LexVeritas kirjoitti: Su Heinä 07, 2024 2:08 pm
Tyttö Bodomilta kirjoitti: Su Heinä 07, 2024 11:32 am
LexVeritas kirjoitti: Su Heinä 07, 2024 10:47 am
^Toki niin saattaa olla, mutta teorian tueksi ei ole mitään kunnollista todistetta. Se on niin ollen tosiaankin pelkkää arvailua. Minun mielestäni saattaapi olla toisin.
Sinuna muuttaisin allekirjoitusta, sillä Arvi Vainio ei tiettävästi sanonut noin. Annat itsestäsi ei-viisaan vaikutelman siteeraamalla häntä väärin.
Arvi Vainion sanomaksi tiedetään mm.:
Murhan motiivia on vaikea määritellä. On tapahtunut ryöstö ja murha, mutta mistään tavallisesta ryöstömurhasta ei ole kysymys. Laki ei tunne käsitettä "himomurha", mutta surmaaja on ilmeisesti ollut sairaalloisen mielipuolisuuspuuskan vallassa tekonsa tehdessään.
Juuri kuuntelen taas Pennasen Tulilahti-kirjaa niin siinä mainitaan Arvin todenneen noin.
Eli Pennanen siis valehtelee?
Et vissiin itse ole sitä kirjaa sitten lukenut.
Ja tuolla edellisellä kommentilla annat itse itsestäsi ei-viisaan vaikutelman.
Se että sinä et sitä sitaattia muista,ei tee siitä epätodennäköistä.
Mielestäni jonkin asian mainitseminen ei tee siitä asiasta tapahtunutta tosiasiaa. Epäuskottavaksi mainitun (=väitetyn) Vainion toteamuksen "Viisas ei ole tätä tehnyt" tekee seikka, että hänen tiedetään lausuneen Tulilahden murhaajasta Uusi Kuvalehden syyskuun 1959 numeron mukaan mm. seuraavaa:
- murhaaja on vaarallinen vastustaja, joka osaa käyttää järkeään
- murhaaja seuraa tutkimuksia ja harkitsee mahdollisesti vastavetojakin
- murhaaja on tähdännyt "täydelliseen rikokseen" mutta "täydellistä rikosta" ei voida koskaan suorittaa
ja
- poliisi on tehnyt tässäkin tapauksessa virheitä
Toisaalta voidaan toki tulkita niin, ettei Vainio tosiaan ole pitänyt murhaajaa viisaana, vaan esimerkiksi järkevänä tai älykkäänä.
No kirjassa tosiaan mainitaan mitä Arvi sanoi paikalle tultuaan.
Toki sinähän tiedät paremmin aina kaiken.
Tätä mainintaa rikospaikalla ei voi verrata siihen mitä Arvi on mediaan kertoillut.
Tämähän on vain Arvin alkutoteamus.
Lisäksi Arvin lausetta voidaan ajatella käytetyn niin että sillä on tarkoitettu murhaajan olevan hullu.
Meillä päin kun olin lapsi käytettiin lausetta "ei ole ihan viisas" kuvailemaan mahdollista mielenterveysongelmaa.
Älykkäämpihän tämä murhaaja oli kuin Arvi itse,kuten olen jo aiemmin todennut.
Joka tapauksessa mieluummin uskon Pennasen kirjoittamaa kuin sinua.
Sitten uskoisin sinua jos olisit ollut todistetusti tuoreella murhapaikalla.