Helsinki Ullanlinna - psykiatrille elinkautinen vaimon murhasta 12/2022
-
Barba Tenus S
Re: Helsinki Ullanlinna - psykiatri syytteessä vaimonsa murhasta 12/2022
Jos jollakin on aikaa ja kiinnostusta tehdä laajan salauksen tapaukseen jonkinlainen vammataulukko molemmista, uhrista ja syytetyst - auttaisi hahmottamaan tekotilannetta paremmin, kun laajalti salattu case.
Välituomiossa on asiantuntijan analyysi kunkin vamman syntytavasta.
Mediaan on tuotu uhrin vammoja ja syyttäjän hakemaa murhan kriteeriä. Jäisi realistisempi käsitys tapauksesta ja auttaisi hahmottamaan tekotilannetta ja ehkä keksimään siihen oikeaa tapahtumakulkua tai jotain lisähuomiota.
Kuva kertoo enemmän kuin kirjoitetut luettelot. Osaavia tyyppejä ketjussa.
Mediaan on tuotu uhrin vammoja ja syyttäjän hakemaa murhan kriteeriä. Jäisi realistisempi käsitys tapauksesta ja auttaisi hahmottamaan tekotilannetta ja ehkä keksimään siihen oikeaa tapahtumakulkua tai jotain lisähuomiota.
Kiitos kirjoituksestasi canis lupus! Toit siinä myös selkeän konkreettista ymmärrystä mereenajoon liittyen.canis lupus kirjoitti: Pe Heinä 05, 2024 10:59 pm Palaan lukemaan ne noin 30 sivua joita ei nyt malttanut ensin lukea. Tsorit siitä. Nyt tuli vaan tarve avautua.
Minulla joitakin yhtäläisyyksiä Tikkaseen liitetyistä diagnooseista, ja ilmeisesti myös sama ymmärtämättömyys että mikähän diagnoosi loppupeleissä olisi se oikea. Diagnoosithan on järjestelmä mihin Järjestelmä luokittelee Yhteiskunnalle ongelmalliset tapaukset...
Niin. Toi mereenajo. Jos syyttäjä tuolla aikoo ratsastaa eteenpäin, lycka till. Sama kuin noituudesta syyttäisi. Ei tällä ole MITÄÄN MERKITYSTÄ vaimonsa tappoon liittyen. Siis juridisesti, ei miltään kannalta.
Ja sitten. Esitän oman teoriani miten mereenajo tapahtui.
Olen itse henkilökohtaisesti törmännyt tilanteeseen, jossa oma (kuitenkin äo sekä oppimistulokset 3% sitä ylärajaa) kompuutterikapasiteetti saa too much information yhdellä kertaa. Nämä tilanteet ovat liittyneet aivan "normaaleihin" ihmissuhteisiin, mutta sitten kun on liian monta nappulaa samalla laudalla, asia muuttuu kolmiuloitteisuuttakin monimutkaisemmaksi.
Tarkoitan sitä, että itse en ole ollut auton ratissa kun moinen tunteenpurkaus sattuu. Mutta ymmärrän hyvin, että jos auton ratissa moinen olisi tapahtunut, olisin varmasti mennyt polkimista sekaisin. Ja ollut siitä myöhemmin hyvin hämmentynyt.
Tämän takia pohdin nyt, että olenko näillä oletusasetuksillani valmiiksi helvetintuleen heitettävä ihminen. Olenhan osoittanut joskus elämässäni tasapainottomuutta, jonka jonkun toisen osoittama tasapainottomuus on johtanut surmatyöhön?
Hyvin havainnollisesti kuvaat omia kokemuksiasi. Helppo ulkopuolisenkin ymmärtää. Hyvin tuntuu sinulla olevan kapasiteettia.
Olet omilla oletusasetuksillasi todella hyvä tyyppi. Pärjäät varmasti. Kiva, että olet mukana ketjussa. Kukapa meistä ei olisi joskus esim. vähän tasapainoton ja joku toinen on jotain muuta. Se on elämän kirjoa.
