Hohhoijaa.Minämies kirjoitti: To Heinä 18, 2024 4:21 pmOnneksi meillä on täällä sentään kaltaisesi kaatumisen expertti paikalla. Puheista päätellen myös foorumin ainoa, kuka on ikinä ajanut pyörällä?Rckhrd kirjoitti: To Heinä 18, 2024 3:18 pmJos olisit joskus kaatunut tai edes ajanut fillarilla niin ymmärtäisit miksi ei kenelläkään tule mieleen kokeilla että osuuko vai ei. Ensinnäkin kun jalat ovat lukoilla kiinni polkimissa niin niitä ei edes ehdi irroittamaan ennen kuin kolahtaa. Kypärä ja hanskat eivät paljoa siinä vaiheessa lohduta kun solisluu on poikki ja leegot pitkin asfalttia.Keplotteleva konna kirjoitti: To Heinä 18, 2024 3:09 pm
Joo, tuskin se tässä on todennäköisin vaihtoehto. En kuitenkaan pitäisi mahdottomana sellaista tapahtumien kulkua, että paku on vitutuspäissään ohittanut fillaristit vähän turhan läheltä ja viime tinkaan kääntyen heidän eteensä. Tarkoituksena ollut vilahtaa siitä nenän edestä, mutta syystä tai toisesta joutunut hiljentämään äkisti. Fillaristit taas reagoineet pakun typerään ajamiseen ja ajatelleet näyttää, että ois voitu ajaa päälle jos ois haluttu, tarkoituksenaan ajaa mahdollisen läheltä pakun takaa. Sitten jo kolahtaakin.
Tuollaiseen "minulla on oikeuteni näyttämisen haluun" törmää turhan usein ainakin tässä PK-seudulla ajaessa. Tyypillinen tilanne on, että valutat auton suojatien/pyörätien jatkeen päälle kytätessäsi, mihin väliin risteävälle tielle pääsisi vasemmalle kääntymään. Ei ole ihan yksi eikä kaksi kertaa, kun fillaroitsija on mielenosoituksellisesti ajanut aivan takapuskuria hipoen ohi, rohkeimmat jopa samalla tapaa auton etupuolelta. Olinhan heidän oikeuksiensa edessä.
10km/h vauhdista siis törmäysvoima on sama kuin 40km/h, jos ymmärsin oikein?
3000€ pyörästäkin tippui reilu tonni hinnasta hetkessä. Toivottavasti kolaroineet eivät tee vastaavia virheitä, kun hakevat korvauksia. Saattaa tulla vähän sanomista.
P.s. Olen juurikin mun käyräsarvisella ajamassa. En ole vielä kaatunut, enkä viitsisi harjoitella. Crossiprätkillä, skeiteillä, lumilaudoilla, alamäki hommissa olen kyllä, mutta en usko sinun tietävän niistä hommista yhtään mitään. Koska ne hommat vaatii kiveksiä.
1) Puhe oli jarrujen tehosta eikä törmäysenergiasta. Jos joku ajaa päälle niin se on aivan sama vaikka ajaisi ilman jarruja.
2) The suggested retail price in the shops is DKK 25,000 (€ 3,350) - but you can get the Team Rynkeby Bianchi Infinito XE for only DKK 13,745 (€ 1,845).
Kannattaa kokeilla muuta kuin internetpyöräilyä, siellä metsässä voi jopa sinunlaisesi pro kaatua. Koska vain tosi ammattilainen puhuu käyräsarvisesta. Ei niitä kypäriä ja suojia ammatilaiset päässä pidä pelkän sponsorisopimuksen takia... Siis ihan oikeasti, ei kukaan täysjärkinen voi kuvitella että joku kokeilisi onneaan pyörän selässä. Vaikkei pahemmin sattuisi niin kyllä vituttaisi vaikkei muuta kuin brifteri tai takavaihtaja solmuun tai kuiturunko ruvelle. Sitten vielä kesken parhaan ajokauden varmaan joku haluaa makoilemaan kipsissä.
Ei ihme että tuollaisia "onnettomuuksia" tapahtuu jos kerran oikeasti noin ajattelevia löytyy että omat kämmit peitellään sillä ett fillaristi vain halusi vähän jännitystä elämänsä. Ei helvetti...