Helsinki Ullanlinna - psykiatrille elinkautinen vaimon murhasta 12/2022

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
skoune
Rico Tubbs

Re: Helsinki Ullanlinna - psykiatri syytteessä vaimonsa murhasta 12/2022

Viesti Kirjoittaja skoune »

QWERTY kirjoitti: La Kesä 15, 2024 5:43 pm ...
Talvi24, vanhempi Mr. Lastenneurologi evp höpisee ja spekuloi ja juoruilee kuin nousuhumalainen teini. Komppaajina Ulrica, Skoune ja oliko se Tao Tao vai mikä.
Mustaa väännetään valkoiseksi, Oikein Paksunnetusti ja asiat kääntyvät päälaelleen.

...
Arvoisa QWERTY, taidat olla vähän huolimaton lukija. Vai käytätkö tiettyjä "silmälaseja" lukiessasi? Aika pintapuolisesti olet minunkin, nikki skounen viesteihin tutustunut. - Vai onko täällä myös nikki Skoune kirjoittamassa?

Minulla on kokemusta tarkoista analyyseistä monelta (tieteen) alalta ja olen siis erikoistunut katsomaan asioita kokonaisvaltaisesti. Tässä tapauksessa sekä syytetyn että uhrin kannalta, heistä saatavilla olevista tiedoista. - Olen myös tottunut hakemaan syitä siihen, mitä jossakin casessa on tapahtunut, eli tarkastelen asioita sekä syytetyn että uhrin kannalta. - Siksi olisi esimerkiksi tarpeellista selvittää kaikki ko tapuksen taustalla olevat faktatiedot.

Tämä on kuitenkin vaikeaa, sillä tunnetusti median kirjoituksiin ei voi sataprosenttisesti luottaa. Senkin tiedän kokemuksesta. - Asiavirheitä eri lehtien jutuissa esiintyy aina.. - Lisäksi on tämä kielimuuri, mikä ei koske pelkästään muuria suomen ja ruotsin kielien välillä, vaan myös eri kirjoittajien ns luetun ymmärtämisen välillä.

Tämän lisäksi on vielä se epäkohta, että syytetyn taustat on laajasti reposteltu täällä, mutta uhrista ei tiedetä paljon mitään. Vedotaan uhrin omaisten (lasten ) suojelun tärkeyteen. --Mutta entä syytetyn pienet lapset? On mielestäni törkeää, että syytetystä voi sanoa mitä tahansa... - Tietysti tiedämme kaikki, että RT on julmasti tappanut vaimonsa ja yrittänyt sen asian salata. Ja olemme kaikki samaa mieltä siitä, että hänen tulee saada sellainen rangaistus, mikä on hänen tekoonsa oikea tai ns "oikeudenmukainen".

Tämä, että minä komppaisin eräitä nikkejä täällä ja jotain agendaa täällä porukalla hommaisin, on aika mielikuvituksellista. - Olen aika usein kommentoinut varsinkin Talvi24n eräitä väittämiä ja yrittänyt väittää vastaan joihinkin hänen esittämiinsä asioihin. Täytyy kylläkin myöntää, että en aina jaksa lukea kaikkia hänen kirjoituksiaan. - Mitä tulee Ulricaan, niin hänhän kirjoittaa faktatietoja tänne ottamatta kantaa esiintuomiinsa asioihin.

Minua ihmetyttää täällä sellaiset nikkien kirjoitukset, joista tihkuu viha Tikkasta kohtaa. Miksihän on näin?
Viimeksi muokannut skoune, La Kesä 15, 2024 10:05 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Talvi24
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Talvi24 »

QWERTY kirjoitti: La Kesä 15, 2024 8:52 pm
Talvi24 kirjoitti: La Kesä 15, 2024 7:58 pm
Ai niin kuin sellaisia rohkeita, ennakkoluulottomia ja laajempia näkökulmia kuten Gambia, sukupuolitaudit (monikko) ja onlyfans.