-
Barba Tenus S
Ei vaikuttanut kumpikaan jyrältä. Liikkuivat yhdessä. Molempien lähipiiri tiesi mt-ongelmista ja hyväksyi ne, mutta ajattelivat kaiken olevan kunnossa.Miss Holmes #1 kirjoitti: Pe Heinä 05, 2024 9:21 pm Mä nyt tykitän, kun ajatuksia pulpahtelee päähän.
Ei tuon mukaan vaikuta V ’jyrältä’. Hääjuhlat oli siirretty Tikkasen voinnin vuoksi, glögijuhlan suunniteluun oli T osallistunut myös selkeästi.
Tikkasen olisi pitänyt jatkaa hoitavalla käyntejä, olisi pitänyt ehkä harkita sitä osastohoitoa hoitavan kanssa, olisi pitänyt kuunnella hoitavaa lääkityksessä.
Olisi ja olisi.
Uskon, että vahvasti on voinut nuo lääkkeet pahentaa tilannetta. Pelin poikki puhaltaminen, lepo osastolla ja muiden määrittämät lääkitykset olisi voinut auttaa.
Ei pettämistä, kuvat salatussa kansiossa ei mitään ihmeellisiä. Puskista teko kaikille osapuolille.
Voiko sairaudentunnottomuus pettää noin?
Luulen, että ketjun psykiatrit saattavat olla toista mieltä tuosta, että "varsinkin bipo ... , joita varsinkin nuorille aikuisille diagnosoidaan aika heppoisin perustein."Miss Holmes #1 kirjoitti: Pe Heinä 05, 2024 11:15 pmJa kuka meistä lopulta on täysin terve päästään?
Mä luulen, että aika monilla on epämääräisiä ”sekadiagnooseja”. Mulla on sellainen käsitys, että varsinkin bipo ja adhd on sellaisia, joita varsinkin nuorille aikuisille diagnosoidaan aika heppoisin perustein. Ja molempiin lääkitykset on kuitenkin aika jatkuvia.
Ainakin mun kokemuksen mukaan.
Kun tieto on, että bipo diagnoosit viivästyvät noin 6-8 vuotta (kun potilaat hakeutuvat hoitoon masennus-vaiheissa). Ja käsittääkseni hoidonporrastus menee niin, että bipo-diagnoosien teko kuuluu psykiatrille. Bipo on myös harvinaisempi, noin 1 % väestöstä. Esim. masennus-diagnoosin voi tehdä terveyskeskuslääkärikin.
Voin olla väärässä, korjatkaa tarvittaessa ketjun psykiatrit.
-
Barba Tenus S
Kiitos, ymmärrän hyvin.canis lupus kirjoitti: Pe Heinä 05, 2024 10:59 pm Palaan lukemaan ne noin 30 sivua joita ei nyt malttanut ensin lukea. Tsorit siitä. Nyt tuli vaan tarve avautua.
Minulla joitakin yhtäläisyyksiä Tikkaseen liitetyistä diagnooseista, ja ilmeisesti myös sama ymmärtämättömyys että mikähän diagnoosi loppupeleissä olisi se oikea. Diagnoosithan on järjestelmä mihin Järjestelmä luokittelee Yhteiskunnalle ongelmalliset tapaukset...
Niin. Toi mereenajo. Jos syyttäjä tuolla aikoo ratsastaa eteenpäin, lycka till. Sama kuin noituudesta syyttäisi. Ei tällä ole MITÄÄN MERKITYSTÄ vaimonsa tappoon liittyen. Siis juridisesti, ei miltään kannalta.
Ja sitten. Esitän oman teoriani miten mereenajo tapahtui.
Olen itse henkilökohtaisesti törmännyt tilanteeseen, jossa oma (kuitenkin äo sekä oppimistulokset 3% sitä ylärajaa) kompuutterikapasiteetti saa too much information yhdellä kertaa. Nämä tilanteet ovat liittyneet aivan "normaaleihin" ihmissuhteisiin, mutta sitten kun on liian monta nappulaa samalla laudalla, asia muuttuu kolmiuloitteisuuttakin monimutkaisemmaksi.
