Miss Holmes #1 kirjoitti: Su Kesä 16, 2024 6:34 pm
En suinkaan usko mustavalkoisesti hyvään/pahaan, tai näe ihmisiä joko-tai tyyppisesti.
Enkä ole missään vaiheessa väittänyt, että Uhri olisi ollut täydellisyyttä hipova super-persoona.
Vastustan ainoastaan tapaa, jolla käsittelette Uhria.
Viimeiset vähintään 100 sivua Vicistä on väännetty ’syy’ surmaan. Aivan kuten Tikkanen itse on tehnyt oikeudessa loukaten uhrin omaisia. (Vt kohta uhrin mustamaalaamisesta)
Joulukuun 16. päivän alun tapahtumat kertovat paljon hänestä. Läheiset ja ystävät huolestuivat todella nopeasti hänestä. Ja toisaalta epäilykset kohdistuivat melko pian Tikkaseen.
Minusta se kertoo jo paljon tuosta hyvä - paha -asetelmasta.
Se kertoo myös paljon siitä miten Vicin tunteneet ihmiset hänet näkivät. Ihmiset, jotka ovat tunteneet hänet paljon pidempään ja 100% varmasti paremmin kuin Tikkanen muutaman vuoden kokemuksellaan.
Se, että ex-mies kysyi olisiko mahdollista, että Vici olisi mennyt hotelliin, kertoo minusta enemmän toiveikkuudesta, kuin siitä, että se olisi ollut Vicin tapa. Kaikki sairaalat, ystävät, työkaverit yms yms oli jo soitettu läpi ja silloin tietenkin pahin mahdollinen tulee jo mieleen. Ainoa toive tuossa vaiheessa on, että Vici olisikin elossa jossain, vaikka hotellissa.
On väärin myöskin ajatella, että psykopaatti olisi aina ”lipevä”. Psykopaatti on juurikin sellainen, jonka on havainnut toimivaksi malliksi peittää pimeä puolensa.
Uhrin ajatuksista Kauppatorin tapahtumista kertoo jotakin myös ’testamentti’ ja se ettei halunnut puhua asiasta. Minusta se kertoo hänen epäilyistään, joita ei ehkä itsekään halunnut uskoa.
Talvi myös unohti tuosta ’valehtelu’ osiosta oleellisia asioita. Olisi ehkä syytä tarkentaa tuo valehtelu koskemaan rehellisyyttä kokonaisuutena.
(Ja kyllä. Olen minäkin todellakin valehdellut, mutta pidän rehellisyyttä suuressa arvossa.)
Tikkanen ei ollut rehellinen hakiessaan Rinnekotiin. Hän ei tiennyt milloin oikeudet palautetaan.
Epärehellisyys näyttää minusta olleen osa hänen luonnettaan ja tapa suojata itseään ja ajaa omaa etuaan.
Olette myös paljon hokeneet, että Tikkanen ja ex olisi päässyt sopuun lasten huoltajuudesta.
Tuo sovittelu 2019 päättyi kesken, eikä ratkaisua tullut.
Minulla on vahva tunne, että tuo ’sopu’ syntyi vasta Vicin myötä.
Tikkanen on diagnosoinut itselleen aika pitkän listan ’sairauksia’. Hänellä on ADHD, autismia, masennusta, 2-suuntainen,….
Jokainen peittää jonkin kömmeltämisen:
Lääkkeiden väärin käytön, ’kömpelyyden’, masennustaipumuksen, ailahtelevan luonteen….
Suurimman osan diagnooseista hän on tehnyt itse, vaikka on ollut useammin hoitokontaktissa ammattilaisiin, kuin normaali ihminen koko elämänsä aikana.
Minä näen hänessä omaa etuaan tavoittelevan, epärehellisen, sadistisen henkilön, jolle muiden huomioiminen on teatteria.