Vankilat ovat täynnä sellaisia hämärryttäjiä, jotka selittävät itsensä uhriksi. Jotkut hölmöt uskovat taitavia psykopaatteja sellaisissakin tilanteissa, joissa faktat ovat kiistattomat.

Vaikea uskoa, todella vaikea, että eläköitynyt lastenneurologi suoltaisi tänne tuollaista sekametelisoppaa kilometritolkulla.

Sinä kuitenkin luennoit täällä psykiatriasta sellaisella tavalla, ettei tarvitse olla kummoinenkaan kollega että huomaa sinut psykiatriksi. Vaikka käytätkin ammattitietämystäsi vääristelyyn ja huiputukseen. Ja hämärrytät, kömpelösti tosin.

Tässä surmatapauksessa motiivi on mielestäni ilmiselvästi persoonallisuushäiriöön liittyvä ja psykologinen, ei tavanomainen ”rationaaliseen” hyötyyn pyrkivä, eikä impulsiivinen kännitappo. Bentsodiatsepiinit ja stimulantit eivät väärinkäytettynäkään aiheuta tuollaista käytöstä. En todellakaan usko, että stimulantit olisivat tässä laukaisseet paranoidisen psykoosin.
Juu, taisi olla canis lupus, joka ehdotti Gambiaa - miksi sen pohtiminen olisi tuomittavaa? Ulrica oli huomioinut positiivisen SERi-testi tuloksen välituomiosta. Jostain se on positiiviseksi tullut. Ei kai ihme, jos sitä on mietitty. Luulen Ulrican nostaneen OnlyFansin esiin ihan siksi, kun välituomiossa on salattu se tieto, missä deitti-sovelluksessa olivat tavanneet. Tinderiähän täällä on taidettu kommentteihin kirjottaa ilman tietoa. Ei siis saisi sinun mielestäsi pohtia tuotakaan. Perin kummallista. OF on omanlaisensa deittisovelluksenakin käytetty. Ei sen kummenpi. Siihen liittyen on ilmeisesti paljonkin ennakkoluuloja ja vääriä käsityksiä. Perehdyin tuohon jkv, kun yksi artisti siinä aloitti, en kirjautunut sinne.

Sille kai ei voida mitään, jos vangit yrittävät selittää itseään uhriksi - ja jos niin tekee tämän tapauksen T. Pääasia, että saisi asiaan kuuluvan rangaistuksen teostaan.
Onhan se hyvinkin mahdollista,että mt-tutkimuksessa on todettu joku persoonallisuushäiriö, mutta joku psykiatrian alan työntekijä kertoi aiemmin ketjussa, että sitä tietoa ei välttämättä tuotaisi julkisuuteen.

Ilmeisesti haukut joitain ketjussa kirjoittavia "hölmöikisi" - suhteessa psykopaatteihin. Omien luulojesi perusteella.

Sinä voit luulla minustaihan mitä lystäät. Et sinä sillä saa minun erikoisalaani muutettua miksikään muuksi kuin se on. Ja eläkkeellä olen ollut jo useamman vuoden. Toivottavasti "vainoharhaisuus" sen osalta helpottaa. Täällä ollaan keskustelmassa ketjun tapauksesta eikä toisista ketjulaisista.

Sen verran sanon sinulle vielä, että on minulla tietoa ja kokemusta psykiatriasta - kuten olen kirjoittanut ihan omaakin kokemusta, ja läheisten kautta oppimaani. Ja todella helppoa on netistä tietoja tarkistaa - lienet huomannut? En ole todellakaan luennoinut, olen vain osallistunut keskusteluihin. Onko niin, että sinä et tiedä muista lääketieteen aloista mitään, ainoastaan omasta alastasi?
Mainittakoon, että psykiatriaa en edes harkinnut missään vaiheessa en edes lastenpsykiatriaa. En todellakaan.

Miksi sinä olet ylipäänsä kiinnostunut anonyymin ketjun ihmisten ammateista - ja ei siis kiinnostuneisuuskaan riitä. Kerroin jo ketjussa aloittaessani, ettei erikoisalastani ole tämän tapauksen suhteen mitään hyötyä. Kenenkään ketjulaisen ammatti ei ole ketjun aihe. Aihe on tapaus Tikkanen.