Tarkoitan sitä, että itse en ole ollut auton ratissa kun moinen tunteenpurkaus sattuu. Mutta ymmärrän hyvin, että jos auton ratissa moinen olisi tapahtunut, olisin varmasti mennyt polkimista sekaisin. Ja ollut siitä myöhemmin hyvin hämmentynyt.
Tämän takia pohdin nyt, että olenko näillä oletusasetuksillani valmiiksi helvetintuleen heitettävä ihminen. Olenhan osoittanut joskus elämässäni tasapainottomuutta, jonka jonkun toisen osoittama tasapainottomuus on johtanut surmatyöhön?
Samaa tilannetta muutama sivu taaksepäin yritin avata vähän huonommalla menestyksellä kuin sinä.
Mä olen käsittänyt tuon tilan jonkinlaiseksi serkuksi alkavalle manialle tai hypomanialle, jota voi säädellä, jos on täysin yksin. Sosiaaliset tekijät tuovat sen kuormituksen, jolloin aivot eivät ole mukana tekemisessä ja toimita käskyjä fyysisiiseen raajaan. Jokin aivokatkos tulee tekemiseen ja se tahaton ja tulee sosiaalisessa kuormituksessa tai tilassa, jossa too much.
Tilanteesta pääsee pois tai se keskeytyy katastrofiin tai oman toiminnan rauhoittamiseen.
Tämä on syy miksi mereenajolla ei ole yhteyttä tahallisuuteen. Se on vahinko.
Henkirikostlanne kysymysmerkki mitä tapahtui. Uskon olleen myös vahinko. Samat spekdit.Syyntakeeton tekohetkellä.
Ymmärtämättömyys johtaa vääriin tulkintoihin.
En epäile Tn tehneen naimakauppoja rakastuessaan ekaan vaimoonsa ja sittemmin Victoriaan. En epäile hänen edenneen noissa suhteissaan rahan kiilto silmissään, jota epäilen sinun tarkoittavan. T on tehnyt kovasti töitä saavuttaakseen omaisuutensa. Eka liitto särkyi, syytä ei tiedetä.QWERTY kirjoitti: Pe Heinä 05, 2024 11:17 pmAjattelen samoin kuin MLV.
Spekulointia:
RT ”oli tehnyt hyvät naimakaupat”.
Muuten naimakauppoja edeltävinä vuosina asiat olivat RTllä menneet alamäkeen.
Ja erinomaisten naimakauppojen jälkeenkään RT ei saanut uraansa ja työelämäänsä kondikseen.
RTn ”kaveripiiri” kuulostaa Iltasanomien artikkelin perusteella pitkälti noilta suomenruotsalaisilta nuoruusaikaisilta ystäviltä. Noissa suomenruotsalaisissa piireissä lojaalisuus ja perinteet (myös ystäväporukkojen suhteen) ovat korkeassa arvossa. Talven sanoin, noin STBF on tapana toimia.
Se onkin sitten aivan toinen kysymys, kuinka merkityksellisen henkilökohtaisia yksilöiden välisiä suhteita (välttämättä) noihin kuvioihin sisältyy. Oliko joku ”porukasta” oikeasti henkilökohtaisesti läheinen RTn kanssa. Tai RT läheinen oikeasti kenenkään kanssa.
Ehkä RTllä oli kova halu alamäessä kohottaa sosiaalista asemaansa tuossa kaveriporukassa, ja ylistämällä uutta vaimoaan pyrki oikeasti kohottamaan omaa statustaan.
Epäilen, että edesmennyt oli saanut tarpeekseen RTstä, vaaleanpunaiset silmälasit olivat pudonneet silmiltä. Edesmennyt viimein näki läpi, mikä RT on miehiänsä. Ja oli vain ajan kysymys, että oli irtaantumassa suhteesta.
Ja siitä sitten seurasi, mitä seurasi.
Olen luullut ammatillisen alamäessä alkaneen noin 2013, mutta voin olla väärässä. Eka lapsi syntyi edellisenä vuonna 2012. Eli ehkäpä ei ollut alamäki alkanut ennen ensimmäistä avioliittoa.
Toisen avioliiton aikana, syksystä -22 jyrkkä terveydellinen alamäki. Syy?