Uskon myös, että hän on ollut hyvä potilastyössään, mutta motiivi ei ole mielestäni ole ollut ’pyyteetön auttaminen’, kuten Utelo kirjoitti ja kuinka Tikkanen toivoikin pakkomielteisen halunsa ’korjata potilaat’ näyttäytyvän.
Siinä missä useat haluavan nähdä tässä tekijässä hyvää ja sääliä synnyttävää vajaavaisuutta, minä en pysty. Liian monet asiat viittaavat kaikkeen muuhun.
1-2% miehistä on psykopaatteja. Kirurgeja, poliitikkoja, yritysjohtajia… Heidät pintapuoliset tuntevat työkaverit, tuttavat, harrastuskaverit tuskin tajuavat asiaa ja ’outoudet’ käytöksessä pistetään erikoisen luonteen ja älykkyyden piikkiin.
Kuulostaa hyvältä, jos et ajattele / usko mustavalkoisesti ihmisistä hyvä / paha.
Ei ole tainnut olla 100 sivua, kymmeniä kylläkin, mutta joukossa saattaa olla jotain muutakin. Vähäinen sivumäärä olisi 100, kun
noin 650 sivua on jauhettu Tikkasesta. Minusta
Ulrika on tehnyt hyviä nostoja perustellen, ei vain "lätkästen". Nostoja, jotka panevat ajattelemaan.
Nostoja joiden kuten ei niihin kommentoitujenkaan - ole ollut missään nimessä häpäistä, lytätä uhria, jonka muistoa varmasti jokainen ketjussa kunnioittaa.
Tarkoitus on ymmärtää sitä, mitä tässä on tahantunut ja miksi. Myös uhria käsitellen.
Olen kyllä nähnyt sinun kirjoittaneen uhrista pelkkää positiivista, en yhtään mitään negatiivista. Se on ollut sinun tarpeesi ja teet niin kuin haluat, ei siihen ole kellään nokan koputtamista.
Minä en ole lukenut välituomiosta mitään sellaista, missä T olisi loukannut uhrin omaisia. Uhrin veljen kanssa eivät olleet näköjään ystävystyneet ja se näkyi puolin ja toisin molempien kommenteissa toisistaan. Hyvä vaan, että sanoivat suoraan, ei jäänyt epäselväksi. Tuota uhrin veljeä varmaan tarkoitit? Uhrin veljen todistelussa mainuitun mustamaalauksen luulen tarkoittoittaneen sitä, kun T anroi ymmärtää Vn lähteneen töihin, mutta ei palannut kotiin. Mitä muuta se voisi tarkoittaa?
16.12.22.tapahtumat kertoivat myös ilmeisen tiiviin, pienehkön suomenruotsalaisen yhteisön tiiviydestä, jolta pohjalta lienee nuor uhrin omaisten, läheisten ja ystävien reagoinnit tapahtumiin. Tottakai lapset huolestuivat äidistään ja sitä myötä tieto muille. Sehän olikin
se outo juttu, ettei Tn puhelinnumeroa ollut uhrin työpaikalla! - mitä ajattelet siitä. Tuore aviomies 2021, samana vuonna, jolloin V vaihtoi työpaikkaa - ja nuo tiedot on varmasti silloin tarkastettu. Se, että muistaakseni ainakin 3 miestä osasi epäillä silloin pe 16.12, että jotain on tapahtunut - ja jotain, mistä T tietäää johtui mielestäni ennen kaikkea Tn kummallisesta käytöksestä, sillä se oli tosi kummallista omaisten ja läheisten, ystävien ollessa asunnolla (toisin kuin naaoureiden ja poliisien kanssa, kaupassa ja apteekissa asioidessa). Noilla miehillä oli niin suuri huoli, että soittivat poliisit paikalle pe illalla (uhrin veli sovitusti soitti).
Toki voi olla toiveikkuuttakin se, että uhrin exä kysyi olisiko ollut riitaa, joka olisi saanut Vn menemään hotelliin. Mutta
kertoo se ilman muuta siitäkin, että tuossa porukassa se taitaa olla jnkl tilanteissa tapana - vaikka kotona on runsaasti tilaa ja varmaan ystävällekin olisi voinu ajatella menneen.