Hypi hyvä ihminen minun kommenttieni ohi tai laita estot, vältyt lukemasta. Tiedän, että kirjoitan monesti turhan pitkiä tekstejä, siksi käytän mustauksia - kun ne opin. Pitkiin teksteihin taipumus juontaa omasta erikoisalastani.

Todettu lääkkeiden väärinkäyttö - addiktio ja mahdollinen / todennäköinen persoonallisuushäiriö ovat minunkin mielestäni taustatekijöinä olleet - todennäköisesti - vaikuttamassa tekoon. Minä luulen, ettei T ollut suunnitellut tekoa. Oli tullut riita, joka eteni yhteenotoksi ja lopulta T surmasi vaimonsa raakaa ja julmaa, pitkäkestoista välivaltaa käyttäen. Oli sitten jnkl lääkeaineden vaikutuksen alainen tai ei.

Maallikkona luulen, että murhan kriteerit voisivat täyttyä teon ollessa lisäksi kokonaisuutena törkeä; ruumiin piilottelu, yritys hävittää ruumis ja lisäksi hautarauhan rikkominen.

Ei suunniteltu teko - sen puolesta puhuu sekin, että todella huonosti olisi suunnitellut.

Yllätyn, jos olisivat todenneet mt- tutkimuksessa syyntakeettomaksi. Oikeuspsyskologi oli Tikkasesta tekemässään tutkimuksessa todennut, ettei ollut psykoosissa ennen tekoa eikä sen jälkeen. Ja oikeuspsykologi totesi välituomiossa, ettei teon hetkellä todettu psykoosi edes välttämättä merkitse syyntakeettomuutta.

T on käyttänyt stimulantteja väärin jo pidempään, miten edes nyt tuolloin 12/22 olisi yhtäkkiä psykoosin laukaissut.

Onko joku epäillyt impulsiivista kännitappoa? En ole nähnyt sellaista spekuloidun.
taotao
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja taotao »

https://www.terve.fi/artikkelit/80147-m ... ari-kertoo

Tämmöinenkin juttu tuli vastaan. Ja sielläkin oli nostettu esiin tämä:

" Ei koskaan bentsoja!
Lauerman mukaan psykopaatin kohtaaminen on tasapainoilua. Lääkärin pitää ehdottomasti välttää bentsodiatsepiinien määräämistä, hän tähdentää.

-Bentsot eivät kerta kaikkiaan sovi. Ne lisäävät kohtuuttomasti pidäkkeettömyyttä yhdessä alkoholin kanssa, hän sanoo ja viittaa siihen, kuinka yleisiä ovat rikokset, jotka on tehty bentsojen vaikutuksen alaisena."

Tuo yllä oleva pätee aivan kaikkiin, ei vain psykopaatteihin.

Alkoholin käyttöä ei taideta kummemmin edes nostaa esiin monestikaan. Tämä nyt yleisenä toteamuksena. Itse taas näen, että silläkin voi olla osuutensa ja merkityksensä. Alkoholi vahvistaa tai vaimentaa muita lääkkeitä / päihteitä. Ei ole tietoa, kuinka usein tai paljon tikkanen käytti alkoholia.

Ja pitääkö tämäkin nyt kirjoittaa, mutta en sympatiseeraa yhtä ainoaa sekakäyttäjää, oli kyseessä alko, lääkkeet, laittomat päihteet tai mitä milloinkin, tai oli kyseessä menestynyt ihminen tai kadulle päätynyt koditon yksilö.
Talvi24
Jessica Fletcher

Re: Hki Ullanlinna - psykiatri epäiltynä vaimonsa murhasta 12/22 ja aiemmasta perhemurhan yrityksestä