Miksi ei olisi ollut uransa yksityislääkärinä "kondiksessa" terveenä ollessa? Taisi kyllä olla. T oli hankkinut mm. sen IPT-terapiakoulutuksen, jota ilmeisesti käytti joidenkin potilaidensa kanssa.
Niin lehtijutun mukaan 5 miehen porukasta oli yksi kouluaikainen ja toinen nuoruusvuosien ystävä. Minusta kuulostaa hienolta, kun on noin pitkäaikaisia ystäviä. (Kuulostaako sinusta sitten niin, että vain Vn kohdalla on hienoa, että paras ystävä on 7. lk:lta asti?).
Lojaalisuus kavereiden kesken lienee hyvä juttu. T ei kyllä kuulu STBF:iin, ihan suomalainen onsukujaan. Eikä hänellä vaikuta olevan tuon kulttuurin tapoja jne. Tuntuu pikemminkin vierastaneen vaimonsa noita porukoita, joissa vaikutti kulkeneen velvollisuudesta. Ei esim. perustanut heidän istumajärjestyksistäkään.
Minusta oli tosi kiva kuulla, että T:llä on omia kavereita, joita pienellä porukalla tavanneet muutaman kerran vuodessa ja pitäneet yhteyttä WA:lla. Ihmettelen tarvetta nonsaleerata Tn ystäväpiiriä. Erikoista epäillä hänen ystävyyssuhteidensa laatua. Syy?
Vaimonsa kehuminen, hänestä hyvän puhuminen taitaa kertoa siitä, että rakasti vaimoaan. Ja toki parisuhde ehti kestää vain alle 3v, joten ehkä ei ollut tullut vielä toisenlainen arki vastaan ...
V ei tosiaan näyttänyt ymmärtävän puolisonsa sairaudesta mitään. Siitä karuin osoitus järjestää puolison huonosta kunnosta huolimatta 67 kutsutulle glögi-juhlat, täysin itsekkäästi.
"Mikä T oli miehiänsä"? - Mitä siis luulet Vn nähneen?
Kenelläkään ei näytä olleen tietoa eikä epäilyä pariskunnan välien mahdollisista ongelmista.
Ketjussa ollut spekulaatioita on ollut pettämisestä ja se lienee mahdollista? Esim. vasta pari kuukautta ennen Vn kuolemaa? Oliko V kuten pohdit, miettinyt eroa? Sitä ei tiedä kukaan muu kuin korkeintaan T.
- Miss Holmes #1
- Alibin Kestotilaaja
Mä lupasin tuon tehdä.Barba Tenus S kirjoitti: Pe Heinä 05, 2024 11:44 pm Jos jollakin on aikaa ja kiinnostusta tehdä laajan salauksen tapaukseen jonkinlainen vammataulukko molemmista, uhrista ja syytetyst - auttaisi hahmottamaan tekotilannetta paremmin, kun laajalti salattu case.
Tänään oli kiire, joten katselen viikonloppuna.
Ja olen samaa mieltä, että avaisi kyllä kummasti ehkä myös positioita toisiinsa nähden.
"Kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa,
joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa,
mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa."
Abraham Lincoln (12.2.1809 – 15.4.1865)
- Miss Holmes #1
- Alibin Kestotilaaja
Mulle jäi ”kavereiden haastatteluista” käsitys, että T ihan vapaaehtoisesti, omasta halustaan lähti v:n mukaan siksi, että halusi olla vaimonsa kanssa. Ei velvollisuuden tunteesta.
Tuskin oli ongelma nuo piirit, miksi olisi mennyt mukaan, jos kärsi V:n tuttavapiiristä?
Kertoivat, että väsyi sosiaalisissa tilanteissa. Tuntuu ristiriitaiselta hakeutua niihin, jos käy voimille.
Oliko siinä kuitenkin se pienen pieni mustasukkaisuuden peikko, joka ajoi mukaan ’vahtimaan’?
Tuntuu muuten oudolta tehdä jotain sellaista mikä ei omalle luonteelle sovi.
