Minä! Minä! _o/ Olen tehnyt itseasiassa tänne aikaisemminkin sellaisen, ainakin ohimennen.EuroJR kirjoitti: Oikeastaan jonkun (sinun?) pitäisi tehdä samantapainen lista, joka tukisi tuota terroriteon/itsemurhan teoriaa.
Terroritekoon viittaavat tekijät:
1. PG oli testannut aikaisempia pommejaan pahviukoilla (tästä on täälläkin joku maininnut), ei siis esimerkiksi vain puilla, tai pahvitauluilla, vaan nimenomaan ihmishahmoilla.
2. PG rakensi hauleilla varustetun pommin. Todella suurella haulimäärällä, vieläpä. Olisi itseasiassa mielenkiintoista tietää, oliko PG rakentanut noita haulillisia pommeja ennenkin. Ja jos, niin minkä kokoisia?
3. PG suuntasi pommin kanssa Myyrmanniin, joka oli tuohon aikaan vielä oikeasti suuri kauppakeskukseksi. Täällä on puhuttukin siitä että kyseessä oli erittäin huolellinen kaveri. Pommi repussa kauppakeskukseen?
3.2. Pommi räjähti "vahingossa" sattumalta kauppakeskuksen kaikkein keskeisimmällä paikalla?
4. PG oli jättänyt reppunsa roskiksen päälle, ja sitten palannut sen luo (tämähän näkyy jossain turvakamerakuvissakin, ja täälläkin spekuloitiin että jos olisi mennyt tarkistamaan, miksei räjähdystä kuulunutkaan). Voin kertoa, että koko ikäni Vantaalla asuneena en ole juurikaan jättänyt reppua tai mitään muutakaan omaisuuttani hetkeksikään vartioimatta Myyrmannissa, tai missään muuallakaan missä liikennettä on paljon. (Off topic: taannoin jätin laukun vartioimatta työpaikallani, noin kahdeksi minuutiksi. Tapahtumahetkellä myymälässä 3 ihmistä minun lisäkseni. Lompakko katosi.) Vetoan siis edelleen Petrin huolellisuuteen. Jättää nyt metsän puille tarkoitettu pommi vartioimatta kauppakeskukseen? Taatusti yksin jäänyt reppu olisi saanut kimppuunsa jonkinnäköisen tonkijan.
Itsemurhaan viittaavat tekijät:
1. PG:n tiedettiin olevan yksinäinen ja jokseenkin syrjäytynyt. Ei, se ei tarkoita välttämättä tarvetta itsemurhaamiseen, mutta noin pääasiassa itsemurhaajat lukeutuvat näihin. Ja onhan se varmasti jonkunmielestä itsemurhaamiseen painavakin syy, tuota yksinäisyyden astetta/vaikutusta PG:een on mahdotonta sanoa.
2. PG palasi yksinjättämänsä repun luo, eikös se nyt ole aika yleinen vitsi, että PikkuKalle painaa liipaisimesta ja katsoo sitten piippuun kun mitään ei tapahtunut. Todella vaikea uskoa että huolelliseksi sanottu PG olisi saattanut itsensä tuollaiseen vaaraan vahingossa, kun kuitenkin tiesi taatusti tasan tarkkaan pomminsa tuhovoiman.
Ja sitten tietysti, edelliset kohdat 1-4 ja 1-2 kuuluu yhdistää toisiinsa.
En ole kyllä tuota PG:n isän kirjaa lukenut, että tiedä sitten miten paljon edellisiin olisi siitä tullut lisää.