Ulrica kirjoitti: La Kesä 15, 2024 9:42 pm
Utelo kirjoitti: Ma Marras 20, 2023 8:34 pm
QWERTY kirjoitti: La Marras 18, 2023 4:13 am Tämä on hyvä, perusteltu analyysi henkilöltä, joka on tavannut ja tuntenut syytetyn, eivätkä havainnot perustu spekulaatioihin.
Kiitos Ulrica, kun nostit esille tuon Utelon marraskuussa -23 kirjoittaman arvion. Tuossa on peräkkäin kaksi arviota, joista alempi on Tikkasen tuntenut henkilö - ja tuo arvio osuu varmasti paljon enemmän oikeaan. Tuosta arviosta pystyy jotenkin "ottamaan kiinni"., saamaan ihmisen "esille." Yllättäväkin tuo arvio on sen suhteen, mitä ketjussa on täysin estoitta, täysin vakuuttuneena Tikkasesta kirjoitettu - kuka minkäkinlaisiin luuloihin perustaen. Todella mielenkiinnolla odotetaan mt-tutkimuksen tuloksia.
Talvi24
Jessica Fletcher

QWERTY kirjoitti: La Kesä 15, 2024 9:30 pm
taotao kirjoitti: La Kesä 15, 2024 9:01 pm Qwertylle:
Tikkanenhan on vedonnut masennukseen. Masennus ja piripsykoosi ovat varsin erilaisia häiriötiloja aivan ulkoiselta vaikutelmaltakin.
Puolustus on vedonnut teon hetkellä olleeseen psykoosiin - ja sillä pyrkivät syyntakeettomuuteen. Tieto on välituomiossa. Etkö ole tilannut välituomiota?
canis lupus
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja canis lupus »

Juuh, minä nostin yhdeksi mahdollisuudeksi Gambian reissun ja sen seuraukset. Taisi jollain lääketieteellisen pätevyyden omaavalla olla pikaluku päällä, kun vertaukseni ei avautunut. Ajattelen sellaisen olevan epätodennäköistä - mutta kuitenkin mahdollista. Niinkuin yhtälailla ne toiset tulkinnat Tikkasesta jotka ovat täysin spekulaatioita, ilman mututuntumaa kummallisempaa.

Erityisesti tämä ihmetyttää nimimerkissä jonka kirjaimet sijaitsevat samassa rivissä näppäimistöllä. Pelottavaa kuinka "yksisilmäisen ammattimaisia" jotkut ammattilaiset ovat. Ei ihme että oikeusmurhia täälläkin Pohjoisessa tapahtuu...
Mens malus in corpore sano
Ulrica

Viesti Kirjoittaja Ulrica »

Talvi24, sinä aiemmin ketjussa näppärästi analysoit mahdollisia Tikkasen lääkityksia ja laskit eri lääkkeiden määriä arvioiden välituomiosta.

Kiitos, ne olivat hyviä. Hahnottui sen avulla mitä mahdollisesti käytti säännöllisesti.

Taotao toi jokunen sivu taaksepäin mielenkiintoisen arvion Meltdownista Aspergerin, autismin kirjoon liittyen. Jos hypoteesina olisi, että syytetyllä olisi kirjoa, mutta ei esim diagnoosiin asti. Tunnetko sinä tai voisitko arvioida voisiko em melttaria tai muuta ahdistusta, mikä autismin kirjolaisilla voisi liittyä kohtaustyyppisesti lääkitä jollakin, mikä rauhoittaa tilanteen melttarista pois, tai estää sen? Voisivatko tällaiset lääkkeet olla Tikkasen käytössä olleita, niitä riippuvuutta aiheuttavia tai psyykelaakkeita?

Voi olla kaukaa haettu pohdinta, mutta tällaista ei ole ketjussa pohdittu valituomion jälkeen. Tunnen itse näitä laakekuvioita huonosti. Ymmärtääkseni myös ADHD voi tuoda ahdistuskohtauksia, kun kuormitus kasvaa liian suureksi.

Monella aikuisiällä autismin kirjon diagnoosit ovat aiemmin elämässä tulkittu mt-ongelmiksi, masennukseksi.
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Miss Holmes #1 »

Minusta pahuus ei ole mitään sellaista, joka syttyy ihmisessä ’bling’ ja katoaa samantien.