(Mä olen niin ”vanha kalkkuna”, että osaan jo jäädä sohvan nurkkaan, jos pakottavaa tarvetta mukaan lähtöön ei ole.
Ja ”pakottavalla tarpeella” tarkoitan tilannetta, jossa kutsuja puoli kokisi loukkaavaksi poissaoloni. (Läheisten häät, tai syntymäpäivät, hautajaiset, tai tilanteet, joissa olemme kutsuttuja vain kaksin)
Ja tottakai ajattelen puolisoani ja kysyn myös hänen mielipiteensä.)
Tuosta ’hyväkunto - huonokunto’ olisi myös mielenkiintoista tehdä ”aikajana”.
Tuo ystävän kertoma rikkoo taas sitä miten ainakin minä olen mieltänyt syksyn 22.
Oli jaksanut lähteä Eerikinkadulle saunaan 1,5kk ennen surmaa, vaikka hoitavalle kertoi muutama viikko myöhemmin, ettei ollut jaksanut laittaa papereita vakuutusyhtiöön.
Minä olen vahvasti sitä mieltä, että sitten kun ryvetään siellä ”syvissä vesissä”, ei sitä energiaa yht’äkkiä mistään hetkellisesti tupsahda.
Tuskin oli ongelma nuo piirit, miksi olisi mennyt mukaan, jos kärsi V:n tuttavapiiristä?
Kertoivat, että väsyi sosiaalisissa tilanteissa. Tuntuu ristiriitaiselta hakeutua niihin, jos käy voimille.
Oliko siinä kuitenkin se pienen pieni mustasukkaisuuden peikko, joka ajoi mukaan ’vahtimaan’?
(Mä olen niin ”vanha kalkkuna”, että osaan jo jäädä sohvan nurkkaan, jos pakottavaa tarvetta mukaan lähtöön ei ole.
Ja ”pakottavalla tarpeella” tarkoitan tilannetta, jossa kutsuja puoli kokisi loukkaavaksi poissaoloni. (Läheisten häät, tai syntymäpäivät, hautajaiset, tai tilanteet, joissa olemme kutsuttuja vain kaksin)
Ja tottakai ajattelen puolisoani ja kysyn myös hänen mielipiteensä.)
Tuo ystävän kertoma rikkoo taas sitä miten ainakin minä olen mieltänyt syksyn 22.
Oli jaksanut lähteä Eerikinkadulle saunaan 1,5kk ennen surmaa, vaikka hoitavalle kertoi muutama viikko myöhemmin, ettei ollut jaksanut laittaa papereita vakuutusyhtiöön.
Minä olen vahvasti sitä mieltä, että sitten kun ryvetään siellä ”syvissä vesissä”, ei sitä energiaa yht’äkkiä mistään hetkellisesti tupsahda.
- Miss Holmes #1
- Alibin Kestotilaaja
Mä perehdyn siihen vammapiirrokseen ja ehkä myös aikajanaan todistetuista tapahtumista viikonlopun aikana.
Kohta mulla on täällä makkarissa jättisuuri taulu täynnä Tikkastietoa ja puolisoni kiikuttaa mut suljetulle
Kohta mulla on täällä makkarissa jättisuuri taulu täynnä Tikkastietoa ja puolisoni kiikuttaa mut suljetulle
No nyt kyllä menestyit. Hyvää ja ymmärrettävä aivotoimintojen tason pohdintaa mereenajosta. Kiitos!Barba Tenus S kirjoitti: La Heinä 06, 2024 12:18 amKiitos, ymmärrän hyvin.
Samaa tilannetta muutama sivu taaksepäin yritin avata vähän huonommalla menestyksellä kuin sinä.
Mä olen käsittänyt tuon tilan serkuksi alkavalle manialle tai hypomanialle,oi säädellä, jos on täysin yksin. Sosiaaliset tekijät tuovat sen kuormituksen, na tekemisessä ja toimita käskyjä fyysisiiseen raajaan. Jokin aivokatkos tulee tekemiseen ja se tahaton ja tulee sosiaalisessa kuormituksessa tai tilassa, jossa too much.
Tilanteesta pääsee pois tai se keskeytyy katastrofiin tai oman toiminnan rauhoittamiseen.
