En ole poliisi enkä juristi, mutta hätävarjelun liioittelulta tuo kuulostaa. Tappamiseen ei ole oikeutta kuin sotilaalla sodan aikana, ja silloinkin sallittu kohderyhmä on rajattu. Itseään tulee puolustaa siten, ettei vastustaja menetä henkeään, vaikka uskoisikin, että vastustajan aikomus on tappaa.Ifigeneia kirjoitti: Su Kesä 30, 2024 9:51 amOnko itsepuolustus rikos?sherlocknolmes kirjoitti: Su Kesä 30, 2024 9:29 am Kuolemaan ei epäillä liittyvän rikosta. Joten itse se on itsensä tappanut.Eli jos nyt vaikka kusipää käy veitsi ojossa kimppuun ja alat kamppailemaan hengestäsi ja läheistesi hengestä, ja siinä prosessissa se hyökkääjä kuolee, niin onko se rikos?
Näillä vähillä tiedoilla, joita media tähän mennessä on tarjonnut, tämä vaikuttaa hyvin omalaatuiselta tapaukselta. Tekijä on yrittänyt neljää murhaa, epäonnistunut jokaisessa. Sen jälkeen kuollut itse, oletettavasti oman käden kautta. Ellei tumpelointi ole jatkunut teon jälkeen niin, että on onnistunut tappamaan itsensä tapaturmaisesti sen jälkeen, kun ei ole saanut yhtäkään ihmistä hengiltä kun on ollut tarkoitus tappaa. Ei tekijä ainakaan vaikuta miltään ammattirikolliselta. Minulla on kaikesta lukemastani johtuen mielikuva, että tekijällä on jokin henkilökohtainen motiivi teolleen. Saattaa olla, että tekijä ei ole mielenterveytensä puolesta parasta A-luokkaa, ja tekoon johtanut motiivi on jotakin hänen päänsä sisällä syntynyttä kaunaa, jota kukaan ulkopuolinen ei pysty ymmärtämään. Tekijä vaikuttaa näillä tiedoilla elämässään eksyneeltä reppanalta, eikä miltään rikollisnerolta tai paatuneelta pahikselta.