Väkivalta, väkivaltainen käyttäytyminen, valehtelu, hallinnan tarve, kylmäverinen pokeri. Ne ovat jossain syvällä perusluonnossa.

Tikkasen kiinnostus väkivaltaan, agressioihin, impulsiiviseen käyttäytymiseen, manipulointiin, valehteluun on tiedossa jo hänen tutkimusten ja aiempien tekojen kautta.

Missä kohdassa Tikkanen on tehnyt jotain erityisen hyvää?
Onko kiinnostus murhafantasioihin, väkivaltaiseen käytökseen ja agressioihin ihailtava piirre ihmisessä?

Onko oikeudessa lasten edunvastaisesti tappelu ja perheen jättäminen nuorimman ollessa vauva kunnioitettavaa?

Onko teot, jotka johtivat oikeuksien rajoitukseen arvostettavia?

Onko lääkkeiden pitkäaikainen väärinkäyttö oikein ja ymmärrettävää?

Onko autolla mereenajo koko uusioperhe kyydissä anteeksi annettavaa?

Mun päähän ei mahdu, miten tässä nyt yritetään väkisellä löytää hyvää ihmisestä, joka oikeastaan on hyvyyden räikeä irvikuva?
"Kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa,
joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa,
mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa."
Abraham Lincoln (12.2.1809 – 15.4.1865)
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Miss Holmes #1 »

Mua kiinnostaa mistä tuo kaikki on tullut.

Onko se aivoissa rakenteellisena, onko se opittu tapa, onko syntymekanismi vihaan ja/tai katkeruuteen liittyvä?

Lääkkeitä siitä tuskin on syyttäminen, koska ensimmäiset tutkimukset (julk 2007) ovat niin kaukana tästä päivästä, mutta aihe väkivalta.

Tässä tietenkin tulee väkisin mieleen lapsuus.
Mulle tulee mieleen, että vanhempien suhde on ollut väkivaltainen ja isällä ollut alkoholiongelma. Tai äidillä.
Tikkanen on selkeästi nuoresta saakka käyttänyt ”värikkäästi” päihteitä.
Usein se malli tulee kotoa.

Onko Tikkasen ”kotiopetus” lapsuudessa oikeasti johtunut syistä, joita hän on kertonut julkisuuteen, vai vakavammista ongelmista, joita vanhemmat ovat ’pehmittäneet’ kertomuksissaan?

Onko isällä diagnoosi? Mies ei selkeästi ole täysin hullu, mutta ei missään nimessä ns normaali.

Minusta taustalla on joko vaikea pershäiriö tai opittu malli, jonka juuret vie lapsuuteen.

Koska raju väkivalta on kohdistunut naisihmiseen, tulee väkisin mieleen, että äiti ei ole ollut täysin tasapainoinen.

Julkisuuteen on tuotu, että idea ruotsinkielisestä koulusta oli isän. Oliko?
Isä vaikuttaa ihmiseltä, joka ei ’puolustaudu’ tuollaisiin, vaikka asia olisi ”laitettu hänelle”, hieman boheemille ja höppänälle poloiselle.

Mihin äiti päätyi eron jälkeen? Avioituiko hän suomenruotsalaisen kanssa? Mikä on äidin merkitys tässä kaikessa?

Millainen on Tikkasen ja kaksoissiskonsa suhde?
Erimunaiset kaksoset eivät ole sen kiinteämmässä suhteessa perimänsä suhteen toisiinsa kuin normaalit sisarukset.
Mikä siskolle on iloinen uutinen, jos kysymys on perimästä; 50/50 vai 50/60 (🤷🏻‍♀️joke) mahd ettei ole samaa perimää.

Millainen on ollut vanhempien suhtautuminen lapsiin? Olivatko he ’tasa-arvoisia’?
Saiko sisko ’helpotuksia’ tyttönä?

Onko siskolla ollut elämässä ongelmia lääkkeiden, alkoholin, parisuhteiden tai muun kanssa?