Tämä on syy miksi mereenajolla ei ole yhteyttä tahallisuuteen. Se on vahinko.
Henkirikostilåanne kysymysmerkki mitä tapahtui. Uskon olleen myös vahinko. Samat spekdit.Syyntakeeton tekohetkellä.
Ymmärtämättömyys johtaa vääriin tulkintoihin.
Sekä mereenajon että henkirikoksen tahallisuus on poissuljettu. Mot! Ja syyntakeettomuus selittyisi hyvin noin.
Toki T lähti vapaaehtoisesti, kun sai olla vaimon kanssa. "Uhrautui", vaikka ei samalla tavalla ilmeisesti nauttinut väenpaljoudesta ja runsaista sosiaalisista kontakteista. Tuoreena aviomiehenä uhrautui edustamaan.Miss Holmes #1 kirjoitti: La Heinä 06, 2024 1:33 am Mulle jäi ”kavereiden haastatteluista” käsitys, että T ihan vapaaehtoisesti, omasta halustaan lähti v:n mukaan siksi, että halusi olla vaimonsa kanssa. Ei velvollisuuden tunteesta.
Kyllä ne piirit taisivat olla jnkl ongelma mm. istumajärjestyksineen. Taisi siinä jonkin asteista kärsimistä olla mukana.
Halu olla rakkaan vaimon kanssa hänen laajoissa piireissään ohitti omat sosiaalisissa tilanteissa kokemansa pulmat. Eihän siinä mitään outoa - noin voi rakastunut mies toimia.
Luulen, ettei mustasukkaisuus ollut se Vn mukaan tapahtumiin, piireihin ohjaava voima.
Yrjönkadun uimalaan taisivat mennä? Sinne, missä uidaan alasti.
Niin, kyllä siinä voinnissaan jkv vaihtelevuutta näyttää syksyn aikana olleen. T yritti ja näköjään onnistuikin yhteen, tähän tilaisuuteen osallistuneen.Ystävä taisi kuitenkin kertoa, että osa porukasta oli havainnut Tn vaisuuden, hiljaisuuden. Ihan mahdollista, että suurin ponnistuksin ontuosta suoriutunut. Olikohan syksyn aikana käynyt ollenkaan kuorossa?
- Miss Holmes #1
- Alibin Kestotilaaja
Tietenkin Yrjönkadun. Sekoilin taas väsymystäni.
Ei minusta kuulosta normaalilta. Täsmää aika hyvin veljen kertomaan teineistä. Tähän on selkeästi muutkin kiinnittäneet huomiota.
Aikuinen osaa olla myös yksin.
Äkkiä tulisi tuosta vaihtelevuudesta mieleen nopeasyklinen bipo ja paha sellainen, hoitamaton.
Lääkitys kuitenkin piti olla.
Lähtikö mukaan myös masennusjaksoilla?
Tämä siis spekua.
Ei minusta kuulosta normaalilta. Täsmää aika hyvin veljen kertomaan teineistä. Tähän on selkeästi muutkin kiinnittäneet huomiota.
Aikuinen osaa olla myös yksin.
Äkkiä tulisi tuosta vaihtelevuudesta mieleen nopeasyklinen bipo ja paha sellainen, hoitamaton.
Lääkitys kuitenkin piti olla.
Lähtikö mukaan myös masennusjaksoilla?
Tämä siis spekua.
Viimeksi muokannut Miss Holmes #1, La Heinä 06, 2024 10:42 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Miss Holmes #1
- Alibin Kestotilaaja
Saman vaihtelevuuden olossa saa toki aikaiseksi myös lääkkeillä väärinkäytettynä.
Tuo pakonomainen tarve mennä mukaan joka paikkaan, on voinut myös pahentaa lääkkeiden käyttöä -> väkisin ’bilekuntoon’ vaikka pää ja kroppa sanoo muuta.
Erittäin vaikeaa on ollut Vn pysyä kärryillä voinnista, kun näitä uusia tietoja miettii.
