Pakettiauto ja Team Rynkebyn pyöräilyjoukkue kolaroivat Jokioisilla

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Keplotteleva konna
Perry Mason

Re: Pakettiauto ja joukko kilpapyöräilijöitä kolaroivat Jokioisilla

Viesti Kirjoittaja Keplotteleva konna »

e18 kirjoitti: Ke Heinä 17, 2024 6:31 pm siinä on taas turvavälit ollu kunnossa pyöräporukalla kun kaikki samassa läjässä.
Nuo on monesti kyllä niin pässiä sakkia liikenteessä. Sitähän sanotaan, että mitä pidempi matka sitä tyhmempi jätkä. Sopii yllättävän moneen asiaan.
"Kunniaväkivaltaa vaikea torjua" -POLIISI-
Ulkomaalaisten epäiltyjen osuuden kasvusta lähisuhdeväkivaltatapauksissa etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lähes puolet Espoossa lähisuhdeväkivallasta epäillyistä ovat syntyneet ulkomailla.
Rckhrd
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Rckhrd »

Herra-P kirjoitti: Ke Heinä 17, 2024 6:33 pm ^^
Näin voi käydä. Ja jos on tosiaan niin, että ohitus ollut vielä ns. kesken kun kääntynyt eteen, tilanne onkin eri.
Mutta jos mun edellä joku kääntyy oikealle, mun pitää jarruttaa tai ohittaa oikealta, en saa ajaa perään tai kylkeen.
Jos tuon uutisen tiedot pitävät paikkansa että osuma tuli kääntyvän pakun kylkeen, on koukattu sieltä vasemmalta kaistalta suoraan eteen eikä sitä oikein voi ennakoida etenkään kun on juuri ohitettu, niin tuskin osaa odottaa tuollaista liikettä pakukuskilta.
vanhellsing

Viesti Kirjoittaja vanhellsing »

Kai se todennäköistä on että autoilija on syyllinen eikä mulla ole tarvetta puolustella autoilijaa, ite joskus ajelen autolla ja joskus fillarilla. Ihmettelen vain että jos on erikseen rakennettu kevyen liikenteen väylä, kuva oli vähän epätarkka, mutta taisi olla ihan fillarin kuva siinä liikennemerkissä, niin miksi pitää fillarilla mennä sinne autotielle???, ite ainakin oisin siellä pyörätiellä polkenut, osaako joku maantiepyöräilijä esittää tähän mitään järkevää perustelua??? Siksihan se pyörätie on tehty että liikenne on turvallisempaa ja myös jouhevaa, niin ettei polkupyörän perässä tarvitse autolla körötellä, ihmettelen vain...
e18
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja e18 »

Eikai sitä voi muuten itteensä tituleerata maantiepyöräilijäksi jos ajaa kevarilla. nuokin niin pitkällä lenkillä että tuskin ne täysiä.on polkeneet.
Rckhrd
Sofia Karppi

vanhellsing kirjoitti: Ke Heinä 17, 2024 6:54 pm Kai se todennäköistä on että autoilija on syyllinen eikä mulla ole tarvetta puolustella autoilijaa, ite joskus ajelen autolla ja joskus fillarilla. Ihmettelen vain että jos on erikseen rakennettu kevyen liikenteen väylä, kuva oli vähän epätarkka, mutta taisi olla ihan fillarin kuva siinä liikennemerkissä, niin miksi pitää fillarilla mennä sinne autotielle???, ite ainakin oisin siellä pyörätiellä polkenut, osaako joku maantiepyöräilijä esittää tähän mitään järkevää perustelua??? Siksihan se pyörätie on tehty että liikenne on turvallisempaa ja myös jouhevaa, niin ettei polkupyörän perässä tarvitse autolla körötellä, ihmettelen vain...
Kevyen liikenteen väylä on huono paikka reenata koska kontiokruiserit, koirat, lapset, vanhukset ja kiinteistöjen liittymät. Toisekseen vaikka ne näyttävät priimakuntoiselta, usein on talven tai edellisen kymmenen jälkeen pitkittäissuuntaisia halkeamia johon mahtuu sopivasti eturengas.

Itse ajan autolla ja fillarilla molemmilla noin 10k vuoteen, spandexeja täällä böndellä näkyy harvoin ja silloinkin yksittäistapauksia joten en osaa sanoa paljonko noista ryhmistä on haittaa verrattuna työkoneisiin ja traktoreihin. Joo joo, ne tekevät työtä mutta noin sujuvuuden kannalta.

