Kysy mitä tahansa seuraavalta vol.3

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

MotiivitOn kirjoitti:Miten median tapaa uutisoida kauhajoen kaltaisista tapahtumista tulisi muuttaa?
Ne pitäisi tuomita. Oletteko huomanneet, yksikään lehti ei koskaan tuomitse tekoa? Kerrotaan vain, mitä on tapahtunut, kiljutaan siitä isoin otsikoin ja hehkutetaan jokaista veripisaraa mikä on saatu kuvaan. Mutta koskaan ei kerrota, että kyseessä on täysin tuomittava teko. Mitä se saa nuoren, vielä kehitysvaiheessa olevan teinin ajattelemaan? "Oh, cool, ilmaista mainetta ja mammonaa! Eikä tarvitse kuin tappaa pari ja sitten itsensä. Cooooool!"

Vaikka tappaja itse ei pääsekään nauttimaan yleensä kuuluisuudesta, niin jo ajatus siitä saattaa olla tarpeeksi motivoiva tekemään jotain tälläistä. Lisäksi taustalla voi olla myös toisenlainen ajatuskin; lehdet ovat valmiita tarjoamaan isojakin summia sukulaisten/tuttujen/vanhempien haastatteluista tuossa vaiheessa. Ehkä perhe on köyhä, ehkä heillä on tarvetta isoille summille rahaa.

Ja viimeinen, laukaiseva tekijä; ampuja yleensä on ymmärtänyt tuossa vaiheessa, että hän on nyt nuori, elämää ei ole loputtomasti ja jos haluaa jäädä nuorena kirjoihin, on toimittava NYT, eikä myöhemmin. Jos sitä elämänhalua ei ole loputtomiin, niin yhdessä kaikki nämä iskevät kyllä melkoisen pommin nuoreeen mieleen.

Mutta siis joo, vastaukseni on, että teot pitäisi tuomita rankemmin. Vaikka lehdistön pitäisi olla neutraali tässä suhteessa, niin jotain rajoja olisi asetettava. Tällä kertaa tosin olen huomannut erikoisen piirteen mitä tulee ampujaa kohtaan; lehdistö on painanut useita sympatisoivia tekstejä ampujasta, tämän päivän kannessakin oli yksi. Todella, todella omituista....

Mutta mennääs samalla, niin joku voi täydentää.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Aivan samaa mieltä. Tuomita pitäisi selvemmin. Koulukiusaamis-, ahdistus-, masennus- ynnä muut traumat eivät riitä syyksi ihmisten tappamiseen eikä ylipäänsä mikään. Koska kyseinen henkilö ei saa tuomiotaan tämänpuoleisessa (jos nyt pateettisiksi heretään), niin edes julkinen ja yleinen mielipide voisi hänet tehokkaammin tuomita. Syiden etsiminen ja selittely tekijän persoonasta käsin on täysin tarpeetonta muille kuin rikoksen profiloijille.

Mutta tästä riittää varmasti mielipiteitä, joten jatketaan. Miten median pitäisi muuttaa uutisointiaan tällaisissa tapauksissa?
Sakara
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Sakara »

Edellä mainittujen lisäksi lehdistön pitäisi keskittyä vähemmän tekijän hehkuttamiseen ja korostaa enemmän uhreja.

Samalla mennään.
Good wombs hath born bad sons
-Shakespeare
Setä
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Setä »

Ehdottomasti syyttävämmäksi ja kaikkien entisten koulukavereiden naapurien haastattelut pitäisi jättää pois.

Koska olen täysin kyllästynyt kyseiseen tapahtumaan, kysynkin seuraavalta, onko grandiosan pizza-perjantai mainoksessa vain kaksi naista? Eli onko keittiössä ja pippaloissa tanssi brunetti sama nainen?
What's up, fuckers?
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Valitettavasti en edes muista kyseistä mainosta, mutta änkeän kuitenkin tähän väliin, koska on pakko päästä kysymään...

Oletko yllättynyt kenenkään minfolaisen kommenteista viikon kuumaan aiheeseen? Toisin sanoen, oletko ollut huomaavinasi yllättäviä piirteitä kanssaminfolaisten postauksissa? (itse ainakin olen miettinyt omaa suhtautumistani muutamaan kirjoittajaan aivan uudessa valossa)
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

^ Kyllä olen. Todennäköisesti samojen henkilöiden kohdalla kuin maijakin.

Sama seuraavalle, koska olen laiska kakkahousu.
Mother_North
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja Mother_North »

Hmm jaa. .en oo huomannut erityistä, tai olen niin blondi enkä jaksa nyt keskittyä. (tosin olen ollut kauvan poiskin, että varmasti olen muutenkin missannut vaikka ja mitä)

Ketä ovat nämä henkilöt ? :lol:
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Mother_North kirjoitti:Ketä ovat nämä henkilöt ? :lol:
Emmää vaa tiä??? Minä? 8) Vodka?
Sauli Niinistö?

Antaisitko medialle pyydettäessä haastattelun, jos joku tuttavasi olisi osallisena Kauhajoen tapaiseen caseen?
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

En ainakaan silloin, jos ko. tuttavani olisi uhri. Jos taas tuttavani olisi ollut surman tekijä, niin saattaisin jopa harkitakin haastatteluun suostumista... mutta vain riittävän suurta rahallista korvausta vastaan :roll:

Sama kysymys, mutta vaihdetaan tuttavan tilalle tosiystävä.
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Kyllikki S
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Ilman muuta ja laittaisin omiani vielä kaupan päälle.

Onko internet yksi ilmestyskirjan pedoista?
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

En missään nimessä.
Tosin, se haastattelupyyntö tulisi todennäköisesti vielä shokkitilan aikana, jolloin helposti avautuu tilanteestaan miltei kelle tahansa niin, että myöhemmin kaduttaa. Eli: en haluaisi antaa, mutta oletettavasti antaisin kuitenkin :D

edit: Hitto, tytöt, tootta nopeita! Vastaus Kyllikin kysymykseen: Ei ole. Ilmestyskirjan pedot ovat ihmisiä.

Mikä on mielestäsi television raivostuttavin sarja?
Mata Hari
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Mata Hari »

Salkkarit.

Miksi et voisi elää ilman telkkaria?
Tengu
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Tengu »

En omista radiota.. . hissi musiikkia elämään!

Tuleeko jouluna lunta¿
Torture is best at bedtime.
fitness
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja fitness »

Toivottavasti lunta saadaan jouluksi.

Kun viime joulu meni kuolevan läheisen vuoteen vierellä sairaalassa valvoen ja joulupäivä hyvästellessä, niin miten ihmeessä sen joulun fiiliksen löytää enää uudelleen? :shock:
Clyde
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Itse erosin viime jouluna, isäni joutui sydänkohtauksen takia sairaalaan ja kaverini kuoli. Voisin kysyä oikeastaan saman kysymyksen mutta nyt tuntuu että kaikki on hyvin ja elämää nakertavista asioista vain tulee vahvemmaksi. Pitää ajatella positiivisesti vaikka se vaikeaa onkin. Itse ensimmäistä kertaa aikoihin odotan oikeasti joulua.

Mikä on tärkein joulutraditiosi?
Lukittu