöpaikka. Koti ei kuvaan tule, se ei kuulu tälle palstalle.
Itse tapauksesta kuitenkin… Isoa ristiriitaa ihmettelen. Jos tieto puhelimen löytymisestä selvästi oletettua rikospaikkaa lähempänä tytön kotia pitää paikkansa, niin ihmettelen yhtä asiaa hiivatin isosti. Toki rikos ja tapahtumat ovat voineet tapahtua miten tahansa (koska Kinnunen haluaa pitää pelkkiä tietoiskuja vain itseään hauskuuttaakseen eikä mistään mitään kerro), ja puhelimen päätymiselle minne tahansa voi varmasti olla loogisetkin syyt.

Sen sijaan tytön löytyminen lähes heti kavereiden etsimänä kyllä ihmetyttää. Eli oliko tuo nyt niin, että ruumiin ja puhelimen väliä olisi jopa 300-400 metriä? Toinen metsässä, toinen tien laidassa. Eli aamuyön pimeänä / hämäränä aikana kaverit ovat jäljittäneet Snap-sijainnin, ja saapuneet kuitenkin nasevasti oletetulle tekopaikalle. Miten pirussa?

Jos Snap ilmoittaa sijainnin liki puolen kilometrin päähän kropasta, niin miten ne etsijät ovat silti kuitenkin löytäneet kaverinsa sieltä kevyenliikenteenväylän viereisestä metsäpolusta umpiryteiköstä pienen kinttupolun päässä? Varsinkin jos tuon kartan mukaisesti puhelin on ollut käytännössä jopa ihan tien laidassa ja tyttö itse siellä metsän keskellä. Luulis, ettei sinne ihan randomiin pusikkoon mennä edes etsimään vaan puhelimen löytämisen jälkeen ennemmin jatketaan oletettua kotireittiä eteenpäin eli juuri toiseen suuntaan. Jollei sitten ole joku sporttracker ollut käytössä ja sehän näyttää kaikki senttienkin muutokset reitissä tosi tarkkaan. Sen perusteella olisi voitukin päästä reitille, pelkkä juuri sen hetkisen sijainnin avulla löytäminen ei mene mulla kaaliin.

Jos tosiaan puhelimen sijainnin perusteella ollaan sinne seudulle alun alkaen menty, niin silloinhan ollaan ihan totaalisen eri paikassa. Vielä se, että jos puhelin on paikannettu ja löydetty ensin, niin miksi olisi edes lähdettykään etsimään oletettuun tulosuuntaan kun vois päinvastoin olettaa katoamisen sattuneen puhelimen ja määränpään eli kodin välillä eikä jossain puskassa aiemmin reitillä, jonka jälkeen puhelin on jatkanut itsekseen vielä matkaa samaan alkuperäiseen suuntaan???

Jos oletetaan sporttrackerin tmv. olleen käytössä, niin sehän on saattanut näyttää reitin kävelyvauhtisena tiettyyn pisteeseen asti, jossa on tullut reittiin hirveä odottamaton sykkyrä, joka päättyy vähän matkan päähän metsään. Siellä ehkä toinen viivasykkyrä. Oletuksena se, että puhelin on ollut koko kamppailun ajan liikkeessä mukana. Sieltä sykkyrästä se on palautunut tappajan kädessä takaisin "reitille" piirtäen taas siistiä tasaista viivaa päätyen löytöpaikkaansa. Sellaisen tiedon jos ovat etsijät saaneet käyttöönsä, niin paikallistuntemuksella tuon sykkyrän sijainti on ollutkin helppo selvittää ja mennä parissa minuutissa oikealle rikospaikalle juuri siihen oikeaan risteykseen. Kinnunen ei varmasti naureskelultaan pysty kertomaan, oliko ratkaiseva tiedonjyvä Snap vai joku muu appi. Pelkästään Googlemapsin aikajanakin saattaa ohjata tarkasti perille. Jos tämä reitti on ollut tällaisena keskeytyneenä myttynä heillä tiedossa, on se itse tapahtuman piirtämä viiva sellainen risukasa, että ovat varmasti lähestyessään jo osanneet arvata, että nyt ei ole kaikki ihan kivasti hyvin tällä paikalla.

