Onpahan harvinaisen vastenmielisen ylimielisen ja itseriittoisan oloinen tuo Kinnunen. Ihme vastauksia ja asiallisten kysymysten vähättelyä ja naureskelua. ”niinhän siellä mediassa näyttää lukevan…” ja muuta mukahauskaa perkelettä vääntää omaan napaansa myhäillen. Tollaset pitäis saada helvettiin kameroiden edestä ainakin tällaisessa asiayhteydessä, menköön vittu standup-lavalle jos kerta tollasena saatanan spedenä haluaa esiintyä.
Vellihousu kirjoitti: Ma Kesä 03, 2024 7:33 pm
https://aijaa.com/ntfRCB
Kuvaan piirretty vihreällä oletettu reitti. Punainen neliö on puhelimen löytöpaikka. Koti ei kuvaan tule, se ei kuulu tälle palstalle.
Itse tapauksesta kuitenkin… Isoa ristiriitaa ihmettelen. Jos tieto puhelimen löytymisestä selvästi oletettua rikospaikkaa lähempänä tytön kotia pitää paikkansa, niin ihmettelen yhtä asiaa hiivatin isosti. Toki rikos ja tapahtumat ovat voineet tapahtua miten tahansa (koska Kinnunen haluaa pitää pelkkiä tietoiskuja vain itseään hauskuuttaakseen eikä mistään mitään kerro), ja puhelimen päätymiselle minne tahansa voi varmasti olla loogisetkin syyt.
Sen sijaan tytön löytyminen lähes heti kavereiden etsimänä kyllä ihmetyttää. Eli oliko tuo nyt niin, että ruumiin ja puhelimen väliä olisi jopa 300-400 metriä? Toinen metsässä, toinen tien laidassa. Eli aamuyön pimeänä / hämäränä aikana kaverit ovat jäljittäneet Snap-sijainnin, ja saapuneet kuitenkin nasevasti oletetulle tekopaikalle. Miten pirussa?
Jos Snap ilmoittaa sijainnin liki puolen kilometrin päähän kropasta, niin miten ne etsijät ovat silti kuitenkin löytäneet kaverinsa sieltä kevyenliikenteenväylän viereisestä metsäpolusta umpiryteiköstä pienen kinttupolun päässä? Varsinkin jos tuon kartan mukaisesti puhelin on ollut käytännössä jopa ihan tien laidassa ja tyttö itse siellä metsän keskellä. Luulis, ettei sinne ihan randomiin pusikkoon mennä edes etsimään vaan puhelimen löytämisen jälkeen ennemmin jatketaan oletettua kotireittiä eteenpäin eli juuri toiseen suuntaan. Jollei sitten ole joku sporttracker ollut käytössä ja sehän näyttää kaikki senttienkin muutokset reitissä tosi tarkkaan. Sen perusteella olisi voitukin päästä reitille, pelkkä juuri sen hetkisen sijainnin avulla löytäminen ei mene mulla kaaliin.
Jos tosiaan puhelimen sijainnin perusteella ollaan sinne seudulle alun alkaen menty, niin silloinhan ollaan ihan totaalisen eri paikassa. Vielä se, että jos puhelin on paikannettu ja löydetty ensin, niin miksi olisi edes lähdettykään etsimään oletettuun tulosuuntaan kun vois päinvastoin olettaa katoamisen sattuneen puhelimen ja määränpään eli kodin välillä eikä jossain puskassa aiemmin reitillä, jonka jälkeen puhelin on jatkanut itsekseen vielä matkaa samaan alkuperäiseen suuntaan???
Jos oletetaan sporttrackerin tmv. olleen käytössä, niin sehän on saattanut näyttää reitin kävelyvauhtisena tiettyyn pisteeseen asti, jossa on tullut reittiin hirveä odottamaton sykkyrä, joka päättyy vähän matkan päähän metsään. Siellä ehkä toinen viivasykkyrä. Oletuksena se, että puhelin on ollut koko kamppailun ajan liikkeessä mukana. Sieltä sykkyrästä se on palautunut tappajan kädessä takaisin "reitille" piirtäen taas siistiä tasaista viivaa päätyen löytöpaikkaansa. Sellaisen tiedon jos ovat etsijät saaneet käyttöönsä, niin paikallistuntemuksella tuon sykkyrän sijainti on ollutkin helppo selvittää ja mennä parissa minuutissa oikealle rikospaikalle juuri siihen oikeaan risteykseen. Kinnunen ei varmasti naureskelultaan pysty kertomaan, oliko ratkaiseva tiedonjyvä Snap vai joku muu appi. Pelkästään Googlemapsin aikajanakin saattaa ohjata tarkasti perille. Jos tämä reitti on ollut tällaisena keskeytyneenä myttynä heillä tiedossa, on se itse tapahtuman piirtämä viiva sellainen risukasa, että ovat varmasti lähestyessään jo osanneet arvata, että nyt ei ole kaikki ihan kivasti hyvin tällä paikalla.
Naakantien ja Juhannusvuoren yhdistää parikin samanoloista reittiä ja itse oon hahmottanut tapahtumien sattuneen pohjoisemmalla kävelytiellä. Tämä oli siis ihan mutuna. Jos V. on kulkenut tuota kartassa piirrettyä viivaa pitkin, niin eihän tuossa kuljeta metsässä oikeastaan yhtään, vähän pusikon reunustaa pitkin, joten aika avonaisen oloinen tuo paikka minusta näyttää olevan. Itsekin olen vastaavassa iässä kulkenut vastaavia yöpolkuja kaupungilta kotiin ilman pientäkään pelkoa, koska alue on tuttua ja tuhansia kertoja joka suuntaan rampattu. Toki aikakausi oli silloin kasari-ysärillä kivempi, mutta pahentaviakin elementtejä toki oli. Tän keissin kanssa ihan julkisten karttojen varassa siis olen, jonkinmoisen Valkeakosken tuntemuksen omaan, mutta tuolla vain ohi ajelleena en juuri tuota aluetta tunne niin yhtään, joten saatanpa olla hyvinkin kuutamolla.
Pointtina kuitenkin tiivistettynä, miten tyttö on voinut löytyä puhelimen sijainnin avulla jo heti keskellä aamuyötä jos luurin paikallistaminen on ohjannut noinkin kauas?
Eli onko tuo tieto puhelimen ja tytön oleellisesti eri sijainneista nyt kuitenkaan ihan täysin varma tahi uskottava?