Kaikki minusta erittäin mielenkiintoisia asioita, jotka on ohitettu kokonaan.

Miksi?

Lapsuus rakentaa ihmisen perustan.

(jos jollekin biologia on vierasta:)
Liitteet
IMG_4110.jpeg
IMG_4110.jpeg (394.87 KiB) Katsottu 738 kertaa
"Kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa,
joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa,
mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa."
Abraham Lincoln (12.2.1809 – 15.4.1865)
petro
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja petro »

Pilkkua viilaan, mutta sisarusten yhteinen geeniaines ei ole 50 %. Yleensä yhteinen aines on selvästi sen alle, ja vaihtelu on aika suurta, minkä yleinen elämänkokemus vahvistaa. Vanhemmilta peritään kummaltakin noin 50%, mutta sekään ei ole jämpti luku.
Ulrica

Autistisia piirteitä syytetty toi itse esiin välituomiossa. Tämän vuoksi asiaa on pohdittu nyt.

Joitakin piirteitä hänessä osuu siihen. Uhrin ystävän todistelussa kertoi syytetyn olevan sosiaalisesti epäpätevä. Uhrin veli myös kertoi veneen kiinnittämisen olevan syytetylle vaikeaa. Syytetty harrasti kuorolaulantaa, eikä esim kilpaurheilua, voisi sopia autistinkirjon mieltymyksiin. Esim yhdellä ruotsinkielisellä kuorolla oli fb-sivut, jossa toiminta käy ilmi. Heillä on joulukonsetteja vuosittain joulukuussa tuohon pikkujoulu aikaan, jolloin uhrikin surmattiin. Sipoossakin kuoro esiintynyt.

Mereen ajoon liittyen on aiemmin ajateltu, että tapaturmaa voisi tukea adhd -sahlari. Autistinen piirre on myös motorinen kompelyys. Tällainen voisi tukea tapaturmaa mereenajossa.

Ajattelin mereenajon olevan aiemmin tahallinen, mutta kun löysin syytetyn punaisen Volvon rekisterinumeron, kävi ilmi sen rekisteritiedoista, että syytetty hankkinut sen vasta 5/2021. Kko:n mereenajoratkaisussa kerrottiin mereenajoVolvon hallintalaitteiden olleen identtiset Tikkasen vanhaan autoon nähden, Tikkanen selitti hallintalaitteita oudoksi. Kolmessa kuukaudessa hallintalaitteet ei välttämättä ole tulleet tutuksi. Oli hääkesä ja hankittiin huvilaa ja venettä, paljon muuta kuormittavaa, johon kului energiaa. Ymmärtäisin hallintalaitteiden tuttuuden, jos syytetyllä olisi ollut samalla hallintalaitteella oleva auto ennen 4/2021, pidempään käytössä. Siitä ei ole tietoa minulla. En myöskään usko olleen syytetyn idea ostaa kolmen kuukauden sisään uutta autoa. Punainen Volvo oli hankittu upouutena 5/2021, se ei ollut käytetty vaihtoauto.

Lehdissä on ollut tieto, että mereenajoa kyydissä olleet alkoivat pitää mahd tahallisena henkirikosepailyn jälkeen, ei ennen. Uhrin tyttären on välituomiossa kerrottu kertoneen poikaystävänsä äidille, joka oli uhrin tuttava, alkaneen pitää mereenajoa tahallisena. Epäilen uhrin tyttären kertoneen epäilystä henkirikoksen jälkeen. Ei ole tietoa mistä lukien uhrin tytär ja uhrin ystävättären poika seurustelivat, ovatko seurustelleet jo mereenajon aikoihin. Muuta kautta uhrin tytär ei ollut tekemisissä seurustelukumpoanin äidin kanssa, kuin seurustelusuhteen aikana, vaikka seurustelukumpoanin äiti oli uhrin ystävätär. Valituomion todistelussa uhrin ystävätär kertoo, että olivat nuorten seurustelun vuoksi tekemisissä uhrin kanssa. Tämä pohdinta mereenajon tahallisuutta koskien tyttären kertomana.