Itse suosin mahdollisimman hiljaisia teitä ts. pois kestopäällysteeltä kokonaan.
vanhellsing

Viesti Kirjoittaja vanhellsing »

Toisaalta ymmärrän tämänkin ja itekin kun vasta viime aikoina olen tottunut enemmän kävelemään kun auto on myyty, niin saatain siellä kevyen liikenteen väylällä haahuilla miten sattuu siksakkia ja varmaan pyöräilijöille tai skuuteille hankalaa takaa tulla kun on minun kaltaisiani haahuilijoita :)
Rckhrd
Sofia Karppi

^ ostat sellaisen Garminin tutkan, toimii kävellesäkin. Ei vaan, äänimerkkiä tai äänihuulia pitäisi aina ohittavan käyttää.
Täytekakku Koskinen
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Täytekakku Koskinen »

vanhellsing kirjoitti: Ke Heinä 17, 2024 7:29 pm saatain siellä kevyen liikenteen väylällä haahuilla miten sattuu siksakkia ja varmaan pyöräilijöille tai skuuteille hankalaa takaa tulla kun on minun kaltaisiani haahuilijoita :)
Itselläni oli vähän sama ongelma aikaisemmin. Kun jätän pullon kotiin, on jotenkin helpompi kävellä suoraan. :D :D
Ainut kakku mikä maistuu, on täytekakku. :D
Knobster
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Knobster »

Vittu pitää olla idiootti jos ei osaa varoa pyörälijöitä sun muita eläimiä. Ja ns. maalla sieltä voi tulla vaikka lehmälauma, lampaita tai karhu pentuineen! Hui!
Horatio
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Horatio »

"Olen kahdessa onnettomuudessa ollut aiemmin, mutta ne olivat aivan pieniä tämän rinnalla, onnettomuudessa mukana ollut Team Rynkebyn pyöräilijä Annika kertoi Forssan Lehdelle."

Jotenki eppäilyttää, ettei nuo edellisetkään ole sattunu pyörätiellä..
vastarannansääski
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja vastarannansääski »

Vittu mitä idiootteja, kun pitää kesäretkelläkin väkisin ängetä autojen sekaan. Ja tietenkin pää pitää olla edellä menevän perseessä kinni, ettei ilmanvastus vaan pääse aiheuttamaan turhaa rasitusta. Toivottavasti noista edes osa tämän jälkeen järkiintyy ja lopettaa tuon pelleilyn.
Kummisetä
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Kummisetä »

Näin voi käydä. Ja jos on tosiaan niin, että ohitus ollut vielä ns. kesken kun kääntynyt eteen, tilanne onkin eri.
Mutta jos mun edellä joku kääntyy oikealle, mun pitää jarruttaa tai ohittaa oikealta, en saa ajaa perään tai kylkeen.
Ihan mielenkiinnosta, mikä oli se autokoulu jossa opiskelit liikennesäännöt?
Oulun_Kungas kirjoitti: To Elo 28, 2025 8:35 pm täh? elää kerrostalossa. varmaan yli puolet suomalasista elää. tekeekö se heistä huonoissa oloissa eläviä? itekeki asun vittu
Rocket
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Rocket »

Rckhrd kirjoitti: Ke Heinä 17, 2024 7:22 pm Kevyen liikenteen väylä on huono paikka reenata koska kontiokruiserit, koirat, lapset, vanhukset ja kiinteistöjen liittymät. Toisekseen vaikka ne näyttävät priimakuntoiselta, usein on talven tai edellisen kymmenen jälkeen pitkittäissuuntaisia halkeamia johon mahtuu sopivasti eturengas.
Muitakin lajeja treenataan suljetuilla, tarkoitukseen soveltuvilla alueilla jos sitä ei voi liikenteessä tehdä lakipykälien puitteissa. Miksi tämä ei koskisi myös pyöräilyä?
Herra-P
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Herra-P »

Kummisetä kirjoitti: Ke Heinä 17, 2024 8:55 pm
Ihan mielenkiinnosta, mikä oli se autokoulu jossa opiskelit liikennesäännöt?
No hitto, sekoitinpa ajatukseni tähän, että fillarit tunki oikealta kylkeen :mrgreen:
Vasemmaltahan toki ohittaisin oikealle kääntyvän.
Täytekakku Koskinen
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Täytekakku Koskinen »

vastarannansääski kirjoitti: Ke Heinä 17, 2024 8:55 pm Ja tietenkin pää pitää olla edellä menevän perseessä kinni, ettei ilmanvastus vaan pääse aiheuttamaan turhaa rasitusta.
"Yhteensä 7–8 pyöräilijää kaatui onnettomuudessa." Ei tässä turvavälit ole olleet kunnossa. Onko edes katsottu hieman kauemmas eteen vain pelkästään edellä menevän takarengasta. Ja etummainen fillaristi on tietenkin ihaillut omia reisiään ajellessa.
Ainut kakku mikä maistuu, on täytekakku. :D
Vastaa Viestiin