Ei kai kukaan ole tuonyt esille väitettä, että psykopaatti olisi aina lipevä. Mutta usein kai ovat.
Uhri ei varmasti halunnut uskoa todeksi kamalaa mereenajoa. Tuore aviomies auton ratissa! Minusta uhrin puhumattomuus pelottavista Kauppatorin tapahtumista.oli kaikin puolin todella huono juttu - ihan häntä itseään, lapsiaan että myös Tn lapsia ajatellen. Minusta uhri valitsi tuossa tosi huonon strategian. Luulen, että hän
olisi voinut hyötynyt terapiasta - olisipa siinä samalla voinut oppia puhumaan yleensäkin vaikeista asioista - edes jollekin. Kun asia jäi häneltä käsittelemättä on / olisi siitä pahimmillaan voinut kehittyä PSTD.
Olen varmaan saattanut unohtaa - ehkä oleellisiakin asioita sen osalta, mistä T on valehdellut, mutta on ne kaikki hyvin ketjun tiedossa.
Tuo Rinnekoti case unohtui. T mitä ilmeisimmin kuvitteli, että Valvira olisi pystynyt käsittelemään hänen hakemuksensa vähän nopeammassa aikataulussa kuin se tapahtui. Oli kuitenkin ilmeisen hyvissä ajoin laittanut hakemuksensa oikeuksian palauttamiseta.
Tavallaan jnkl epärehellisyydeksi voisi tulkita sen HUSn työnantajan vedättämisen. Ei vastaa edes puhelimeen, kun etsitään, missä mies on päivystettyään muualla. Ilmeisesti oudon pitkään oli esimies tuota sietänyt, kun ei vienyt asiaa eteenpäin - vaikka T ei ollut tehnyt kirjallista selvitystä työajan käytöstä Ja tosiaan, miten hölmö T oli, kun ei ollut sopinut, etta saisi tulla niinä aamuina HUSiin vasta klo 9. Ja miten lepsu ollut pomonsa.
En leimaa - kaiken tiedetyn perusteella Tikkasta luonteeltaan epärehelliseksi. Ei ole perusteita siihen. En harrsta muutenkaan ihmisten leimaamista.
(Kyllä minäkin arvostan rehellisyyttä, vaikka olen joskus valehdellut.)
Ei olla hoettu mitään,
hyvä, että välituomiosta selvisi, että T ja exä olivat - ihan omatoimisesti. ilman oikeuden apua päässyt sopimaan lasten vuoroviikkoasumisesta. Eipä sitä tietoa tietenkään media tuonut esille, kun sielläkin piti saada pidettyä murhamies läpipahiksena. Ei ole mitään tietoa,
milloin olivat päässeet sopimukseen, mutta jossain vaiheessa tuon kesken jääneen sovittelun jälkeen. Toki exä lienee ollut tyytyväinen, että Tn elämään oli ilmestynyt nainen - ja sen myötä kahden aikuisen kanssa ollut helpompi luottaa lapset. Vaikka ei V ehkä ollutkaan mikään pullantuoksuinen äiti.
— Mainittakoon, että välituomion mukaan V ei siivonnut kotona (taisi olla veljensä todistelussa) - se on ymmärrettävääkin, kun siivousfirma kävi jonkun tiedon mukaan 2 vk js toiden tiedon mukaan 1 vk välein. Mutta
ei olisi pitänyt kotitöiden 47 vuotiasta, tervettä naista rasittaa - etenkin jos oli osannut ohjata lapsensa huolehtimaan omistaan ja esim. astianpesukoneen tyhjentämisestä, ejkä joskus kaupassa käymisestä pienemmillä ostoksilla. Opettanut heitä pesemään pyykkiä. Ajatellen sitä, miten kohtuuttomana uhri piti Tn huonoa kuntoa. Uhri sanoi, että kaikki kotityöt (nuo kovin runsaat!?) jäivät hänelle - niin varmaan se ruokakaupassa käynti
Mainittakoon, että o
lit ymmärtänyt väärin. Ei ollut kukaan ketjussa luullut uhrin exän olevan koulutukseltaan, ammatiltaa kokki. Ulrica toi tietoa jostain, jonka ainakin minä ymmärsin niin, että olisi hyvä ruoan laittaja / kotikokki. Sellaiset miehet voivat olla aarteita.
