Nuo on monesti kyllä niin pässiä sakkia liikenteessä. Sitähän sanotaan, että mitä pidempi matka sitä tyhmempi jätkä. Sopii yllättävän moneen asiaan.e18 kirjoitti: Ke Heinä 17, 2024 6:31 pm siinä on taas turvavälit ollu kunnossa pyöräporukalla kun kaikki samassa läjässä.
Pakettiauto ja Team Rynkebyn pyöräilyjoukkue kolaroivat Jokioisilla
-
Keplotteleva konna
- Perry Mason
Re: Pakettiauto ja joukko kilpapyöräilijöitä kolaroivat Jokioisilla
"Kunniaväkivaltaa vaikea torjua" -POLIISI-
Ulkomaalaisten epäiltyjen osuuden kasvusta lähisuhdeväkivaltatapauksissa etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lähes puolet Espoossa lähisuhdeväkivallasta epäillyistä ovat syntyneet ulkomailla.
Ulkomaalaisten epäiltyjen osuuden kasvusta lähisuhdeväkivaltatapauksissa etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lähes puolet Espoossa lähisuhdeväkivallasta epäillyistä ovat syntyneet ulkomailla.
Jos tuon uutisen tiedot pitävät paikkansa että osuma tuli kääntyvän pakun kylkeen, on koukattu sieltä vasemmalta kaistalta suoraan eteen eikä sitä oikein voi ennakoida etenkään kun on juuri ohitettu, niin tuskin osaa odottaa tuollaista liikettä pakukuskilta.Herra-P kirjoitti: Ke Heinä 17, 2024 6:33 pm ^^
Näin voi käydä. Ja jos on tosiaan niin, että ohitus ollut vielä ns. kesken kun kääntynyt eteen, tilanne onkin eri.
Mutta jos mun edellä joku kääntyy oikealle, mun pitää jarruttaa tai ohittaa oikealta, en saa ajaa perään tai kylkeen.
-
vanhellsing
Kai se todennäköistä on että autoilija on syyllinen eikä mulla ole tarvetta puolustella autoilijaa, ite joskus ajelen autolla ja joskus fillarilla. Ihmettelen vain että jos on erikseen rakennettu kevyen liikenteen väylä, kuva oli vähän epätarkka, mutta taisi olla ihan fillarin kuva siinä liikennemerkissä, niin miksi pitää fillarilla mennä sinne autotielle???, ite ainakin oisin siellä pyörätiellä polkenut, osaako joku maantiepyöräilijä esittää tähän mitään järkevää perustelua??? Siksihan se pyörätie on tehty että liikenne on turvallisempaa ja myös jouhevaa, niin ettei polkupyörän perässä tarvitse autolla körötellä, ihmettelen vain...
Eikai sitä voi muuten itteensä tituleerata maantiepyöräilijäksi jos ajaa kevarilla. nuokin niin pitkällä lenkillä että tuskin ne täysiä.on polkeneet.
Kevyen liikenteen väylä on huono paikka reenata koska kontiokruiserit, koirat, lapset, vanhukset ja kiinteistöjen liittymät. Toisekseen vaikka ne näyttävät priimakuntoiselta, usein on talven tai edellisen kymmenen jälkeen pitkittäissuuntaisia halkeamia johon mahtuu sopivasti eturengas.vanhellsing kirjoitti: Ke Heinä 17, 2024 6:54 pm Kai se todennäköistä on että autoilija on syyllinen eikä mulla ole tarvetta puolustella autoilijaa, ite joskus ajelen autolla ja joskus fillarilla. Ihmettelen vain että jos on erikseen rakennettu kevyen liikenteen väylä, kuva oli vähän epätarkka, mutta taisi olla ihan fillarin kuva siinä liikennemerkissä, niin miksi pitää fillarilla mennä sinne autotielle???, ite ainakin oisin siellä pyörätiellä polkenut, osaako joku maantiepyöräilijä esittää tähän mitään järkevää perustelua??? Siksihan se pyörätie on tehty että liikenne on turvallisempaa ja myös jouhevaa, niin ettei polkupyörän perässä tarvitse autolla körötellä, ihmettelen vain...
Itse ajan autolla ja fillarilla molemmilla noin 10k vuoteen, spandexeja täällä böndellä näkyy harvoin ja silloinkin yksittäistapauksia joten en osaa sanoa paljonko noista ryhmistä on haittaa verrattuna työkoneisiin ja traktoreihin. Joo joo, ne tekevät työtä mutta noin sujuvuuden kannalta.
Itse suosin mahdollisimman hiljaisia teitä ts. pois kestopäällysteeltä kokonaan.
