MLV kirjoitti: Ma Kesä 24, 2024 3:05 pm
Psykopatia epäilys vahvistuu entisestään, nyt kun kuulin tarkemmin tuosta mereenajosta. Olen kyllä alusta asti uskonut teon olleen tahallinen. Toivon todella, että RT saa syytteen siitä. Se on tärkeää niiden kannalta, jotka olivat autossa silloin, V:n lapset ja RT:n omat lapset.
Olisi aika uskomatonta, jos oikeus päätyisi siihen, että näihin lapsiin kohdistunutta mahdollista murhayritystä ei tutkita millään lailla ja tekijä voisi jatkossa vaatia oikeutta olla ilman valvontaa tekemisissä lastensa kanssa, jotka hän siis oli yrittänyt jo kerran murhata. Pelottavaa todella, jos asia jää ilman uutta tutkintaa.
Mun mielestäni kaikki julkisuuteen tulleet tiedot sopivat psykopatiaan; vahvaa epäilyä siihen suuntaan.
Myös päihteiden/lääkkeiden väärinkäyttö sopii erinomaisen hyvin tuohon psykopatia -hypoteesiin. Tutkimusten mukaan suurimmalla osalla psykopaateista on komorbidi (yleensä sekundaarinen) päihdehäiriö.
Sekundaarinen tarkoittaa siis sitä, että päideongelma ”laahaa perässä”. Ja tyypillisesti pahenee. Ja kun on pahentunut riittävän vaikeaksi, niin siiloin sitä mennään jo kunnon hallitsemattomaan kierteeseen, jossa salaaminen ei enää onnistu. Ja sekasotku näkyy myös kognitiivisessa performanssissa.
Vaikka olisi kuinka korkea primaari kognitiivinen kapasiteetti, niin jossain kohtaa komorbidi päihdeongelma sotkee kaiken, ja homma leviää käsiin. Näin tässä luulen käyneen.
Ja luulenpa, että upperi-downeri -kierre selittää tapahtumia jo sinä aikana, kun RTllä oli päivätyö, tutkimustyö ja päivystyksiä eri työnantajilla. Ja piti olla samaan aikaan monessa eri paikassa… Että stimulanteilla jaksoi painaa; ja nukkuakin oli pakko, bentsoilla? Selittäisi monta asiaa, joista on julkisuuteen kerrottu.
Eikä pidä unohtaa myöskään: vaikka olisi huippuälykäs (tarkoitan merkityksessä perinteinen ÄO), niin vaikea persoonallisuushäiriö on vaikea häiriö (kuten diagnostinen nimikin kertoo), joka vääristää arvostelukykyä ja itsereflektiota.
Kombona vaikea persoonallisuushäiriö ja vaikeutuva päihdeongelma johtavat katastrofiin, ennemmin tai viimeistään myöhemmin.