Omaa ajatusta mereenajon tahattomuudesta tukee myös uhrin lausunto mereenajon jälkeen esitutkinnassa. Olen lukenut mereenajon tapaturmaesitutkintapoytakirjan. Samoin se, että syytetyn entinen puoliso ei lausunut asiassa mitään, edes henkirikoksen jälkeen. Ei uhri eikä syytetyn entinen puoliso olisi antaneet omien lastensa olla tekemisissä syytetyn kanssa tai asua hänen kanssaan enää mereenajon jalkeen, jos asiassa olisivat epäilleet muuta kuin tapaturmaa.

Pidin ennen täysin mahdottomana tapaturman mahdollisuutta, mutta autistinen piirre, motorinen kompelyys plus kuormitus tuohon käytökseen mereenajotilanteessa voisi käydä. Kko kuitenkin äänesti mereenajoratkaisussa, eikä se ollut mitenkään selvä, vaan täpärä syytetyn eduksi.

Tämä mereenajon mahdollisuus tapaturmana, on saanut itseni ajattelemaan henkirikosta myös toisin. Syytetyllä on ollut lääkkeitä, riippuvuutta niihin, mutta koulutuksensa vuoksi ajattelen hänen myös pyrkineen selvittämaan omaa tilannettaan. Nuo lääkkeet, mitkä ovat aiheuttaneet riippuvuutta, on voinut hoitava lääkäri myös määrätä oireisiin, eikä niissä mitään epäselvää. Autisminpiirteisella on myös neurokuntoutusta, mikä jeesaa potilasta, eikä lääkkeitä esim Meltdowniin sitten tarvita. Hoitava lääkäri valituomion mukaan yritti terapiaan syytettyä ohjata.

Ketjun tapauksessa on paljon yksityiskohtia, jotka voi huomata, jos ei katso asiaa täysin laput silmillä. En kuitenkaan tarkoita, että tämä pohdinta olisi oikea, vaihtoehto myös.

Sori, ei toimi ä-kirjain joka kohdassa
taotao
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja taotao »

Sosiaalisesti epäpätevä ei sovi psykopatiaan. Eikö he nimenomaan ole lipeviä ja jopa hurmaavia, sosiaalisesti taitavia.

Autistiset piirteet kyllä varmasti saadaan selville mielentilatutkimuksessa. Tai jos tekijä on ne vain sepittänyt selitykseksi, nikn sekin tulee ilmi, koska ne piirteet on kuitenkin ihmisessä jo lapsuudesta alkaen.
Ulrica

Tässä yksi ruotsinkielinen kuoro esimerkkinä. Fb-sivujen mukaan toiminta sen tyyppistä, jonka toiminta aktiivista myös korona-aikana porukalla. Mä olen mieltänyt syytetyn tämä henkiseksi persoonaksi, mikä viihtyi tamantyyppisessa porukassa. Esiintymisiä oli perinteisesti vuosittain joulukuussa, surmakuukautenakin. Glogijuhlat eivät ehkä olleet Tikkasen juttu, vaan tällainen kuoroporukka, mikä teki reissuja ulkomaillekin yhdessä.

https://www.hbk.fi/koren/
Talvi24
Jessica Fletcher

canis lupus kirjoitti: La Kesä 15, 2024 10:31 pm Juuh, minä nostin yhdeksi mahdollisuudeksi Gambian reissun ja sen seuraukset. Taisi jollain lääketieteellisen pätevyyden omaavalla olla pikaluku päällä, kun vertaukseni ei avautunut. Ajattelen sellaisen olevan epätodennäköistä - mutta kuitenkin mahdollista. Niinkuin yhtälailla ne toiset tulkinnat Tikkasesta jotka ovat täysin spekulaatioita, ilman mututuntumaa kummallisempaa.