-
vanhellsing
↑
Toisaalta ymmärrän tämänkin ja itekin kun vasta viime aikoina olen tottunut enemmän kävelemään kun auto on myyty, niin saatain siellä kevyen liikenteen väylällä haahuilla miten sattuu siksakkia ja varmaan pyöräilijöille tai skuuteille hankalaa takaa tulla kun on minun kaltaisiani haahuilijoita
Toisaalta ymmärrän tämänkin ja itekin kun vasta viime aikoina olen tottunut enemmän kävelemään kun auto on myyty, niin saatain siellä kevyen liikenteen väylällä haahuilla miten sattuu siksakkia ja varmaan pyöräilijöille tai skuuteille hankalaa takaa tulla kun on minun kaltaisiani haahuilijoita
^ ostat sellaisen Garminin tutkan, toimii kävellesäkin. Ei vaan, äänimerkkiä tai äänihuulia pitäisi aina ohittavan käyttää.
-
Täytekakku Koskinen
- Adrian Monk
Itselläni oli vähän sama ongelma aikaisemmin. Kun jätän pullon kotiin, on jotenkin helpompi kävellä suoraan.vanhellsing kirjoitti: Ke Heinä 17, 2024 7:29 pm saatain siellä kevyen liikenteen väylällä haahuilla miten sattuu siksakkia ja varmaan pyöräilijöille tai skuuteille hankalaa takaa tulla kun on minun kaltaisiani haahuilijoita![]()
Ainut kakku mikä maistuu, on täytekakku. 
Vittu pitää olla idiootti jos ei osaa varoa pyörälijöitä sun muita eläimiä. Ja ns. maalla sieltä voi tulla vaikka lehmälauma, lampaita tai karhu pentuineen! Hui!
"Olen kahdessa onnettomuudessa ollut aiemmin, mutta ne olivat aivan pieniä tämän rinnalla, onnettomuudessa mukana ollut Team Rynkebyn pyöräilijä Annika kertoi Forssan Lehdelle."
Jotenki eppäilyttää, ettei nuo edellisetkään ole sattunu pyörätiellä..
Jotenki eppäilyttää, ettei nuo edellisetkään ole sattunu pyörätiellä..
-
vastarannansääski
- Neuvoja-Jack
Vittu mitä idiootteja, kun pitää kesäretkelläkin väkisin ängetä autojen sekaan. Ja tietenkin pää pitää olla edellä menevän perseessä kinni, ettei ilmanvastus vaan pääse aiheuttamaan turhaa rasitusta. Toivottavasti noista edes osa tämän jälkeen järkiintyy ja lopettaa tuon pelleilyn.
Ihan mielenkiinnosta, mikä oli se autokoulu jossa opiskelit liikennesäännöt?Herra-P kirjoitti: Ke Heinä 17, 2024 6:33 pm ^^
Näin voi käydä. Ja jos on tosiaan niin, että ohitus ollut vielä ns. kesken kun kääntynyt eteen, tilanne onkin eri.
Mutta jos mun edellä joku kääntyy oikealle, mun pitää jarruttaa tai ohittaa oikealta, en saa ajaa perään tai kylkeen.
Oulun_Kungas kirjoitti: To Elo 28, 2025 8:35 pm täh? elää kerrostalossa. varmaan yli puolet suomalasista elää. tekeekö se heistä huonoissa oloissa eläviä? itekeki asun vittu
Muitakin lajeja treenataan suljetuilla, tarkoitukseen soveltuvilla alueilla jos sitä ei voi liikenteessä tehdä lakipykälien puitteissa. Miksi tämä ei koskisi myös pyöräilyä?Rckhrd kirjoitti: Ke Heinä 17, 2024 7:22 pm Kevyen liikenteen väylä on huono paikka reenata koska kontiokruiserit, koirat, lapset, vanhukset ja kiinteistöjen liittymät. Toisekseen vaikka ne näyttävät priimakuntoiselta, usein on talven tai edellisen kymmenen jälkeen pitkittäissuuntaisia halkeamia johon mahtuu sopivasti eturengas.
No hitto, sekoitinpa ajatukseni tähän, että fillarit tunki oikealta kylkeenKummisetä kirjoitti: Ke Heinä 17, 2024 8:55 pmIhan mielenkiinnosta, mikä oli se autokoulu jossa opiskelit liikennesäännöt?Herra-P kirjoitti: Ke Heinä 17, 2024 6:33 pm ^^
Vasemmaltahan toki ohittaisin oikealle kääntyvän.
-
Täytekakku Koskinen
- Adrian Monk
"Yhteensä 7–8 pyöräilijää kaatui onnettomuudessa." Ei tässä turvavälit ole olleet kunnossa. Onko edes katsottu hieman kauemmas eteen vain pelkästään edellä menevän takarengasta. Ja etummainen fillaristi on tietenkin ihaillut omia reisiään ajellessa.vastarannansääski kirjoitti: Ke Heinä 17, 2024 8:55 pm Ja tietenkin pää pitää olla edellä menevän perseessä kinni, ettei ilmanvastus vaan pääse aiheuttamaan turhaa rasitusta.
Ainut kakku mikä maistuu, on täytekakku.