jaakok kirjoitti: Ma Heinä 15, 2024 1:58 pm
Donald McRonald kirjoitti: Ma Heinä 15, 2024 1:56 pm
Minä en satavarmasti juoksisi maratonia. En edes harjoiteltuani. En minä mikään läski ole, päinvastoin, mutta sen tiedän, että maratoniin en pysty.
Ja
kuka tahansa ei osu maaliin edes harjoiteltuaan. Aina on olemassa niitä, jotka eivät osu millään, vaikka kuinka harjoittelisi.
Mielenkiinnosta, miksi et jos harjoittelisit? Eri asia jos raajoja puuttuu tms, mutta onhan niitäkin nähty.
Jos rima olisi kolmessa tunnissa, se olisi oikeasti rima. Neljäkin tuntia vaatii jo oikeasti kovaa kuntoa. Mutta nykyään kun aikaraja on joku 6h, niin sen melkein kävelee siihen vauhtiin... Melkein.
On lonkkien ja polvien kulumaa tms. Eli ei edes kävellen mitään maratonia. Mutta nyt ei ollutkaan kyse maratonista, vaan ampumatarkkuudesta.
Olin jossain lukenut jopa niin lennokkaan väitteen että "kuka tahansa" osuisi tuolta etäisyydeltä kahden euron kolikkoon. Ei taatusti osuisi. Ja JOS joku "kukatahansa" harjoittelisi niin paljon, että lopulta osuisi joka laukauksellaan siihen kolikkoon, niin hän ei enää olekaan mikään "kuka tahansa", vaan ihan oikea ampuja.
Kuten sanoin, intissä oli vaikeuksia osua tuohon 10 cm keskiympyrään. Kaikki oltiin näitä "kukatahansa" -tyyppejä. Vain muutama osui 15 cm ympyrään. Jokunen tyyppi ampui minua paremmin, mutta kukaan ei saanut
kaikkia laukauksia siihen 10 cm sisään. Valtaosalla ympyrä oli joku 20-30 cm. Sitten oli se yksi pakollinen komppanianpölvästi, joka ei osunut koko tauluun. Hänet siirrettiinkin melko nopeasti aseettomaan palvelukseen.
Ennen inttiä olin ampunut tyyliin vain isoisän piekkarilla (hän oli melko hyvä opettaja, muuten), joten vaikkei kovin paljoa kokemusta ollut, niin tiesin kyllä suurin piirtein mitä tehdä. Intissä tuota harjoiteltiin useaan otteeseen ennen sitä oikeaa pistelaskuammuntaa. Pystymettästä revittynä en varmasti olisi vieraalla aseella osunut mihinkään ukon päähän yli 100m etäisyydeltä.