Tuo pakonomainen tarve mennä mukaan joka paikkaan, on voinut myös pahentaa lääkkeiden käyttöä -> väkisin ’bilekuntoon’ vaikka pää ja kroppa sanoo muuta.
Erittäin vaikeaa on ollut Vn pysyä kärryillä voinnista, kun näitä uusia tietoja miettii.
- Miss Holmes #1
- Alibin Kestotilaaja
”Unelma Onnesta”, vaikka ei ollut selkeästi onnellinen.
Elämä on vähän sellaista sopeutumista.
Vn elämäntapa oli selkeästi täysin erillainen. Jännätyttö.
Tikkasen olisi pitänyt sopeuttaa oma elämäntapansa siihen, eikä väkisin yrittää elää toisen elämää, joka selkeästi ei sopinut.
Parisuhteeseen kuuluu oleellisena myös omat menot ja harrastukset.
Oliko kuoroharrastus jäänyt? Siitä ei ole mitään tuoreita lausuntoja missään.
Oudolta tuntuu myös kerrotut hermostumiset. Toki omista häistä ei voi jäädä pois, mutta turha on minusta lähteä paikkoihin, joita ei kestä. Vähän sellaista väkisin yrittämistä.
Ja miten tähän kaikkeen nyt istuu se puhelimen kaivelu?
Muissa oli vikaa, mutta Vssä ei, pitikö se vika löytää vaikka väkisin?
Elämä on vähän sellaista sopeutumista.
Vn elämäntapa oli selkeästi täysin erillainen. Jännätyttö.
Tikkasen olisi pitänyt sopeuttaa oma elämäntapansa siihen, eikä väkisin yrittää elää toisen elämää, joka selkeästi ei sopinut.
Parisuhteeseen kuuluu oleellisena myös omat menot ja harrastukset.
Oliko kuoroharrastus jäänyt? Siitä ei ole mitään tuoreita lausuntoja missään.
Oudolta tuntuu myös kerrotut hermostumiset. Toki omista häistä ei voi jäädä pois, mutta turha on minusta lähteä paikkoihin, joita ei kestä. Vähän sellaista väkisin yrittämistä.
Ja miten tähän kaikkeen nyt istuu se puhelimen kaivelu?
Muissa oli vikaa, mutta Vssä ei, pitikö se vika löytää vaikka väkisin?
Julkaistut kuvaukset syytetyn kertomasta mereenajoon liittyen, kallistaa minulla vaakaa siihen suuntaan, että mereenajo voisi olla vahinko. Traaginen vahinko, joka pahensi syytetyn mt-ongelmia, ja ehkä vaikeutti myös yhteyden luomista perheessä ja sopeutumista vaimon sosiaalisiin piireihin.
On 6 hlö uusperhe+koira, jotka eivät ilmeisesti ole viettäneet paljoa aikaa kaikki yhdessä, edes rennommissa olosuhteissa. Kerätään porukka arki-iltana ruuhka-aikaan kasaan keskusta-asuntoon eri puolilta - töistä, eskarista, koulusta kolmosluokalta, kaverin luota. Pakataan kaikki autoon ja halutaan ajaa tiettyyn aikaan sovittuun näyttöön. Poiketaan hetken mielijohteesta tunteikkaista syistä (pienet lapset pelkäävät vene-asiaa) hyvin riskialttiiseen paikkaan, autolla joka melkein sama mutta ei aivan.
Mereenajo torstai-iltana kello 17.
Onhan siinä vahinko mahdollinen kuskilla. Syytetyn kertoma seurauksen vaikutuksista tuntuu uskottavalta, herättää myötätuntoakin.
Kuitenkin jää kysymyksiä.
Kun toinen teineistä oli matkan varrella Kulosaaressa - miksi hänet piti hakea ensin sieltä keskustaan ruuhka-ajelulle, kun kohta ajettaisiin siitä ohi kuitenkin taas takaisin? Miksi kaikki piti saada jo keskustassa kyytiin?
Eikös peruutusnäyttöön tule kuva vasta kun pakki on päällä? Jos kuski ei käännä päätä ja on tottunut peruutustutkaan, miten näyttökuvan puuttuminen ei johtanut reaktioon? Miksi kaasutus niin voimakas noin ahtaassa paikassa? Kertooko se ärsyyntymisestä, tunnekuohusta?