Erityisesti tämä ihmetyttää nimimerkissä jonka kirjaimet sijaitsevat samassa rivissä näppäimistöllä. Pelottavaa kuinka "yksisilmäisen ammattimaisia" jotkut ammattilaiset ovat. Ei ihme että oikeusmurhia täälläkin Pohjoisessa tapahtuu...
Ihan hyvä, että uskalsit nostaa esille tämänkin mahdollisuuden. Myönnän toki, että pari kertaa piti räpyttää silmiä - rohkeudellesi. Ikä-ihmiselle ei tuo nimittäin oltut tullut edes mieleen. Sitten muistui mieleen kuvaledissä olleita tieto-artikkeleita tästä ilmiöstä. Olikohan jopa niin, että juuri suomalaiset naiset etsivät Gambiasta nuorempaa seuraa.

Epätodennäköisenä toki pidän Gambia-mahdollisuutta (ehkä 20% mahdollisuus, että olisi saanut sieltä sukupuolitaudin - siis JOS on ollut sukupuolitauti tai kaksikin). Mutta voisihan se olla Uhrin taholta jnkl "kapinointiakin" suomenruotsalaista eliittiä kohtaan - siis JOS olisi … Ja vaikkapa yhdessä ystävän kanssa. Vn paras ystävä oli myös eronnut, hän kertoi tuon oikeudessa.

Ketjussa on pääosin mutu-tuntuma-spekulaatioita vs. Tikkasen tuntemien kirjoittamia faktoja. Se hyvin selvä ero, joka päätelmissä on näkyy todella hyvin tuossa QWERTYn ja Utelon keskustelussa marraskuulta, jonka Ulrica nosti eilen ketjuun.

Samaa minäkin ihmettelen, että miten psykiatrian alan ammattilainen välillä "riehuu" palstalla niin kuin riehuu - erityisesti syytettyä analysoiden ihan luulojen pohjalta - yrittäen esiintyä hyvinkin, omaa koulutustaustaansa usein korostaen. Sitten toisaalta alentuen suoranaisesti haukkumaan toisia ketjulaisia - kirjoittaen täysin asian vierestä. - No, itseni kohdalta oli siitä 3 vuodesta narsistisen esimiehen kiusaamana olemisesta se hyöty, etten vähästä hätkähdä - yhtään mitään itseeni kohdistuneita epäasiallisuuksia. Eli kohdallani pitää hyvin paikkaansa "Mikä ei tapa, se vahvistaa." - koskien niitä paria muutakin ison luokan elämässäni kohtaamia asioita.

Teemalla näyttää menevän juuri klo 9 alkanut tunnin kertoinen ohjelma Nettideittivillitys. Ingressissä sanotaan nykyisin useimpien parisuhteiden syntyvän deittisovellusten kautta! Uusi tieto minulle. - Niin muuttuu maailma. Tuo ohjelma löytynee Areenalta.
Talvi24
Jessica Fletcher

Ulrica kirjoitti: Su Kesä 16, 2024 9:17 am Tässä yksi ruotsinkielinen kuoro esimerkkinä. Fb-sivujen mukaan toiminta sen tyyppistä, jonka toiminta aktiivista myös korona-aikana porukalla. Mä olen mieltänyt syytetyn tämä henkiseksi persoonaksi, mikä viihtyi tamantyyppisessa porukassa. Esiintymisiä oli perinteisesti vuosittain joulukuussa, surmakuukautenakin. Glogijuhlat eivät ehkä olleet Tikkasen juttu, vaan tällainen kuoroporukka, mikä teki reissuja ulkomaillekin yhdessä.

https://www.hbk.fi/koren/
Kiva, kun muistit tämänkin. Oletettavasti T ei osallistunut syksyn 2022 aikana kuoronsa toimintaan.
On hän ollut aiemmin ilmeisen vihkiytynyt asiaan.

Yksi kollagani, hyvä ystäväni on ollut samalla tavalla mukana erittäin pitkään kuorotoiminnassa. Kuorossa laulaminen tekee käsittääkseni monella tavalla hyvää terveydelle. Jossain vaiheessa pohdin itsekin kuoroon mukaan menemistä, kun alueellani etsivät uusia jäseniä kuoroon.
Vastaa Viestiin