Naakantien ja Juhannusvuoren yhdistää parikin samanoloista reittiä ja itse oon hahmottanut tapahtumien sattuneen pohjoisemmalla kävelytiellä. Tämä oli siis ihan mutuna. Jos V. on kulkenut tuota kartassa piirrettyä viivaa pitkin, niin eihän tuossa kuljeta metsässä oikeastaan yhtään, vähän pusikon reunustaa pitkin, joten aika avonaisen oloinen tuo paikka minusta näyttää olevan. Itsekin olen vastaavassa iässä kulkenut vastaavia yöpolkuja kaupungilta kotiin ilman pientäkään pelkoa, koska alue on tuttua ja tuhansia kertoja joka suuntaan rampattu. Toki aikakausi oli silloin kasari-ysärillä kivempi, mutta pahentaviakin elementtejä toki oli. Tän keissin kanssa ihan julkisten karttojen varassa siis olen, jonkinmoisen Valkeakosken tuntemuksen omaan, mutta tuolla vain ohi ajelleena en juuri tuota aluetta tunne niin yhtään, joten saatanpa olla hyvinkin kuutamolla.

Pointtina kuitenkin tiivistettynä, miten tyttö on voinut löytyä puhelimen sijainnin avulla jo heti keskellä aamuyötä jos luurin paikallistaminen on ohjannut noinkin kauas?

Eli onko tuo tieto puhelimen ja tytön oleellisesti eri sijainneista nyt kuitenkaan ihan täysin varma tahi uskottava?
bob
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja bob »

Ghost hunting kirjoitti: Ma Kesä 03, 2024 9:12 pm Ihan on murhaan merkit ilmassa, vielä kun on jahdattu...ja tätä ei voi enään laittaa kännin piikkiin.
Ei tarvi kännin piikkiin laittaakaan, kyllähän tää tappona melko varmasti menee – jollei sitten itse tekotapa mahdollisine pitkittämisineen ja julmuuksineen kovenna murhan puolelle. Ja ihan helpollahan se ei kovenna. Eikös se käytännössä mene niin, että jos esimerkiks on suunnitellut aseellisen ryöstön ja turpiinvedon oikein huolella ja sen aikana myös tappaa, niin itse henkirikos katsotaan melkein aina suunnittelemattomaksi ja ”pikaistuksissaan” tehdyksi eli tappona menee. Tälläkin Tumpilla riittänee kun myöntää seuranneensa ja suunnitteli raiskaavansa, mutta sitten se vaan jotenkin lähti käsistä. Silloin on käytännössä mahdotonta tuomita murhana jollei tosiaan tekninen tutkinta osaltaan siihen anna perusteita. Tuskin puolustus edes haluaa vedota päävikaisuuteenkaan, koska tappotuomio on varmasti kaikkineen – myös ajallisesti – kevyempi kuin mikään Niuvan suljetulle osastolle passittaminen ilman rikostuomiota. Kysytään mielipidettä vaikka eräältä Veikolta.
poliisikoiran pentu
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja poliisikoiran pentu »

bob kirjoitti: Ti Kesä 04, 2024 1:11 am Pointtina kuitenkin tiivistettynä, miten tyttö on voinut löytyä puhelimen sijainnin avulla jo heti keskellä aamuyötä jos luurin paikallistaminen on ohjannut noinkin kauas?

Eli onko tuo tieto puhelimen ja tytön oleellisesti eri sijainneista nyt kuitenkaan ihan täysin varma tahi uskottava?
Jossain lehtijutussa oli, että ystävät olivat löytäneet ensin puhelimen snäp-sijainnin perusteella. Sitten he olivat lähteneet viemään puhelinta uhrin kotiin. Tämän jälkeen he olivat huomanneet jo kaukaa, että joku makaa pusikossa tms. Lähemmäksi mennessään he olivat löytäneet myös uhrin. Eli he eivät oikeastaan osanneet etsiä uhria vaan löysivät tämän vaan siinä vaiheessa, kun olivat menossa uhrin kotiin. Hiukan sattumalta. En nyt valitettavasti muista missä mediassa tämä oli. Tapahtumien kulku meni kuitenkin noin.
Vastaa Viestiin