Miksi uhri lähti katsomaan venettä pojan kanssa? Oliko shokkitilassa? Tarve painaa tapahtuman merkitys alas? Miksi eivät koittaneet kotona rauhoittua ja kohdata asiaa, ottaa kriisiapua vastaan? Syödä vaikka sitä ehkä vielä syömättä jäänyttä päivällistä. Jos kaikilla puhelimet rikki, tämä on teineille katastrofi ja ensimmäinen korjattava asia mielessä, ja aikuisillekin yksi ensimmäisistä hoidettavista. Yhteydet autoliikkeeseen, vakuutusyhtiöön.
Vai oliko pojan ehkä terveessä, luonnollisessa reaktiossa jotain, jonka vuoksi äiti halusi paeta yhteisestä tilanteesta päästäkseen juttelemaan asiasta kahden kesken? Oliko hyvä, että puhelimet oli teineiltä rikki, että eivät levittäneet juttua kulovalkean tavoin kaveripiiriin? Lehtitieto: äiti hoiti viestinnän. Minkä viestinnän? Kiellettiinkö lapsia puhumasta asiasta?
On 6 hlö uusperhe+koira, jotka eivät ilmeisesti ole viettäneet paljoa aikaa kaikki yhdessä, edes rennommissa olosuhteissa. Kerätään porukka arki-iltana ruuhka-aikaan kasaan keskusta-asuntoon eri puolilta - töistä, eskarista, koulusta kolmosluokalta, kaverin luota. Pakataan kaikki autoon ja halutaan ajaa tiettyyn aikaan sovittuun näyttöön. Poiketaan hetken mielijohteesta tunteikkaista syistä (pienet lapset pelkäävät vene-asiaa) hyvin riskialttiiseen paikkaan, autolla joka melkein sama mutta ei aivan.
Mereenajo torstai-iltana kello 17.
Onhan siinä vahinko mahdollinen kuskilla. Syytetyn kertoma seurauksen vaikutuksista tuntuu uskottavalta, herättää myötätuntoakin.
Kuitenkin jää kysymyksiä.
Kun toinen teineistä oli matkan varrella Kulosaaressa - miksi hänet piti hakea ensin sieltä keskustaan ruuhka-ajelulle, kun kohta ajettaisiin siitä ohi kuitenkin taas takaisin? Miksi kaikki piti saada jo keskustassa kyytiin?
Eikös peruutusnäyttöön tule kuva vasta kun pakki on päällä? Jos kuski ei käännä päätä ja on tottunut peruutustutkaan, miten näyttökuvan puuttuminen ei johtanut reaktioon? Miksi kaasutus niin voimakas noin ahtaassa paikassa? Kertooko se ärsyyntymisestä, tunnekuohusta?
Miksi uhri lähti katsomaan venettä pojan kanssa? Oliko shokkitilassa? Tarve painaa tapahtuman merkitys alas? Miksi eivät koittaneet kotona rauhoittua ja kohdata asiaa, ottaa kriisiapua vastaan? Syödä vaikka sitä ehkä vielä syömättä jäänyttä päivällistä. Jos kaikilla puhelimet rikki, tämä on teineille katastrofi ja ensimmäinen korjattava asia mielessä, ja aikuisillekin yksi ensimmäisistä hoidettavista. Yhteydet autoliikkeeseen, vakuutusyhtiöön.
Vai oliko pojan ehkä terveessä, luonnollisessa reaktiossa jotain, jonka vuoksi äiti halusi paeta yhteisestä tilanteesta päästäkseen juttelemaan asiasta kahden kesken? Oliko hyvä, että puhelimet oli teineiltä rikki, että eivät levittäneet juttua kulovalkean tavoin kaveripiiriin? Lehtitieto: äiti hoiti viestinnän. Minkä viestinnän? Kiellettiinkö lapsia puhumasta asiasta?
Viimeksi muokannut Vera, La Heinä 06, 2024 11:04 am. Yhteensä muokattu 3 kertaa.