T:llä ei käsittääkseni ollut enää virallisesti 2-suuntaisen diagnoosia, kun hoitava sen teilasi, kun ei ollut sair.kertomuksissa mainintaa manioista. Hoitava oli siis selvästi kuitenkin aloittanut 2-suuntaisessa käytettävän lääkeyhdistelmän kokeilun, jonka T oli valitettavasti - ilmeisesti noin 1 kk kuluttua lopettanut noin 1/2022.
Autistisia piirteitä oli epäillyt itsellään olevan - siihen saatu vastaus mt-tutkimuksessa.
Oli diagnoosit:
-
Toistuva masennus (keskivaikea) j
- ADHD, jonka on itse diagnosoinut joskus vuoden 2005 jälkeen. Se, onko dg validi on tarkastettu mt-t:ssä.
- Joku unihäiriö dg lienee asetettu jo aiemmin.
- Uutena oli kohta Auroraan viennin jälkeen asetettu dg:t Lääkeriippuvuus ja Stimulanttien väärinkäyttö.
Kuten huomaat, ei T ole tehnyt itse muuta kuin adhd-diagnoosin!, jonka luulen tehneen ihan perustellusti oireistaan, epäilystään lähtien. En ajattele hänen tehneen dg siksi, että sai aloitettua stimulanttilääkityksen, jonka väärinkäyttöön sittemmin haksahti.
Luulen, ettei T olisi / ollut halunnut itselleen 2-suuntaisen diagnoosia, koska se taitaa olla suhteessa "rankempi" dg kuin masennus, vaikka olisi hypomaniajakoin. Luulen siksi, kun oli jättänyt aivan kesken hoitavan aloittaman lääkekokeilun. Ehkä sivuvaikutusten vuoksi? Niitä olisi voinut varmasti helpottaa lääkeannosta pienentämällä tai vaihtamalla toiseen lääkkeeseen.
Onko sitten niin, että miehissä on suhteessa enemmän psykopaatteja kuin naisissa, kun väestössä psykopatian esiintyminen on käsittääkseni 1%. Viitaten Utelon hyvään arvioon, jäin miettimään Tn kohdalla Epävakaan persoonallisuuden mahdollisuutta, johon Utelo viittasi. Siihen pers.häiriöön on olemassa Käyoä hoito-ohjeisto.
- Sivulla 405 on Utelon arvio 20.11.2023. Hän on tavannut aikoinaan syytetyn ja syytetyn ja hänen ystävänsä/tuttavansa tuntee vielä paremmin syytetyn.
Luulen, että psykiatrian alan ammattilaiset eeri työryhmissä, joissa T on töitä tehnyt olisivat voineet havaita persoonallisuushäiriön, jos sellainen on. Kyllä työrymässä työn teko on aika tiivistaä. Kuoroharrastuksessa on tuskin tullut mitään erityistä esille, kun laulamiseen keskittyvät. Jos on joku persoonallisuushäiriö, lienee sellaisen lähtökohta ollut jo lapsuudessa / nuoruudessa. Nikki TYC olisi esim. voinut havaita ainakin jotain viitettä sellaiseen. Utelon arvio on luotettavan tuntuinen.
(Miten ihmeessä palstan alusta toimii, kun nyt taisi mustata kokonaan 4 vii eistä kappaletta - ja varmaan tämänkin); vaikka olin mustannut vain tietyt kohdat luettavuutta helpottamaan)