"Kovan stressin ja pahan (tarkoittanet vaikean?) masennuksen takiako" olisi ollut uuden hoitosuhteen alussa ensimmäisellä psykiatrin vastaanotolla päivää ennen mereenajoa?Miss Holmes #1 kirjoitti: To Heinä 18, 2024 2:18 am En edes yrittänyt yhdistää noita käyntejä lääkkeiden väärinkäyttöön, vaan suunnitelmallisuuteen.
Sattuu vahinko kauppatorilla ...
Asiaa aletaan tutkia ja tutkinnassa selviää, että tekijä on ollut psykiatrin vastaanotolla vain päivää ennen kovan stressin ja pahan masennuksen takia. -> päälle tarvittaessa psykoosinäytelmä ja tuomio tyyliin ’vakava liikenteen vaarantaminen & kuolemantuottamus’ -syyntakeettomana.
Mahdollisesti ehdollinen tuomio ja tearapiaa. Tai ehdollista 7,5kk ja vapaaksi.
Ja tietenkin kolme viikkoa ennen taas käynti psykiatrilla. (Kun niin taas ahistaa ja masentaa)
Pikku hippasta ennen porhalsi poliisit paikalle. ”Ihan tässä vaan siivoilen, ei, ei ole vaimoa mytyn sisällä” ja kuitenkin ”no niin, taidanpa mennä (taas) psykoosiin”
(….kun kävin siellä lääkärilläkin varmistamassa, että on mustaa valkoisella siitä, että olen syyntakeeton.)
Suunnitelmallisuus. Molemmissa.
Tn oman kertoman mukaan elivät onnellista aikaa silloin. Pariskunta oli vihitty vajaa kuukausi aiemmin. Mistään ei käy ilmi, että Tn masennus olisi ollut tuolloin paha = vaikea. Tuollaista ei kertonut hoitava psykiatrikaan. Jos olisi ollut, luulen että psykiatri olisi maininnut siitä todistelusaan. Jos olisi ollut, niin olisi psykiatri voinut todeta Tn olleen sairausloman tarpeessa. Ei ollut tiettävästi todennut.
Psykiatri kertoi hoitosuhteen käynnistyneen edellisen psykiatrin jäätyä eläkkeelle. Kuulostaa käynnistyneen vakaassa vaiheessa Tn mielen sairauksien suhteen. Psykiatri oli tavannut Tn seuraavan kerran noin kuukausi mereenajon jälkeen. Silloin oli taatusti keskusteltu mereenajosta. Siitä psykiatri ei ainakaan julkisuuteen tuoduissa tiedoissa tuonut mitään esille.
Kuvittelit siis, että T olisi paitsi suunnitellut perhesurmaa ja itse jäävänsä henkiin - ja aloittaneensa psykiatrilla käynnin edelliselle päivälle, jotta saisi alennusta tuomioon, jos mereenajoa ei olisikaan pidetty vahinkona?
- Erikoista on logiikkasi ? Todellako kuvittelet oikeuden noin päättelevän?
Kuvitteletko tosissaan, että T, jos/ kun mereenajoa tutkitaan uudelleen, alkaisi nyt kertomaan, keksimään, että kun oli menossa psykoosiin, niin siksi tuli ajettua mereen?
- Ei tule Koorti Tikkasta noin neuvomaan. Koska, miksi neuvoisi noin.
Suunnitelmallisuus ja henkirikos?
- Et kai jo unohtanut, että oikeus on todennut välituomiossa, että henkirikos ei ollut ennalta suunniteltu? Piste
Kysyin eilen sinulta Miss Holmes ja samalla muiltakin, että ettekö näe ristiriitaa siinä, kun THL:n päivystävä oikeuslääkäri epäili Tn olevan psykoosissa kiinni oton jälkeen ja teki lähetteen Auroraan? Siellä psykiatrian alan asijantuntijat totesivat Tn olevan psykoosissa ja niin edelleen 3 vrk seurannan aikana. Nämä tiedot on selkeästi nähtävissä välituomiossa.
Olen miettinyt, milloin tuo psykoosi oikein alkoi?
Sain kysymyksiini eilen vain pari vastausta, joissa asia lyötiin leikiksi. Noin menetellään, kun ei ole mitään "oikeaa" asiaan vastattavaa. Sinä MH et vastannut eikä moni muukaan. Jostain syystä.
Minusta tuo, että Aurorassa todettiin psykoosi, on ristiriidassa oikeuspsykologin päätelmien kanssa, ettei ollut psykoosissa ennen tekoa eikä sen jälkeen. Ristiriidassa paljolti / pääosin muutenkin sen kanssa, mitä tiedämme surman jälkeisistä tapahtumista.
Olen ymmälläni. Minulla on ollut yksi teoria tähän, jonka olen ketjussa maininnut pari kertaa. Olisi mielenkiintoista tietää, mitä ajattelette tästä ristiriidasta?